Odlehčená řemenice na T5

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
NGe
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 46
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

#26 Odlehčená řemenice na T5

Příspěvek od NGe »

Zajsoft píše:
NGe píše:Chci se zeptat, u B5204T je ta řemenice stejná jako u klasické T5 ne? Pokud ano, měl bych případně taky zájem :)
Hod mi do SZ VINko, kouknu do VIDA...

Sem se podival na popis co melo u ni ARD, takze ano pasuje...

Fits all 4 & 5 cylinder models 1993-2009 excluding the following:
S40 2005-
C30 2005-
V50 2005-
Tak to je dobrá zpráva, myslím, že tomu 2.0T by to pomohlo :)
_________________
Volvo 850 T-5R "95"
Volvo 245 B230F "93"
Volvo 244 B21A "75"

Bylo: Volvo 850R 96' Dark olive pearl, Volvo 940 93' D24TIC

NGe
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 46
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

#27 Odlehčená řemenice na T5

Příspěvek od NGe »

Chtěl jsem se zeptat, zda-li se věci dál vyvíjí nebo prozatím nic ? Jde mi o to, že budu dělat motor, tak bych to udělal při jednom :)
_________________
Volvo 850 T-5R "95"
Volvo 245 B230F "93"
Volvo 244 B21A "75"

Bylo: Volvo 850R 96' Dark olive pearl, Volvo 940 93' D24TIC

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#28 Odlehčená řemenice na T5

Příspěvek od Zajsoft »

Pres den zkusim zjistit...
Ale co tak koukam, tak jen z nas, co jsme se tu ozvali, se posklada cca 7-10ks.
Takze kdyz by se nechalo udelat 10ks, tak se rozeberou...
Jinak ARD stala $119, takze nejakych 2700, respektive plus DPH+CLO tj. 25%, pokud nebudu resit dopravu, takze "krasnych" 3500,-
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

NGe
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 46
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

#29 Odlehčená řemenice na T5

Příspěvek od NGe »

Tak to není vůbec špatná cena :) Tak až se dají věci do pohybu tak se mnou počítejte !
_________________
Volvo 850 T-5R "95"
Volvo 245 B230F "93"
Volvo 244 B21A "75"

Bylo: Volvo 850R 96' Dark olive pearl, Volvo 940 93' D24TIC

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#30 Odlehčená řemenice na T5

Příspěvek od Fíla »

Myslím, že je spousta věcí, za které se dají utratit peníze a autu určitě pomůžou. Odlehčená řemenice to ale není. Jedině tak dobrý placebo, jinak je to věc úplně na ho.no.
Nebo jako myslíte, že když z celého rotujícího kompletu řemenice, klika, ojnice, setrvačník, spojka, který váží víc než 20kg, odeberete řádově stovky gramů, že se něco zlepší. Ne, nezlepší. Motor půjde lépe do otáček? Ne, nepůjde. Bude rychlejší nástup turba? Ne, nebude, jak by mohl? Naopak, zcela reálně lze diskutovat o větším namáhání ložisek kliky z důvodu rozhození vyvážení celé soustavy.
Navíc, proč asi výrobce použil odpruženou řemenici?

Jo a abych nezapomněl, pokud tenhle nesmysl budete nechat vyrábět, udělejte ho líp než ARD. Hlavně tam nechte nějaké boční hrany. Bylo několik případů, kdy z této řemenice sklouzl řemen, obvykle kolem 6500t otáček za min. To je možná taky ten důvod, proč už to ARD nenabízí.

Daleko jednodušší cestou ke zrychlení je například uklidit si auto. Nevozit s sebou zbytečnosti. Schválně je pak dejte na váhu, vsadím se, že to pár kilo bude.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#31 Odlehčená řemenice na T5

Příspěvek od Zajsoft »

Fíla píše:Myslím, že je spousta věcí, za které se dají utratit peníze a autu určitě pomůžou. Odlehčená řemenice to ale není. Jedině tak dobrý placebo, jinak je to věc úplně na ho.no.
Nebo jako myslíte, že když z celého rotujícího kompletu řemenice, klika, ojnice, setrvačník, spojka, který váží víc než 20kg, odeberete řádově stovky gramů, že se něco zlepší. Ne, nezlepší. Motor půjde lépe do otáček? Ne, nepůjde. Bude rychlejší nástup turba? Ne, nebude, jak by mohl? Naopak, zcela reálně lze diskutovat o větším namáhání ložisek kliky z důvodu rozhození vyvážení celé soustavy.
Navíc, proč asi výrobce použil odpruženou řemenici?

Jo a abych nezapomněl, pokud tenhle nesmysl budete nechat vyrábět, udělejte ho líp než ARD. Hlavně tam nechte nějaké boční hrany. Bylo několik případů, kdy z této řemenice sklouzl řemen, obvykle kolem 6500t otáček za min. To je možná taky ten důvod, proč už to ARD nenabízí.

Daleko jednodušší cestou ke zrychlení je například uklidit si auto. Nevozit s sebou zbytečnosti. Schválně je pak dejte na váhu, vsadím se, že to pár kilo bude.
Mno to placebo mam a za me funguje dobre, jde to rychlejc do otacek(ale uplne stejne rychle padaj dolu). Takze kdo nevytaci a rychle neradi, nema smysl...
Jinak zbytek samozrejme ano. Na remenice ma snizenou vahu o 75%. Ono kdyz k tomu clovek da jednohmotu, odlehcenej setrvak, etc., tak jsme ve vysledku o cca 10kg jinde.
Ano vetsi namahani tam bude, stejne jako je kdyz se zvedne tlak, pusti se tam vic paliva, zvednou se otacky, etc, etc, etc...
Ano odpruzeni je kvuli harmonickym kmitum a ano v extremu taky muze klika udelat krup...

Dobra poznamka, zakomponujem(kor kdyz chci posouvat omezovac na 7000-7100 :D)
Co se tyce vyvazeni, tak mam stejne v planu nechat vyvazit kliku s kovanejma ojnicema, takze rovnou i s remenici.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“