Právě je 16 črc 2018 19:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 20:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 27
Bydliště: Vysočina
Vůz: S60 T5 184kW 2003, 301256km + VIDA DICE
Díky chlapi za názor, dáme tam něco kokového, jsem za, že by se plastová mřížka časem olejem kur..la.
Jak říká Urvanej, páry to určitě nejsou, to by už v PCV muselo být nad 200°C..

_________________
S60 T5 184kW, 2003, 301256km + VIDA DICE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 20:45 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1333
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Nuž, veď si ho namontuje každý ako uzná za vhodné a to podľa svojho stupňa vedomostí alebo skúseností a tak isto si zvolí materiál mriežky.

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 21:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2009
Příspěvky: 770
Bydliště: Praha 10
Vůz: V70 R, B5234T4, '98
z-d-e-n-a píše:
Viděl bych to stejně jako Urvi. Pokavaď bych OCT chtěl udržet co nejvíce v chladu, nebyl by pak paradoxně problém se zamrzáním? Což by teda musel být už asi fakt venku pořádný krut.


Ne nadarmo je původní odvětrání vedeno kolem bloku a ještě zabalené do izolace a ne nadarmo má u vstupu do hadice sání výhřev. OCT mi zamrzl při -12 st. C. Aby ne, když ty výpary jsou z většiny vodní pára. Zamrznutí jsem poznal po ujetí asi 5ti km, kdy začaly motoru lítat otáčky na volnoběh a malém zdechnul. Následně po otevření kapoty jsem zjistil, že olej se tlačí ven všude, kde může. Takže trochu opatrně co a kam dávat a jak dlouhé budou hadice a jak velká bude nádoba. A to hlavně u nafty, kde ten motor moc netopí.

_________________
V70 R AWD, B5234T4, M58, 1998, saffron
V60 D3, M66, Ocean Race, 2013; Subaru Legacy kombi, 2008, 2,5l benzín


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 21:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2960
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 TDi ('98), V50 T5 ('04)
No, celkem dobrý vědět. Já ho mám právě v plánu umístit na motorovou přepážku nejlépe vedle posilovače brzd, takže na "teplou" stranu motoru...

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MT, EGR off, FB 764
V50 T5 12/04 - B5254T3, MT, FWD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 22:49 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1333
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Elektrický výhrev nevyhrieva cele potrubie pred zamrzanim ale iba miesto jeho napojenia na sanie, pretože to miesto sa ochladzuje studenym vzduchom z airboxu. Dôležitý je aj priemer hadíc a zachovanie prierezu.

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017 23:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2009
Příspěvky: 770
Bydliště: Praha 10
Vůz: V70 R, B5234T4, '98
Ano, to je pravda, nikde taky netvrdím opak. Jen říkám, že to, kudy je vedeno sériové odvětrání má svůj důvod, protože v chladu se páry začnou zachytávat na stěnách hadic/trubek a ty se začnou rychle zanášet. Navíc čím budou výpary chladnější, tím se budou pohybovat pomaleji, což není žádoucí. To, že díky svému malému průměru odvětrání dobře fungovalo jen u nových motorů nebo motorů s malým nájezdem, je taky pravda.
Mimochodem, naftové D5 mají vedenou hadici odvětrání společně s vodní hadicí. Proč asi? Ano, kvůli ohřevu.
Momentálně mám na eRku rozdělený projekt OCT, který bude ohřívaný vodou z hadice od topeni :) Jen musím dořešit vyprazdňování, protože jeho umístění bude napevno.

_________________
V70 R AWD, B5234T4, M58, 1998, saffron
V60 D3, M66, Ocean Race, 2013; Subaru Legacy kombi, 2008, 2,5l benzín


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017 08:24 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1333
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Fíla píše:
OCT mi zamrzl při -12 st. C. Aby ne, když ty výpary jsou z většiny vodní pára. Zamrznutí jsem poznal po ujetí asi 5ti km, kdy začaly motoru lítat otáčky na volnoběh a malém zdechnul. Následně po otevření kapoty jsem zjistil, že olej se tlačí ven všude, kde může.

Tipujem, že sa ti to stalo na benzínovom motore a že máš OCT bez filtra.

Fíla píše:
Navíc čím budou výpary chladnější, tím se budou pohybovat pomaleji, což není žádoucí.

Pary z odvetrania sa nepohybujú ich teplotou. Potom by odvetranie muselo byť konštruované vertikálne aby teplé stúpaly nahor. Pohybujú sa tlačením (tlakom z kľukovej skrine) a nasávaním (z podtlaku sania).

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017 13:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2009
Příspěvky: 770
Bydliště: Praha 10
Vůz: V70 R, B5234T4, '98
Píšu, že na eRku, takže ano, benzín. OCT bylo umístěno při motorové stěně za a mírně pod horním záchytem motoru, s drátěnkou a to byl ten problém. Další verzi už mám s přepážkama. Odvětrání u starého benzínového motoru je konstruováno částečně vertikálně, částečně +- horizontálně. Páry se pohybují vysáváním díky sání, pokud by se pohybovaly tlakem z klikové skříně, tak pak nemá cenu motor odvětrávat, ale je nutné ho opravit, minimálně vyměnit pístní kroužky. Při běhu motoru na volnoběh je pohyb par minimální a dochází k vysrážení na stěně hadic/trubek. Čím víc budou tyto hadice chladnější, tím se tam budou páry vysrážet.
Tím bych to z mé strany tak nějak uzavřel :) , ať si tam každý dá nebo dá co chce, kam chce.

_________________
V70 R AWD, B5234T4, M58, 1998, saffron
V60 D3, M66, Ocean Race, 2013; Subaru Legacy kombi, 2008, 2,5l benzín


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017 15:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13678
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Náhodou podnětná diskuse.
Já mam třeba furt v nádržce (OCT) na PRV bílo/hnědou kaši. A když zapomenu vypouštět á pár tisic km, tak mi tam zatuhne a olej z motoru taky teče horem dolem, až vyfoukne těsnění pod víkem. :bad:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017 15:51 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1333
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Fíla píše:
Páry se pohybují vysáváním díky sání, pokud by se pohybovaly tlakem z klikové skříně, tak pak nemá cenu motor odvětrávat, ale je nutné ho opravit, minimálně vyměnit pístní kroužky.

Myslíš si, že v kľukovej skrini nie je tlak, ktorý čiastočne tlačí tie výpary odvetracou hadicou? Čo bolo to, čo ti tlačilo olej všade-tade, ako si písal, keď sa ti upchalo odvetranie? Nebol to tlak v kľukovej skrini? Nemalo by sa potom z hadice odvetrania dymiť a nemal by sa tadiaľ tlačiť prúd vzduchu pri jej odpojení, keď tam nie je tlak, ktorý by výpari potrubím uviedol do pohybu.

Fíla píše:
Čím víc budou tyto hadice chladnější, tím se tam budou páry vysrážet.

Preto hadice nevediem popri motore a dal som tam hrubé hadice väčšieho prierezu, silnostenné/tlakové, OCT nižšie a na zimu redšiu sieťku.

Fíla píše:
Tím bych to z mé strany tak nějak uzavřel :) , ať si tam každý dá nebo dá co chce, kam chce.

Presne tak. Každý si to nejak prispôsobí a aj tak pochváli svoje riešenie :wink:

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017 18:13 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13678
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Či tlačí nebo táhne je asi fuk. Rukavice na olejovým víčku by se měla vcucnout, pokud odvětrání funguje jak má. ;-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017 18:31 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1333
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Keď funguje, tak je to jedno. To áno. Keď nefunguje, tak rukavicu nafukuje. Lebo tlačí.

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 27 pro 2017 21:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 27
Bydliště: Vysočina
Vůz: S60 T5 184kW 2003, 301256km + VIDA DICE
Tak jsem Oil catch tank posadil na vyšší level :evil: :beer: + ještě čistil IC, použil jsem hliníkový chladič, osobně se mi řešení drátěnek nezamlouvalo, chtěl jsem nějaký systém přepážek. Kdyby někoho zajímalo řešení děr, tak vrtání chladíče není skrz na skrz, ale z každé strany prochází díry jen do poloviny chladiče, avšak nejsou osově v rovině. Jen teď přemýšlím, kam zapojím vstup, a kam výstup, co by teoreticky bylo lepší :)


Přílohy:
IMG_5164b.jpg
IMG_5164b.jpg [ 169.6 KiB | Zobrazeno 443 krát ]
IMG_5157b.jpg
IMG_5157b.jpg [ 179.82 KiB | Zobrazeno 443 krát ]
IMG_5054b.jpg
IMG_5054b.jpg [ 182.61 KiB | Zobrazeno 443 krát ]

_________________
S60 T5 184kW, 2003, 301256km + VIDA DICE
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 23 led 2018 16:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 702
Bydliště: Písek
Vůz: 965
já tomu nerozumím. jak jsem pochopil, používá se podtlak v sání k vysátí výparů. ale proč, když vzniká profukem kolem pístů, ventilů a popřípadě turba tlak? jak to dělaj závodní motory, když jim do sání alespoň dle mého bádání nic neleze? moc nevěřím potenciální teorii o otevřené hadice u silnice, aby vznikl podtlak, což se také používalo. nemají to náhodou tak, že vede jedna hadice z bloku, druhá z hlavy, a potkávají se v jedný nádobce, z který trčí filtr (či jen díry) a vznikne tak otevřený systém? nádobka alá oil catch tank, díra s filtrem jako je vývod do sání

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 25 led 2018 17:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 702
Bydliště: Písek
Vůz: 965
tak zkusím ještě rozjet nějaké mé teorie. jelikož vymýšlím něco na redblocka, tak koukám, jak to maj ostatní
rally i okruhový auta to měla asi stejně. jestli dobře vidím, tak jen dvě hadice, jedna do upravenýho víka ventilů, druhý do původního odlučovače, či alespoň do míst, kde v sérii bývá. obě se potkaj v jedný nádobě, kterou podezřívám z nepříliš povedené těsnosti, aby měl kudy utíkat tlak (a ve víčku to vypadá fakt na dirku, byť malinkatou)
http://www.swedespeed.com/wp-content/up ... 24x640.jpg
http://www.swedespeed.com/wp-content/up ... 24x640.jpg
http://www.swedespeed.com/wp-content/up ... 24x640.jpg
http://www.240grupp-a.se/English/bilder ... ation2.jpg
peter schmidt upravil volvo 360 dosti nekompromisně a než nandal na b230 kompresor, měl odvětrání řešený asi následovně. jedna hadice z originálního odlučovače oleje, druhá z (jinak zaslepený) díry přímo v bloku, obě se potkávaj v klasickém tanku s filtrem na vrchu. první hadice je na vzduch, druhá na odvod oleje
https://rejsa.nu/im/user/994/2013-06-12 ... 13_004.jpg
https://rejsa.nu/im/user/994/2012-05-04 ... aj_002.jpg
když se podíváme na funkci originálního odlučovače, tak mi přijde velmi vhodný jako úvodní odlučovač http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/cranckase1.gif . jedna díra nabírá vzduch, druhou se vrací olej zpátky a vzhůru leze o něco čistější vzduch
a moje teorie je ta, že bych nechal originální odlučovač, na horní trubku bych nandal hadici jdoucí do klasického tanku, v kterém by se dole hromadily další zbytky oleje a vzhůru přes ocelovou vlnu by šel vzduch přes filtr (na ebay stojí cirka stovku) do atmosféry. po zacpání děr v sání by bylo hotovo. je to blbost? bouchne to? "flame guard" mi lehce děsí :-)

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 25 led 2018 18:22 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1852
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Na redblok se mi nejvíc líbí tohle řešení https://yoshifab.com/store/redblock-del ... r-kit.html

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 25 led 2018 18:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 702
Bydliště: Písek
Vůz: 965
znám, ale nelíbí se mi cena a ještě to na můj tak nějak úplně nejde. více méně jsem závislý na originálním odlučovači. někteří jedinci do přívodu dělají díru a tu použijí jako přívod, originální vyústění pak jako odvod, ale přijde mi to dosti prasácké. navíc si myslím, že nejlíp se ochrání sání od olejových par nejlépe tak, že to do sání vůbec nepůjde :-) ale zajímalo by mi, jak moc pomůže odsávání i z hlavy...

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oil catch tank - má smysl?
PříspěvekNapsal: 01 úno 2018 15:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 702
Bydliště: Písek
Vůz: 965
tak abych zas něco napsal, co jsem zjistil. pozitivní je proto, protože bez jemného podtlaku hrozí degradace oleje. u závodních aut to netřeba řešit, když se mění olej prakticky furt...
odsávání z hlavy mají pravděpodobně kvuli tomu, že s výkonem roste i profuk

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.090s | 23 Queries | GZIP : Off ]