PU silentblok svépomocí

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#26 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

Veď ja nemám nič proti skúšaniu nových riešení. Nič v tom zmysle som nepísal. Uviedol som, ako by som to riešil sám a že vlastne nejde ani o 1.000.- Kč.

Po skúsenostiach s päťročným ladením tohoto motora som prišiel k tomu, že priniesť tomu autu trochu komfortu v podobe zníženia vibrácií motora spočíva v ich eliminácii pri chode motora a až potom v eliminácii ich prenosu do karosérii. TDI sa neprejavuje mikrovibráciami ako motor benzínový ale makrotriaškami s nižším kmitočtom a vyššou amplitúdou.

Znížiť vibrácie auta s motorom TDI znamená mať ok dvojhmotu, vstreky, remenicu, kľukovku... dať tam fajný olej atď... a až potom to tlmiť na uchytení motora. Najmenšie vibrácie by mal, keby v aute vôbec nebol alebo ten motor bol na nejakých vzduchových vankúšoch. Druhotne teda zníženie prenosu vibrácií TDI do karosérie auta nespočíva v jeho pevnejšom upevnení do rámu či kasne cez tvrdší a pevnejší materiál ale práve je tomu naopak. Teda toľko len z mojich skúseností so skultúrňovaním traktorového agregátu v limuzíne. Preto, že sa toho držím, aj keď mám TDI a vibrácie ešte stále sú a budú, som spokojný, lebo si ešte pamätám ako to triaslo predtým. Moja skúsenosť je teda opačná a spočíva v mäkšom uložení TDI, cez ktoré tie špecifické frekvencie a trasenia motora TDI do karosérie prechádzajú tlmenejšie ako keď je to tvrdšie-pevnejšie. Mám jednoducho iné preferencie pre vibrácie a skúsenosti podľa toho o čo som sa za pár rokov pokúšal. Tarkin má iný motor a iný názor. To je všetko.

Ako vidieť, ostatným vyhovuje čo najpevnejšie a najtvrdšie horné uloženie motora do karosérie a mne čo najmäkšie pre poddajnosť voči podtlakovým silentblokom do miery ešte jeho limitného uchytenia, aby hore nekmital. Každému z nás vyhovuje niečo iné, podľa rozdielnych skúseností a v tom sa rozchádzame. To však nevadí. Takže len toľko som chcel napísať.

Ak niekto dosiahne spokojnosť a nižší prenos vibrácií TDI do kasne pomocou lepidla na sklá, tak je to predsa super. Nie? Veď ja som sa s tým musel natrápiť za viacej času aj investícií. To si zaslúži predsa pochvalu.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 16 úno 2019 17:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#27 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

:good:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#28 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Romulusw »

A ty TDi motory se nějak klepou? Co to je přesně za motory? (označení)

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#29 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Zajsoft »

Romulusw píše:A ty TDi motory se nějak klepou? Co to je přesně za motory? (označení)
Jo, vsemi smery. Vsechny. Dxxxx :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#30 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Romulusw »

A proč to lidi kupujou?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#31 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od raolsa »

Protože spotřeba. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#32 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

Romulusw píše:Co to je přesně za motory? (označení)
D5252T
Romulusw píše:A proč to lidi kupujou?
Pretože sú super :good:
Aspoň ja som spokojný :D
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#33 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Romulusw »

Našel jsem si pár obrázků, ten motor má dva "rozvoďáky"? Jeden zubatej vpředu a druhej vzadu pro čerpadlo? Kdo to vymejšlel? Bože ty to vidíš!

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#34 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

No áno, dva remeňe, pričom klasický rozvoďák medzi kľukou a vačkou je len jeden. Ten druhý je pohon čerpadla. Na Volve je orientovaný priečne, takže jeden vľavo a jeden vpravo. Klepe sa statočne, je to rotačka, preto ho neupevňujem na nič tvrdé, resp. tvrdšie ako bolo navrhnuté, to som skúšal už kadečo. Ale treba ho odtriasť inak.
Vymýšľal ho koncern VW-Audi, bol používaný aj vo VW aj v Audi :D
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#35 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Michl »

IgorS píše:No áno, dva remeňe, pričom klasický rozvoďák medzi kľukou a vačkou je len jeden. Ten druhý je pohon čerpadla. Na Volve je orientovaný priečne, takže jeden vľavo a jeden vpravo. Klepe sa statočne, je to rotačka, preto ho neupevňujem na nič tvrdé, resp. tvrdšie ako bolo navrhnuté, to som skúšal už kadečo. Ale treba ho odtriasť inak.
Vymýšľal ho koncern VW-Audi, bol používaný aj vo VW aj v Audi :D
Dva řemeny maji i volví benzínové pětiválce :D
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#36 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Romulusw »

Dva "zubatý"!? Kerej benzínovej motor to má???

Teda u VW jsou ještě větší magoři než u žabožroutů :-DDD

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#37 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Michl »

Třeba ten můj B5254T7 :)
Zubatej je jeden.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#38 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Romulusw »

No, to je vpořádku, tady řešíme DVA zubatý :-) něco podobného "vymysleli" frantíci u pažouta. Tři řemeny vpředu (1.vývěva,2. alternátor a posilovač,3. rozvoďák) a jeden vzadu pro vodní pumpu. To bych ještě dal, ale dát dozadu vstřikovací čerpadlo.........

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#39 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Ak niekto dosiahne spokojnosť a nižší prenos vibrácií TDI do kasne pomocou lepidla na sklá, tak je to predsa super. Nie? Veď ja som sa s tým musel natrápiť za viacej času aj investícií. To si zaslúži predsa pochvalu.
Ještě dodávám, že zbytek uložení motoru je nově originální Corteco.
Zatím dle testování i snížené vibrace kolem volnoběhu, respektive otáčky klesající k volnoběhu 1000-800RPM.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#40 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

To by sa zlepšilo aj keby si tam dal Starline :) Teda nič prekvapujúce.
Keď si to hore zalepil lepidlom a dole si dal nové originálne Corteco, potom si už urobil v rámci svojich možností maximum. Vibrácie už môžeš pustiť z hlavy.
:good:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#41 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Po týdnu používání 10/10, Tarkin doporučuje. :good:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#42 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Po půl roce používání PUR lepidla na rozpěře motoru vše v pořádku, drží jak v únoru.

Vzhledem k tomu, že silentblok převodovky už byl KO - menší ze silentbloku vytržen, větší bez známek poškození, rozhodl jsem se použít lepidlo i zde.

Výsledek viz foto. Silentblok je podstatně tvrdší, než byl originál. Po testování to ale ničemu nevadí, naopak rázy při řazení a akceleraci zmizely.
Přílohy
Po očištění lepidla a smontování
Po očištění lepidla a smontování
Po prvotním napatlání lepidla
Po prvotním napatlání lepidla
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#43 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Michl »

Tarkin píše:Po půl roce používání PUR lepidla na rozpěře motoru vše v pořádku, drží jak v únoru.

Vzhledem k tomu, že silentblok převodovky už byl KO - menší ze silentbloku vytržen, větší bez známek poškození, rozhodl jsem se použít lepidlo i zde.

Výsledek viz foto. Silentblok je podstatně tvrdší, než byl originál. Po testování to ale ničemu nevadí, naopak rázy při řazení a akceleraci zmizely.
Jestli to funguje tak fajn, ale moc hezky to nevypada :)
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#44 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

S PUR lepidlem se dost blbě dělá, všechno je hned upatlané. Každopádně přebytky lepidla jsem ze silentbloku oloupal a výsledek je viz fotka.
Přílohy
silent.PNG
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 74
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: Volvo V70 2.3T 00' LPG

#45 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od martinektomas »

Zajsoft píše:
marekbm píše:obě tyhle rozpěry jsem tak před 3 rokama vymlátil a zalil dentakrylem (místo té gumy). je to tak pevné, že by se za to dalo auto možná i tahat. doteď drží jak čert. od té doby, co jsem to udělal mi zmizely vibrace od motoru, když někde stojím na brzdě.
A pritom tam stacilo dat podlozky a stala by se z toho vazne rozpera :D
Tvoje zmiňované podložky stačí dát na místo označené na obrázku? :)
Přílohy
vzpěra.JPG
vzpěra.JPG (86.54 KiB) Zobrazeno 614 x
_________________
V70 II T5 2.3T Stage 2 - 220kW LPG r.v. 2000

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#46 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Zajsoft »

martinektomas píše:
Zajsoft píše: A pritom tam stacilo dat podlozky a stala by se z toho vazne rozpera :D
Tvoje zmiňované podložky stačí dát na místo označené na obrázku? :)
Ano, pripadne i dolu pod matku.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#47 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

S odstupem času, po zimě, s TDI... Musím říct, že PUR silentbloky svépomocí drží všechny na svém místě, ale s touhle motorizací to nemá smysl. Minimálně ten na převodovce, auto do ohřátí vibruje od motoru.

Jenže jak to řešit? Prodává se buď PUR varianta (Skandix) a nebo varianta, která je naprosto měkká, menší silentblok není plný a z logiky věci to nemůže nic vydržet. Jak kdo řešil?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#48 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Uložení rozpěry i převodovky s PUR lepidlem jsem po roce vyměnil za originál, respektive skandix brand.
Zkušenost dobrá, PUR lepidlo drží, ty silenty by tam pravděpodobně už byly napořád, ale pro TDI v městským provozu s blížící se zimou, se to nehodí.
IMG_20201004_155737.jpg
Pokud by je někdo chtěl za nějakou symbolickou cenu... Funkčností na tom budou stejně jako značkové PUR silentbloky.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4676
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#49 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od PetrXC70 »

A ty originál sou pevný? Tyhle silentbloky sem totiž neměnil a nevim, jestli mám...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#50 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tod2 »

no pevné nejsou, od toho jsou to silentbloky, jen by neměli mít zbytečnou vůli
ale stejně budeš mít určitě větší vůli na tom "hlavním", který spojuje tu tyč s motorem a který když vyměníš, tak tam ta vůle stejně zůstane... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“