S60 B5254T2 chiptuning?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 390
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#1 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od JaSk »

Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jaké možnosti nabízí motor 2,5T 154kW (B5254T2) ohledně chiptuningu? Mám najeto 150tkm, je to předokolka S60 2008.
Dalo by se to dostat někam, řekněme na úroveň T5, tedy 191kW? Případně co to obnáší?
Díky, zatim jen sonduju :)

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#2 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od Nosound89 »

Ano, ARD stage 2 cca 180kW 8)
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#3 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od python.p »

180kW na přední kola, není to nějak moc ? :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#4 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od Nosound89 »

No co, občas mu to prohrábne i na 3, ale je to o to zábavnější :D.
AWD hodně výkonu pobere, sám bych dal u předešlé S60 předokolce přednost :good: .
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#5 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od 3m3 »

python.p píše:180kW na přední kola, není to nějak moc ? :D
Ani vic neni problem :twisted:

K tematu tady je pro predstavu setup na cca 310koni
http://atechmotor.com/volvo/v70n/25t/trimpaket/steg-4/
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 121
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 8
Vůz: S80

#6 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od hauser »

Ouplně v klidu, pokud je Kárenson v cajku (obligátní stage0).
Pokud lpíš na číslíčkách tak samotný chip (viz podpis) to z nějakých 156 poslal na 182 a lepší "dýchání a prdění" nás šouplo na 189. Podle "větru" při opakovaných měřeních 189-192. Teplota byla myslím 25 stupňů při prvních 2 měřeních (před chipem a po něm). U posledního, po výměně FMIC a výfuku, už se nepamatuju, ale taky podzim. Chipovalo se při nájezdu cca 170kkm, FMIC a výfuk šli cca o 20kkm později.

Ale čísla jsou (alespoň pro mne) irelevantní, to je tak opravdu jen na kontrolu změny a měření pindíků. Příliš mnoho okolních faktorů.
Důležitý je průběh/chování. Já sebou teda tahám AWD.
Ten wejfuck a FMIC přispěl hlavně k pružnosti. Ne že by to předtím bylo špatný, ale prostě se "rozohní" zas o něco rychlejc.
_________________
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#7 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

tak B5254 T2 na S60 se dá tunit v pohodě, ale B5254 T2 na face-lift V70 se tunit nemá, protože prý zničim motor :Yahoo!:
to je tim váhovym rozdílem cca 80kg že? :twisted:

EDIT: jakmile v březnu zaplatim za přestavbu do LPG, budu pokračovat úpravou HW - intercooler do88 v sadě včetně trubek
a příští rok 3 downpipe a celej vejfuk, letos bych to finančně všechno naráz nedal a LPG je pro mě větší priorita
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 121
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 8
Vůz: S80

#8 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od hauser »

Když už si ji nadhodil a myslím že je to k tématu - 3'downpipe jednoznačně udělá strašně moc, ale bojím se toho kraválu, co to pak do interiéru pustí ... ? Na blbnutí super, ale na delší cesty...?

OT: Přílišné přetunění u V70 způsobuje ponechání zadní části vozu v místě startu, eventuelně upgrade na long verzi ... :D :good:
_________________
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta

JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 390
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#9 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od JaSk »

Pardon, ale sem uplně neznalý. Jednou sem u známého čipnul oktávku v TDI z 103 na 130kw a 400nm - pálilo to dobře, ale žralo turba :-D
Jak je to s těma stagema? To je jako určitá úroveň celý řídící jednotky? Kde to nechat udělat? Co na to turbo a načatá spojka?
Doteď sem byl zvyklej jen na koncerny...

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#10 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od Nosound89 »

ARD tzn. D5T5
Přílohy
ARD-chiptuning.PNG
ARD-chiptuning.PNG (37.99 KiB) Zobrazeno 1016 x
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 121
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 8
Vůz: S80

#11 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od hauser »

Stage0 se dá vyložit jako "měj auto v pořádku" a pak lze začít.
Další info se dá pohledat na fóru a něco přímo v topicu co Ti z něj Nosound vytáhl tu tabulku https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=43672&hilit=chiptuning+ard

Kluci z D5T5 určitě poví víc.
_________________
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta

JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 390
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#12 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od JaSk »

Bezva, děkuju všem! První udělám spojku a pak na to asi pujdu :)

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#13 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Zase od toho ale nečekej zázraky, kdo chce mít opravdového "sleepera" jinak než hliníkovym intercoolerem (třeba plug-and-play do88 včetně trubek),
3 downpipe, vejfukem, eRkovejma vstřikama, 19-22T, Garret turbem atd. žádnýho extra rozdílu nedosáhne - samotný přehrání SW tě do sedačky fakt nezamáčkne. Jedna věc je přehrání SW za 6-10 000 kč v závislosti na známostech a konkrétní firmě, která chip provádí.....druhá věc je 100 000kč za výše napsané.

Nečekej, že z toho za 8 000kč uděláš T5 nebo R, to by byl finančně krapet nepoměr
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#14 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od Krystof P. »

Ejdou Rotacak píše:tak B5254 T2 na S60 se dá tunit v pohodě, ale B5254 T2 na face-lift V70 se tunit nemá, protože prý zničim motor :Yahoo!:
to je tim váhovym rozdílem cca 80kg že? :twisted:

EDIT: jakmile v březnu zaplatim za přestavbu do LPG, budu pokračovat úpravou HW - intercooler do88 v sadě včetně trubek
a příští rok 3 downpipe a celej vejfuk, letos bych to finančně všechno naráz nedal a LPG je pro mě větší priorita
Nechat si napřed namontovat LPG a pak upravovat motor mi nepřijde jako rozumný řešení. Je třeba systém dimenzovat na určitej výkon to zaprvé, takže s výkonem, co tam máš teď ti třeba bude stačit jeden reduktor a vstřikovače xx, ale s výkonem kterej budeš mít potom, už bude třeba dva reduktory a vstřikovače s vyšším průtokem. Druhá věc je, že to lpg je taky potřeba nastavit. A i kdyby se nemusel měnit HW jak jsem psal vejš, tak nastavení bude potřeba měnit určitě. Tak bych na to pamatoval.

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#15 S60 B5254T2 chiptuning?

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

S tím počítám, v hlavě sem si pohrával s myšlenkou, že zástavbu LPG nechám provést rovnou s "nadimenzováním" kvůli budoucím HW úpravám, snad něco takového lze. Těch 35-40 000kč dám raději teď do LPG, než dalších 40 000kč prosrat v benzínu. Za ten rok díky tomu spíš ušetřim na budoucí úpravy. Takhle jezdim za nějaký 4kč/1km, což se mi moc nelíbí - tím spíše, když jsem byl zvyklej jezdit za 1,5kč/1km
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“