Poslední návštěva: 20 črc 2019 21:47 Právě je 20 črc 2019 21:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 21:48 
Offline

Registrován: říjen 2015
Příspěvky: 4
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011
Zdravim vas, som tu novacik, a chcel by som svami nieco prebrat, mam XC60 D3 AWD 120KW 5-valec rok 2011, kod motora D5244T16 s dvojitym turbom, no a jedna sa mi o to, ze by som chcel spravit prestavbu na D5, motor je uplne rovnaky ako D5 s oznacenim motora D5244T10 s vykonom 151KW. Niekde na zahranicnych forach som cital ze je to len rozdiel v softe + vstreky. Vo volvo servis mi tvrdia ze soft+ine turbo teda z D5. Prosim neriesil to niekto zvas, popripade robil prestavbu?? Nechcem cip, teda heh, chcel by som, ale len polestar, no predstavte si ze nasa legislativa to umoznuje az od modeloveho roku 2012 a vyssie, v cesku nieje problem ani v rakusku nieje problem, len nasi curaci... nieje ani mozne ist s autom napr. do ciech si to spravit, lebo ked uz je registrovane auto na SK nepusti ich system (preverene). Dakujem s pozdravom Kando.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 22:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2011
Příspěvky: 423
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT
A ty mas 120kw a twin turbo...
Nechcem si byt uplne isty, ale dvojite turbo mneli iba najvykonnejsi verzie, ne?

_________________
2x V70 TDI, V70 T5


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 22:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3202
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/C70-T5/V90CC-T6
You must be new here :oops:
... vítej! A pohledej o tom více.

"Podlaďování" motorů je poměrně běžná praxe, nejen u Volva. Ne, že by zákazníci nechtěli výkon, ale nesmyslná legislativa (daně) nebo pojistné podmínky (pojištění) způsobily, že zákazníci žádali u automobilek motory s výkonem např. do 100kW.

Takže Volvo dělalo:

Euro3: D5244T 120kW -> D5244T2 96kW
Euro4: D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW
Euro5: D5244T10 151kW -> D5244T16 120kW

V každém tom řádku jsou to zcela identické motory, liší se JEN a POUZE softwarem.

Takže přijeď a z T16 120kW to bezpečně potočíme až někam ke 165kW, tedy více než T10.

Pavel

_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 22:55 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9764
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
kando píše:
no predstavte si ze nasa legislativa to umoznuje az od modeloveho roku 2012 a vyssie, v cesku nieje problem ani v rakusku nieje problem, len nasi curaci... nieje ani mozne ist s autom napr. do ciech si to spravit, lebo ked uz je registrovane auto na SK nepusti ich system (preverene).

Tohle mi prosím tě vysvětli. Kdo bude bádat jestli je v autě vyšší výkon než když vyjelo z fabriky? Na STK, emisích? Vždyť jim to říkat nebudeš (Cože, jaký zvýšení? :shock: Já o ničem nevím :D ).

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 17 říj 2015 11:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3202
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/C70-T5/V90CC-T6
Pan kolega však hovoří o fabrické úpravě Polestar, kterážto se zapisuje do oficiálních papírů. Což - jak vidno - nemusí vždy být až taková výhoda.

P.

_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 17 říj 2015 12:31 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9764
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Jo ták, já myslel, že se hovoří o všeobecném navýšení výkonu. :oops:

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 18 říj 2015 11:46 
Offline

Registrován: říjen 2015
Příspěvky: 4
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011
ok2ucx píše:
You must be new here :oops:
... vítej! A pohledej o tom více.

"Podlaďování" motorů je poměrně běžná praxe, nejen u Volva. Ne, že by zákazníci nechtěli výkon, ale nesmyslná legislativa (daně) nebo pojistné podmínky (pojištění) způsobily, že zákazníci žádali u automobilek motory s výkonem např. do 100kW.

Takže Volvo dělalo:

Euro3: D5244T 120kW -> D5244T2 96kW
Euro4: D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW
Euro5: D5244T10 151kW -> D5244T16 120kW

V každém tom řádku jsou to zcela identické motory, liší se JEN a POUZE softwarem.

Takže přijeď a z T16 120kW to bezpečně potočíme až někam ke 165kW, tedy více než T10.

Pavel

Dakujem pekne za vysvetlenie...bol som presvedceny ze okrem softwaru tam este nieco bude a si si isty Pavel ze je to cisto softwarom? A volvocesky ma aj pobocnikov na SK myslim alebo sa mylim teda dalo by so to aj u nas cipnut teda ako vasa firma.?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 18 říj 2015 20:14 
Offline

Registrován: říjen 2015
Příspěvky: 4
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011
danki píše:
A ty mas 120kw a twin turbo...
Nechcem si byt uplne isty, ale dvojite turbo mneli iba najvykonnejsi verzie, ne?

Ved tento moj model je najvykonnejsia verzia, len ju priskrtili...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 06:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2011
Příspěvky: 423
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT
Este raz...
120kW ..... 1 turbo
136 kW ....... 1 turbo
151 kW ....... 1 turbo ( toto si nejsem isty, ci ne 2 turba)
158 kW ....... 2 turba

Matematicky vychadza, ze 1 sa nerovna 2. Cize len soft nie.
Ze ti to veda naladit na 160 kW je mozne, ale s 1 turbem

_________________
2x V70 TDI, V70 T5


Naposledy upravil danki dne 19 říj 2015 07:18, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 07:01 
danki píše:
Este raz...
120kW ..... 1 turbo
136 kW ....... 1 turbo
151 kW ....... 1 turbo ( toto si nejsem isty, ci ne 2 turba)
158 kW ....... 2 turba

Matematicky vychadza, ze 1 sa nerovna 2. Cize len soft nie.
Ze ti to veda naladit na 160 kW je mozne, ale s 1 turbem

D3 120kW bylo dvouturbo


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 10:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2011
Příspěvky: 423
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT
Ano je to tak, omluvam sa :sorry: . Zle informacie

_________________
2x V70 TDI, V70 T5


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 11:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2009
Příspěvky: 697
Bydliště: Praha 10
Vůz: V70 R, B5234T4, '98
martinopel píše:
D3 120kW bylo dvouturbo


Mají v tom bordel kluci švédský. Protože v srpnu jsem jezdil s D3 120kW z roku 2011 a byl to dvouturbový 5tiválec, ale dvoulitr!!!

_________________
V70 R AWD, B5234T4, M58, 1998, saffron
V60 D3, M66, Ocean Race, 2013; Subaru Legacy kombi, 2008, 2,5l benzín


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 13:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3202
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/C70-T5/V90CC-T6
Označení D3/D4/D5 atp. v čase i v závislosti na trhu měnilo. Podle tohoto se už od určitého roku vůbec nedá orientovat.
Podstatné je označení motorizace (D5244Txxx) anebo adekvátně VIN. Pak se můžeme fundovaně bavit.

Co se motorů týká:
Euro4 D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW mají 1 turbo

Euro5 je ještě ve zmíněné verzi D5244T14 129kW, to má taky jen 1 turbo
a v téže generaci zmíněné dvoulitry:
D5204T5 (133kW) a D5204T3 (120kW) -- jinde se však uvádí D5204T5 (110kW) a D5204T (130kW) -- tak si vyberte.
Tyhle jsou často značené jako D4 a vyskytovaly se obvykle jen u FWD


O půl generace novější (EDC17CP48) jsou pak:
D5244T11 (158kW/420Nm) manuál
D5244T15 (158kW/440Nm) automat

a podladěné
D5244T12 (133kW/420Nm)
D5244T17 (120kW/420Nm)

-- tohle všechno opět biturba. A komplet stejné železo.

Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%. Auto neskutečným způsobem ožije.
Jenže když se tentýž motor (z fabriky T11/T15 158kW) zvedne na 184kW, už je to "pouhých" 16%. Pořád je to parádní úprava.

Jo a ještě: u 120kW->184kW ve verzi automat pak začne převodovka řadit normálně, protože má prostě "z čeho brát". Ale to platí u všech automatů u Volva.

Pavel

_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 13:16 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9177
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
ok2ucx píše:
Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%.


:shock: tak to bych neváhal ani vteřinu

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 17:19 
Offline

Registrován: říjen 2015
Příspěvky: 4
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011
ok2ucx píše:
Označení D3/D4/D5 atp. v čase i v závislosti na trhu měnilo. Podle tohoto se už od určitého roku vůbec nedá orientovat.
Podstatné je označení motorizace (D5244Txxx) anebo adekvátně VIN. Pak se můžeme fundovaně bavit.

Co se motorů týká:
Euro4 D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW mají 1 turbo

Euro5 je ještě ve zmíněné verzi D5244T14 129kW, to má taky jen 1 turbo
a v téže generaci zmíněné dvoulitry:
D5204T5 (133kW) a D5204T3 (120kW) -- jinde se však uvádí D5204T5 (110kW) a D5204T (130kW) -- tak si vyberte.
Tyhle jsou často značené jako D4 a vyskytovaly se obvykle jen u FWD


O půl generace novější (EDC17CP48) jsou pak:
D5244T11 (158kW/420Nm) manuál
D5244T15 (158kW/440Nm) automat

a podladěné
D5244T12 (133kW/420Nm)
D5244T17 (120kW/420Nm)

-- tohle všechno opět biturba. A komplet stejné železo.

Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%. Auto neskutečným způsobem ožije.
Jenže když se tentýž motor (z fabriky T11/T15 158kW) zvedne na 184kW, už je to "pouhých" 16%. Pořád je to parádní úprava.

Jo a ještě: u 120kW->184kW ve verzi automat pak začne převodovka řadit normálně, protože má prostě "z čeho brát". Ale to platí u všech automatů u Volva.

Pavel

Tak toto su presne info, je vidno ze mas predstavu o com pises a ze mas znalosti ohladne volva... tak mate tu na SK nejake zastupenie??? Viem ze v Nitre by ste mali mat a viem aj o jednom chlapikovy v Detve Miro Susor... ten myslim ze robi pre vas, len som si nie isty... Ospravedlnujem sa, nevsimol som si SZ.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.060s | 20 Queries | GZIP : On ]