DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
oxi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 163
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo 855 T5

#1 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od oxi »

zdravím všechny .. dost mi to nedalo a pátrám stále po nějakém dobrém provedení či člověku co by mi to dokázal spočítat abych si mohl vyrobit výfuk sám .. a proto mám takové (laické) drobné dotazy
když se podívám tady na to co vyrobil MEKKY https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=39&t=55618 a porovnám to s tím co je na obrázku .. tak ..

1) co lambda sonda ? .. není lepší mít ji hned na první části resp. hned za turbem ? (jak je na obrázku)
2) co vlnovec ? .. není lepší ho mít mezi prvním a druhým kolenem ? (jak je na obrázku)
katalyzátor je asi dobře :)
3) co rezonátor ? .. a) dávat vůbec rezonátor na turbo?
b) chápu-li ten obrázek dobře tak rezonátor je až na konci ? je-li to teda rezonátor ? (protože já bych měl mít na tom vyrobeným výfuku od MEKKYho za katalyzátorem rezonátor)
4) co tlumič ? .. není lepší využít prostor pod autem a dát tlumič doprostřed .. a na konec výfuku dát zmíněný rezonátor ? (je-li to opravdu rezonátor)

děkuji za veškeré poznatky/rady/pomoc a pokud máte nějaké "chytré rady" tak si je raději asi nechte pro sebe .. jsem jen člověk a laik .. a rád bych nesl konstruktivní topic .. děkuji s pozdravem Ondra
Přílohy
downpipe2.png
downpipe.png
vyfuk.png
Naposledy upravil(a) oxi dne 08 črc 2016 13:42, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie
Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'(
dakos3.wordpress.com

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od raolsa »

1) Obecně by se lambda měla dávat kvůli teplotě při které pracuje co nejblíže k motoru, ale zase aby neshořela.
2) vlnovec musíš dát do místa kde má motor "klopný" bod
3,4) Rezonátor se dává doprostřed výfuku - tlumí rezonance od motoru, tlumič nakonec - tlumí hluk.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od Urvanej »

Lambda se umí i přehřát, takže bych se s větší průchodností výfuku nebál ji posunout kousek vzad.
Nevim co je rezonátor a nevim co je tlumič a jakej je mezi nima rozdíl, protože každej si to označuje jaxe mu zachce. Každopádně doporučuju tam nasekat zcela průchozí "tlumiče", kde je děravá trubka obalená nějakou nehořlavou plstí (vata, špony, nevim), a obalená pláštěm. Jejich velikost a počet ovlivňuje hluk, ale na výkon mají vliv minimální. Na hluk mají vliv velký, čim víc a větší, tim líp. Mam na Jaruně 2 a celkem velký a je to tak akorát, klidně by tam mohl být ještě jeden místo katu.
Hranice hluku, kdy je ještě příjemný, je u každého soudruha jinde a s věkem snášenlivost klesá :-)
Na trubce jsou videa různejch pokusů i komerčních produktů, tak si můžeš zaposlouchat co tvému oku lahodí. Ale obecně, turbomotoru je to fuk, čim menší odpor za turbem tim líp. Neni to jak atmosféra, kde po překročení jisté propustnosti výkon už začne klesat.
Takže, univerzální rada neexistuje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#4 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od Fíla »

Jenomže výfuk na prvním obrázku má otvor na lambdu mezi držákem a katem/rezonátorem. Ten otvor v prvním koleni nahoře je na SAS. U evropských aut bývá zaslepen, u amíků bylo však SAS přítomno téměř vždy.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

oxi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 163
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo 855 T5

#5 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od oxi »

žádné další rady ? nikdo nic ? .. :/
_________________
Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie
Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'(
dakos3.wordpress.com

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj koukal jsem na ten výfuk rezonátor nebo kat ,ale nevím proč tam dal oba kusy já mám rezonátor na sedanovi jen z důvodu ,že vypadá jako kat ,samozřejmě je asi rezonátor za x peněz a za y peněz (já to neřeším ,ale chápu,že jako rodinný vůz pro rodinu to není :D ),vlnovec by měl být v těch místech co je druhé foto , tobě měl dát kratší ,protože máš rovnou přírubu a tenhle je delší , ten mám na šikmé na turbu 16T ,ale nahoře krásně to vychází při turbu 16T (koleno , vlnovec,koleno ,rezonátor) je to totiž z mekkyho auta nebo vyměnit přírubu turba převařit koleno a nebo koupit kratší vlnovec a taky převařit .

Těžký radit ,ale na žlutý mi udělal (zařízlé koleno,koleno ,krátkej vlnovec ,koleno a jen trubku ), kat jsem přidával já a mám to napojený na Simonse a ve vnitř je klid (krom sem tam nejaké zadrhnutí ,ale to jsem snad odstranil tento víkend nechával jsem ho dělat na slepo bez auta a ještě ke všemu jsem ho šel implantovat po asi půl roce),kdežto u sedana jen s rezonátorem a rádoby tlumičem co asi vypadá jen jako tlumič tak máš pravdu ve středních otáčkách je hluk v kabině slyšitelný ,ale zase neřeším dokonce dcera když s tím jede tak už by mi to chtěla zabavit :D .
Asi by bylo pro tebe nejlepší upravit DP nechat kat ,rezonátor vyhodit a koupit Simonse než riskovat skládání (nevíš jakej tlumič koupíš a jestli ti bude hlukem i pokud bude mít nějakej atest vyhovovat )sice Simons nemá atest ,ale co se týče hluku v kabině Simons vítězí oproti sedanovi ,když to chceš mít jako rodinný vůz ,ale zase brblá lépe sedan jako když tam prostě nějaký ty koně jsou . :D
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

oxi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 163
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo 855 T5

#7 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od oxi »

no právě proto řeším jestli se na ten rezonátor nevysrat a dát doprostřed (někde v úrovni zadních sedaček, je tam na to místo) dát tuto část http://www.sportovniautodoplnky.cz/sportovni-vyfuk-dynomax-ultra-flow-oval-do-500-koni/ (či něco podobného) a na konec výfuku dát už nějaký průchozí tlumič .. tak jak je to na to první obrázku ?
z toho původního výfuku použiji tak maximálně kalayzátor .. možná ani to ne :/ popř. ten vlnovec i když není ten nejvhodnější .. hold dělal to EXPERT!! :jaj:

jako když se podívám na katalog BSR tak ať je to sportflow http://www.bsrczech.cz/produkt/sportflow-4002017/volvo-850-t5-1994-1996 nebo ferrita http://www.bsrczech.cz/produkt/ferrita_volvo_406VOK85000S/volvo-850-1990-1997-gle-se-glt-10v---20v-10-90- či ten první obrázek nahoře (což jsou nějaký amici) .. tak všeci (i když je to popsáno jako sportovní výfuk) mají tlumič/rezonátor právě uprostřed a až na konci je průchozí tlumič ..

ono to je sice pro mě sportovní kombík .. ale rád bych když projíždím městem slyšel v kabině i hudbu a ne kravál který jsem si přál někdě za 5tis otáčkama a mám ho mezi 2-3tis .. :o
_________________
Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie
Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'(
dakos3.wordpress.com

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#8 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od Petr.Chrpa »

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

oxi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 163
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo 855 T5

#9 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od oxi »

_________________
Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie
Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'(
dakos3.wordpress.com

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#10 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Blbě sem si to přečetl ten začátek
No ,ale potom na konec bych už nic necpal pro mně zbytečnost si myslím pokud to seskládáš s katem a uprostřed ten tlumič a toť vše stačí pro zelený hlavy až moc :D ,možná i pro sluch.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

oxi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 163
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo 855 T5

#11 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od oxi »

no tak bude to chtít vyzkoušet.. dá se tam napred trubka.. a pokud by to bylo stále moc.. tak se tam pak dá ještě jeden průchozí tlumič.. neco normálního a ne tu krávu co tam je
_________________
Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie
Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'(
dakos3.wordpress.com

GDPR_user

#12 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od GDPR_user »

Někdo tvrdil,že prý výfuk na turbo není problém udělat. :lol:

oxi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 163
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo 855 T5

#13 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od oxi »

martinopel píše:Někdo tvrdil,že prý výfuk na turbo není problém udělat. :lol:
konkrétně?.. to by mě dost zajímalo
_________________
Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie
Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'(
dakos3.wordpress.com

GDPR_user

#14 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od GDPR_user »

oxi píše:
martinopel píše:Někdo tvrdil,že prý výfuk na turbo není problém udělat. :lol:
konkrétně?.. to by mě dost zajímalo
Určitě to hledat nebudu,ale v podstatě kdosi tvrdil,že stačí obyčejná roura. :wink:

oxi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 163
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo 855 T5

#15 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od oxi »

martinopel píše: Určitě to hledat nebudu,ale v podstatě kdosi tvrdil,že stačí obyčejná roura. :wink:
tož dik..
_________________
Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie
Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'(
dakos3.wordpress.com

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#16 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od ady123 »

oxi píše:
martinopel píše: Určitě to hledat nebudu,ale v podstatě kdosi tvrdil,že stačí obyčejná roura. :wink:
tož dik..
Ahoj,

jestli chceš vidět to nejlepší co na autě můžeš mít, tak se stav a ukážu Ti můj.
_________________
Volvo 850 T5R

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od Urvanej »

Jako stojim si za tim a jen tak mě nikdo nepřesvědčí, že vejfuk na turbomotoru je jen o tom, co unese ucho majitele a případná kontrola či STK. Čim větší a kratší, tim líp, tečka.
ady123 píše:Ahoj,

jestli chceš vidět to nejlepší co na autě můžeš mít, tak se stav a ukážu Ti můj.
Fotečky na slintání by nebyly?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#18 DOTAZ: výfuk pro 850 kombi turbo

Příspěvek od ady123 »

Urvanej píše:Jako stojim si za tim a jen tak mě nikdo nepřesvědčí, že vejfuk na turbomotoru je jen o tom, co unese ucho majitele a případná kontrola či STK. Čim větší a kratší, tim líp, tečka.
ady123 píše:Ahoj,

jestli chceš vidět to nejlepší co na autě můžeš mít, tak se stav a ukážu Ti můj.
Fotečky na slintání by nebyly?
Něco nafotím, ale musím s tím na zvedák ;)
_________________
Volvo 850 T5R
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“