Kovane pisty

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#1 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

Zdarec. Jsem trosku nervozni ,protoze ARD uz nema v nabidce TDO5-20G. Moc jsem o nem premyslel. Nebo dat 22T. Ale kdyby se prece jenom zadarilo tak mam jednu otazku : vydrzi to jeste pisty,nebo uz dat kovane. Vykon nekde 400-450 hp
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

GDPR_user

#2 Kovane pisty

Příspěvek od GDPR_user »

S písty bych si hlavu nedělal,spíš bych řešil ojnice.Jinak je možno s Tvého stávajícího turba udělat Hybrid.Otázkou je,jestli to všechno má u FWD význam.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#3 Kovane pisty

Příspěvek od Hájčus »

OT: Já Ti Peťas neporadím, ale kuJevsky Ti fandím! Tvoje auto ale především tvoje nasazení a nehynoucí mazlivost k němu a posunování se dál mě nepřesává bavit a obdivovat. :good: Smekám!!! Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#4 Kovane pisty

Příspěvek od Krystof P. »

Obecně platí, že pro 400 koní ještě stačí základ, pro 500 už ne.

GDPR_user

#5 Kovane pisty

Příspěvek od GDPR_user »

Mohu se zeptat proč kované písty?

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#6 Kovane pisty

Příspěvek od Krystof P. »

Budeš se třeba příště ptát na to, proč bys měl měnit v autě olej, nebo to víš ?

Zkus si vygooglit jakej je rozdíl mezi normálnim a kovanym pístem a pak si položit otázku za jakejch podmínek by se ti mohl hodit v motoru.
Poradim ti, technologie odlévání je proti výrobě kovaných pístů umění, kovanej píst je dokonce těžší, ale má jednu zásadní výhodu. Tak to zkus, věřim ti !

GDPR_user

#7 Kovane pisty

Příspěvek od GDPR_user »

Krystof P. píše:Budeš se třeba příště ptát na to, proč bys měl měnit v autě olej, nebo to víš ?

Zkus si vygooglit jakej je rozdíl mezi normálnim a kovanym pístem a pak si položit otázku za jakejch podmínek by se ti mohl hodit v motoru.
Poradim ti, technologie odlévání je proti výrobě kovaných pístů umění, kovanej píst je dokonce těžší, ale má jednu zásadní výhodu. Tak to zkus, věřim ti !
Kryštofe,ty toho víš tolik,co ani strýček google neví,já jsem jen hloupý měnič dílů,proto bych rád odbornou radu,k čemu budou dobré kované písty u jinak seriového motoru u auta pro běžné ježdění.Doufám,že mi odpustíš mou drzost,že si Tě jako odborníka dovoluji obtěžovat.
Děkuji neznalý Martin.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#8 Kovane pisty

Příspěvek od Krystof P. »

martinopel píše:já jsem jen hloupý měnič dílů
To jsi řekl ty...
martinopel píše:k čemu budou dobré kované písty u jinak seriového motoru u auta pro běžné ježdění
Který že to sériový Volvo motor má 450 koní o kterém se tu bavíme ? Já vidím whiteblock s 20G / 22T turbem.

Už sis to vygooglil ?

Ne, protože to dobře víš a jen prudíš a zkoušíš ostatní, jako vždy. Třeba by bylo lepší se neobtěžovat s komentářema, když nemáš nic k věci. Viz témata S60Gold a Axe26 pro příklad.

GDPR_user

#9 Kovane pisty

Příspěvek od GDPR_user »

Krystof P. píše:
martinopel píše:já jsem jen hloupý měnič dílů
To jsi řekl ty...
martinopel píše:k čemu budou dobré kované písty u jinak seriového motoru u auta pro běžné ježdění
Který že to sériový Volvo motor má 450 koní o kterém se tu bavíme ? Já vidím whiteblock s 20G / 22T turbem.

Už sis to vygooglil ?

Ne, protože to dobře víš a jen prudíš a zkoušíš ostatní, jako vždy. Třeba by bylo lepší se neobtěžovat s komentářema, když nemáš nic k věci. Viz témata S60Gold a Axe26 pro příklad.
Tím že vyměníš písty za kované a dáš jen větší turbo,nic nevyřešíš.Kované písty mají smysl,při kompletní úpravě motoru,navíc je zde třeba počítat s rozdílnou tepelnou roztažností oproti litým pístům.Tomu je potřeba přizpůsobit i zbytek mototu.Ale máš pravdu jen prudím.Znalec jsi Ty!!!Omlouvám se!

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#10 Kovane pisty

Příspěvek od Krystof P. »

Jako sorry, ale k tomuhle už fakt nevim... O jakym to sériovym motoru se tu bavíš a o jaký kompletní úpravě se tu bavíš ? Pokud vim, v tom autě je ME4.4 a přes 300 koní s 19T (?), tzn. že ojnice který zvládnou případnej plnící tlak už tam jsou. Pokud jen silnější litý, bude potřeba taky kovaný, to je fakt a já si to z topicu nepamatuju.
A ano, kvůli teplotní roztažnosti musí být mezera mezi pístem a válcem ~ 2-10x větší než u litýho a neni pravda, že bys musel nutně společně s kovanejma pístama dávat vložky (je tam přece ten tvuj nikasil !! :green: ), nebo kovanej spodek.

GDPR_user

#11 Kovane pisty

Příspěvek od GDPR_user »

Krystof P. píše:Jako sorry, ale k tomuhle už fakt nevim... O jakym to sériovym motoru se tu bavíš a o jaký kompletní úpravě se tu bavíš ? Pokud vim, v tom autě je ME4.4 a přes 300 koní s 19T (?), tzn. že ojnice který zvládnou případnej plnící tlak už tam jsou. Pokud jen silnější litý, bude potřeba taky kovaný, to je fakt a já si to z topicu nepamatuju.
A ano, kvůli teplotní roztažnosti musí být mezera mezi pístem a válcem ~ 2-10x větší než u litýho a neni pravda, že bys musel nutně společně s kovanejma pístama dávat vložky (je tam přece ten tvuj nikasil !! :green: ), nebo kovanej spodek.
Pro mě za mě si tam dejte co chcete, já se snažil Petrovi ušetřit zbytečné peníze,ale vzhledem k tomu,že jsou tady specializovaní motoráři,tak si dělejte co chcete.

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#12 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

Ja zase takovej odbornik nejsem tak jsem se radeji ptal. Sam nevim jestli to vubec bude realne....myslim ze by to vyslo na cca 50.000kc. Turbo 22T (20g) + vstriky +jednotka + kovave pisty?......porad cekam na odpoved od ARD jestli jeste bude 20g v nabidce a jestli jsou ty pisty potreba....jinak samozrejme dekuji vsem za rady....vse uvidime casem....:-)
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#13 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

martinopel píše:S písty bych si hlavu nedělal,spíš bych řešil ojnice.Jinak je možno s Tvého stávajícího turba udělat Hybrid.Otázkou je,jestli to všechno má u FWD význam.
Kovane ojnice uz mam a hybridni turbo taky. Je delane z 16T na 19T conversion. Predelat na 22T uz nejde....
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#14 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

Hajcus píše:OT: Já Ti Peťas neporadím, ale kuJevsky Ti fandím! Tvoje auto ale především tvoje nasazení a nehynoucí mazlivost k němu a posunování se dál mě nepřesává bavit a obdivovat. :good: Smekám!!! Janek
Dekuju moc....tesim se az se nekde uvidime a pokecame a svezeme se...;-)
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

GDPR_user

#15 Kovane pisty

Příspěvek od GDPR_user »

S60 GOLD píše:
martinopel píše:S písty bych si hlavu nedělal,spíš bych řešil ojnice.Jinak je možno s Tvého stávajícího turba udělat Hybrid.Otázkou je,jestli to všechno má u FWD význam.
Kovane ojnice uz mam a hybridni turbo taky. Je delane z 16T na 19T conversion. Predelat na 22T uz nejde....
OK.Asi bych si ujasnil,k čemu chceš auto používat.Pokud to bude závodní speciál,pak kompletní úprava motoru má smysl.Někde jsi ale psal,že chceš s autem normálně jezdit.Tady postrádají tyto úpravy smysl.Nevím,jak jsi na tom se spojkou,setrvačníkem?Pokud dáš kované písty,můžeš jít s výkonem ještě výš,pokud to dovolí klika.Tento výkon,ale musíš nějak dostat na kola,což je keramická spojka(pro normální ježdění naprosto nevhodná)Navíc tepelná roztažnost kovaných pístů je naprosto odlišná od pístů litých,takže budeš muset nechat větší vůle,za studena to bude žrát olej.Pokud tohle vše oželíš ,pak pořád nastává problém,přenést výkon na vozovku a tady u FWD vidím největší úskalí,cokoliv nad 300k je nesmysl.
Pokud chceš utratit peníze a zároveň mít počitek z jízdy,doporučoval bych zaměřit se na nějaké RWD.Buď si postavit hezky nabušené Volvo,nebo si koupit třebas Supru,MR2,RX8.Zážitky z toho budou mnohonásobně vyšší a navíc to bude mít i smysl. :wink:

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#16 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

Clovek si rychle zvykne ...takze jsem chtel trosku pridat....400hp.Spojka by byla problem...nevim jestli by stacila z 850R ale uz asi ne....no uvidiiiime....treba udelame pres zimu prekvapko...:-*. Ted bude sezona tak urcite budu jezdit at si taky neco uziju...:-)
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#17 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

Krystof P. píše:Obecně platí, že pro 400 koní ještě stačí základ, pro 500 už ne.
:good:
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#18 Kovane pisty

Příspěvek od doktor »

Já jsem si mnohem víc užil s 850 R s menším turbem, než v V70 T5 s větším turbem.

To menší turbo o sobě dávalo vědět prakticky ihned od nízkých otáček, byla to radost vyjíždět z prudkých zatáček, brzda- plyn- brzda -plyn, to byla zábava.
Luxusní bylo, že kola při opravdu plném plynu prokluzovali klidně i do zatáčky a nebyl tam žádný nežádoucí zásah ŘJ, jakože "ubereme na plynu, mladej".
Samozřejmě, pokud by tam byl nějaký samosvor, bylo by to mnohem lepší a pokud by to bylo Subaru, tak ještě lepší..

Co tím chci říct? Podle mě má vliv na pocitový zážitek z auta hlavně to jak se auto chová v běžném provozu, na krátkých trasách, okresních silnicích, zatáčkových silnicích.

Ten výkon 400k si užiješ při maxim. otáčkách na rovném úseku dlouhém 2km. Podle mě to co člověka baví nejvíc, je vysoký kroutící moment v relativně nízkých otáčkách (viz ochcávka ftedeíčku, co táhne vocpodu pičovoe). Takže spíše menší turbo a vyšší plnící tlak.
Pak opravdu dobré brzdy a pak dokonalý podvozek, pneumatiky, a pak ten samosvorný diferenciál.

A pak vypnutí jakýchkoliv bazmeků typu TRACS a pod.

To není žádná rada, ja v tomhle radit nikomu nemůžu, je to jenom můj laický názor na věc.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 Kovane pisty

Příspěvek od tomasss »

doktor píše:Podle mě to co člověka baví nejvíc, je vysoký kroutící moment v relativně nízkých otáčkách (...). Takže spíše menší turbo a vyšší plnící tlak.
Presne tak, mam to stejne :good: (takze nejlip zadny turbo a karburatorova atmosfera, beze srandy).
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#20 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

doktor píše:Já jsem si mnohem víc užil s 850 R s menším turbem, než v V70 T5 s větším turbem.

To menší turbo o sobě dávalo vědět prakticky ihned od nízkých otáček, byla to radost vyjíždět z prudkých zatáček, brzda- plyn- brzda -plyn, to byla zábava.
Luxusní bylo, že kola při opravdu plném plynu prokluzovali klidně i do zatáčky a nebyl tam žádný nežádoucí zásah ŘJ, jakože "ubereme na plynu, mladej".
Samozřejmě, pokud by tam byl nějaký samosvor, bylo by to mnohem lepší a pokud by to bylo Subaru, tak ještě lepší..

Co tím chci říct? Podle mě má vliv na pocitový zážitek z auta hlavně to jak se auto chová v běžném provozu, na krátkých trasách, okresních silnicích, zatáčkových silnicích.

Ten výkon 400k si užiješ při maxim. otáčkách na rovném úseku dlouhém 2km. Podle mě to co člověka baví nejvíc, je vysoký kroutící moment v relativně nízkých otáčkách (viz ochcávka ftedeíčku, co táhne vocpodu pičovoe). Takže spíše menší turbo a vyšší plnící tlak.
Pak opravdu dobré brzdy a pak dokonalý podvozek, pneumatiky, a pak ten samosvorný diferenciál.

A pak vypnutí jakýchkoliv bazmeků typu TRACS a pod.

To není žádná rada, ja v tomhle radit nikomu nemůžu, je to jenom můj laický názor na věc.
No je pravda ze s 16t byla v nizsich otackach vetsi zabava....bralo tak ve 2300 ..ted s 19T je to ve 2800-3000. Ale zase to stoji za to. Ono i s 16t si davat s nekym 0-100 nemelo moc smysl.I kdyz jsem dal (s 19T) A8 4.0 tdi z nuly...ale zase A8 je tezka jako krava... Ted je to nejlepsi tak 100 a dal. Ale uz tolik aut jsem potkal ....a kdyz jsem zahrabl na dvojku pak i na trojku tak to radeji vzdali.Miluju prohanet ty Bmw a Audi za 2 mega a pak je posere krabice z 98 roku :-D. Jestli jeste vydrzim a pujde to tak bych chtel jeste letos poresit podvozek (stavitelnej) a pres zimu to turbo a spojku......ale jak se rika...buh vi co bude zitra natoz v zime...:-D
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#21 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#22 Kovane pisty

Příspěvek od Krystof P. »

Když už se to zvrhlo, tak já chtěl původně taky napsat, že velikýmu turbu už v otáčkách kdy dává zajímavej plnící tlak a tudíž výkon, nebude stačit grip, takže je to na rovinky a to ještě dejme tomu...
Nemyslim si, že by člověka bavil (teda ne mne) vysokej kroutící moment v nízkejch otáčkách (jinak bych jezdil dieselem) spíš chování klasický atmosféry, tedy v nízkých otáčkách eko mod, ve vysokých sportovní režim.

Za mě je dobrá kombinace 16/18T turbo s velikym IC, pořešenym sánim a případně vstřikovánim vody /methanolu. Neturbený auta mě moc netáhne vlastnit.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#23 Kovane pisty

Příspěvek od Fíla »

martinopel píše: OK.Asi bych si ujasnil,k čemu chceš auto používat.Pokud to bude závodní speciál,pak kompletní úprava motoru má smysl.Někde jsi ale psal,že chceš s autem normálně jezdit.Tady postrádají tyto úpravy smysl.Nevím,jak jsi na tom se spojkou,setrvačníkem?Pokud dáš kované písty,můžeš jít s výkonem ještě výš,pokud to dovolí klika.Tento výkon,ale musíš nějak dostat na kola,což je keramická spojka(pro normální ježdění naprosto nevhodná)Navíc tepelná roztažnost kovaných pístů je naprosto odlišná od pístů litých,takže budeš muset nechat větší vůle,za studena to bude žrát olej.Pokud tohle vše oželíš ,pak pořád nastává problém,přenést výkon na vozovku a tady u FWD vidím největší úskalí,cokoliv nad 300k je nesmysl.
Pokud chceš utratit peníze a zároveň mít počitek z jízdy,doporučoval bych zaměřit se na nějaké RWD.Buď si postavit hezky nabušené Volvo,nebo si koupit třebas Supru,MR2,RX8.Zážitky z toho budou mnohonásobně vyšší a navíc to bude mít i smysl. :wink:
To je sice pravda, že teplotní roztažnost kovaných pístů vs. litých je rozdílná, ale jelikož v turbo motorech Volvo jsou kované písty z výroby už od roku 1997, tak bych ji tady vůbec nezmiňoval, protože to je tak trochu mimo mísu. Jediný problém oem pistů je jejich hmotnost.
Naopak problémem aftermarket frézovaných pístů bývá jejich kvalita a přesnost.

Mimochodem, OEM ojnice jsou kované taky, a to už od prvního white blocku. Akorát pro aplikace nad 400 hp maji nevhodný průřez I, z hlediska odolnosti je lepší použít H profil, byť za cenu vyšší hmotnosti.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#24 Kovane pisty

Příspěvek od S60 GOLD »

Za mě je dobrá kombinace 16/18T turbo s velikym IC, pořešenym sánim a případně vstřikovánim vody /methanolu. Neturbený auta mě moc netáhne vlastnit.[/quote]
:good:
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 Kovane pisty

Příspěvek od Urvanej »

Nejde jen o koně nahoře, jak už psali jiní. Ony ty mišácký turba jsou designově z roku nebreč a jejich jediná výhoda tkví v jejich životnosti. Nicméně už 19T je na hraně propustnosti a 400 kobylek už je problém prohnat přes tu maličkou vejfukovou vrtulku. Pro běžný denní použití a i sem tam naložení pod kotel je lepší nějakej kuličkovej garrett, třeba GT2871. Roztáčí se to rychle a hnedka, efektivita je taky někde jinde, takže odezva je opravdu rychlá. Chci jít touto cestou, ale to už jsem jen na tutěch věcech (IC, parohy, svody, turbo, vstřiky...) 120tKč+.
Ono udělá dost i to, když je motor čistej. Já si řekl, že písty ani ojnice nepotřebuju nějaký spešl. Takže mam jen origo nový písty a nechám udělat hlavu a mooožná ty ojnice koupim, uvidíme. Ale ty u FWD prostě budeš mít problém, na druhou stranu ten prokluz kol ti dost šetří spojku :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“