Spojovaci material spojky - preco ?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Sergej »

Vie niekto realny dovod preco sa na montaz pritlacneho kotuca spojky pouzivaju vyhradne sroby typu Inbus ? Nedostatkom miesta to nie je. Podobne na prichytenie hydromenica k flexplate sa pouzivaju Torxy so sosovkovou hlavou, hoci na 6 hran je tam miesto aj pristup.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Romulusw »

Pokud vím, tak inbusy jsou pevnostní šrouby, tak snad proto.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3330
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#3 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od dumi.cz »

Torx a Inbus dokaze skrze hlavu prenest podstatne vetsi silu nez drazka nebo kriz. Mozna proto.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#4 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od labanos »

Torx utáhneš větším momentem než imbus nebo při stejném momentu může mít nižší hlavu.
Jestli použít vnější nebo vnitřní šestihran... tak vnitřní vypadá víc profesionáněji, zabere méně místa a je dražší na výrobu :-)
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Romulusw »

Může to souviset i s tím, že nástroj pro utažení inbusu je menší a lehčí než nástroj pro utažení vnějšího šestihranu a automaty v hromadné výrobě s ním mohou lépe pracovat. Těžko říci, ale něco takového v tom bude

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Sergej »

Romulusw píše:Může to souviset i s tím, že nástroj pro utažení inbusu je menší a lehčí než nástroj pro utažení vnějšího šestihranu a automaty v hromadné výrobě s ním mohou lépe pracovat. Těžko říci, ale něco takového v tom bude
Zotrvacnik je primontovany klasickym sesthranom DIN 933 pevnosti 12.9. Hlavicka Torx prenesie vacsi krutak oproti inbus, to viem, ale vacsi krutak prenesie aj vonkajsi sesthran, a predsa tam davaju Inbus. Miestom to nie je. Z nedostatku Inbusov som raz spojku zlozil so sesthranmi s prirubou DIN 6921 a bez problemov.
Jedine co ma napada za dovod je hlucnost - (valcova hlava Inbus/Torx nema ostre hrany a neviri tak vzduch) a vyvazenie - Inbus/Torx je mensia hmota a naviac stale rovnako orientovana.
Ale rad by som to vedel exaktne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Sergej »

dumi.cz píše:Torx a Inbus dokaze skrze hlavu prenest podstatne vetsi silu nez drazka nebo kriz. Mozna proto.
To iste ano, ale ja chcem vedier Torx/Inbus vs vonkajsi sesthran.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#8 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Ondra. »

dumi.cz píše:Torx a Inbus dokaze skrze hlavu prenest podstatne vetsi silu nez drazka nebo kriz. Mozna proto.
:%) :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

GDPR_user

#9 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:
dumi.cz píše:Torx a Inbus dokaze skrze hlavu prenest podstatne vetsi silu nez drazka nebo kriz. Mozna proto.
To iste ano, ale ja chcem vedier Torx/Inbus vs vonkajsi sesthran.
Možná jen díky jednodušší montáži.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2900
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Tod2 »

ano, montáž ve fabrice je nejspíš ten důvod, podřizuje se to automatickým šroubovákům, utahovákům, pro které jsou lepší vnitřní klíče, navíc se případně šroub s válcovou hlavou i líp automaticky podává
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Spojovaci material spojky - preco ?

Příspěvek od Sergej »

Tod2 píše:ano, montáž ve fabrice je nejspíš ten důvod, podřizuje se to automatickým šroubovákům, utahovákům, pro které jsou lepší vnitřní klíče, navíc se případně šroub s válcovou hlavou i líp automaticky podává
To by mohlo byt, Len preco potom nepouzili inbusy aj na montaz zotrvacnika na kluku ? M10x25, 60Nm. A inde ako na rotacnych predmetoch inbusy nie su.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“