Dostupnost 16v hlavy z B234

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Chtěl bych se optat věcí znalých, jak moc velkej je problém sehnat 16ti ventilovou hlavu na redblok, případně pár dalších dílů z tohoto motoru. Nemam páru o tom, jak jsou takovýdle věci v čr dostupný.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#2 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Chtěl bych se optat věcí znalých, jak moc velkej je problém sehnat 16ti ventilovou hlavu na redblok, případně pár dalších dílů z tohoto motoru. Nemam páru o tom, jak jsou takovýdle věci v čr dostupný.
Občas se vyskytne motor,ale pokud zvažuješ konverzi na B234FT nebude to tak jednoduché

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

No je to jen hypoteticky, až jednou se najde čas se hrabat, tak jedinej problém co sem k tý přestavbě našel je právě sehnat hlavu a nějaký kolečka :-)
Poměrně hezky se o tom rozepsal třeba tady. No jen tak mě to zajímalo. Každopádně to neni tak, že bys měl tři takový motory na díly ve skladu, co? :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#4 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

No,mechanicky to jednoduchý je,ale už to není tak jednoduchý ukrmit palivem a dopočítat to jednotkama... Pokud bys na to nechtěl hodit 4 přetlakový karbecy... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

No ale já si zase myslím, že to řj pobere podle dat z váhy vzduchu a použije standardni mapu pro B230FT, takže tady sem problém nevidel. Výhoda by měla bejt pravé v tom, ze 16v líp plní válce a taky vyprazdňuje. Ale velmi rád se nechám poučit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#6 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

každej motor má jinak časování. Musel bys tím pádem použít jednotku zapalování z B234 a vstřikování z B230. 16ti ventilem ale protejká i větší množství vzduchu. Otázka tedy je,jestli by si to jednotka z FTčka zvládla přebrat.
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

V tom odkazu výše se tváří jako že jo a že fakt stačí "jen" přeházet mechaniku.
Jako tomu co tu předvádim by moje babí řekla, že žeru tlustý bez chleba, protože na redblok se jedu podívat v pondělí, no a když ho vezmu tak pak se uvidí za kolik let na to budu mít čas. :)

Mě třeba překvapilo, žes to Martine nezkusil, auto máš vyladěný hezky, ale hlava s 16v umí víc než i hodně vylepšená 8v a pro tebe by to nebylo noření se do neznáma. Ptal jsem se právě jestli to náhodou někdo jako Martin nebo Fery už nezkoušeli nebo o tom sami neuvažovali a pak to nezavrhli apod.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#8 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

mam tu B230FT i B234F ale projekt jsem zavrhl,jako příliš komplikovaný na to,co přinese... Po konzultaci s klukem co dělá jednotky bylo zkonstatováno,že serivý jednotky by to pravděpodobně pokousali,ale pro 100 pro funkčnost by to chtělo přilepšit na palivu a upravit mapy... Což znamená ještě laborku se vstřikama atd... Netvrdím,že to fungovat nemůže,ale obávám se,že to nebude to pravý ořechový...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#9 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od LUBOŠ »

Urvanej píše:Chtěl bych se optat věcí znalých, jak moc velkej je problém sehnat 16ti ventilovou hlavu na redblok, případně pár dalších dílů z tohoto motoru. Nemam páru o tom, jak jsou takovýdle věci v čr dostupný.

jedna hlava, sací a výfukové potrubí, váha vzduchu a ŘJ je doma v regálu, jednou snad ...... :), ale to ještě nemám pořádně dodělanýho sedmistovkovýho švéda, v turbo devítce neni ještě motor. Tak tedy nevím, kdy se dostane na řadu tento projekt. :(
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

GDPR_user

#10 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše: Mě třeba překvapilo, žes to Martine nezkusil, auto máš vyladěný hezky, ale hlava s 16v umí víc než i hodně vylepšená 8v a pro tebe by to nebylo noření se do neznáma. Ptal jsem se právě jestli to náhodou někdo jako Martin nebo Fery už nezkoušeli nebo o tom sami neuvažovali a pak to nezavrhli apod.
Bohužel mám auto na každodenní ježdění a nemohu si dovolit auto na dva měsíce odstavit a hrabat se v něm o chvílích volna.Ona konverze není úplně jednoduchá,je potřeba spoustu úprav a to zabere spoustu času.pokud mohu poradit nejdříve být tebou vyřeším spojku a převodovku,protože M46 není schopna zvládnout nárust výkonu.A jen pouhým zvýšením plnícího tlaku uděláš spoustu parády.Pak přijde samosvor atd a pokud i pak budeš mít málo a budeš mít chuť,čas a peníze můžeš se pustit do výroby B234FT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Pokud klapne co bych chtěl, tak je tam AW71 a mozna i samosvor podle jiný výbavy, ale uvidime, buď napíšu recenzi, nebo se budu chlubit. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#12 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Pokud klapne co bych chtěl, tak je tam AW71 a mozna i samosvor podle jiný výbavy, ale uvidime, buď napíšu recenzi, nebo se budu chlubit. :-)
Myslím že automat to už vůbec nedá.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#13 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

nechapu podle jaký výbavy usuzeujes na samosvor...
:lol:
Moje total socka s B200F ho měla a 940ka B230FT s turbo+ kitem v plný náloži ne...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

martinopel píše:Myslím že automat to už vůbec nedá.
Nevim proč sem si myslel že jo, no tak budeme hledat M90.
Sarkasmic píše:nechapu podle jaký výbavy usuzeujes na samosvor...
:lol:
Moje total socka s B200F ho měla a 940ka B230FT s turbo+ kitem v plný náloži ne...
No mám totiž pocit, ničím nepodloženej, že turba s automatem měly lepčí dif vždy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#15 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Drtic »

martinopel píše: Myslím že automat to už vůbec nedá.
Naopak, podle zdroju na turbokostkach, AW71 je schopna v pohode snest nekolik stovek koni
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#16 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Drtic »

Na kombinovani jednotek zapalovani a vstrikovane se vykasli a osad to megasquirtem :evil:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#17 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od wickey »

šmarjá megasquirt - to zní jak nějaká čuňárna :green: :green: 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#18 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od tomasss »

martinopel píše:Myslím že automat to už vůbec nedá.
Pokud upravis olejovy akumulatory (coz jde i zespoda pres vanu, bez vyndavani prevodovky), aw71 da uplne v pohode 300hp+.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#19 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od VanThomas »

Když si tak vzpomenu na jedno kultovní video, který už tu bylo alespoň 20x :D , tak co říct než - a de to... 8)

_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#20 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

taky jsou tam dva vstřiiky na válec,to turbo neni typický a rozhodně to nefrčí na fabrický kabelový svazky a jednotky...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Tak jako 500 už je fakt hodně. Já bych si představoval tak 250-300 víc ne. A podle všeho na tohle stačí "jen" zvednout plnicí tlak a větší průměr vejfuku. Ohledně řj, tak pokud je tam bosch, tak ten má adaptaci, která to pobere a i případnou výměnu vstřiků a u 8v ventilů za větší. A stejně to chce blok po r. 90 kde už je ostřik pístů, 13mm ojnice, a větší ol. čerpadlo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#22 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

ostřik pístů má i blok před. Maj ho všechny turba. Ojnice a písty stejně dej kovaný. Standartní končí někde za 200hp...
A přečti si i todle....: http://www.strikeengine.com/volvo-parts-tuning/volvo-700-900-turbo-tuning-guide.html
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Shodou náhod jsem to nedávno taky pročítal a to mě právě dodalo odvahy si tu přestavbu začít plánovat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#24 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:Tak jako 500 už je fakt hodně. Já bych si představoval tak 250-300 víc ne. A podle všeho na tohle stačí "jen" zvednout plnicí tlak a větší průměr vejfuku. Ohledně řj, tak pokud je tam bosch, tak ten má adaptaci, která to pobere a i případnou výměnu vstřiků a u 8v ventilů za větší.
První věc, kterou bych si při takovým laborování do auta pořídil je širokopásmová lambda sonda a AFR budík. Chudá směs je svině :wink:

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#25 Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od VanThomas »

Navíc bych přidal hnědý bezpečnostní trenky :D
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“