Právě je 18 led 2018 06:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 12 srp 2017 02:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
Pánové používá někdo? Má to do TDíčka smysl?
Co jsem vejral na YT, tak se mi to docela zamlouvá, když jsem viděl co se v tom nechá pochytat... A paradoxně by se mi to líbilo snad ještě víc u tátový atmosférický Astry, která jezdí cuky po městě většinou nezahřátá (jak to vypadá pod víčkem oleje je docela děsivý) :green:
Příloha:
A1RA_130425043445147271jQKLxBwK3h.jpg
A1RA_130425043445147271jQKLxBwK3h.jpg [ 27.81 KiB | Zobrazeno 1740 krát ]

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 srp 2017 21:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
Nikto nevlastní tenhle pochystátor?

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 08:07 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 908
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
viewtopic.php?f=6&t=57735

_________________
| S80 TDI | 1999 | Chip | EGR off | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 08:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2004
Příspěvky: 14060
Bydliště: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Vůz: Volvo
z-d-e-n-a píše:
Pánové používá někdo? Má to do TDíčka smysl?
Co jsem vejral na YT, tak se mi to docela zamlouvá, když jsem viděl co se v tom nechá pochytat... A paradoxně by se mi to líbilo snad ještě víc u tátový atmosférický Astry, která jezdí cuky po městě většinou nezahřátá (jak to vypadá pod víčkem oleje je docela děsivý) :green:
Příloha:
A1RA_130425043445147271jQKLxBwK3h.jpg

Tohle vypadá hezky,kde jsi to našel?

_________________
Různá Volva modelových řad 2xx,7xx,9xx,S80,V70,XC90 v různých stádiích úprav a různých barvách.Od bílé,přes modrou až k černé.Výkony většinou upravené.Všechny tyto vozy servisuji v malém servisu Švedsketanky.cz v Lichnově u Frenštátu pod Radhoštěm.Telefon pro dotazy k mým vozům je 775148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 10:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
To Igor: Koukám že jsi se nedozvěděl o mnoho víc :green:
To Martin: Třeba zde:
http://m.ebay.com/itm/ADD-W1-Black-Baff ... 0408.m2460
Je toho plnej Wish, Ebay apod.

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 12:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2004
Příspěvky: 14060
Bydliště: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Vůz: Volvo
z-d-e-n-a píše:
To Igor: Koukám že jsi se nedozvěděl o mnoho víc :green:
To Martin: Třeba zde:
http://m.ebay.com/itm/ADD-W1-Black-Baff ... 0408.m2460
Je toho plnej Wish, Ebay apod.

Dík za odkaz,ale 2500Kč se mi za to dát nechce.Já koupil okolo 500Kč

_________________
Různá Volva modelových řad 2xx,7xx,9xx,S80,V70,XC90 v různých stádiích úprav a různých barvách.Od bílé,přes modrou až k černé.Výkony většinou upravené.Všechny tyto vozy servisuji v malém servisu Švedsketanky.cz v Lichnově u Frenštátu pod Radhoštěm.Telefon pro dotazy k mým vozům je 775148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 12:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
Určitě, jsou levnější varianty. Mě se tenhle líbí že má měrku, vevnitř "sítko" a možnost toho filtříku nahoře (což nevim jestli by zrovna mne k něčemu bylo...

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 13:03 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 908
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
z-d-e-n-a píše:
To Igor: Koukám že jsi se nedozvěděl o mnoho víc :green:

Preto som ti uviedol ten link. Istú dobu ma to tiež zaujímalo, ale ako sa to javí, nikto nemá žiadne praktické skúsenosti. Navyše, keď som tak nad tým uvažoval, nevedel som, kde by som to v motore umiestnil a na napojenie je pre TDI potrebný väčší priemer na rúrky.

_________________
| S80 TDI | 1999 | Chip | EGR off | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 15:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
Tak někdo holt musí být první. Máte štěstí, že jdu zrovna kolem :green:

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 15:39 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 908
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Sme radi, že ťa máme. No tak šup do toho, nech máme čo najskôr referencie. Už to malo byť! :lol:

_________________
| S80 TDI | 1999 | Chip | EGR off | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 16:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2015
Příspěvky: 306
Bydliště: Praha 4
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2,5T 99´
odloučit olejové výpary od vzduchu, který jde zpět do sání má svůj význam, snižuje se znečistění sacího traktu. samozřejmě. jeho správná funkce je v tom, že musí být v uzavřeném oběhu tak aby výpary z motoru mohly být vysávány. motor výpary netlačí. dost často se děje chyba, že se na odvětrání strčí malý filtr a tím to končí. saní je odpojené a funkce odvětrání přestane fungovat. Proto mi není přesně jasné proč na oil tanku je filtřík, považuji jej za zbytečný. funkce je vlastně ta že přívodem přijde vzduch z motoru projde přes kovový filtr, který je uvnitř a na něj se nachytávají olejové a vodní výpary, vzduch vývodem pokračuje do sání. jak už jsem psal tak snižuje se znečistění sacího traktu a to hlavně v oblasti startu a v době kdy je v přechodném - chladném počasí dochází k odstranění kondenzátů vody, který vzniká v motoru. teplý motor vychladne a vzduch se v sráží na stěnách po zchládnutí, nastartováním dojde k tomu že kondenzát pojme z části olej a po zahřátí oleje se kondenzát začíná odpařovat a dochází do sání, zde je funkce tohoto tanku velmi užitečná. jestli se vám na víčku oleje vytváří hnědý film což je právě ten kondenzát vody a oleje je snížené odvětrání, jestliže celý systém funguje správně film by se měl odstranit a když ne tak může pomoci tento tank. znamenalo by to ztížené podmínky pro provoz vozu, tedy jezdí na kratší vzdálenosti, nezahřeje se tolik olej a podobně, samozřejmě velkou roli hraje použitý olej. jinak použít plechovku vstup a výstup, uvnitř kovová drátěnka plní stejnou funkci. například nerez termoska za padesát je optimální, není tolik uvnitř ohřívána od motoru a líp odstřeďuje výpary :-)

_________________
MVtechnik C70 2,5T


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017 19:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
Díky! No mě bylo divný k čemu teda vlastě ten filtřík je. Ještě bych pochopil vývod z tanku zaslepit, aby šel do tanku jen zasyflenej vzduch z odvětrání, bordel by se v nádobce pochytal a "čistý" vzduch šel přes filtr do pryč. A přívod té původní hadice do sání zaslepit...

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 07:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2015
Příspěvky: 306
Bydliště: Praha 4
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2,5T 99´
Příloha:
IMG_20170814_181935.jpg
IMG_20170814_181935.jpg [ 131.47 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]
Příloha:
IMG_20170814_181917.jpg
IMG_20170814_181917.jpg [ 138.49 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]
Příloha:
IMG_20170814_181858.jpg
IMG_20170814_181858.jpg [ 133.68 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]
Příloha:
IMG_20170814_181851.jpg
IMG_20170814_181851.jpg [ 125.16 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]


jen pro upřesnění jak jsem psal výš, náklady 50 kč termoska, dvě vzduchové průchodky, vyvrtat dvě díry. přívod uvnitř musí být delší až na dno (na foto ještě není) doprostřed strčit síto - třeba kovovou drátěnku - kuchyňskou a nebo třeba na broušení parket, při čistění ji lze vyprat v benzínu a opětovně použít.
termosku jsem použil protože se mi líbil tvar a neměl jsem možnost jiné nádoby. nějaká hranatá by se mi třeba líbila víc, ale nerez v kvalitním povrchu je drahá a to se mí do toho nechtělo dávat a ještě se s tím dělat, to bych si ji mohl rovnou koupit.
termoska zakoupena ve značkovém obchodě Than tuc noy - šleva za padešát moč dobrá ocel

_________________
MVtechnik C70 2,5T


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
:D supééér!
A ještě technická - vim že se to tu už někde řešilo, ale kebuli mám děravou - proč je vlastně u vstupu do hadice sání ten výhřev?

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 10:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2015
Příspěvky: 306
Bydliště: Praha 4
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2,5T 99´
jestli myslíš u motoru tak proto aby kondenzát nezůstával hned na hadicích, po výstupu z motoru by se ochladil a začal hned kondenzovat - zůstávat na vnitřní straně hadic

_________________
MVtechnik C70 2,5T


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 10:21 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 908
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Pýtaš sa na PTC?
viewtopic.php?f=54&t=56492&p=661692&hilit=ptc#p661692

_________________
| S80 TDI | 1999 | Chip | EGR off | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 19:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13072
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Teplej vzduch z odvětrání se srazí s ledovym luftem zvenku a co se stane, začne se to srážet a zamrzat. Ten ohřev tomu brání.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 20:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2009
Příspěvky: 744
Bydliště: Praha 10
Vůz: V70 R, B5234T4, '98
V našich klimatických podmínkách téměř zbytečná věc, tedy ten výhřev. Spíš zdroj problémů, protože je to nejužší místo celého systému odvětrání a tendence ucpávat se je veliká. Doporučuji čas od času zkontrolovat a případně vyčistit.

_________________
V70 R AWD, B5234T4, M58, 1998, saffron
V60 D3, M66, Ocean Race, 2013; Subaru Legacy kombi, 2008, 2,5l benzín


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 12 lis 2017 21:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 21
Bydliště: Vysočina
Vůz: S60 T5 184kW 2003, 301256km + VIDA DICE
Ahoj chlapi. Přidávám sem své zkušenosti. Po dlouhém zkoumání olejových skvrn na výstupu z intercooleru, jsem snad našel zdroj problému. Před turbem (tzn. za PTC ventilem) byl také usazený olej v záhybech v tom upevnění hadice. Tzn. že vzduch z PCV není 100% čistý, ikdyž jsem jej nedávno kompletně dával nový. Nutno ale dodat, že jsem nečistil kanálek, kam se olej z PCV vrací do olejové vany, ani nevím v jaké je stavu (bych musel sundat vanu). Nicméně Oil Catch jsem zakoupil z eshopu za cca 1500,- a k tomu silikonovou hadici s vnitřním průměrem 12mm. Tento oil catch tank je z výroby prázdný, pro zefektivnění jsem provedl prodloužení vstupu zapomocí kovové trubičky, která slouží na pečení cukrovinek :D ale rozměrově ideální + ještě nějaké to zatěsnění tmelem. No a jelikož jsem nechtěl nechat oil tank úplně prázdný, přidal jsem dovnitř kus síťky do oken, skrz kterou by se olejová mlha zadržovala. Jediné, čeho se obávám, a to je velká otázka, zda se síťka nebude časem a výkyvy teplot rozpadat a tím nasávat do turba.


Přílohy:
IMG_4894.JPG
IMG_4894.JPG [ 244.52 KiB | Zobrazeno 871 krát ]
IMG_4927b.jpg
IMG_4927b.jpg [ 179.11 KiB | Zobrazeno 871 krát ]

_________________
S60 T5 184kW, 2003, 301256km + VIDA DICE
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 12 lis 2017 21:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
Jo, koukal jsem na YT, borci tam cpou klasický nerez drátěnky, což mi přijde trochu jistější cesta než síťka pámbuví z čeho. Tak dej pak report, co jsi pochytal...

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 03:08 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 908
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
U mňa je to takto:
viewtopic.php?f=96&t=61044&start=106

Obrázek Obrázek

_________________
| S80 TDI | 1999 | Chip | EGR off | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 18:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2206
Bydliště: hmmm
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
ta mriezka sa tam dava z kovu pretoze lepsie odvadza teplo a potom sa na jej povrchu lepsie zrazaju olejove vypary. plast to moc nevie....

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 18:55 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 908
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Z rovnakého dôvodu som nenatrepal OCC čo najbližšie na motorový blok :wink:

_________________
| S80 TDI | 1999 | Chip | EGR off | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 19:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13072
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Jste si jisti těma párama? Olej má bod varu hodně přes 200 a bod vzplanutí je pod bodem varu, takže to na páry nevidim. Takže jde spíš o mechanickou přepážku, na které se zarazí ten aerosol až udělá kapky. No a pak je jedno, zda plast či kov.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 20:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2706
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 1998 D5252T manual
Viděl bych to stejně jako Urvi. Pokavaď bych OCT chtěl udržet co nejvíce v chladu, nebyl by pak paradoxně problém se zamrzáním? Což by teda musel být už asi fakt venku pořádný krut.
Já bych to zas tak nehrotil s těma teplotama, ale plastovou mřížku bych tam rozhodně nerval - spíš aby ti to olejový výpary nerozleptaly a pak...
Třeba v mém případě tady chci udělat nějakou "úlevu" motoru, hadicím a IC na autě, který 460tkm ty olejový sarakvajzy snášely. Takže to zas tak hrotit nemíním, každopádně pořád lepší než nic.

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MSA 15.7, manual, +EGR off, FB 764


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
Ferrita


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.103s | 22 Queries | GZIP : Off ]