Oil catch tank - má smysl?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#1 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Pánové používá někdo? Má to do TDíčka smysl?
Co jsem vejral na YT, tak se mi to docela zamlouvá, když jsem viděl co se v tom nechá pochytat... A paradoxně by se mi to líbilo snad ještě víc u tátový atmosférický Astry, která jezdí cuky po městě většinou nezahřátá (jak to vypadá pod víčkem oleje je docela děsivý) :green:
A1RA_130425043445147271jQKLxBwK3h.jpg
A1RA_130425043445147271jQKLxBwK3h.jpg (26.55 KiB) Zobrazeno 6667 x
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#2 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Nikto nevlastní tenhle pochystátor?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#3 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od IgorS »

_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

GDPR_user

#4 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od GDPR_user »

z-d-e-n-a píše:Pánové používá někdo? Má to do TDíčka smysl?
Co jsem vejral na YT, tak se mi to docela zamlouvá, když jsem viděl co se v tom nechá pochytat... A paradoxně by se mi to líbilo snad ještě víc u tátový atmosférický Astry, která jezdí cuky po městě většinou nezahřátá (jak to vypadá pod víčkem oleje je docela děsivý) :green:
A1RA_130425043445147271jQKLxBwK3h.jpg
Tohle vypadá hezky,kde jsi to našel?

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#5 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...


z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#7 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Určitě, jsou levnější varianty. Mě se tenhle líbí že má měrku, vevnitř "sítko" a možnost toho filtříku nahoře (což nevim jestli by zrovna mne k něčemu bylo...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#8 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od IgorS »

z-d-e-n-a píše:To Igor: Koukám že jsi se nedozvěděl o mnoho víc :green:
Preto som ti uviedol ten link. Istú dobu ma to tiež zaujímalo, ale ako sa to javí, nikto nemá žiadne praktické skúsenosti. Navyše, keď som tak nad tým uvažoval, nevedel som, kde by som to v motore umiestnil a na napojenie je pre TDI potrebný väčší priemer na rúrky.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#9 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak někdo holt musí být první. Máte štěstí, že jdu zrovna kolem :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#10 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od IgorS »

Sme radi, že ťa máme. No tak šup do toho, nech máme čo najskôr referencie. Už to malo byť! :lol:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 186
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#11 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od mvtechnik »

odloučit olejové výpary od vzduchu, který jde zpět do sání má svůj význam, snižuje se znečistění sacího traktu. samozřejmě. jeho správná funkce je v tom, že musí být v uzavřeném oběhu tak aby výpary z motoru mohly být vysávány. motor výpary netlačí. dost často se děje chyba, že se na odvětrání strčí malý filtr a tím to končí. saní je odpojené a funkce odvětrání přestane fungovat. Proto mi není přesně jasné proč na oil tanku je filtřík, považuji jej za zbytečný. funkce je vlastně ta že přívodem přijde vzduch z motoru projde přes kovový filtr, který je uvnitř a na něj se nachytávají olejové a vodní výpary, vzduch vývodem pokračuje do sání. jak už jsem psal tak snižuje se znečistění sacího traktu a to hlavně v oblasti startu a v době kdy je v přechodném - chladném počasí dochází k odstranění kondenzátů vody, který vzniká v motoru. teplý motor vychladne a vzduch se v sráží na stěnách po zchládnutí, nastartováním dojde k tomu že kondenzát pojme z části olej a po zahřátí oleje se kondenzát začíná odpařovat a dochází do sání, zde je funkce tohoto tanku velmi užitečná. jestli se vám na víčku oleje vytváří hnědý film což je právě ten kondenzát vody a oleje je snížené odvětrání, jestliže celý systém funguje správně film by se měl odstranit a když ne tak může pomoci tento tank. znamenalo by to ztížené podmínky pro provoz vozu, tedy jezdí na kratší vzdálenosti, nezahřeje se tolik olej a podobně, samozřejmě velkou roli hraje použitý olej. jinak použít plechovku vstup a výstup, uvnitř kovová drátěnka plní stejnou funkci. například nerez termoska za padesát je optimální, není tolik uvnitř ohřívána od motoru a líp odstřeďuje výpary :-)
_________________
MVtechnik C70 2,5T

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#12 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Díky! No mě bylo divný k čemu teda vlastě ten filtřík je. Ještě bych pochopil vývod z tanku zaslepit, aby šel do tanku jen zasyflenej vzduch z odvětrání, bordel by se v nádobce pochytal a "čistý" vzduch šel přes filtr do pryč. A přívod té původní hadice do sání zaslepit...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 186
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#13 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od mvtechnik »

IMG_20170814_181935.jpg
IMG_20170814_181917.jpg
IMG_20170814_181858.jpg
IMG_20170814_181851.jpg
IMG_20170814_181851.jpg (65.04 KiB) Zobrazeno 6322 x
jen pro upřesnění jak jsem psal výš, náklady 50 kč termoska, dvě vzduchové průchodky, vyvrtat dvě díry. přívod uvnitř musí být delší až na dno (na foto ještě není) doprostřed strčit síto - třeba kovovou drátěnku - kuchyňskou a nebo třeba na broušení parket, při čistění ji lze vyprat v benzínu a opětovně použít.
termosku jsem použil protože se mi líbil tvar a neměl jsem možnost jiné nádoby. nějaká hranatá by se mi třeba líbila víc, ale nerez v kvalitním povrchu je drahá a to se mí do toho nechtělo dávat a ještě se s tím dělat, to bych si ji mohl rovnou koupit.
termoska zakoupena ve značkovém obchodě Than tuc noy - šleva za padešát moč dobrá ocel
_________________
MVtechnik C70 2,5T

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#14 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

:D supééér!
A ještě technická - vim že se to tu už někde řešilo, ale kebuli mám děravou - proč je vlastně u vstupu do hadice sání ten výhřev?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

mvtechnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 186
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

#15 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od mvtechnik »

jestli myslíš u motoru tak proto aby kondenzát nezůstával hned na hadicích, po výstupu z motoru by se ochladil a začal hned kondenzovat - zůstávat na vnitřní straně hadic
_________________
MVtechnik C70 2,5T

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#16 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od IgorS »

_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od Urvanej »

Teplej vzduch z odvětrání se srazí s ledovym luftem zvenku a co se stane, začne se to srážet a zamrzat. Ten ohřev tomu brání.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#18 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od Fíla »

V našich klimatických podmínkách téměř zbytečná věc, tedy ten výhřev. Spíš zdroj problémů, protože je to nejužší místo celého systému odvětrání a tendence ucpávat se je veliká. Doporučuji čas od času zkontrolovat a případně vyčistit.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 17
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: V70II 2.5T 2006

#19 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od ogast »

Ahoj chlapi. Přidávám sem své zkušenosti. Po dlouhém zkoumání olejových skvrn na výstupu z intercooleru, jsem snad našel zdroj problému. Před turbem (tzn. za PTC ventilem) byl také usazený olej v záhybech v tom upevnění hadice. Tzn. že vzduch z PCV není 100% čistý, ikdyž jsem jej nedávno kompletně dával nový. Nutno ale dodat, že jsem nečistil kanálek, kam se olej z PCV vrací do olejové vany, ani nevím v jaké je stavu (bych musel sundat vanu). Nicméně Oil Catch jsem zakoupil z eshopu za cca 1500,- a k tomu silikonovou hadici s vnitřním průměrem 12mm. Tento oil catch tank je z výroby prázdný, pro zefektivnění jsem provedl prodloužení vstupu zapomocí kovové trubičky, která slouží na pečení cukrovinek :D ale rozměrově ideální + ještě nějaké to zatěsnění tmelem. No a jelikož jsem nechtěl nechat oil tank úplně prázdný, přidal jsem dovnitř kus síťky do oken, skrz kterou by se olejová mlha zadržovala. Jediné, čeho se obávám, a to je velká otázka, zda se síťka nebude časem a výkyvy teplot rozpadat a tím nasávat do turba.
Přílohy
IMG_4894.JPG
IMG_4927b.jpg
_________________
V70II 2.5T, 2006, dovoz z DE
RIP: S60 T5, 2003, 301256km

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#20 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jo, koukal jsem na YT, borci tam cpou klasický nerez drátěnky, což mi přijde trochu jistější cesta než síťka pámbuví z čeho. Tak dej pak report, co jsi pochytal...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#21 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od IgorS »

_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#22 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od kwiko »

ta mriezka sa tam dava z kovu pretoze lepsie odvadza teplo a potom sa na jej povrchu lepsie zrazaju olejove vypary. plast to moc nevie....

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#23 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od IgorS »

Z rovnakého dôvodu som nenatrepal OCC čo najbližšie na motorový blok :wink:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od Urvanej »

Jste si jisti těma párama? Olej má bod varu hodně přes 200 a bod vzplanutí je pod bodem varu, takže to na páry nevidim. Takže jde spíš o mechanickou přepážku, na které se zarazí ten aerosol až udělá kapky. No a pak je jedno, zda plast či kov.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#25 Oil catch tank - má smysl?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Viděl bych to stejně jako Urvi. Pokavaď bych OCT chtěl udržet co nejvíce v chladu, nebyl by pak paradoxně problém se zamrzáním? Což by teda musel být už asi fakt venku pořádný krut.
Já bych to zas tak nehrotil s těma teplotama, ale plastovou mřížku bych tam rozhodně nerval - spíš aby ti to olejový výpary nerozleptaly a pak...
Třeba v mém případě tady chci udělat nějakou "úlevu" motoru, hadicím a IC na autě, který 460tkm ty olejový sarakvajzy snášely. Takže to zas tak hrotit nemíním, každopádně pořád lepší než nic.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“