Blow off ventil

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#226 Blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

sedli02 píše:A teď myslíš tu pružinku nebo BOV vyzkoušíš ? :P Já pořád přemýšlím jestli to bude či nebude lepší, protože vzduch který se vrací přes originální CBV se vrací před sání a ne přímo do sání viz foto.

Nevrací se tedy přímo na vrtulku ale někam do prostoru před ní, kde je vlastně atmosféra a jedině nějakých 50% odraženého vzduchu může jít na vrtulku, která se stejně pořád dál točí a nasává. Nemám tedy pocit, že by to na ní mělo nějak zpětně tlačit a zpomalovat jí. Jediné co mě napadá je, že by originální BOV díra byla už na tento tlak (objem vzduchu) malá a nestíhala by propouštět ale v tom případě je tento BOV, který je v odakze naprosto stejným řešením, jen nevrací vzduch zpět před vrtulku(nasávací) ale pouští ho do atmosféry jiným místem(netuším jak moc velké jsou ty díry, aby vůbec měli v součtu větší průměr ne jako díra na originální sací straně turba) Nakreslil jsem takový hloupý náčrt (kreslím jako 5 leté dítě :lol: ) a vyfotil jsem na vyndaném turbu díru, kudy se vzduch vrací. Pokud bude někdo mít ještě nějaké vysvětlení, které jsem možná nepochopil budu rád. Případně jestli dají vědět z ARD co je vlastně lepší variantou pro ME7 budu rád. Jsem pořád na vážkách a po fórech se dočítám furt rozdílné názory... někdo origo někdo externí...
Jo je to tak přetlak jde před
Já mám pružinu od IPD ,ale už nevím jakou jsem tam tenkrát sekl (určitě buď prostřední nebo tu nejsilnější ,nejslabší je stejná jako origo)přišla tenkrát sada tří dvě mi zbyly ,ale nemohu je za boha najít .
Možná by mi pomohla slabší ,ale to nevím a nevím kde mám ty zbylé u mně je to trošku složitější - Motronic 4.3 a 4.4 si dělám sám 4.3 nemám problém ,ale M 4.4 .
Mám ve vysokejch otáčkách přefuk na 1,8bar jen na dobu 10sec pak se to ustálí na 1,4 mám nastavenou zátěž motoru ,kterou nechci snižovat turbo dává více s vyššími otáčky než v nižších otáčkách a sejde se vyšší nastavení zátěže , podrženej turbotlak díky TCV mapě . Více otevření watestage mi nepomáhá stále tam mám hodně přefuk 1,6 a už mně nebaví vyndavat jednotku upravit a zase ji dávat zpět (Ještě je řešení upravovat živě ,ale nemám na to momentálně čas abych se někde projížděl třeba den nebo dva) takže si říkám ,že by mi toto mohlo toto pomoci (akorát když o tom přemýšlím tak to asi bude stejný no nic objednal jsem BOV z toho tvýho odkazu a uvidím třeba se to malinko zlepší) .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#227 Blow off ventil

Příspěvek od sedli02 »

No právě mně to taky nedá :D a říkám si, že to prostě bude stejný. Akorát ten zvukovej efekt (kterej by mě možná začal srát) ale nevím. Sací stranu - vrtulku by to nemělo nijak zpomalovat čili ani nijak zatěžovat... Třeba mě někdo opraví a melu blbosti ale zatím si myslím, že je to takhle :O Mám tam teď červenou pružinku a ta by měla na tenhle tlak být akorát.
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#228 Blow off ventil

Příspěvek od Urvanej »

Na díru před vrtulkou se vykašli, tak je obrovská, ale porovnej si velikost díry pod membránou, ta určuje tzv. průtočnej průřez.
O předokolkách vim kuloví, ale nutný vracení vzduchu do sání má smysl jen u systému s váhou, takže předpokládám, že jí tam máš. Pokud ne, tak je to uplně jedno kam ten vzduch jde.
U tvejch tlaků bych začal přemejšlet i o tom, že ufouknutim proženeš vzduch váhou zpátky a tim ho vlastně zvážíš třikrát...
Přefuky v sání obecně způsobuje pomalá reakce WG (nikoliv BOV(CBV), který odfukuje v případě podtlaku v sání (zavřená klapka při řazení))
Proč je reakce pomalá může bejt třeba blbá zalomená hadička, zadírající se táhlo atd. Jak do toho zasahuje TCV u vás nevim, páč ty reakce SW neznám.
Třeba vám to pomůže, ale klidně se můžu smazat, kdybych si tu plácal játra uplně zbytečně. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#229 Blow off ventil

Příspěvek od sedli02 »

Jen plácej játra alespoň nad tím člověk musí přemýšlet co bude nejlepší. Váhu mám, když se podíváš na ten krásnej žlutej papírek, kde jsem nakreslil svoje veledílo. Tak váha vzduchu je hned za airboxem. Je pravda, že pak může váha bejt zblbnutá, poté by ten externí smysl měl. Každopádne co se týká díry pod membránou tak ta je stejná jak u origo CBV tak i u toho kterej jsem zde posílal. Tak pak jedině koupit úplně jinej a hodit ho někde na silikonovou hadici nejlíp co nejblíže klapce, viz tady ten topic na začátku. Nemyslím, že by WG pomalu reagoval odfuk funguje správně, u mě je spíš problém toto:

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=68550
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#230 Blow off ventil

Příspěvek od Urvanej »

Pozor, BOV patří nejblíž turbu, nikoliv klapce. BOV chrání turbo, nikoliv klapku.
Z principu funkce turba mi nepřipadá, že při roztáčení by se mohlo zahltit (surge), to se stává fakt pokud mu zavřeš klapku a ono tlačí proti zdi. Asi bych prvně kouknu po vrtulkách, zda nejsou nějak mechnicky poškozený nebo tam něco nesoustruží.
Jinak ty silnější prižinky si neumim vysvětlit, nevidim v tom žádnej důvod, protože ta pružina má akorát pokrejt ztráty na tlaku mezi turbem a parohama. Konstrukčně je na obou stranách membrány stejný tlak, a pokud neni, tak za to může přivřená klapka a tak je dobře, že CBV propouští. Zase na druhou stranu, proč by to vyráběli, že... :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#231 Blow off ventil

Příspěvek od sedli02 »

Tam jde spíš asi o to, aby to právě turbína při tlačení nepřiotvírala. Proto silnejší pružinka. Jinej důvod bych tam neviděl. No při nižším tlaku turbína tenhle zvuk nevydávala, jedině jestli se něco na sání nerozvibruje ale vůbec mě nenapadá co. Nebo jestli už to prostě na 16T není moc velkej tlak a nezvládá to :O A je mi jasný, že chrání turbo ale vzduch se vrací od klapky, proto jsem si myslel, že nejblíž klapce je ideální ho mít :D každopádne ho otevírá stejně podtlak takže to už se asi stejně ten vzduch stihne vrátit ... Pořád mám takovej pocit, že origo CBV proti BOV nebude mít nijak horší funkcionalitu. asi budu muset k turbíně znovu mrknout jestli tam fakt o něco nesoustruží, ona ten zvuk může klidně dělat i mírně ohnutá lopatka na výfukový straně :/ Ale to stejně od oka nepoznám pokud tam bude nějakej minidefekt. No každopádně mě to trošičku děsí :D
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#232 Blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Urvanej píše:
Proč je reakce pomalá může bejt třeba blbá zalomená hadička, zadírající se táhlo atd.
Třeba vám to pomůže, ale klidně se můžu smazat, kdybych si tu plácal játra uplně zbytečně. :-)
Hadičky jsou cajk táhlo dobrá myšlenka.
A nemaž se :D
sedli02 píše: Nebo jestli už to prostě na 16T není moc velkej tlak
16T vydrží dost 1,3 je pro něj hračka spíš jestli nebylo už načaté když se tam dávalo a nebo jen maluješ čerta na zeď .
Někdy mám taky ,že je něco pryč šašim jak poděs a nakonec je to přehnanej strach :D
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#233 Blow off ventil

Příspěvek od sedli02 »

Je po repasi asi 10 20 tisíc zpátky :X Tak by snad nemělo :D jestli tam nedali nějaký bláto vnitřnosti... No každopádně asi ten blow off vyzkouším a kdyžtak třeba dál prodám :D
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 105
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Vrchlabí
Vůz: Volvo S60 2.4T r.v.2001

#234 Blow off ventil

Příspěvek od Bohys »

Zdar hoši, mohl bych poprosit jestli by někdo mohl poslat přibližnou instalaci blow off ventilu.

Nechci tam dávát originál, tak jestli by mi někdo mohl poslat odkaz na záslepku.
Motor B5244t3 s Mitsubishi td04hl 13t

Děkuji :D :D

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#235 Blow off ventil

Příspěvek od peter cz »

Počítáš s tím, že bez úpravy sw to nebude dobře fungovat?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 105
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Vrchlabí
Vůz: Volvo S60 2.4T r.v.2001

#236 Blow off ventil

Příspěvek od Bohys »

peter cz píše:Počítáš s tím, že bez úpravy sw to nebude dobře fungovat?
Jojo, vím :) protože to bude počítat se zbytkovým pretlakem, ale ten se vypustí. Úprava software je v plánu :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#237 Blow off ventil

Příspěvek od majty »

na 13T davat neorigo bov je naprosta zbytecnost a nejlepe funguje ten origo... ale pokud chces mit problemy tak tady:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=block+off+td04&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=block+off+volvo
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 105
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Vrchlabí
Vůz: Volvo S60 2.4T r.v.2001

#238 Blow off ventil

Příspěvek od Bohys »

majty píše:na 13T davat neorigo bov je naprosta zbytecnost a nejlepe funguje ten origo... ale pokud chces mit problemy tak tady:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=block+off+td04&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=block+off+volvo
Takže nejlépe originál, dobře díky půjdu tedy radši do originálu :) :)

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#239 Blow off ventil

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

tam dej spíš větší turbo ne? tyhle pičičárničky se řeší až na konec. Respective furt platí, co jsme ti psali.
Buď to udělej pořádně a z gruntu a připrav se na hodně velkou investici, protože to v podstatě bude
jiný auto, nebo se na to vyprdni a skonči tou Stage 2 SW.

Takový to šudlení, že se nakupujou jakože tuningový komponenty z alíku a polska nikam nevedou.
Pak to končí jako tuzingovej bástl, kterej řve, smrdí a ve finále jede stejně rychle jako tovární setup.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 105
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Vrchlabí
Vůz: Volvo S60 2.4T r.v.2001

#240 Blow off ventil

Příspěvek od Bohys »

Ejdou Rotacak píše:tam dej spíš větší turbo ne? tyhle pičičárničky se řeší až na konec. Respective furt platí, co jsme ti psali.
Buď to udělej pořádně a z gruntu a připrav se na hodně velkou investici, protože to v podstatě bude
jiný auto, nebo se na to vyprdni a skonči tou Stage 2 SW.

Takový to šudlení, že se nakupujou jakože tuningový komponenty z alíku a polska nikam nevedou.
Pak to končí jako tuzingovej bástl, kterej řve, smrdí a ve finále jede stejně rychle jako tovární setup.
Jojo, díky moc já se zatím jen informuji o cenách a co bude potřeba. Fakt díky borci :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“