S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

#1 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od Casso »

Dosud jsem svou staronovou S70 z najel 5k+ bez problémů, ale za poslední dva dny jsem si všiml podivného chování. Dvakrát se mi stalo, že jsem v kopci cítil, jak motor "cuká", jakoby vynechával jeden válec (ale je to diesel) nebo jako by měl kolísavý přívod paliva. Po pár set kilometrech dál mi zahřátý motor v nízkých otáčkách chcípl. Myslel jsem, že mi slezl řemen, ale po kontrole jsem to zase nastartoval a pokračoval v jízdě. Po pár set kilometrech se situace opakovala. Při jízdě do kopce to začlo kolísat a pár kilometrech dál mi to najednou zhaslo. Nastartoval jsem, a jel dál.

Kde bych měl hledat chybu?
Rozvody? Palivový filtr? Ucpané trysky? Nekvalitní palivo?

Jako followup dotaz bych se chtěl zeptat, jestli máte někdo v okolí Prahy k dispozici orig. diagnostiku, nebo kam s tím zajet, abych dostal nějaké doplňující info z palubního počítače.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#2 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od jirka87 »

Na todle nejsem odborník, ale uplatnění obecně platých zásad je podle mě v pořádku a na místě. Zvláště pokud se to projevuje v tahu při požadavku většího vkonu (kopec, tažení přívěsu atd..) by mohl být probém fakt banální.

1) Diagnostika pokud lze
2) Výměna palivového filtru + ideálně i vzduchového + přepady na vstřikovačích (u mě konkrétně to dělalo na tdi dost brikule, přitom oprava za 40Kč). Filtry dávám osobně pouze MANN a při výměně ho naplňuju VIFem. Celej.
3) Jízdní test. Pokud přetrvává, tak opět diagnostika a nejlépe live data za jízdy
4) Kontrola EGR, sání, podtlaky (ovládání turba zejména)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

#3 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od Casso »

EGR ventil mám zaslepený, může to nějak negativně ovlivnit běh motoru za teplého počasí? Z toho, co jsem o tom zatím zjišťoval ani ne.
Diagnostiku řeším, nejdřív zkusím VAG kabel, snad se mi to podaří rozběhat.
Vzduchový filtr jsem si prohlížel a přijde mi, že by výmenu ještě nepotřeboval - byl čistý. Dá se to vůbec poznat podle oka, zda potřebuje výměnu?
Určitě tedy vyměním palivový filtr, ale můžete mi když tak doporučit výrobce? Jsou v tom docela cenové rozdíly, ale není to zase tak drahé, aby mělo smysl na tom šetřit.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#4 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Filtry MANN
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od Urvanej »

Jj, mann měl jeden problém, kdy se mu trhaly filtry, ale to už je mraky let a taky je všude dávám. I když ono je to v podstatě jedno, hlavně když se mění pravidelně.
Filtr má jednu výhodu, že čim je špinavější, tim líp filtruje ;-) (olejovej teda ne, ten pak teče obtokem)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#6 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od jirka87 »

Hlavně vzduchovým filtrem to nebude ten tvůj problém...Začni u paliva a těch přepadů na vstřikách + zkontroluj vstupní palivovou hadici na čerpadle. Pokud je průhledná (u TDI bývá), nesmí ti tam jít bubliny.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

#7 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od Casso »

Sehnal jsem palivový filtr Bosch, doporučuje ho Robert, i týpek co mi ho prodával povidal, že jsou ty MANNy zbytečně předražené.
Chtěl jsem se ale zeptat, jaký význam má ten filtr celej naplnit VIFem? Že se v jednom zátahu pořádně pročistí trisky? Nebo to má i nějaký význam, že tím nasákne ten samotný filtr?

A ještě jeden dotaz: Dá se to vyměnit i bez momenťáku, nebo si ho radši mám opatřit?
Tady jsem si na to našel videotutoriál:
"

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od raolsa »

Momenťák nepotřebuješ. Ale dej nové těsnící kroužky na ten horní šroub.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

#9 S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy

Příspěvek od Casso »

Vyměnil jsem ten palivový filtr a zase to frčí bez problému...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“