Aditiva do nafty

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#1 Aditiva do nafty

Příspěvek od jou81 »

Aditiva do nafty - zajímá mě váš názor, přidáváte, má to smysl? Pokud ano, jak často, jaké množství, jaký výrobce?
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#2 Aditiva do nafty

Příspěvek od doktor »

co je to nafta ? :mrgreen:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#3 Aditiva do nafty

Příspěvek od jou81 »

Mastnej likér, na který mi volvíčko ujede běžně 1200km/nádrž :razz: Škoda že se to neleje do sekaček :razz:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#4 Aditiva do nafty

Příspěvek od doktor »

ty jo, dvanáctset, jo? Tak to ji tam naleju taky !
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#5 Aditiva do nafty

Příspěvek od doktor »

A to ti to ujede 1200km, protože tam přidávaš jako aditivum poctivé béňo jedna k jedný ?
Anebo máš nádrž 150 L?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#6 Aditiva do nafty

Příspěvek od jou81 »

Ani jedno, ani druhý, ale třetí, jezdím tempomatový dlouhý trasy neprasáckou jízdou - to teď ale neřeš a drž se tématu :palec:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#7 Aditiva do nafty

Příspěvek od deanoli »

prakticky všechny prodávaná paliva jsou již aditivována a některý docela hodně (Verva, V-Power, Carrera atd.), tak pozor na možné reakce. Každý výrobce aut také potvrdí, že stačí když palivo odpovídá ve všech parametrech normě - ČSN EN 590 pro naftu (rep. ČSN EN 228 pro benzín).
Při bližším pohledu na ty generálky u šraněk navíc zjistíte že je v nich vlastně nafta. Aditiva přidávaná barevnými společnostmi jsou vyráběná přímo pro tu kterou rafinerii neb například nafta z Litvínova je přeci jen trochu jiná než ze Slovnaftu (a není to o tom, která je lepší).
Vyloženě zkazit by se snad nic nemělo ale kromě placeba bych od toho moc nečekal.
Je hodně lidí kteří si myslí že přidáním plechovky nějakého "bůstru" promění obstarožní auto v závoďáka, bohužel to však nefunguje a může být dokonce nebezpečné.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 241
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobříš / Brno
Vůz: V70 2,5TDi I.generace 2000, manuál
Bydliště: Dobříš / Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Aditiva do nafty

Příspěvek od Bobes »

k tématu: aditiva nepřidávám
ale mám otázku... co je míněno pojmem "generálka u šraněk"?
a jezdím za 5-6 l/100km :)
_________________
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 Aditiva do nafty

Příspěvek od hajnej »

našel se tu za tu dobu odmlky někdo, kdo začal používat aditiva do nafty? zajímá mě to
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 148
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: S80 D5 MY2010
Bydliště: Praha

#10 Aditiva do nafty

Příspěvek od Vulva »

Nejlepší aditivum je benzín :) Neničí (tolik) životní prostředí, neškodí vstřikům a nezpůsobuje rakovinu...

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 Aditiva do nafty

Příspěvek od hajnej »

nojo
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#12 Aditiva do nafty

Příspěvek od mr1 »

používám VIF, v poměru o něco málo větším, než je doporučení výrobcem. v CZ tankuji vhradně u benziny, a zatím naprostá spokojenost.

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
Bydliště: Kolín

#13 Aditiva do nafty

Příspěvek od Pavluňa »

jou81 píše:Aditiva do nafty - zajímá mě váš názor, přidáváte, má to smysl? Pokud ano, jak často, jaké množství, jaký výrobce?
Tak ja se snad jako prvni vyjadrim k tematu.Vzdy pridavam http://www.vasoil.cz/detail/vif-super-diesel-aditiv-letni-aditiva-do-nafty-500-ml/vif-super-diesel-aditiv-letni/ a nemuzu si stezovat auto nikdy nekouri (vubec) ,vykon je vzdy stabilni,chod motoru pravidelny(davkuju vzdy malicko vic,nez je doporuceno).Tohle aditivum jsem vybral dle dle testu http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf a taky dle spousty dobrych referenci.Celkovy prinos zatim nijak posoudit nemuzu,protoze jsem bez nej jeste nikdy nejezdil :unknown: .Kazdopadne to motoru neublizi a za tu cenu to tam proste budeu lejt porad :wink:

PS:dela se i zimni verze :D :D
_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#14 Aditiva do nafty

Příspěvek od Zeb »

Přidávám a vždy jsem přidával. Nejdříve Castol, jehož jediná výhoda bylo výborné aplikační balení, jinak na 440 TD nemělo žádný význam. Další jsem zkoušel STP, po první a druhé lahvičce se zlepšil chod motoru, zimní startování, klesla spotřeba o cca 0,3l/100km. Používal jsem ho v zimně, ale díky vysoké ceně (asi 150 Kč za balení na 50l nafty) jsem přidával "ob nádrž" a spotřeba se držela, dobré starty v zimně taky. Pak jsem zkusil nějakou černou umělohmotnou plastovou pixlu o objemu 500ml, se žluto zelenou nálepkou, která po STP držela stav spotřeby. Po cestě z Chrvatska mě kamarád přemluvil, ať vezmu naftu támhle v tý vesnici, že tam má slevu. Tak jsem ušetřil 200 Kč na nádrži a spotřeba stoupla asi o litr a držela. Aditivum nepomáhalo (černá pixla), pomohlo až zase STP.
Dlouhou dobu jsem jezdil na rostlinej olej (byl hodně levnej a pak jsem ho měl i zadarmo), což bylo to nejlepší aditivum - beze srandy, auto mělo nejmenší spotřebu (pod 5 litrů), dalo se krásně podtáčet, nádherně kultivovanej a tichej chod.
Všechno výše uvedené je pro motor 1,9 TD co se dával do 440.
Teď s 2,5 Tdi přidávám VIF. Když jsem půjčoval auto tátovi, bral Lukoil bez aditiv a spotřeba byla o 0,3l větší než s aditivama.
S aditivem v 1,9 TD mám pouze kladné zkušenosti, ve 2,5 Tdi mám menší spotřebu (5,2 - 6,7 podle toho, zda jezdim město a nebo dálnice, víc jsem měl pouze když jsem stěhoval kamarády a na střeše jsem vezl dvě postele a skříň), líp jede ale víc kouří.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#15 Aditiva do nafty

Příspěvek od Zeb »

Zeb píše:Přidávám a vždy jsem přidával. Nejdříve Castol, jehož jediná výhoda bylo výborné aplikační balení, jinak na 440 TD nemělo žádný význam. Další jsem zkoušel STP, po první a druhé lahvičce se zlepšil chod motoru, zimní startování, klesla spotřeba o cca 0,3l/100km. Používal jsem ho v zimně, ale díky vysoké ceně (asi 150 Kč za balení na 50l nafty) jsem přidával "ob nádrž" a spotřeba se držela, dobré starty v zimně taky. Pak jsem zkusil nějakou černou umělohmotnou plastovou pixlu o objemu 500ml, se žluto zelenou nálepkou, která po STP držela stav spotřeby. Po cestě z Chrvatska mě kamarád přemluvil, ať vezmu naftu támhle v tý vesnici, že tam má slevu. Tak jsem ušetřil 200 Kč na nádrži a spotřeba stoupla asi o litr a držela. Aditivum nepomáhalo (černá pixla), pomohlo až zase STP.
Dlouhou dobu jsem jezdil na rostlinej olej (byl hodně levnej a pak jsem ho měl i zadarmo), což bylo to nejlepší aditivum - beze srandy, auto mělo nejmenší spotřebu (pod 5 litrů), dalo se krásně podtáčet, nádherně kultivovanej a tichej chod.
Všechno výše uvedené je pro motor 1,9 TD co se dával do 440.
Teď s 2,5 Tdi přidávám VIF. Když jsem půjčoval auto tátovi, bral Lukoil bez aditiv a spotřeba byla o 0,3l větší než s aditivama.
S aditivem v 1,9 TD mám pouze kladné zkušenosti, ve 2,5 Tdi mám menší spotřebu (5,2 - 6,7 podle toho, zda jezdim město a nebo dálnice, víc jsem měl pouze když jsem stěhoval kamarády a na střeše jsem vezl dvě postele a skříň), líp jede ale víc kouří.
Pak ještě 120kw D5 po tom co jí dráždim 14 dní (asi 1800 km) tak s VIF aditivem dálnice 120km/h tempomat a asi 15% město spotřeba 5,2 l/100km. Bez aditiva nezkoušeno.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#16 Aditiva do nafty

Příspěvek od hajnej »

a ted otázka, tankovat např. u Benziny normální naftu a lejt tam aditivum nebo rovnou tankovat verva diesel a nelejt tam nic a nebo dokonce ještě dolejvat aditivum?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 120
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: V70 D5 04´ černá
Bydliště: Náchodsko

#17 Aditiva do nafty

Příspěvek od josef »

Přidával jsem aditivum do V40 1,9 Td a přidávám i teď. Normálně beru Diesel Extra u Shell. Jsem toho názoru, že aditivum v poměru 1:1000 (při dotankování cca 50 l je to asi "poldeci") nemůže uškodit ani snad vadit. Výhodou by mělo být snad čistění vstřiků. Jelikož jsem neměl problémy před tím ani teď budu klidně přidávat dále.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#18 Aditiva do nafty

Příspěvek od deanoli »

Uškodit určitě ne. Poměr ve kterém se přidávají aditiva u prémiových paliv je dokonce ještě větší. Navíc jde většinou o naftu ve které jsou teprve rozpuštěny účinné látky.

Jiná otázka je smysl a ekonomika.

Dle mého názru to může lehce prodloužit živostnost. Místo zázračných vodiček (byť s nálepkou renomovaných výrobců) však kupuji raději paliva aditivovaná přímo distributorem.

Zvýšení výkonu je blbost respektive v normálním provozu spíš neměřitelné. Například u auta se 150 HP mohu díky zvýšenéní cetanového čísla dosáhnout navýšení cca 1-4 HP. Otázka zní - má to smysl? Např. Ferrari používání aditiv a dokonce ani aditivovaných paliv vůbec nedoporučuje (zdroj z Maranella).
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#19 Aditiva do nafty

Příspěvek od lookass_V70 »

Já sosám V-power diesel a nic do toho lejt nebudu :twisted:
U 6 let starýho auta to ani nemá smysl... jestli ten motor vydrží o 3 měsíce déle je úplně šumák. Mooožná bych to pochopil u fungl novýho fára za milion a víc, ale "zachraňovat" něco po předchozím majiteli...
Prostě věřim, že to aditivovaný je a nebudu to sichrovat dalším... to je jako když si někdo na ochrannou fólii nalepí ještě jednu ochrannou fólii, aby mu chránila tu první ochrannou fólii nebo když si kamarád koupil do kufru plastovou ochrannou vanu a ještě přes ní hodil deku, aby si jí neušpinil :lol: hawk
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#20 Aditiva do nafty

Příspěvek od VanThomas »

Jednou jsem koupil nějakou zimní zázračnou vodu, po který (podle ceny) nejspíš nafta tuhne až někde u -273C. Po přečtení složení na flašce, dávám (když hrozí nad ránem pod -10) 1-2l benzínu do plný nádrže - udělá to stejnou službu...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#21 Aditiva do nafty

Příspěvek od hajnej »

jedu už asi desátou nádrž na Verva Diesel a ted jsem prvně nalil dvě víčka VIF aditiv. Musím říct, že jsem spokojenej. Auto táhne lépe od spodu a je hodně tiché. Budu pokračovat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#22 Aditiva do nafty

Příspěvek od selap »

Aditivuju naftu už moc let,vlastně ani nevím,jak to bez aditiv jede.Dávám to tam,protože jsem měl možnost vidět,co všechno se dá nataknkovat i u značkových pump.Další věc je životnost trysek,v červnu jsem je nechal preventivne zkontrolovat a bylo řečeno,že jsou ve skvělém stavu a vydrží mi ještě hodně dlouho(310000km).Používal jsem aditiva Fusch,VIF,Castrol a protože naposled nic jinýho neměli tak Wins.
Taky mírné přeaditivování paliv je spíš doporučeno-www.oleje.cz
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#23 Aditiva do nafty

Příspěvek od lookass_V70 »

no tak jsem na váš popud objednal letní i zimní VIF a uvidim, jakej bude rozdíl... :beer:
Tankuju Shell V-power diesel
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
Bydliště: Kolín

#24 Aditiva do nafty

Příspěvek od Pavluňa »

lookass_V70 píše:no tak jsem na váš popud objednal letní i zimní VIF a uvidim, jakej bude rozdíl... :beer:
Tankuju Shell V-power diesel
Z Vifem urco neprohloupis,jen do toho :wink: :good: jen nezapomen pak pisnout poznatky :)
_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: XC 90 D5
Bydliště: Zlínský kraj

#25 Aditiva do nafty

Příspěvek od Zdevel »

Já jsem také dříve do nafty nic nepřidával, ale po konzultaci s majitelem servisu, který má rovněž diesel, jsem začal, podle něj, přidávat Super diesel aditiv, jak zimní tak letní. Mám důvěru v onoho majitele, který tvrdí, že rozhodně jsou u auta vstřiky čisté a snad má i menší spotřebu (tedy to auto).
Nemůžu však konstatovat, že bych zaznamenal nějaký rozdíl ve spotřebě nebo v jízdních vlastnostech. V Itálii a v Rakousku jsem při tankování nic nepřidával a zdálo se mně, že spotřeba je mírně nižší - zvláště na rakouskou ÖMV. Ale to může být subjektivní pocit i když kamarád tvrdí, že rakouská a německá nafta je trochu jiná. Podle mých informací kromě Avanti a Slovnaftu, všichni ostatní (Aral, ÖMV, Agip, Shell apod.) berou PHM v Kralupech a pak přimíchávají vlastní komponenty. A někteří majitelé a nájemci benzínek to pak ještě vylepšují - viz mlhavé informace z ČOI. :evil:
_________________
XC 90 D5
byla V70 D4 CHIP HEICO
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“