krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3193
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#26 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Basstl »

Kluci to nejspíš mysleli tak, že by bylo lepší koupit motor 2,3 a ten upravit podle tvejch představ, než rvát další a další prachy do 2,5... ;)
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2902
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#27 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Vapik »

Ejdou: dobrá rada nenabíjej, pak nemusíš chytat smeče.
No a zkušenost je nesdělitelná takže si z toho nic nedělej teď už to nezměníš. Myslím, že podobným scénářem si prošel skoro každý kdo upravuje a ladí. Pokud to myslíš vážně doporučuji ti tolik nespěchat a pokusit se co nejvíc udělat sám, barák máš tak no problem a i peněz to sežere min.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#28 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Zajsoft »

Basstl píše:Kluci to nejspíš mysleli tak, že by bylo lepší koupit motor 2,3 a ten upravit podle tvejch představ, než rvát další a další prachy do 2,5... ;)
Presne tak
Ejdou Rotacak píše:2.3 je hezká, ale jaksi se nedělal s AWD a já jezdím často do hor, kde potenciál připojení zadní
nápravy využiju spíš, než 300HP na přední nápravě a zadek tahat.
Co ma motor spolecneho s AWD?
Ja mluvim o tom, ze kdybys vyhodil tu 2.5T a dal tam 2.3 T5, tak na tom budes lip.
Neboli pokud je to vlozka, tak bude lepsi, vzit funkcni 2.3, nebo si GOckovat 2.3 nez 2.5T...
Ejdou Rotacak píše:A tak vůbec, proč se serete do auta v kterym jste nejeli? furt se mi budete vysmívat za nějakej
zasranej odznáček "T5" na pátejch dveřích, do nekonečna budete přehlížet xkrát napsané,
že jsem do auta narval spoustu peněz a nadstandardních dílů a furt se o tom autě budete bavit
ve smyslu, že je to jen základní 2.5T bez úprav, která přece zákonitě nemůže jet.....
Nikdo se nerika, ze to jet nemuze.
Ale vazne zapominas na sve treba 1(mozna 2)rok stare posty,
ze jsme banda idiotu, co do 20let starych rozpadajicich vraku cpe penize, navysuje vykony, etc...
No jestli Te to uklidni, tak je nas tu dost, kteri mame i vic uprav, stalo nas to jeste vic
a pripadne to mame na nakolika autech...
Ejdou Rotacak píše:Dejte mi chlapi pokoj, mám depku a moře dalšího placení před sebou....
Problem je, ze ses vztahovacnej, precitlivelej a nemas rad vlastni medicinu.
Ono to ani tak neni o ryti, ale vzhledem k Tvym vlastnim kecum v minulosti, etc.,
pak clovek nevi zda se Te ma v dane situaci politovat, nebo se Ti smat...
Aneb Vapik to popsal dobre...

Ejdou Rotacak píše:EDIT: s 16T to zatím jede úplně stejně, né-li pomaleji než s původní 14T. Bude potřeba další
SW úprava, potom, co nechám znova rozdělat motor.
Pokud nemas nekde nejakej problem, tak pokud se ti nerozsiviti motor, tak to ECU pobrala, coz podle toho co jsi psal pobrala...
Takze realne, by se mela 16T akorat roztocit o neco dele(od boku placnu treba o 100-300ot).

Ejdou Rotacak píše:Nejsem Fanda z Horní Dolní, co do auta nechal mrdnout chip, aniž by předtim nevysypal
ty samý prachy za servis, jako byla cena auta. Důsledně jsem tu pročítal topicy
a do servisu přišel se sáhodlouhym seznamem, co maji udělat. Tak tu ze mě nedělejte
debila, co porušil základní pravidla, co udělat než ze bude chipovat.
No uprime, ses mozna Franta z Dolni Vrchni, ale nikdo z Tebe nic nedela, to pripadne zvladas zcela ve vlastni rezii...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#29 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od simons93 »

A dále až to budeš mít opravený a upravený, tak to nechat odladit na brzdě, protože už budeš mít dost specifickej build. Nalít tam hotovej soft by pak byla špatná cesta.

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3214
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#30 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2.3T tam možná nepůjde zastavět tak úplně jednoduše, bylo to první, co mě napadlo.
jiná převodovka, jiná spojka, atd. atd.

Zajsofte, nepřekrucuj moje slova. Nový návštěvníci nabydou dojmu, že jsem hejtoval
úpravy na starých autech. Nikdy jsem se neposmíval úpravám na starých autech.
V několika případech jsem se smál cenám v inzerátech za 25 let staré, orezlé vraky,
které majitel přetřel leštěnkou, vyluxoval a ha....pose*te se. Já od začátku tvrdil,
že ať nasypu do svého auta jakoukoli částku, furt to bude 11,12,15 let staré
auto s nájezdem a je v podstatě bezcenné (v porovnání s ostatní konkurencí na trhu)

Zbytečně paušalizuješ a dáváš mi "vlastní medicínu" v jiných situacích. Auta v kterých
jezdíme nejsou o nic lepší než ostatní premiové značky na trhu. Tak když můžu koupit
540i Touring Combi za 100 000, nevím proč bych měl dávat dvojnásobek za první
generaci V70 - protože do ní majitel nasypal hromadu a chce své prachy zpět?
Jsou to spotřební křápy, jeden jako druhej.....
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#31 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Zajsoft »

Ejdou Rotacak píše:2.3T tam možná nepůjde zastavět tak úplně jednoduše, bylo to první, co mě napadlo.
jiná převodovka, jiná spojka, atd. atd.
No jen mezi reci, zrovna to delam na kabru, takze o tom neco "malo" vim... ;)
Ejdou Rotacak píše:Zajsofte, nepřekrucuj moje slova. Nový návštěvníci nabydou dojmu, že jsem hejtoval
úpravy na starých autech. Nikdy jsem se neposmíval úpravám na starých autech.
V několika případech jsem se smál cenám v inzerátech za 25 let staré, orezlé vraky,
které majitel přetřel leštěnkou, vyluxoval a ha....pose*te se. Já od začátku tvrdil,
že ať nasypu do svého auta jakoukoli částku, furt to bude 11,12,15 let staré
auto s nájezdem a je v podstatě bezcenné (v porovnání s ostatní konkurencí na trhu)
Netreba prekrucovat, neni zas tak problem ty prispevky vytahnout na svetlo bozi
(pokud zrovna nebyly v zumpe). Konkretne o pevnosti/degradaci materialu a podobne...
Uz jsi si mohl vsimnout(stejne jako ostatni), ze mam takovou (pro hodne lidi neprijemnou)
vlastnost a to, az vrazednou uprimnost... (Bez ohledu na to, jak je na to pak kdo alergickej...)
Ejdou Rotacak píše:Zbytečně paušalizuješ a dáváš mi "vlastní medicínu" v jiných situacích. Auta v kterých
jezdíme nejsou o nic lepší než ostatní premiové značky na trhu. Tak když můžu koupit
540i Touring Combi za 100 000, nevím proč bych měl dávat dvojnásobek za první
generaci V70 - protože do ní majitel nasypal hromadu a chce své prachy zpět?
Jsou to spotřební křápy, jeden jako druhej.....
Zrovna o tomhle nebyla rec...

P.S.: Jak ses tuhle vztekal, kdyz sem popisoval, ze z VS aktualne leze dost odpadu,
tak ted na prohlidne v JED, nam to tam presne modelove popisovali z praxe...

Driv prisli kluci elektrikari s vyucakem ,hned z uciliste, znali, umeli a temer hned
je mohli zaradit do provozu i na samostatnou praci...

Dneska jim pride kde kdo s VS, sotva zvladnou vyberko, nasledne jich proleze psychotestama jeste min a ten material co zbude
ma sice diplom, ale umi kulovy, takze cca 2roky ho musej vicemene ucit zaklady, aby mohl delat nejakou samostatnou praci...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3214
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#32 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

vždyť si je klidně vytáhni....v tomhle stojím si za svym. Slitiny hliníku i ocelí ztrácejí po letech svoje původní vlastnosti.
V motokrosu a sjezdu přes to nejede vlak, v automobilovém průmyslu se to bude přehlížet - páč bude-li nás víc,
nebudeme se vlka bát nic, že jo. Poplácáte se vzájemně po ramenou a jede se dál. Gumy, elektroinstalace atd.
to samé. Takže jestli ti ležim v žaludku za tohle, budu ti v něm (a ostatním), že jsem si dovolil zmínit
změny strukturální pevnosti v průběhu času, mile rád ležet dál.

Upřímnosti si cením, dobrá vlastnost :good:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#33 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Zajsoft »

Ejdou Rotacak píše:vždyť si je klidně vytáhni....v tomhle stojím si za svym. Slitiny hliníku i ocelí ztrácejí po letech svoje původní vlastnosti.
V motokrosu a sjezdu přes to nejede vlak, v automobilovém průmyslu se to bude přehlížet - páč bude-li nás víc,
nebudeme se vlka bát nic, že jo. Poplácáte se vzájemně po ramenou a jede se dál. Gumy, elektroinstalace atd.
to samé. Takže jestli ti ležim v žaludku za tohle, budu ti v něm (a ostatním, že jsem si dovolil zpochybnit
strukturální pevnost) mile rád ležet dál.

Upřímnosti si cením, dobrá vlastnost :good:
V zadludku mi nelezis, jen si to spatne vykladas...
Proste si na neco mrmlal a ted to delas sam, proste uz si stejnej magor, jako my ostatni :-D :beer:
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#34 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Fíla »

Ejdou, naopak, myslím si, že naopak, od začátku jsme tady velmi konzistentní v názoru, že tunit 2,5T má prostě nějaké hranice, které nemá smysl překračovat. I jsme se ti snažili poradit a snažíme se pořád, ale ty si to pak stejně uděláš po svém. Tak se ale potom nediv, jaké reakce od nás přicházejí. A nemysli si, každý z nás se spálil.
To, že jsi auto po koupi a před úpravami nechal tisíckrát zkontrolovat, je sice hezké, ale neznamená to, že to může přežít následující úpravy.

Takže, pokud můžu, dám ti ještě několik, asi už posledních, rad.

1) pokud je na jednom válci takhle mizerná komprese, je to alarmující. Zvlášť, pokud se ti ještě ztrácí olej a asi i voda. Nech rozhodit hlavu a zjistit příčinu.
2) momentálně neřeš nějaké nepodstatné věci, jako velikost turba a podobný zbytečnosti, motor je důležitější.
3) nech si udělat podrobné nacenění opravy
4) pokud bude např. "jen" fouklé těsnění pod hlavou, nech to opravit z kvalitních dílů a pořádně. Nedělat to z hoven. Zbrousit hlavu, udělat sedla ventilů, atd. Nezapomenout srovnat blok, bude zkroucený do vrtule. Po srovnání už se znovu nehne.
5) udělat pístní kroužky. Koupit originály. Doporučuju je udělat už jen z toho důvodu, že hlava bude dole, komu by se chtělo to dělat celé znovu.
6) pokud bude prasklá vložka válců, i to jde opravit. Protože je to známá vlastnost těchto motorů, i když ne tak častá, doporučuju případně koupit toto: https://www.bneshop.com/collections/p2/products/2-5l-max-cool-block-reinforcement
7) body 4 a 5 případně nech dělat až po důkladném zvážení všech pro a proti. Každý z nich bude stát hodně peněz. A nikdo ti v tomhle neporadí, jsou to tvoje peníze, tvoje možnosti.
8 ) případný bod 6 zvaž opravdu důkladně. Zda nejít do jiného motoru. Počítej ale s tím, že i když koupíš 2,3, stejně tam to těsnění pod hlavou budeš dělat dřív nebo později taky. Prostě u benzínového 5ti válcového Volva je těsnění hlavy spotřebák, který se dělá nejpozději ve 280t km. 2,3T má v podstatě stejný blok jako 2,5T, jen má silnější vložky válců. Takže převodovka je stejná, setrvák taky, spojka taky (naopak ta tvoje vysněná Subaru spojka má jiný průměr, nevím, jak si na to přišel, že to bude to nejlepší pro tvoje Volvo). Tvoje současná spojka je úplně stejná jako v pre-FL V70R s 300 hp. Jen, pokud si matně vzpomínám, bude při případné zástavbě 2,3T problém s úhlovkou. Myslím si, že 2,5T má vybrané nějaké žebro na bloku kvůli místu. Ale to není nic, co by nespravila bruska.
Pokud zůstaneš u 2,5T, zvaž, kam až to chceš výkonově honit. Nic neuděláš s tím faktem, že ten motor produkuje tolik tepla, že jeho chlazení je na hranici únosnosti. Proto má T5 menší objem, protože má silnější vložky válců právě kvůli chlazení.
9) zvaž, od koho budeš brát nový chip. Neber od někoho, kdo ti pouze zvedne ve všech otáčkách tlak turba a na palivo téměř nesáhne. Potřebuješ, aby směs ve válcích hořela a ne detonovala. Přizpůsob tomu celou palivovou soustavu. Zajeď na brzdu před i po. Kromě max výkonu a krouťáku se zajímej hlavně o průběh, sleduj, jak jsou křivky hladké nebo naopak, kde se propadají, to je důležitější.
10) ať bude motor ten nebo ten, měnit častěji svíčky

11) nestahuj kalhoty, dokud je brod daleko. Taky to nakonec může být nějaká úplná blbost a já jsem se tady rozepisoval úplně zbytečně. :beer:

Toť asi tak vše.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#35 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od peter cz »

Fílo jak je to u whitebloku při výměně kroužků, je třeba přehonovat válce nebo ne? Samozřejmě pokud je ovalita v normálu.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3214
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#36 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Fíla

děkuju za rady, kterých si od tebe moc cením a budu se jimi řídit.

S tou spojkovou sadou z Imprezy, většinu mailů jsem už smazal, ale ještě jsem našel něco v doručených od p. Krejsy z Renovak.cz
*********************************************************************************************************
"Dobrý den pane Tesaři,

Děkuji Vám, zde je tedy finální kalkulace:

Spojkový kit Exedy na úrovni dodávek do OE ze strany Exedy: xxxxx,- CZK + DPH

Kovokeramická lamela: xxxx,- CZK + DPH

Celkem xxxxx,- CZK včetně DPH

Dodání: Exedy do 10 dní, výroba lamely do 3 týdnů, termín není problém domluvit na kdykoliv, v tomto případě budeme vyžadovat plnou zálohu dopředu, tuto věc by jsme pak asi těžko někam dále prodali, tj. jako garanci k odebrání zakázky.

Cenu za montáž Vám ještě zjistím a dám zítra vědět

Dobrý den pane Tesaři,

Děkuji Vám za Vaší odpověď. Trochu jsme se v té záplavě informací ztratil, respektive jsem pozapomněl právě na tu otázku s tím dvou hmotovým setrvačníkem.
Zmiňovaná spojka Exedy je standardní kit – přítlačný talíř a spojková lamela, kterou použijeme na přestavbu. Neobsahuje tedy setrvačník, bohužel, žádný kit na přestavbu na jedno hmotnostní není k dispozici.
Případný nový setrvačník LuK – můžeme nabídnout:
xxxxx,- CZK + DPH.
Jinak existují i levnější kit od Sachsu či Luku, u Exedy máme alespoň šanci většího přítlaku, tyto věci od nich nefungují špatně, byt nejsou označeny jako „racing“.

Děkuji, s pozdravem

Tomáš Krejsa
RENOVAK Kostelec nad Orlicí s.r.o."
******************************************************************************************************************************************
Ceny jsem záměrně vymazal, nemyslím, že je vhodné zmiňovat je bez vědomí firmy veřejně. V jednom z mailů p. Krejsa psal, že ta sada EXEDY je určena pro Subaru Impreza
a má požadovaných 240mm, jako Volvo a prý ji má ozkoušenou na 5-ti válech Volvo, prodávám, jak jsem koupil.

Pan Patočka mi řekl, že spojková sada z T5 a z R nelze použít a že sériová pro 2.5T je max do 250HP, to mi po telefonu doporučil i Marra a zmínil, ať zkusíme namontovat, alespoň
silnější přítlačák.

Jak jsem napsal ve své galerce před chvílí - navyšuji stávající půjčku, holt nebudu splácet zbylých 18 měsíců, ale třeba 24-32 měsíců. Už mě to začíná pekelně
s*át, tak to chci mít z krku. Nechám to udělat při jednom včetně repase motoru, nové dvouhmoty, spojkové sady, 3"DP, zelených vstřiků a chipu na míru.
Auto půjde k jednomu z nejpovolanějších, jakmile dostanu zpětnou reakci a termín.

Ještě jednou díky Fílo a Zajsofte za dobře mířené rady :beer:
Naposledy upravil(a) Ejdou Rotacak dne 20 bře 2019 20:20, celkem upraveno 2 x.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#37 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Fíla »

2 peter 2, nebudu tvrdit, že je to ideální řešení, ale pokud nejevily stěny známky mechanického poškození, tak jsme to nikdy nenechávali dělat. Ale jestli je to správné řešení, to nevím. Auta se nám nevracela.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#38 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Fíla »

2 Ejdou, spojku tvojí vs spojku erkovou jsem myslel stejnou maximální hodnotou krouťáku, nikoli číslem dílu. Spojka Volvo má průměr 240mm, spojka Subaru WRX STI má 230mm, aspoň co vím.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#39 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Zajsoft »

Jen dodam, par malickosti, Fíla to rozepsal/sepsal pekne :)
Fíla píše:3) nech si udělat podrobné nacenění opravy
A ukazho, treba se pak obcas dozvis neco relevantniho(a ne mazat ceny, ze je ukazovat je fuj a podobne...) a treba i levnejsiho.
Fíla píše: 4) pokud bude např. "jen" fouklé těsnění pod hlavou, nech to opravit z kvalitních dílů a pořádně. Nedělat to z hoven. Zbrousit hlavu, udělat sedla ventilů, atd. Nezapomenout srovnat blok, bude zkroucený do vrtule. Po srovnání už se znovu nehne.
A dej neco slusnejsiho, bud by neco mohli mit pro treba Fordi STi, nebo jinak na zakaznu skladane/vstrvene kovove testneni.
Kde si muzez urcit tlousku, takze muzes snizit kompesi a nasledne o to foukat vetsi tlak.
Fíla píše:6) pokud bude prasklá vložka válců, i to jde opravit. Protože je to známá vlastnost těchto motorů, i když ne tak častá, doporučuju případně koupit toto: https://www.bneshop.com/collections/p2/products/2-5l-max-cool-block-reinforcement
Coz bych Ti presne taky doporucil(je to BlockMod), Kaplhenke Racing si nechaj sice vyrobky tezce zaplatit, ale stoji to za to...
Schvalne se podivej na P80 veci a krabice, mistama docela tezky porno...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3193
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#40 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Basstl »

Fíla píše: 6) pokud bude prasklá vložka válců, i to jde opravit. Protože je to známá vlastnost těchto motorů, i když ne tak častá, doporučuju případně koupit toto: https://www.bneshop.com/collections/p2/products/2-5l-max-cool-block-reinforcement
Jestli to dobře chápu, tak je potřeba poslat blok do USA na montáž?
Nebo je tu někdo kdo to umí a zohlední to v ceně?
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#41 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Zajsoft »

Basstl píše:
Fíla píše: 6) pokud bude prasklá vložka válců, i to jde opravit. Protože je to známá vlastnost těchto motorů, i když ne tak častá, doporučuju případně koupit toto: https://www.bneshop.com/collections/p2/products/2-5l-max-cool-block-reinforcement
Jestli to dobře chápu, tak je potřeba poslat blok do USA na montáž?
Nebo je tu někdo kdo to umí a zohlední to v ceně?
Jop, v polozce co tam maj za danou cenu uvedeno, to tak je...
Ale samozrejme se najde nekdo, kdo to vyrobi/udela i v CZ, ze...
Nebo se s nima domluvit, jen na dilu+postup, za jine love...
Aneb slo o to, Ejdu hlavne nakopnout danym smerem...
Ty se podivej na veci maj na P80, hlavne AWD reseni... Ja hodne posilhaval na ty staveci ramena :)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3214
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#42 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Ještě navážu.

Když se mi teď válí doma funkční 14T - je lepší udělat hybrid na 19T z 14T LPT nebo z 16T HPT? jak tomu nerozumím,
tak nevím jestli se ty dvě turba liší i velikostí a objemem vnitřní komory, nebo jestli ty vyšší tlaky obstárávaj
samotné tvary vrtulek a ostatních komponent, které jsou uvnitř. Bylo by pro mě jednoduší udělat to z 14T,
které je teď plonkové.

Jinak s 14T LPT jelo auto určitě pocitové mnohem lépe - díky SW nalazenému na konkrétní komponenty.
S tim 16T to samosebou jede také, ECU vše pobrala bez řvaní, ale průběh je velmi lineární, bez
znatelného nástupu a celé je to takové.....mdlé.

Druhá věc je, že s autem teď jezdím hodně opatrně, nikde to nehoním. Dokud nebude zrepasovanej
motor, ani si to nesmim dovolit. Ale stejně mě celá ta prekérka pěkně štve. Důsledně jsem dbal
před chipem na Vaše rady, udělal všechny servisy na stage 0, nikdy jsem auto nehonil za studena,
pravidelně jsem měnil olej a tankoval výhradně vervu a nakonec stejně přišli chlapi z AV se smutnou
novinou, že jsem si vytáhl černýho Petra.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#43 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Zajsoft »

Tak to neporadim, ale nezda se mi aby tam bylo dost materialu z 14T na 19T,
to se mi moc nezda... Sis to mel zjistit predem, nebo rovnou nejdriv predelat tu 16T...

No rady, nerady, vzdy je tam to riziko a cim vic se z toho zdime a upravuje, tim je holt vyssi...
Ale holt nejsi prvni, ani posledni, komu to umrelo...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3214
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#44 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

on to může bejt klidně podpálenej ventil kvůli zas*anýmu LPG...tím pádem by bylo "Volvo" z obliga a sejmul jsem ho
sám zástavbou alternativního pohonu.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4992
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#45 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od python.p »

Ejdou, v klidu, prostě u starých aut se to stát může. :) Tobě na to přišlu ještě relativně brzo, takže oprava nemusí stát raketu. Takyže může, ale nemusí... :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3214
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#46 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

jo auto jede v pohodě, a i v AV říkali, že kdybych si přímo nevyžádal test komprese válců, tak by na nic nepřišli. Jízdní
projev by jim v ničem nepřišel nestandardní. Motor dle jejich mínění jede i na 4 válce svižně - ale to je asi stávajícíma
úpravama a výměnama komponentů.

Teď jsem jel z výměny pneu za letnáky a kdybych celou tu eskapádu neabsolvoval, vůbec by mě nenapadlo, že je s autem
něco špatně. Chladicí kapalina asi nakonec fakt nemizí a olej od včera taky ani ťuk. Zatím jsem najezdil asi 200km.

2.4. to jede k p. Patočkovi pod kudlu a uvidí se. Pak na výměnu spojky a dvouhmoty za partou do AV dílů, páč v T6R
by to zbytečně stálo víc, než je nutné. Jsem rád, když se někdo nažere, ale zbytečně nepřežírá
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#47 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od raolsa »

Hele a co zkusit změřit komprese ještě jednou, ale s tím, že by se do válců nalilo trochu oleje. Pokud by se komprese zvedla tak to jsou kroužky, pokud ne tak ventily.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#48 krátkodobý přechod z 14T LPT na 16T HPT bez změny SW

Příspěvek od Zajsoft »

Ejdou Rotacak píše:jo auto jede v pohodě, a i v AV říkali, že kdybych si přímo nevyžádal test komprese válců, tak by na nic nepřišli. Jízdní
projev by jim v ničem nepřišel nestandardní. Motor dle jejich mínění jede i na 4 válce svižně - ale to je asi stávajícíma
úpravama a výměnama komponentů.

Teď jsem jel z výměny pneu za letnáky a kdybych celou tu eskapádu neabsolvoval, vůbec by mě nenapadlo, že je s autem
něco špatně. Chladicí kapalina asi nakonec fakt nemizí a olej od včera taky ani ťuk. Zatím jsem najezdil asi 200km.

2.4. to jede k p. Patočkovi pod kudlu a uvidí se. Pak na výměnu spojky a dvouhmoty za partou do AV dílů, páč v T6R
by to zbytečně stálo víc, než je nutné. Jsem rád, když se někdo nažere, ale zbytečně nepřežírá
No pokud si tam nedal nejakej dementni system ala Magic, a nedelal to to uplny hovado, tak uz by ten ventil musel bejt
dorasenej/zakarbonovanej/etc pred montazi plynu, paklize si pamatuju, ze to neni tak davno co se tam montoval...
A krouzky neni problem dorasit i po 100-150kkm... Znam experty, ktery prvni vymenu oleje v motoru delali ve 100kkm a podobne...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“