Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Urvanej »

Je to použitelný jak pro turba, tak i atmosféry, protože to tepelně oddělí hlavu od sání, který se od ní neohřejvá a tim zajistí chladnější vstupující vzduch, kterýho sem tam tim pádem vejde víc.
Už dlouho jsem si pohrával s myšlenkou to nějak vyzkoušet, jak to funguje a už je zrealizováno, mam pár sad 8mm v šupleti.
I s poštou a DPH to z USA vycházelo na hodně velký peníze, tak jsem poměrně dlouho hledal schůdný materiál abych mohl svépomocí.
Kdyby někdo měl zájem, tak jelikož sem musel zaplatit maníka co to celý vyráběl a jelikož ten materiál je abrazivní jako svině, tak na tom zmršil pár nástrojů. Odolný je do 150°C, olejům a všemu možnýmu, a taky neni zadarmo. Musel sem proto cenu stanovit na 650 za sadu, delší štefty (pokud budou třeba) v ceně (ale musim to nejdřív otestovat na sobě nebo na dobrovolníkovi, než to pustim do světa).
Dal sem to do tunící sekce hlavně kvůli diskusi o tutej "vychytávce", takže zkušenosti, kdo má, nestyďte se podílet. Ty co si chtěji něco přečíst, tak vyhledávat "phenolic spacer". Někdo tvrdí, že to je efekt nula, někdo že nárůst 10% a víc na výkonu. Pokles teploty sání je snadno měřitelný, a pro 8mm tlustej materiál je na subaru naměřen rozdíl teplot 25°C, což mi přijde sakra hodně.
Až to nainstaluju, otestuju, tak dodám info z první (vlastní) ruky.
Přílohy
Spacery.jpg
Spacery.jpg (63.45 KiB) Zobrazeno 5264 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Sergej »

To je sklolaminat taky drahy ? :)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 94
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

#3 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od volvoclan »

Tak já se hlásím do fronty zájemců,takéto věci mám rád.
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#4 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od jony »

IPD má něco podobného pro B52x4Tx ale já bych šel cestou aramidu. Konkrétně snabb nabízí těsnění už z materiálu Garlock 2900 (0,3x w/k*m), kde není potřeba dávat dvakrát těsnění (dají se použít normální šrouby) a navíc má lepší parametry (phenol má 1,4x w/k*m).
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Urvanej »

Sergej: čekal sem to. Tákže, cena materiálu je cca 500Kč/kg. 4 izolátory maji 130g, ale i s odpadem a prořezem si na víc jak půlkilu. Karbidová frézka stála 1400,-, předtim to nějaký starší odskákaly. Jeden člověk na tom strávil celej den, než to celý připravil do CNC a vyřezal. Další už půjdou chrlit snadno, ale ty 3 co mam prostě zadarmo nebyly. A cena se nezmění, maximálně kdybych našel lepší materiál. Bohužel kombinace mechanické pevnosti, tepelné a chemické odolnosti je celkem v rozporu s nízkou tepelnou vodivostí.

jony: Tepelná vodivost tohodle matroše by měla být okolo 0.15 W/(m*K). Navíc garlock je měkkej jako svině, sice ušetříš 2 těsnění, ale nepochybuju o tom, že by se po pár kilometrech vymačkal. Na svodech na redbloku je celkem páka, například oproti B5, kde jsou svody v podstatě rovnou dolu.

Volvoclan: oki, dám ti sadu stranou (poslední), a až provedu nějaký testy, uvolnim.

Ostatní: gumičky došly! Ale je možno se rezervovat další várku, která se bude dělat až po důkladnějším otestování, odhaduju na 3 měsíce.

EDIT: nemyslim svody, ale parohy samozřejmě :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#6 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Fritzko »

mam zaujem ak sa to osvedci.. takze testuj, testuj ASAP.. :good:
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#7 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od metju »

Uřvanej tohle je moc hezká "vychytávka". Co jsem četl pár článků, pokusů apod. zdá se že to opravdu funguje. Na T5 chlápek naměřil rozdíl dokonce rozdíl 33°C. Nemáš v plánu udělat pár kousků i pro nás předokolkáře ? :wink: Rozhodně bych měl zájem... cena 650+ pro pětiválec řekl bych že v pohodě.
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

GDPR_user

#8 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od GDPR_user »

Fritzko píše:mam zaujem ak sa to osvedci.. takze testuj, testuj ASAP.. :good:
Vzal bych dvě sady spolu s Fritzkem.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Urvanej »

metju: pětiválec ale neotestuju :-( ten rozdíl je taky danej použitym těsněnim a vůbec uspořádáním. Ale na B5 se daji normálně koupit a za menší ranec než na redbloka, ale furt je to holt v tisících. Proberu to s frézařem a musim se kouknout na profil, jesi se mu to do tej malej vůbec vejde. Velká CNC bude snad koncem roku a to by se pak mohli dít věci :twisted:
Matinopel: chápu správně, že rezervace takto:
B2x0FT
Fritzko 2x
Martiopel 2x

B6
Tomasss
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#10 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od metju »

Vím že se na B5 normálně prodávají, snabb za něj chce asi 800,-. Jen jsem myslel že bych podpořil tuzemského výrobce :)
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Urvanej »

Hele tak to si kup jinde, určitě to mají ověřený a funkční. Ale děkuji za snahu :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#12 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:Velká CNC bude snad koncem roku a to by se pak mohli dít věci :twisted:
Az se tak stane, budu chtit izolator na B6 :twisted:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#13 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od metju »

No tak objednáno, zkusim nějaký měření před a po... sám jsem zvědavej
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Sergej »

Kto by chcel, nechavam vyrobit tepelne izolatory pre 16V makovice na redbloky. Necham robit 3ks, takze 2 mozu ist do sveta, ak by mal niekto zaujem.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#15 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:Kto by chcel, nechavam vyrobit tepelne izolatory pre 16V makovice na redbloky. Necham robit 3ks, takze 2 mozu ist do sveta, ak by mal niekto zaujem.
mám zájem o 1sadu

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Sergej »

martinopel píše:
Sergej píše:Kto by chcel, nechavam vyrobit tepelne izolatory pre 16V makovice na redbloky. Necham robit 3ks, takze 2 mozu ist do sveta, ak by mal niekto zaujem.
mám zájem o 1sadu
OK, cena vychadza taktiez na 650,- uvidim co bude stat posta.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#17 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Sarkasmic »

Já mám též zájem o sadu pokud bude do cca 14ti dní...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Urvanej »

Kterou sadu, trochu se mi sem Sergej nahrnul a dělá mi v tom hokej. :%)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#19 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Sarkasmic »

Já chci hokejovou sadu od sergeje... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Kterou sadu, trochu se mi sem Sergej nahrnul a dělá mi v tom hokej. :%)
Tak sorry, som myslel ze tvoje sa uz vypredali.
Potvrdeny termin dodania mam na 27.6.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#21 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od peter cz »

Tak já mam nainstalováno, jsou potřeba delší štefty M8x55mm (při zachování stejné délky závitu v hlavě 15mm, díra je jinak hlubší) a dvě těsnění. Předtím naměřena teplota na sání měřeno na parohách pod vstřikama cca 5cm od hlavy 72°C a za klapkou 55°C, s izolátorama na stejných místech 62°C a 44°C - tedy rozdíl 10+°C
Přílohy
IMG_1690.jpg
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Urvanej »

já věděl, že budeš rychlej! :good:
Tak ještě chvíli pojezdi a pak zkus dotažení, jestli se to nevymačkavá, ale nemělo by.
Díky za report, 10st. sem ani nečekal.
Šly by i M8x60, nebude se to tam nikde ničemu motat? Připadá mi to dost natěsno s těma samojistícima matkama.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#23 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Fritzko »

peter cz píše:Tak já mam nainstalováno, jsou potřeba delší štefty M8x55mm (při zachování stejné délky závitu v hlavě 15mm, díra je jinak hlubší) a dvě těsnění. Předtím naměřena teplota na sání měřeno na parohách pod vstřikama cca 5cm od hlavy 72°C a za klapkou 55°C, s izolátorama na stejných místech 62°C a 44°C - tedy rozdíl 10+°C
super sprava!
2 Urvanej: ako to vyzera u teba? myslim kedy bude zbozi dostupne,lebo sa neviem dockat..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#24 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od peter cz »

Já jsem měl štefty který měly z jedný strany jen 1cm závit, takže sem ho prodlužoval a jen podle oka takže některej kouká o závít víc některej míň, ale při těch přesně 15mm jako maj origo koukaj z matky tak tři závity, takže delší bych nedával, ničemu by tam sice navadili, ale je to zbytečný...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 Tepelný izolátory na sání pro redbloky.

Příspěvek od Urvanej »

peter cz: děkuji za info!
Fritzko: ty jsi v druhý várce. Za cca 14 dní vypustim první várku mezi lidi a zadám výrobu druhý várky. Dočkej času, nikdy nejsem nejrychlejší, ale dycky dojedu k cíli se ctí, zatim. :-)
Materiál by měl bejt v pohodě, geometrie je taky v cajku, ale čert nikdy nespí!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“