Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#1 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Platí to pro 2/7/9.
Proč něco takovýho na auto vůbec dávat? No, když ho snížíme, nebo zvýšíme, tak s ohledem na konstrukci nápravy se dotyčná posune doleva nebo doprava. Toto štelovátko pomůže jí srovnat doprostředka.
Proč to rovnat, když se s tim dá jezdit i mimo střed? No, na to už je horší odpovědět. Něčímu oku vadí ta nestejná mezera mezi blatníkem a kolem, někdo tam chce dát větší kola a to pak může drhnout na jedné nebo druhé straně a někdo je schopen poznat ten rozdíl na ochotě auta jít do zatáček. Mě to nelahodí oku a kola bych chtěl nacpat přesně, aby byla co nejvíc u blatníku.
Takže jsem si to trochu promyslel, jak to udělat z domácích zdrojů a co nejlevněji. Sice se nechá koupit, ale myslim, že by to mohlo vyjít výrazně levněji a navíc při štelování, by se to nemuselo sundavat a šlo by to štelovat už nasazený na autě.
Původní panhardka se řízne, na každou stranu se dá návarek s M16 závitem(tuto říznutý napůl), jeden levej, druhej pravej a mezi to se práskne štělovací šroub s kontramatkama (tuten). Celkový náklady na kus odhaduju 100Kč za návarky, 100Kč za štelovací šroub, 10Kč za kontramatky a pak už podle toho, co si řekne svářeč (sám mu to jen naboduju), pískovač a barva, zda bude komaxit, nebo štětec, nebo pozink. Sečtu-li to a odhadnu plus mínus autobus, tak do litru za kus s tím, že dodáte kus k úpravě. Silentbloky si tam pak dejte jaký uznáte za vhodný. Buď origo, nebo od Kučery a ten umí i PE superpro za litr, který beru pro sebe (skandix 1048042 (superpro číslo SPF0522K)). Případně dle dohody mohu jak vylisovat, tak koupit a nalisovat žádaný kusy.
Co z toho budu mít já? Já z toho budu mít nižší náklady na kus u poštovnýho, až budu díly objednávat, levnější svařování, povrchová úprava a zaplacený palivo a nějakej čas na poletování mezi řemeslníkama (řeknu si o kilo na kus plus zaokrouhlení nahoru na stovky). Po řemeslníkách nebudu chtít účtenky, takže nečekejte vyúčtování s dokladama.
Použitý materiál je napínací matice DIN 1478 a nastavovací šroub na řízení z nějakýho opla (dával se i na saaba a má ho v nabídce Kučera )
Byl by zájem? Když už se s tim budu trochu prát, tak je skoro fuk, zda dělám jen jeden nebo 5ks.
Levnější varianta pro samodomo je použití zbytku z vymlácenýho čepu řízení a kousek tyčky řízení a zavaří se to do opačných konců jako to je v odkazu hore za horentní sumu, a to ještě bez pošty a DPH. Nevýhoda je, že se to pro štelování musí na jedný straně odmontovat, naštelovat, namontovat, pustit na kola, popojet, změřit a znova. Navíc rozdíl je jen těch cca 200Kč za materiál, jinak pracný je to stejně. Mnou navržené řešení lze seřídit u stojícího auta na nájezdech.
Jen pro jistotu uvádím, že jsem to nevymyslel. Toto řešení se používalo ještě když jsem byl pouze jiskra v otcově oku, ale tak nějak sem si řekl, že pacientů je nás tu dost, tak proč to nezrealizovat v našich podmínkách.
Proč něco takovýho na auto vůbec dávat? No, když ho snížíme, nebo zvýšíme, tak s ohledem na konstrukci nápravy se dotyčná posune doleva nebo doprava. Toto štelovátko pomůže jí srovnat doprostředka.
Proč to rovnat, když se s tim dá jezdit i mimo střed? No, na to už je horší odpovědět. Něčímu oku vadí ta nestejná mezera mezi blatníkem a kolem, někdo tam chce dát větší kola a to pak může drhnout na jedné nebo druhé straně a někdo je schopen poznat ten rozdíl na ochotě auta jít do zatáček. Mě to nelahodí oku a kola bych chtěl nacpat přesně, aby byla co nejvíc u blatníku.
Takže jsem si to trochu promyslel, jak to udělat z domácích zdrojů a co nejlevněji. Sice se nechá koupit, ale myslim, že by to mohlo vyjít výrazně levněji a navíc při štelování, by se to nemuselo sundavat a šlo by to štelovat už nasazený na autě.
Původní panhardka se řízne, na každou stranu se dá návarek s M16 závitem(tuto říznutý napůl), jeden levej, druhej pravej a mezi to se práskne štělovací šroub s kontramatkama (tuten). Celkový náklady na kus odhaduju 100Kč za návarky, 100Kč za štelovací šroub, 10Kč za kontramatky a pak už podle toho, co si řekne svářeč (sám mu to jen naboduju), pískovač a barva, zda bude komaxit, nebo štětec, nebo pozink. Sečtu-li to a odhadnu plus mínus autobus, tak do litru za kus s tím, že dodáte kus k úpravě. Silentbloky si tam pak dejte jaký uznáte za vhodný. Buď origo, nebo od Kučery a ten umí i PE superpro za litr, který beru pro sebe (skandix 1048042 (superpro číslo SPF0522K)). Případně dle dohody mohu jak vylisovat, tak koupit a nalisovat žádaný kusy.
Co z toho budu mít já? Já z toho budu mít nižší náklady na kus u poštovnýho, až budu díly objednávat, levnější svařování, povrchová úprava a zaplacený palivo a nějakej čas na poletování mezi řemeslníkama (řeknu si o kilo na kus plus zaokrouhlení nahoru na stovky). Po řemeslníkách nebudu chtít účtenky, takže nečekejte vyúčtování s dokladama.
Použitý materiál je napínací matice DIN 1478 a nastavovací šroub na řízení z nějakýho opla (dával se i na saaba a má ho v nabídce Kučera )
Byl by zájem? Když už se s tim budu trochu prát, tak je skoro fuk, zda dělám jen jeden nebo 5ks.
Levnější varianta pro samodomo je použití zbytku z vymlácenýho čepu řízení a kousek tyčky řízení a zavaří se to do opačných konců jako to je v odkazu hore za horentní sumu, a to ještě bez pošty a DPH. Nevýhoda je, že se to pro štelování musí na jedný straně odmontovat, naštelovat, namontovat, pustit na kola, popojet, změřit a znova. Navíc rozdíl je jen těch cca 200Kč za materiál, jinak pracný je to stejně. Mnou navržené řešení lze seřídit u stojícího auta na nájezdech.
Jen pro jistotu uvádím, že jsem to nevymyslel. Toto řešení se používalo ještě když jsem byl pouze jiskra v otcově oku, ale tak nějak sem si řekl, že pacientů je nás tu dost, tak proč to nezrealizovat v našich podmínkách.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Unibaly jsou na tomto místě užitečné pouze pro motorsport na vyšší úrovni. Pro běžný použití a amatérský závodění jsou PE naprosto v cajku. To je výrazně rozumnější přehození multilinku i se vším, co takový zásah obnáší.
Jinak jsem trochu doufal v Luboše, Dušana a další, ale zatim 3 ks mi na zábavu bohatě stačí...
Jinak jsem trochu doufal v Luboše, Dušana a další, ale zatim 3 ks mi na zábavu bohatě stačí...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#4 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
A co třebas Wattův přímovod?Osobně jsem chtěl tohle na auto,jen není čas.
Jinak tipy na úpravy,včetně např.nastavení odklonů
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Handling/volvo_sports_handling_V2.htm
Jinak tipy na úpravy,včetně např.nastavení odklonů
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Handling/volvo_sports_handling_V2.htm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 957
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
#5 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Urvanej,tak sa pochval s tou panhardkou..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Nemam panhardky. Ale abych se nevymlouval, tak hlavně čas mi chybí. Matroš mam nakoupenej na 10ks, panhardku zatim jednu. Nikdo je neshovává, každej je z rozborek vyhazuje do šrotu
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 957
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
#7 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
hah este dobre ze mam jednu nahradnu..Urvanej píše:Nemam panhardky. Ale abych se nevymlouval, tak hlavně čas mi chybí. Matroš mam nakoupenej na 10ks, panhardku zatim jednu. Nikdo je neshovává, každej je z rozborek vyhazuje do šrotu
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2595
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#8 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Ja dveFritzko píše:hah este dobre ze mam jednu nahradnu..Urvanej píše:Nemam panhardky. Ale abych se nevymlouval, tak hlavně čas mi chybí. Matroš mam nakoupenej na 10ks, panhardku zatim jednu. Nikdo je neshovává, každej je z rozborek vyhazuje do šrotu
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Vzhledem k tomu, že zájemci se s panhardkama nehrnuli, tak jsem si udělal jednu solo pro sebe. Kupodivu to celkem jde, když máte někoho šikovnýho se svářečkou. Zvolil jsem variantu eliminace jednoho sváru tím, že jsem vytvaroval jednu matici podle hlavy silentbloku. Úvaha sice správná, ale neuvěřitelnej vopruz to vybrousit, takže příště na to kašlu a budou holt tři spoje. Je to s levopravym závitem, takže to nějak osadíte a pak už jen sečtete mezery mezi kolem a blatníkem, vydělíte 2 a to nastavite. Výrazně lepší než ten spoj furt rozebírat do úplného seštelování.
Teď už jen orvat rez, nalisovat nový silentbloky, do barvy, dodat jednu kontramatku a šup na auto. Kdyby někdo chtěl, tak materiál mam ještě na 7ks, cena materiálu 150Kč na 1ks, rád zašlu. Použil jsem přesně to, co je v odkazech hore. Dělat to po mě ale nechtějte.
Teď už jen orvat rez, nalisovat nový silentbloky, do barvy, dodat jednu kontramatku a šup na auto. Kdyby někdo chtěl, tak materiál mam ještě na 7ks, cena materiálu 150Kč na 1ks, rád zašlu. Použil jsem přesně to, co je v odkazech hore. Dělat to po mě ale nechtějte.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#10 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Tak mi na dva kusy schovej...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#11 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Hotovo
- Přílohy
-
- IMG-20150403-00147.jpg (72.96 KiB) Zobrazeno 5521 x
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
tvl já toho kluka zakousnu
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#14 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Je to tam nahoře nafocený, nějaká spojovačka řízení z oplosaaba nebo co a matky jsou kotevní technika.
Mam jich ještě pár a nabízím to za nákupku, když se budeš hodně snažit, tak to seženeš asi o 8Kč levněji, ale s dvojí poštou.
Mam jich ještě pár a nabízím to za nákupku, když se budeš hodně snažit, tak to seženeš asi o 8Kč levněji, ale s dvojí poštou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#15 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Tak po dvou měsících provozu mam postřeh, že ta spojovačka chce zajistit maticema z obou stran, bez toho se mi na nazajištěný straně udělala malá vůle v závitu což se projevovalo klepáním.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#16 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Další poznatek, uložení doporučuju PE Superpro, zadek je s ním mnohem jistější než s klasickým (který bylo krom jinýho po pár měsících ko)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#17 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Ještě mě tak napadlo, když si to tu znova procházim, že se ti to klepalo proto, že máš ty závity hodně vytočený. Já si to rozměřil tak, že mam závity jen cca 5mm venku, což mi dává 1cm štelování, a to se mi zdá až až.
Nicméně, abych ukázal, jak mi to jde od ruky, tak od doby fotky panhardky výše, jsem na to nehrábnul a přesně takhle mi to leží v polici
Nicméně, abych ukázal, jak mi to jde od ruky, tak od doby fotky panhardky výše, jsem na to nehrábnul a přesně takhle mi to leží v polici
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#18 Štelovací panhardka - postup/hledání zájemců
Nemá někdo doma jednu hotovou navíc ? Nebo rovnou dát trojku za hotovou kdekoliv... Jednu štelovací bych potřeboval... Díky
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 577 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 940b230f
-
- 5 Odpovědi
- 1117 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Baboo
-
- 3 Odpovědi
- 739 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od z.havel
-
- 24 Odpovědi
- 10021 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo
-
- 24 Odpovědi
- 4775 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej