Poslední návštěva: 22 zář 2019 03:38 Právě je 22 zář 2019 03:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 18:45 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1797
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Veď ja nemám nič proti skúšaniu nových riešení. Nič v tom zmysle som nepísal. Uviedol som, ako by som to riešil sám a že vlastne nejde ani o 1.000.- Kč.

Po skúsenostiach s päťročným ladením tohoto motora som prišiel k tomu, že priniesť tomu autu trochu komfortu v podobe zníženia vibrácií motora spočíva v ich eliminácii pri chode motora a až potom v eliminácii ich prenosu do karosérii. TDI sa neprejavuje mikrovibráciami ako motor benzínový ale makrotriaškami s nižším kmitočtom a vyššou amplitúdou.

Znížiť vibrácie auta s motorom TDI znamená mať ok dvojhmotu, vstreky, remenicu, kľukovku... dať tam fajný olej atď... a až potom to tlmiť na uchytení motora. Najmenšie vibrácie by mal, keby v aute vôbec nebol alebo ten motor bol na nejakých vzduchových vankúšoch. Druhotne teda zníženie prenosu vibrácií TDI do karosérie auta nespočíva v jeho pevnejšom upevnení do rámu či kasne cez tvrdší a pevnejší materiál ale práve je tomu naopak. Teda toľko len z mojich skúseností so skultúrňovaním traktorového agregátu v limuzíne. Preto, že sa toho držím, aj keď mám TDI a vibrácie ešte stále sú a budú, som spokojný, lebo si ešte pamätám ako to triaslo predtým. Moja skúsenosť je teda opačná a spočíva v mäkšom uložení TDI, cez ktoré tie špecifické frekvencie a trasenia motora TDI do karosérie prechádzajú tlmenejšie ako keď je to tvrdšie-pevnejšie. Mám jednoducho iné preferencie pre vibrácie a skúsenosti podľa toho o čo som sa za pár rokov pokúšal. Tarkin má iný motor a iný názor. To je všetko.

Ako vidieť, ostatným vyhovuje čo najpevnejšie a najtvrdšie horné uloženie motora do karosérie a mne čo najmäkšie pre poddajnosť voči podtlakovým silentblokom do miery ešte jeho limitného uchytenia, aby hore nekmital. Každému z nás vyhovuje niečo iné, podľa rozdielnych skúseností a v tom sa rozchádzame. To však nevadí. Takže len toľko som chcel napísať.

Ak niekto dosiahne spokojnosť a nižší prenos vibrácií TDI do kasne pomocou lepidla na sklá, tak je to predsa super. Nie? Veď ja som sa s tým musel natrápiť za viacej času aj investícií. To si zaslúži predsa pochvalu.

_________________
| S80 TDI 1999 | Chip 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i 2001 | VIDA-DiCE |


Naposledy upravil IgorS dne 16 úno 2019 18:54, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 18:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2014
Příspěvky: 1437
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70 2.5T AWD, MY 07' STAGE 4 + úpravy
:good:

_________________
V 70 B5254 T2 2.5T, AWD, MY 07' STAGE 4 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' STAGE 2, LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 19:54 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2963
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
A ty TDi motory se nějak klepou? Co to je přesně za motory? (označení)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 20:02 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1384
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Romulusw píše:
A ty TDi motory se nějak klepou? Co to je přesně za motory? (označení)

Jo, vsemi smery. Vsechny. Dxxxx :D

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 20:09 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2963
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
A proč to lidi kupujou?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 20:38 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9965
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Protože spotřeba. :ROFL:

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 21:10 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1797
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Romulusw píše:
Co to je přesně za motory? (označení)

D5252T

Romulusw píše:
A proč to lidi kupujou?

Pretože sú super :good:
Aspoň ja som spokojný :D

_________________
| S80 TDI 1999 | Chip 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 21:18 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2963
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Našel jsem si pár obrázků, ten motor má dva "rozvoďáky"? Jeden zubatej vpředu a druhej vzadu pro čerpadlo? Kdo to vymejšlel? Bože ty to vidíš!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 21:38 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1797
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
No áno, dva remeňe, pričom klasický rozvoďák medzi kľukou a vačkou je len jeden. Ten druhý je pohon čerpadla. Na Volve je orientovaný priečne, takže jeden vľavo a jeden vpravo. Klepe sa statočne, je to rotačka, preto ho neupevňujem na nič tvrdé, resp. tvrdšie ako bolo navrhnuté, to som skúšal už kadečo. Ale treba ho odtriasť inak.
Vymýšľal ho koncern VW-Audi, bol používaný aj vo VW aj v Audi :D

_________________
| S80 TDI 1999 | Chip 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 21:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 809
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD
IgorS píše:
No áno, dva remeňe, pričom klasický rozvoďák medzi kľukou a vačkou je len jeden. Ten druhý je pohon čerpadla. Na Volve je orientovaný priečne, takže jeden vľavo a jeden vpravo. Klepe sa statočne, je to rotačka, preto ho neupevňujem na nič tvrdé, resp. tvrdšie ako bolo navrhnuté, to som skúšal už kadečo. Ale treba ho odtriasť inak.
Vymýšľal ho koncern VW-Audi, bol používaný aj vo VW aj v Audi :D

Dva řemeny maji i volví benzínové pětiválce :D

_________________
V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 21:48 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2963
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Dva "zubatý"!? Kerej benzínovej motor to má???

Teda u VW jsou ještě větší magoři než u žabožroutů :-DDD


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 21:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 809
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD
Třeba ten můj B5254T7 :)
Zubatej je jeden.

_________________
V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 22:06 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2963
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
No, to je vpořádku, tady řešíme DVA zubatý :-) něco podobného "vymysleli" frantíci u pažouta. Tři řemeny vpředu (1.vývěva,2. alternátor a posilovač,3. rozvoďák) a jeden vzadu pro vodní pumpu. To bych ještě dal, ale dát dozadu vstřikovací čerpadlo.........


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 16 úno 2019 23:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 656
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1
Citace:
Ak niekto dosiahne spokojnosť a nižší prenos vibrácií TDI do kasne pomocou lepidla na sklá, tak je to predsa super. Nie? Veď ja som sa s tým musel natrápiť za viacej času aj investícií. To si zaslúži predsa pochvalu.

Ještě dodávám, že zbytek uložení motoru je nově originální Corteco.
Zatím dle testování i snížené vibrace kolem volnoběhu, respektive otáčky klesající k volnoběhu 1000-800RPM.

_________________
Volvo S80 2,5TDI - Volvocesky ST1
Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 18 úno 2019 10:24 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1797
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
To by sa zlepšilo aj keby si tam dal Starline :) Teda nič prekvapujúce.
Keď si to hore zalepil lepidlom a dole si dal nové originálne Corteco, potom si už urobil v rámci svojich možností maximum. Vibrácie už môžeš pustiť z hlavy.
:good:

_________________
| S80 TDI 1999 | Chip 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 22 úno 2019 12:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 656
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1
Po týdnu používání 10/10, Tarkin doporučuje. :good:

_________________
Volvo S80 2,5TDI - Volvocesky ST1
Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 14:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 656
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1
Po půl roce používání PUR lepidla na rozpěře motoru vše v pořádku, drží jak v únoru.

Vzhledem k tomu, že silentblok převodovky už byl KO - menší ze silentbloku vytržen, větší bez známek poškození, rozhodl jsem se použít lepidlo i zde.

Výsledek viz foto. Silentblok je podstatně tvrdší, než byl originál. Po testování to ale ničemu nevadí, naopak rázy při řazení a akceleraci zmizely.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Volvo S80 2,5TDI - Volvocesky ST1
Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 16:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 809
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD
Tarkin píše:
Po půl roce používání PUR lepidla na rozpěře motoru vše v pořádku, drží jak v únoru.

Vzhledem k tomu, že silentblok převodovky už byl KO - menší ze silentbloku vytržen, větší bez známek poškození, rozhodl jsem se použít lepidlo i zde.

Výsledek viz foto. Silentblok je podstatně tvrdší, než byl originál. Po testování to ale ničemu nevadí, naopak rázy při řazení a akceleraci zmizely.

Jestli to funguje tak fajn, ale moc hezky to nevypada :)

_________________
V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 16:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 656
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo S80 2,5TDI 103kW Volvočesky ST1
S PUR lepidlem se dost blbě dělá, všechno je hned upatlané. Každopádně přebytky lepidla jsem ze silentbloku oloupal a výsledek je viz fotka.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Volvo S80 2,5TDI - Volvocesky ST1
Díly na prodej: https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... jt%C4%9Bch


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 04 srp 2019 20:50 
Offline

Registrován: červen 2019
Příspěvky: 30
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: Volvo V70 2.3T 00' LPG
Zajsoft píše:
marekbm píše:
obě tyhle rozpěry jsem tak před 3 rokama vymlátil a zalil dentakrylem (místo té gumy). je to tak pevné, že by se za to dalo auto možná i tahat. doteď drží jak čert. od té doby, co jsem to udělal mi zmizely vibrace od motoru, když někde stojím na brzdě.

A pritom tam stacilo dat podlozky a stala by se z toho vazne rozpera :D


Tvoje zmiňované podložky stačí dát na místo označené na obrázku? :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
V70 II T5 2.3T Stage 2 - 220kW LPG r.v. 2000


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: PU silentblok svépomocí
PříspěvekNapsal: 05 srp 2019 03:56 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1384
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
martinektomas píše:
Zajsoft píše:
A pritom tam stacilo dat podlozky a stala by se z toho vazne rozpera :D


Tvoje zmiňované podložky stačí dát na místo označené na obrázku? :)

Ano, pripadne i dolu pod matku.

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.139s | 19 Queries | GZIP : On ]