Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotrebu?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotrebu?

Příspěvek od Haben »

K teto otazce me privedla soucasna dovezena C30 s 2,4i motorem. Baterie je puvodni, tedy ma neco pres 10 let a bezne dava 11,5 - 11,8 V. Startovani i v mrazech neni problem, auto chyta hned. Takze urgentne baterii menit nemusim. Pri nejhorsim rano zena nenastartuje a dojede do prace sockou. Takze me nic extra nenuti novou kupovat.
Hledam tedy podpurny argument, proc uvalit, zatim asi zbytecne, 2600 kc za novou :D

Ovlivnuje nejak neustale nabijeni baterie alternatorem spotrebu? Pokud ano, je to vubec meritelne? Pokud ano, kolik to muze delat?

Jen upresnim, ze baterie se i po 2000 km soustavne jizdy dostane na max 12,2 V. Pokud se nemylim, plne nabito je pri 12,4 V. Tudiz altik se porad snazi dobijet.
Tos tak, mozna blba otazka :)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#2 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od PINĎABC »

Pěkný článek v některém s posledních čísel světa motorů.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#3 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Haben »

Odkaz najdes ci naskenujes?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od hajnej »

Takže máš po výměně filtrů a svířek vysokou spotřebu? Na jaké trase?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#5 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Haben »

Jeste jsem nic nemenil. V servise neni volno. Vysoka asi neni. Ale mozna muze byt o pul litru mensi. Odpovida to tak nejak technicaku:
- mesto: pisou 12 / jezdime za 12
- kombinovana: 8,4 / 9,0 bylo 2200 km po dalnici rychlosti 110-130
- mimo mesto: 6,4 / nevim, to jsme jeste nejeli
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#6 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Tod2 »

No ona spíš nebude mít kapacitu, takže nebude kam dobíjet. Jakože napětí tam bude, ale malý proud. Nebo se pletu?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#7 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Haben »

Kapacita asi bude taky mensi, ale i napeti hlasi VIDA mensi, nez je standard
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12978
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od raolsa »

Na spotřebě nemáš šanci poznat jestli se baterie dobíjí nebo ne.
Dokud nastartuješ tak to neřeš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#9 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od python.p »

Moje baterka má aktuálně 12.65V a to auto stojí tejden v garáži. Uvidíme zítra.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Tod2 »

Důležité je, aby tam bylo správné dobíjecí napětí.
Jinak tam tečou z alternátoru řádově max desítky ampér, běžně spíš do deseti. Tedy zátěž pro motor nejvíc stovky wat... Na spotřebě nula nic.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#11 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Haben »

Diky za nazory. Zatim tedy asi usetrim kacky a koupum, az klekne
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#12 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od pospak »

Ahoj Martine? :)
Několik let jsem prodával autobaterie a řešil reklamace. Takže asi tak. Nastartuješ auto, zapneš světla a ventilátor topení, aby byl co největší odběr a tím pádem zatížení alternátoru. Napětí na svorkách baterie při zvýšených otáčkách musí být mezi 13,8 až 14,2V. Pokud tomu tak není, je problém.
-špatná baterie....dáš na zkoušku jinou a pokud je vše cajk, je to jasné
-špatná regulace alternátoru....tzn, že ani po výměně za OK baterii nedosahuje napětí požadovaných hodnot
-někde po cestě špatný kontakt .....já to takhle měl u S40, a po natažení drátu mezi + svorkou alternátoru a plusem baterie vše OK
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#13 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Jarda.JM »

Haben píše: Baterie je puvodni, tedy ma neco pres 10 let a bezne dava 11,5 - 11,8 V.
Většina podobných měření toho moc neřekne. Snad jenom, když se dostaneš hodně mimo čísla běžně uváděná, tak je baterka na odchodu. Pokud se chceš o baterce něco dozvědět musíš provést trochu jiná měření.
Haben píše:1. Ovlivnuje nejak neustale nabijeni baterie alternatorem spotrebu?
2. Pokud ano, je to vubec meritelne?
3. Pokud ano, kolik to muze delat?
1. ANO
2. ANO dá se měřit i na kapky za hodinu...
3. V podstatě nic
Haben píše:Jen upresnim, ze baterie se i po 2000 km soustavne jizdy dostane na max 12,2 V.
Přestaň bádat na kolik se baterie dostane, nic tím nezjistíš.
Haben píše:1. Pokud se nemylim, plne nabito je pri 12,4 V.
2. Tudiz altik se porad snazi dobijet.
3. Tos tak, mozna blba otazka
1. Mýlíš. Jak už jsem řekl 2x výše, podobným měřením v podstatě nic nezjistíš.
2. ANO Baterie je při nastartovaném motoru prakticky neustále dobíjena. Ovšem proud může být třebe jen několik miliampér.
Poté co pozotvíráš dveře (předpokládejme pro jednoduchost, že baterka byla nabitá na 100%) začne baterka dodávat proud, tedy vybíjet se. V momentě kdy nastartuješ začne se nabíjet. Zpočátku může nabíjecí proud dosáhnout "mnoha" ampér. Velice rychle začne ale klesat. Než se naděješ je baterka nabitá na 99%.
3. ANO Vidím, že se nudíš a tak řešíš věci pro zábavu :D
Jenom pro představu pár velice přibližných čísel. Nerad bych, aby mě někdo chytal za miliampérhodinu.
1. Otevřeš dveře a z baterky teče cca 4,5Ah. Rekněme, že než se vymotáš, tak třeba 6 minut.
2. Zapneš klíček a žhavíš. Cca 10 sec jde z baterky řekněme 50A
3. Startuješ 3s a odhaduji (vážně jenom odhaduji!!!) proud 300A
4. Naskočí motor. Do tohoto okamžiku jsi z baterky vybil cca 0,8Ah. Je to k nevíře, ale nejvíc elektriky sežralo to courání se do auta (0,45Ah), žhavení cca 0,14Ah a startování cca 0,25Ah.
Řekněme, že nabíjení po nastartování bude proudem 10A. Není to tak úplně pravda, protože nabíjecí proud závisí především na okamžitém napětí baterie a to se mění - jde nahoru s časem a nabíjecím proudem. Ale pro jednoduchost berme těch 10A. Po pěti minutách je v baterce zpět všechno co jsi z ní před chvilkou vybil. Kdyby to bylo zase jen přísně teoreticky, tak v tomto momentě přestane do baterky téct proud, protože je plně nabitá. Prakticky pro udržení napětí 14,4V je třeba určitý malý proud řádově jednotek až desítek mA.
A spotřeba PHM při takovém "neustálém" nabíjení? Můžeš si tipnout. Baterka ubírá tvému motoru pár desetin watu. Kolik to asi bude PHM ??? Nejpíš měřitelné v kapkách za hodinu.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Urvanej »

Baterka, pokud má být nabíjena 10A, tak ubírá motoru přesně 142W (pokud regulátor dobíjí na 14,2V) + účinnost celýho přenosu z kliky do baterky, což v ideálním případě tipuju na 50%, no a sme na 300W. Což se dá přepočítat na množství paliva...
Takže sme zpátky u kapek za hodinu. :-D
Trochu jiná sranda je ale pokud je baterka mrtvá, třeba stánim s klíčkem v zapalování, nebo jinak. To pak do ní musíš naskládat celou její kapacitu, což při 50Ah (starší kus) a 12V je 600Wh. To tě z nabíječky v elektrice stojí cca 2Kč. Na palivu, s cca 10% účinností (řetězec je poněkud delší - palivo, písty, geometrie motoru, teplej/studenej... a pak klika-altík) při 8,9 kWh v litru je 0,7l a už si na dvacce.
Taky sem si to tak nějak cucal z palce, ale +- autobus. Důležitý na tom je nikoliv spotřeba, ale ten záhul na altík, kterej se těžko vyčíslí, když tě to pak nechá v luxusnim rezortu u moře a ideálně v zamčenym autě s mrtvou baterkou... :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#15 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od GDPR_user »

Spotřeba díky dobíjení je zanedbatelná! Mnohonásobně více udělá ofuk oken,který zapíná klimakompresor!

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#16 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotrebu?

Příspěvek od Haben »

Dekuji za komentare. Jednou auto nahlasilo slabou baterii, pak jiz ne. Prestavam resit, prestavam se nudit jak bude auto v servise, ocisti se take zoxidovane kontakty a uvidime. Servisakovi dam take za ukol proverit, zda je altik ok. Dekuji za tipy
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 548
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#17 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Bakly »

Urvanej píše:Trochu jiná sranda je ale pokud je baterka mrtvá, třeba stánim s klíčkem v zapalování
To se snad nikomu nemůže stát, ne? :D
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

melcz
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 116
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Vitín (České Budějovice)
Vůz: S60 T5

#18 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od melcz »

Haben píše:Jednou auto nahlasilo slabou baterii, pak jiz ne.
To se mi také stalo. V zaparkovaném autě jsem poslouchal rádio. Tak jsem ho vypnul. Po té jsem normálně nastartoval. To se stalo někdy před 4 lety, normálně jezdím. Ale je pravda, že baterii mám taky původní z výroby a nic nevydrží věčně.
_________________
Volvo S60, 2.4 T5, B5244T5, 2006
bylo: Renault Laguna 1.8, 1995

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#19 Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb

Příspěvek od Zeb »

Já když si chci ověřit, že baterka ještě je v nějaké použitelné kondici, tak nechám třeba dvacet minut svítit světla a druhý den zkusím nastartovat. Když je citelně línější, vím, že už si na ni musím dát pozor a omezit její vybíjení rádiem nebo světly bez motoru. Přibalím do kufru kabely a počítám, že v případě tuhých mrazů nenastartuju. Nebo ji před zimou vyměním.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“