S60-Vibrace celého vozu

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#1 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od Vasii »

Ahoj všem jsem novým majitelem volva s60 D5 r.v 2003 manuál 5st. cca 2 měsíce a mám trápení s vibracemi celého vozu vč.volantu.
Tímto bych vás chtěl moc požádat zda mi pomůžete poradit či zda se s tím už někdo setkal.Předem děkuju za jakoukoliv radu.

Závada:Zhruba od 90-100km/h začnu pocitovať vibrace v celém voze je to dost citelné v místě pedálu a sedačky(jako by mi pulzovaly nohy-stehna)Pokud mam v autě spolujezdce cítí to samé.Pokud jedu sám je to dost viditelné na opěrce sedadla spolujezdce vibruje+když dám dolu stínítka kmitají docela dost.Vibrace jsou cítit i ve volantu.
Takto se to projevuje až zhruba do 130km/h pak to vetší rychlostí ustane.Zpět na rychlost 90-120km/h se vibrace vracejí.Pokud v tété rychlosti vyřadím do neutralu tak auto celé vibruje pokud se dostanu s neutrálem na rychlost cca 60km/h tak najednou to zmizí a auto vrní jako klasicky na volnoběh při nastartování.Na vibrování nemá vliv vyšlápnutí spojky či pokud tam mam jakýkoliv rych.stupeň nebo pokud je motor v zaběru či není proste vibruje stále rovina kopec nemá vliv ani prudký zátah motoru..Do rychlosti zhurba 90km/h je auto tiché bez vibrací.
S touto závadou jsem najel cca 13tis km a furt je stejná resp se vubec nezhoršila jak vibracemi tak nejakým zvukovým projevem.Nyní mám najeto 240tis km.
Na voze jsou orig.Alu volvo r17 s tím že na alu jsou pneu celoroční značky superia Blue 4S které se s tím koupil vzorek cca 70% rovnoměrně sjeté vizualně bez boule či defektu)

Provedené opatření:
proběhlo 2x vyvážení ve značkovém servise pro jistotu a kontrola hazivosti ale nikde nic.
výměna ramen vč čepů+čepy řízení+axilaní táhla+Geometrie(laser)
Proveden test tlumičů bez závad a kontrola čepů a vůlí a brzd na STK a nikde nic vše v pořádku.
Přetažení nápravnice a silenbloků.
Očistění dosedacích ploch náboje a kola+prohození kol přední za zadní
Dané jiné poloosy -použité!!!levá i pravá+výměna přev.oleje.
Vůz ale stále vibruje jak kastle tak volant.nikde nic nemlátí nevrže či nehučí(ložisko apod).Do zatáček vše v tichosti bez kovových ran apod.

Už sem z toho jelen,pokud máte někdo nějáky typ radu,budu moc rád a ještě jednou děkuju.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9880
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od hajnej »

Měřil jsi hodinkama házivost kotoučů? Tam by se mohla projevit třeba házivost náboje. O nábojích se nezmiňuješ.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2132
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#3 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od jirka87 »

S tím vyvážením je to ošemetné, protože ideálně za mě by to mělo probíhat (a berme teď stav, kdy člověk koupí auto,nic o něm neví a začíná hledat) tak, že se převáží vyzuté liťáky POTÉ co se sloupnulo VEŠKERÉ závaží. Pokud jsou kola samotná dobrá, tak se obují a pak se dají na auto s tím, že ta "horší" jdou dozadu. Zkusil bych sadu pneu z jiného auta ideálně - nejlevnější pokus.

U některých aut takto vibruje to, že je uvolněný dekl pod motorem. Paradoxně to nejde kolikrát slyšet, ale pod autem to začne v 80 plápolat strašným způsobem a v XXX se to zklidní, protože se to prostě už jen přilepí na místo a náporem vzduchu to tam drží.

Z popisu osobně usuzuju, že nebude problém stran poloosy a pohonu obecně, protože mám za to, že by se to stupňovalo s rychlostí a rozhodně by to neustalo ve 130.

Zkusil bych toto - vypozorovat otáčky na 5 rychlostí stupeň při těch 90-120 a simulovat to samé v nižší rychlosti u stejných otáček na 4° a totéž na 3°. (dám příklad tam bude 2500ot při 110km/hod na 5ku, při 4ce to bude při 2500ot třeba 90 atd...) Jestlipak ono to nebude od setrvačníku...Pokud vyšlápnutí spojky po vyřazení do neutrálu na chvění nemá vliv a to auto se tak či onak třepe v těch cca 110km/hod, tak to MUSÍ být jedině od poloosa/kloub/náboj nebo od kol/vyvážení. Nic jiného to být logicky nemůže. Teda krom toho deklu pod motorem / nebo jiné uvolněné části jao přední nárazník etc, ale na to nevsázím tolik jako na ty kola.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#4 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od Vasii »

zapomněl zmínit,že dekl jsem taky sundal a zkontroval narazník apod.
Bohužel nevím jak se meří hazivost kotoučů :( jen sem to kontroval pohledem tzn zvednuti přední nápravy kolega mi rozjel motor na 120km/h s koly a i bez a pozoroval jsem kotouč ale pohledem sem nezpozoroval nějakou odchylku.

Samozřejmě pročítám všude možně na internetu co by to mohlo byt,a někde pišou že to muže dělat diferák,ale nic nehučí nebouchá vubec nic a myslím si,že po ujetí 13tis km s touto závadou by se už něco projevilo vice ohledně ložisek apod.Co myslíte

V pátek zkusím dát na auto jiné pneu a uvidím.ale fakt už nevím co by to mohlo být

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2895
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#5 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od Vapik »

Udělal jsi toho fakt hodně, takže zkusím možná blbost. Ty kola nechej vyvážit jinde než obvykle a nebo se domluv se servisákem ať po vyvážení kolo uvolní pootočí o 180 stupňů a znovu nechá přeměřit a výsledky by se neměli výrazně lišit (je to tzv. kompenzace pootočením). Dle mého názoru správně fungující je tak 1 vyvažovačka z 10.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#6 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od Vasii »

V ten pátek zkusím ještě jiný pneu servis a náhle i jiné gumy .A budu moc hned vyloučit kola.
Pokud to dobře říkám kdyby to byl vnitřní kloub dělá to jen v tahu,ale todle je právě opak vše....vibrace bez ohledu na otačky motoru,,pouze zavislé na rychlosti otáčení.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9880
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od hajnej »

Ten dekl pod motorem je zajímavá teorie.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#8 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od Warcz »

a rychlý levný test přehodit přední a zadní kola ? Když se projev nezmění tak to v kolech nebude ? Popřípadě naložit písek do kufru ? ja mam koplé zadní kola a projevuje se to mezi 80-100Km/h jde to více cítit když mam naložený kufr.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13028
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od raolsa »

Řekl bych, že dekl pod motorem to nebude, Volva ho mají slušně uchycený na hodně místech. To by tam musely chybět šroubky.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2132
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#10 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od jirka87 »

Vsak pise,ze tam dekl nema

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#11 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od Vasii »

jaký máte nazor na ten diferák?projevy apod,to by se muselo už ozvat po 13tis km ale vubec nic stále stejné vibrace-pulsy,,,cítím to až v obličeji je to nepřijemné

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

#12 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Tady je dobrej článek o tvém problému, přečti si to. Přeju, ať je to jen tím, čau.

https://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-casto-podcenuje-a-pak-hleda-draha-oprava-zbytecne-128939
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#13 S60-Vibrace celého vozu

Příspěvek od David Patočka »

Diferák nevibruje.
Kdyby to bylo AWD, tak možná kardan.
Když se nad tím logicky zamyslíte, tak co se za jízdy točí ve 130 km/h, i při neutrálu a může mít vliv na vibrace ?

Kola - vyvážení, házivost ráfku, boule na gumě, neodpovídající středová díra kola
Poloosy - ohnutí, vadný vntřní kloub ( vůle a následná házivost)
Kardan - vyvážení, klouby, ohnutí
Křivý náboj kola - ohnutí při ráně na kolo, nebo zmetek už z laciné výroby



To, že tam někdo vyměnil spoustu dílů na nápravě je fajn, ale není to bohužel nic platné.
Takže mě v dnešní době poněkud překvapuje, že si to někdo neumí roztočit auto na heveru a s narůstající rychlostí
nevidí, co se nejvíc třese.

Možná už jsem starej, dneska máme na všechno technologie, a staré praktiky už nefrčí.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“