Otázka pro turbaře

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#26 Otázka pro turbaře

Příspěvek od kishmick »

raolsa píše:Ono se to pohne možná o milimetr, ale víčko už v té poloze je pootevřené.
Uvidím zítra, třeba to ještě přitáhnu.
Podle videa v jiném topicu by se to mělo za klidu pouze nasadit na čep, ne mít předpětí, tak uvidím.


To Raolsa: Udělej to takhle... :D
Přílohy
spring.jpg
spring.jpg (47.95 KiB) Zobrazeno 1027 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#27 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

:ROFL: Tvl. s takovou pružinou bych to mohl zrovna zavařit napevno. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#28 Otázka pro turbaře

Příspěvek od peter cz »

Náhodou "helper spring" funguje jako hotfix slabýho aktuátoru docela obstojně :wink: jen to chce odzkoušet vhodnou tuhost.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#29 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

Ale jo, tomu rozumím, ale myslím, že pružina na obrázku je pro moji motorizaci silně předimenzovaná. :D Mě by stačila pružinka z propisky (obrazně řečeno).
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 Otázka pro turbaře

Příspěvek od Urvanej »

peter cz píše:Náhodou "helper spring" funguje jako hotfix slabýho aktuátoru docela obstojně :wink: jen to chce odzkoušet vhodnou tuhost.
Hele neni to obráceně, že ta pružina naopak tlačí proti aktuátoru, takže neni moc helper??? (teda vycházim z toho, že ten aktuátor je stejnej jako na krabici a tyčka s tlakem vyjíždí ven)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#31 Otázka pro turbaře

Příspěvek od peter cz »

Je stejnej, pružina v aktuátoru tlačí membránu doleva /na tomhle obrázku/ proti tlaku ze sání a ve stejným směru
tahá pomocná pružina.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#32 Otázka pro turbaře

Příspěvek od Urvanej »

Jo takhle, helper jako že pomáhá tý pružince v aktuátoru, zavřít WG, už to chápu :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#33 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

Tak mě asi turbíčko opouští. :cry: Ne že by nefungovalo, ale začal se mi ztrácet olej. 2 litry na 5 tis km je už docela dost. Ještě nedávno mi vydržel od výměny k výměně.

Takže dotazy:

1) Odkud vzít CHRA? Našel jsem třeba tady https://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_6244678-Genuine-Melett-UK-Turbo-CHRA-TD04HL-4918905202-4918905212-4918908576-VOLVO-S80-V70-XC70-XC90.html
Máte někdo zkušenost na co vyjde doprava, apod?

2) Měnil jste někdo CHRA s turbem na autě? :crazy: Mám totiž dost velké obavy o štefty co drží turbo na svodech. :%)
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#34 Otázka pro turbaře

Příspěvek od kishmick »

Čau! Já už to 2x řešil norm. repasem(starý Mitsub.turba). Olej se ti většinou ztrácí na hřídely v místě, kde je pístní kroužek, hned vedle turbíny(vysoká teplota). Vyměnil jsem sám hřídel s turbínou a opravnou sadou(kroužky, ložiska, těsnění). Pak převyvážit. Celý komplet střed-CHRA by tě totiž vyšel bezmála na cca 8.000 (jestli dobře počítám). To je asi zbytečný. Když jsem se ptal ve firmě, kde se to převažuje, jestli jsem to udělal dobře. Řekli o.k., že záleží jen na pístních kroužcích a aby to mazalo(volné cestičky pro olej). Já bych za to osmičku nedával. Stejně můžeš mít ještě špatnou-spálenou zavírací klapku u wastegate. A pak by tě to celkem ještě vyšlo min.na 12-14K. To už si můžeš koupit skoro jiné, lepší turbo. Nemá to asi cenu. Moc velkej komfort za hodně peněz.
A vyměnit chra na autě, no nevim. Asi bys musel mít zkoucený ruce do pravýho úhle, a klíč mezi chra a svody asi nedáš-je to blízko!!! :D
Naposledy upravil(a) kishmick dne 12 úno 2022 16:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#35 Otázka pro turbaře

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj Radku
Bral jsem od nich v r.2016 CHRA na 850R a zatím v pohodě
Cena dopravy 15,6Libry ,ale 6 let zpět
Na autě neví dělal jsem to vždy venku i na dodávce co jsem dával .
Snímek obrazovky (2).png
Snímek obrazovky (2).png (71.23 KiB) Zobrazeno 891 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#36 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

Klapka je ok, a když by nebyla tak tu mám ještě jedno turbo, kde je to v cajku. CHRA už jsem z něj vypreparoval, nebyl to žádný problém.
To CHRA, co jsem dával odkaz, vyjde na 3500,- Kč, ale asi to je bez DPH a dopravy a to nevím na kolik přijde.
Poptal jsem ještě CHRA tady vedle v Jablonci, tak jsem zvědavý co mi odpoví.
Kdybych sehnal komplet celé CHRA, tak by odpadlo to vyvažování. Nechce se mi kuchat z auta ten výfukový housing, fakt ty štefty nevypadají dobře a odvrtávat je to napikaču.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#37 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

kishmick píše: 12 úno 2022 16:20A vyměnit chra na autě, no nevim. Asi bys musel mít zkoucený ruce do pravýho úhle, a klíč mezi chra a svody asi nedáš-je to blízko!!! :D
Kam jaký klíč? :shock:
CHRA drží na výfukovém housingu spona na šestku šroubek. Viz. vypůjčený obrázek. Ta se odmontuje a CHRA z housingu "vypadne" (někdy za pomocí kladívka a sekáče). :D Dneska jsem to dělal na tom mém bývalém turbu.
Sací housing, který je na segerovku, bych rozebíral až venku.
No a kdyby se to nepovedlo a něco prasklo, tak je tady vždycky možnost výfukový housing vyměnit.

.
3329933_1.jpg
3329933_1.jpg (70.42 KiB) Zobrazeno 879 x
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#38 Otázka pro turbaře

Příspěvek od peter cz »

£118 + £15 pošta + cca 30% dph+clo+poplatky, takže si na nějakých 5000Kč
Na redbloku už jsem takhle turbo vyndával, teď si nevybavím kolik je tam u v70 místa, ale asi nevidím důvod proč by to nešlo.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#39 Otázka pro turbaře

Příspěvek od kishmick »

Aha, tak to sorry. Já to bral podle sebe. U mojeho K24 to máš na matice (výfuk. housing) a ta jedna matice je přesně mezi svody a CHRA. To by asi na autě u mě nešlo. :cry: Co turbo-to jiný uchycení.
Taky je škoda, že když tam ten housing necháš, nemůžeš ho zkontrolovat(natož vyčistit od bordelu-a že ho tam je!). Právě ten výf. housing je nejvíc zatěžovanej. Máš tam teploty i 1000°C. Kdybys tam měl nějakou chybu-prasklinu, pavouka, z dálky to neuvidíš. Musíš zblízka-pomalu lupou. Aby se ti nestalo, že tam dáš novej střed a za čas to budeš muset stejně sundat(ne, že bych maloval čerta na zeď).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#40 Otázka pro turbaře

Příspěvek od Urvanej »

Já si na ebay koupil repas sadu za litr komplet, předělal a poslal na vyvážení do Remy za 1500. Od tý doby mi leží ve skříni... cca 7 let :D
Takže vlastně neporadim. :cry:
Sahals na hřídel, zda máš vůle?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#41 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

Zatím jsem to rozebraný neměl, ale začala mi rosit olej plastová trubka od IC, tak je to asi jasný.
Na tohle turbo jsem jenom já najel 140kkm a kdo ví kolik na tom bylo nalítaný, než jsem ho v AVdílech i s motorem koupil.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#42 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

Tak CHRA je doma. V sobotu na to vlítnu.

.
CHRA.jpeg
Cena v Jablonci luxusních 4840,- Kč. :D A bylo do druhého dne. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#43 Otázka pro turbaře

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jojo cena dobrá :good:
Pak dej vědět jak to šlo na autě bez kompletního vyndání .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#44 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

Tak po zkouknutí situace jsem nakonec vyndal celé turbo ven. Klapka wastegate na výfukovém housingu už měla vůli jako prase. A taky jsem po rozebrání sacího housingu zjistil, že je ulomený polohovací kolíček a poškozený povrch.
Takže jsem z turba akorát sundal ovladač wastegate a celé ho hodil po psovi. :D
No, použil jsem housingy z mého úplně původního turba, které jsou v super stavu, turbo složil a hodil do auta.
Auto jede. A jede asi až moc, protože mi to vyhazuje chybu vysokého plnícího tlaku a kolem 4000 otáček to cukne a ztratí tah. Wastegate jsem nastavil (na 12,5 kPa se pohne táhlo - cajk), tam asi problém není, ale nevím jestli jsem nepřehodil hadičky k TCV.
Někde tu je schéma jak to zapojit, ale vzhledem k tomu, že nefunguje vyhledávání tak to nemůžu najít. A ve Vidě je to blbě namalovaný - není poznat kam která hadička vede.
Nemá někdo pořádný obrázek jak to má být zapojené? :Search:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Mirek Kabát
Ověřený
Offline
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 260
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';

#45 Otázka pro turbaře

Příspěvek od Mirek Kabát »

Hleď. :)
Přílohy
jnp.jpg
jnp.jpg (65.32 KiB) Zobrazeno 696 x
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T2; V70 XC , 98', B5254T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#46 Otázka pro turbaře

Příspěvek od raolsa »

Jop, děkuji. Takže jsem to zapojil blbě. Přehodil jsem žlutou (do ovladače wastegate) a modrou (do sání). Už je to v pořádku a auto jede bez hlášky. :wink:
Ony ty dvě hadičky jsou skoro stejně dlouhý a tak to bylo buď a nebo.

Našel jsem i můj původní obrázek, kde jsem to vybarvil, aby to bylo jasnější. Barvy tam jsou jinak než na tvém obrázku.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=479066#p479066
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“