Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 87
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 D5 AWD chip
Bydliště: Brno

#1751 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Miskoboss »

diky upraveno

k cemu je tam vubec to utazeni o 120st?

stredovej sroub na loziskach se taky utahuje na 30Nm + 90st.

EDIT: takže jak se dívám je důležité nepodceňovat to utažení podle stupňů
Naposledy upravil(a) Miskoboss dne 18 srp 2018 10:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
první volvo - V70 II D5 AWD 136kW(185)/400Nm r.v. 07, 330tis km, ted 370tis,
EGR OFF konečně; chip D5T5 ST 2 - doporučuju všem!! Mobil 1 5W-50 + BG care

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 3093
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#1752 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od eLzyx »

to je proto, že se takový moment nedá změřit. Tam už jde o hranici elasticity resp. počínající plasticity materiálu šroubu. I proto by se ty šrouby měly vyměnit.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 186
Příspěvky: 12039
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1753 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Jen doplním, že hlavním důvodem pro utahování na stupně je to, že čim větší moment, tim je větší tření a čim je větší tření, tim je potřeba větší moment k jeho překonání. No a když tam někde je trocha mastnosty, a někde zase trochu bordelu, tak na to, aby šroub stejně "táhl" materiály k sobě, je potřeba různý moment. Takže se najde nějaký moment, kde je to ještě "jakš takš" a pak úhel.
Úhel totiž přesně definuje vzdálenost, o kterou se utáhne, protože šroub má nějaké stoupání, dle kterého lze přepočíst úhel na délku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2593
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1754 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Sergej »

A ja doplnim ze Volvo vsetky momenty uvadza pre namazane/naolejovane sroby. Alebo je mozne pouzit (Loctite) lepidlo na skrutkove spoje, vtedy vsak naopak musia byt stycne plochy odmastene a znizenie trena zaobstarava lepidlo.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

j.e.n.i.k.82
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 8
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Protivín / Praha
Vůz: Volvo V60 176kW Heico

#1755 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od j.e.n.i.k.82 »

Utahování moment + úhel je standard třeba u Škody. Pouze na moment se utahují jen méně důležité spoje. Popsal to Urvanej o kousek výše.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 254
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

#1756 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od paconni »

Tak dneska vymeneny predni przdy - jak desky tak i kotouce. Vymenena i brzdovka. Dale vyplachnuto servo (delam to ted kazdy 1x za rok).
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 87
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 D5 AWD chip
Bydliště: Brno

#1757 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Miskoboss »

jaky je důvod vyplachováni serva každý rok?
a je vůbec rozdíl v náplních?
_________________
první volvo - V70 II D5 AWD 136kW(185)/400Nm r.v. 07, 330tis km, ted 370tis,
EGR OFF konečně; chip D5T5 ST 2 - doporučuju všem!! Mobil 1 5W-50 + BG care

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#1758 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od SuGi »

V něčem opravdu přemýšlí a jde to snadno, jako třeba i výměna předních světel. Naopak některé věci dělal někdo z úplně jiné automobilky :) zkus si vyměnit žárovku v zadním blinkru u XC60. Je kvůli tomu nutná demontáž zadních světel, kvůli kterým je potřeba demontovat skoro všechny plasty v kufru, kvůli kterým musíš demontovat i zadní pásy :D
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 63
Příspěvky: 3182
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#1759 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

Mě se povedlo vymontovat u Dunkelrotu stropní tapec (šíbrovej), bez poškození a ulomení čehokoliv s tím spojenýho (a že je toho hodně). :)
Nejvíc mi dalo zabrat protažení kabelu zaspodu palubky. Odneslo to jenom odření kloubů na ruce. :D
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 254
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

#1760 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od paconni »

Miskoboss: Davam origo Volvo servo kapalinu. Nestoji zase tak raketu. A proc to delam? Chci aby auto jezdilo a nemusel jsem resit repas serva. Mam radsi jednoduchou prevenci pred chirurgickym zakrokem :)
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 3093
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#1761 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od eLzyx »

Basstl píše: Odneslo to jenom odření kloubů na ruce. :D
to znám, taky si u toho říkáš "hlavně nic neodřít, plast nebo kůže se už nezacelí, raději tam nacpu takhle prsty, au, kuva do pr ..., no nic, je to tam, bez poškození dílů, no a to, že jsem pořezaný nevadí, to se zahojí"
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 63
Příspěvky: 3182
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#1762 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

eLzyx píše: to znám, taky si u toho říkáš "hlavně nic neodřít, plast nebo kůže se už nezacelí, raději tam nacpu takhle prsty, au, kuva do pr ..., no nic, je to tam, bez poškození dílů, no a to, že jsem pořezaný nevadí, to se zahojí"
Mám to taky tak, akorát už musím bejt opatrnej, páč mi semtam nějakej kus prstu chybí a o další už přijít nechci. :D
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 63
Příspěvky: 3182
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#1763 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

Pracant dostane zrenovovaný Columba. :)
Přílohy
39589323_563826850715934_4934402555309457408_n.jpg
39589323_563826850715934_4934402555309457408_n.jpg (67.06 KiB) Zobrazeno 1740 x
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 4159
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#1764 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od jancho »

Basstl píše:Pracant dostane zrenovovaný Columba. :)
Hezké, opět z Mostu? Že bych jim dal ještě šanci.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 63
Příspěvky: 3182
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#1765 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

Tohle z Mostu není.
Komplet jsem si to zařizoval sám.
Jemný opískování, rovnání v Alu-kvalitně a komaxit v Oldřichově.
S lakem nejsem na 100% spokojenej. Jsou tam drobný vady a bordel. Původně jsem to chtěl dát na doporučení do Duchcova, ale mají odstávku a nechtělo se mi čekat do září.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 217
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#1766 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od pospak »

Nové letní kola, konečně jsem vyměnil za zimáky :Yahoo!:
Přílohy
kolo.jpg
kolo.jpg (123.3 KiB) Zobrazeno 1694 x
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 63
Příspěvky: 3182
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#1767 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

A má to ještě cenu?
Už jen 71 dní a budeš je dávat zpátky. :D
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 217
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#1768 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od pospak »

Má, zima už tento rok nepřijde.....a zítra se má zase oteplit :P asi udělám z 850 cabrio....ani nepamatuju, kdy jsem viděl naposledy déšť :unknown:
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

anonym_user

#1769 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od anonym_user »

S tim destem to je mazec no. Ted jsem byl u Brna a tam je uplne sucho. Kukurice v Brne v porovnani s kukurici v Karvine je snad starsi o dva mesice. Sucha totalne. V Karvine jeste zelena. Tady celkem prselo asi pred dvouma tydnama, nevim presne, ale jde to videt. Reka Olza a jeji dnes polovicni mnozstvi vody na splavu.

Jinak Martine, tu 850 sedan v nafte tusim si kupoval v Melcanech? Je to mesic zpet asi...?

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 217
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#1770 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od pospak »

Jo jo, tam někde u Brna to bylo. Je to benzin a ceka před domem, na nějaké dily a budu jezdit...teď v tom vedru se nedá nic dělat....pod zemí máte asi taky vedro?
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

anonym_user

#1771 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od anonym_user »

Tam kde stalo to auto byl vedle hrbitov? Mělčany?
Ted mame dobry revir celkem, neni tam velky hic, ikdyz mame zapnute lednicky takze bez lednicek by jsme asi chcipali.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 63
Příspěvky: 3182
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#1772 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Basstl »

Dneska proběhla celkem bezproblémová výměna Nivomatů za nový na Dunkelrotu.
Docela by mě zajímalo, jestli tu je ještě nějakej pacoš, kterej dával originál nivomaty. :D
Spolu s nima nový péra a všechno okolo toho (spodní a horní uložení, kroužek pružiny, spojovák).
Docela mě překvapilo, že se světlá vejška auta zvedla o cca 20mm. asi unavený péra, nebo nivomaty.
Dále vyměněna stěračů Bosch Aerotwin na obou V70 + doplnění kapalin.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#1773 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od dumi.cz »

Ja daval novy origo nivo na V70 awd :-)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#1774 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od dumi.cz »

cico píše:Tam kde stalo to auto byl vedle hrbitov? Mělčany?
Ted mame dobry revir celkem, neni tam velky hic, ikdyz mame zapnute lednicky takze bez lednicek by jsme asi chcipali.
Lednicky? Myslis klimu?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#1775 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Fíla »

dumi.cz píše:Ja daval novy origo nivo na V70 awd :-)
Já loni v zimě dával nový taky na V70R awd. Akorát jsem k tomu přidával závitové kostky a pružiny, takže mám teď nastavitelnou výšku.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“