Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#1 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od Tom0 »

Tak zrovna z toho ukazatele teploty chladící kapaliny jsem trochu zmaten. mám podezření že je silně ovlivněn nějakým softwarem a ne jen čidlem teploty.
Normálně se chystám někam na chvilku na hadici topení přidělat externí nezávislý teploměr a porovnávat reálnou teplotu vody a to co ukazuje tento budík...
Dnes ráno byly 3°C a na to že je to nafta se to dle ukazatele v autě hrozně rychle ohřeje na provozní teplotu cca 3km a pak už tam ta teplota drží jak přibitá.
i když jedu 3-4 kilometry z kopce na vyhozený kvalt a topím kabinu, teplota se ani nehne...
nemám tam snad žádné příhřevy a nezávislá topení a podobně.
Naposledy upravil(a) Tom0 dne 13 úno 2019 20:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#2 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od marekbm »

nemáš tam elektrický (nebo naftový) příhřev?
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#3 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Tom0 »

Předpokládám že tam nic takového není, ale nevím.
Budu to postupně zkoumat.
Naftový by musel být někde vidět, tak ten tam snad není.
A elektrický by klidně někde mohl být, ale kde...? :)
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#4 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od ok2ucx »

Elektrický u platformy P3 poměrně často bývá, v tichosti tam valí 1,5kW z alternátoru/baterky. Funguje to a nikdo o tom moc neví a nešpekuluje.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 386
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#5 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od BaDDog »

Presne tak elektricky prihrev... Tzv PTC
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#6 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Arkaz »

PTC je ale na prihrev vzduchu v interieri nie ? nemas aktivne klapky za maskou ? ja mam na S60 D4. Ked je motor studeny su zatvorene tym padom na chladic neprudi studeny vzduch.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#7 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano, PTC se montuje do HVAC jednotky, na foto ty kulaté tyčky vpravo nahoře. Reálné foto z mé XC70 III.

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Vcelku mě zajímá co vše se musí HW ještě dodělat aby budíky fungovali. Někde pár příspěvků psal Pavel L., že se musí doplnit do konetrou 1-2 dráty s piny. Platí toto stále nebo už to není potřeba?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#9 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Tom0 »

Jakub Svoboda píše:Ano, PTC se montuje do HVAC jednotky, na foto ty kulaté tyčky vpravo nahoře. Reálné foto z mé XC70 III.

Obrázek

Člověče já bych si tím nebyl tak jistej...
To co jsi ty ukázal na fotce snad není příhřev.
Mám pocit že to je výkonové řízení otáček ventilátoru, které se tam jen chladí proudem vzduchu od ventilátoru.
toto bych řekl že to je...
https://www.motora.cz/hella/5HL-351-332-381.html?gclid=Cj0KCQjw3KzdBRDWARIsAIJ8TMTf9tDrHAzQqFVOPv9_j6uQ7UtTrfewxTa6RFz67zxXZQ4TENexcdMaAtlyEALw_wcB
1502149276997_default.jpg
1502149276997_default.jpg (26.3 KiB) Zobrazeno 2438 x
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#10 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Jakub Svoboda »

No vidíš a já myslel, že je to ono. Jinak PTC jako takové vím jak vypadá. U nás ve fabrice se vyrábí. Jen do koncernu.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#11 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Arkaz »

Ptc vyzera jak rebrinak chladic a v nom su elektricke spirali. Idu donho hrube kable ma to odber jak svina. Momentalne je to jedina chybova hlaska na mojom aute. Po case sa vraj zvyknu uz vypalit spirali hmm. A vymena ptc = palubovka von.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#12 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Tom0 »

Dělal jsem dnes zásuvku na kameru pod kaslíkem a tak jsem si rovnou přidělal teploměr na potrubí k radiátoru abych mohl sledovat chvilku skutečnou teplotu vody a zobrazovanou na TFT.
A myslím že jsem tam našel i to PTC, podle průřezu drátu to snad ani nemůže být nic jiného... :twisted:
Sice do toho nic neteče, ale je venku teplo a nevím jaké podmínky musí být splněny aby to topilo.
20180926_134159.jpg
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#13 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Arkaz »

Ano to na foto je ptc. Ale takto to vyzera ze by to mohlo ist vytiahnut von bez demontaze palubky. Teda len stredovy panel. No asi to skusim :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#14 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Tom0 »

Tak jsem provedl test měření reálné teploty vody a srovnání se zobrazenou teplotou na TFT...
Musím říct že to auto je děláno tak aby nedělalo zbytečné deprese řidiči že se to nehřeje, nebo že to dokonce kolísá či chladne...


Měření proběhlo na trubce jdoucí do radiátoru topení (topení vypnuté), která má snad stabilní a stejnou teplotu jak teplota vody v motoru.
nastartován studený motor a teplota cca 20 stupňů a ručička zaražena dolů - v pořádku
při teplotě vody cca 30 stupňů se už začíná ručička zvedat - v pořádku
ale po dosažení teploty vody 50 stupňů už ručička ukazuje provozní teplotu :)
postupně se jízdou za dlouhou dobu teplota vyšplhá až na téměř 90stupňů, ovšem ručka už dávno ukazuje provozní teplotu.
a dále jsem jel dlouho z kopce dolů a pustil topení naplno, teplota vody reálně klesne až na 70stupňů a možná by klesala i dál kdybych pokračoval dál v jízdě. při tomto poklesu o 20stupňů se ručka ani nehne a stále si drží provozku.
předpokládám že kdyby se mi ho topením a klidnou jízdou podařilo uchladit pod 50stupňů, tak by možná potom začala klesat, ale kdo ví jestli.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

PINĎABC
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#15 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od PINĎABC »

To je velice divné, není čidlo teploty motoru na primárním okruhu a radiátor až na sekundárním (nevím jak to funguje, tak se hloupě ptám)? Jakou teplotu motoru ukazuje připojená diagnostika, jestli máš možnost porovnat?

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#16 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Čidlo teploty tedy alespoň u mě je v blízkosti EGR ventilu, tudíž na výstupu z bloku motoru.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#17 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Tom0 »

Já právě myslím že primární stále otevřený je okruh topení a uzavíratelný termostatem je sekundární do chladiče.
chtěl jsem zjišťovat teplotu diagnostikou, ale mám jen kabel ELM327 nebo jak se to jmenuje a soft scanmaster a nějak se mi to k tomuto autu nechce připojit. asi je to auto na tento soft moc moderní nebo co.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 386
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#18 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od BaDDog »

Tiež som toho názoru aby sa to tu premazalo..
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#19 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Tom0 »

Tak to někam přesuňte od mého příspěvku 25.9. 13:19
třeba nové téma zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru
Klikám na ohlášení.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1280
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#20 Retrofit Digitalnych budikov

Příspěvek od Dural8 »

Tak to presunte i s timhle - toto je sw zalezitost budiku, jeste kdyz jsem byl u vyrobce clustru, tak treba u koncernu to byla reakce na Fabii 2001, at mame nejaky priklad, ktera pri ohrivani, treba pri stani v kolone dosahovala dost pres 100 st. C. (Neni problem, pac dnesni vody a hlavne tlakove systemy vari az okolo 107 st. C) ale lidi zvykli ze 120 si na to stezovali, proc jim nove auto takhle hapruje. Jenomze on je to normalni jev - jak zchladnuti z kopce, tak vystreleni nahoru i po otevreni termostatu a naslednem spusteni sahary, ma to takovou svoji setrvacnost (samozrejme za urcitych podminek, ktere se ale bezne deji, jinak by jsme si tu o tom nepsali). A tak tehdy koncern zareagoval a od te doby jim 90 st. C ukazuje budik mezi 70 ci 75 az 100 ci 105. That´s not a bug, that´s a feature ;)
(A pochybuju, ze to jine automobilky maji jinak, jak by jste si pripadali v aute za 1,5Mio s kolisaji i teplotou na budiku? A vezte, ze udelat to tak, aby tam ta teplota realne drzela nejde, anebo za takove naklady, ze by ty auta staly “dvojnasob”. A neni duvod k tomu ten system predelavat, protoze v obecne vzatem pohledu to co? To dlouhodobe funguje...)
_________________
V60 D4

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 589
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#21 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od Sup »

Ano, tuhle "vychytávku" mají i další automobilky. Konkrétně Ford třebau Mondea 2.0 107kW ukazoval od 61°C stále stejně až do nějakých 100°C. Že mám horší termostat jsem zjistil jen náhodou, že už i ručička trochu padla. Pak jsem zapnul diag s daty a jezdil jsem. Auto se neohřálo navíc jak 75°C. Přitom mi krásně ukazovalo jak je ohřáté... Na Dvojkovém Focusu se dá diag zapnout skutečná teplota místo vypočtené.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#22 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od Fíla »

I 850 + P80 to maji stejně. Od cca 75 až do cca 105 stupňů ukazuje ručička budíku střed. Jednotka ale zná přesnou teplotu a umí s tím pracovat.
Btw, na to, aby teplota vylezla až na 105 stačí, při standardním termostatu, dát 3 plnej 4 plnej 5 plnej a je to tam. Takže cca 20 vteřin?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od Urvanej »

S touto vychytávkou můžete jít až k dvojkám, jen tam to bylo řešeno hw a ne sw. Časem se tento kompenzační obvod "unaví" a střední teplota se posouvá. To pak můžete měnit termostaty jak na běžicim pásu a střed neni nikdy ve středu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#24 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od ok2ucx »

... a já se teď lehce potrápil s 945. Asi stejná story.

Po dlouhém bádání jsem zjistil, že tam jsou čidla na hlavě rovnou dvě (každé jiné). Jedno (blíže čumáku auta) je připojeno jen a pouze na budíky. Z pozorování bych si tipl, že taky ukazuje optimální teplotu "rafika svisle vzhůru" v poměrně velkém rozsahu teplot kolem teplotu provozní. Nevím proč.
A druhé čidlo (je dokonce dvojité) - jedna jedno sekce (termistor NTC) vede do ŘJ motoru (zde Jetronic LH2.4). Tato jednotka umí (podle naměřené teploty) sepnout saharu, buď na rychlost I nebo II.

Problém tady byl v tom, že originál čidlo sice měřilo, že hodnota (odporu) byla přibližně o 10% od hodnot sensoru nového. Tím si jednotka myslela, že voda stále ještě nevaři, tudíž nezapnula sahary. A když auto chvíli stojí, voda vychrstá přes přetlakový ventil víčka ven. Ale teploměr na budíkách je pořád v klidu, resp. nesignalizuje nic varovného.
Když jsem měřil hodnoty odporu a porovnával s čísly (viz níže), tak se není čeho chytit. Všechno je v ambiziózních tolerancích.

/PL

Další studium zde: https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#EngineTemperatureSensors
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#25 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od selap »

Dá se koupit Head up display a ten krom jiného umí ukazovat aktualní teplotu motoru a protože moje auto teploměr nemá tak jsem byl zvědavý na průběh a je fakt, že po zahřátí teplota kolísá podle stylu jízd asi o 20 stupňů. Nejvíc se drží v rozmezí 86 -92.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“