xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#1 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

Zdravim vsechny
dnes se mi prozmenu rozsvitila chyba nabijeni (hlaska Nutny servis a symbol baterky), za jizdy v intervalu cca 5min. Zadni brzdova svetla (vsechny tri) trvale sviti, i po vytazeni klicku a zamknuti.

kde muze byt chyba?

diky

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Romulusw »

Ta brzda má pokažený spinač na pedálu. Mě taky svítí brzdovky po zamčení bez klíčku (když šlápnu na pedál).

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#3 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

dekuji za radu, opravdu to je vadny snimac na pedalu, osa je v pohyblivem pouzdre ktere kdyz se kousek vysune z tela snimace tak se pak osa nevraci uplne zpet. ( " ), brzdy opravdu sviti i pri vypnutem zapalovani.

zaroven zacala svitit kontrolka dobijeni, alternator dava 13.3-13.5V podle zatizeni, coz je malo, obcas to vyskoci na 14.4 ale po chvili zase padne. Cim to muze byt? Zadne podivne zvuky z alternatoru nejdou, kostra ok, baterie nova.
lze podle projevu nejak diagnostikovat vadnou cast alternatoru, nebo jedine rozborka?

jeste jednou diky

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#4 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Romulusw »

Začal bych tím nejjednoušším - kontrola uhlíků.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#5 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Tod2 »

a kontrolou všech kontaktů (alternátor i baterie)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#6 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

diky

vsechno jsem prosel, povolil a prostrikal kontaktolem ale zmena zadna. Jde regulator demontovat na aute nebo musi altik ven?

co je ten tenkej zelenobilej kabel (jeho odpojeni nema na funkci zadny vliv)?

dneska za studena uz jen 12V, takze altik uz asi nedava vubec nic a merim napeti na baterce (kolisa se zatizenim)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#7 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

ahoj jsem tu zas,

uhliky byly sjety na cca 5mm, vymenil jsem celej regulator (na D5 je pristup ok, jen pozor na dvojmatku pod hl vyvodem) vse jde dolu bez pouziti sily. Zmereny vinuti (0 ohm) a mezi sebou a proti zemi (>Gohm)

priznaky ale porad stejny, chvili po nastartovani se rozsviti hlaska chyba nabijeni a symbol baterky; sviti trvale; na altiku je cca 13.7 a na baterce 13.5 V, pri zatizeni klesa k 13.1V (mereno v zasuvce zapalovace, ale cca jako na baterce)

podle schematu je zelenobilej drat regulace z CEM prochazejici pres svorkovnici (54/1B-pin12) u pojistek v motorovem prostoru, odtut po alternator promereno ze je OK. Kdyz ho odpojim zadna zmena.

ted hlavni dotaz: muze to delat CEM? neni tech 13.5V nejaky minimum kdyz altik ztrati regulacni signal? muzete prosim nekdo overit (vytahnou kablik z altiku, je to obyc konektor, a zmerit volnobezny napeti)?

zacalo me haprovat stahovani prednich oken, nekdy nejdou, nekdy se v puli vytahovani zase spusti dolu, coz muze ukazovat na zavadu v CEM, navic auto je ze serie kde k zateceni do CEM dochazi a pod steraci je videt blba verze napojeni (resi se to tu ve vedlejsim vlakne)

dotaz dve: kdyz odpojim dva horni konektory CEM co jsou pristupne po demontazi steracu a bude tam sucho a cisto znamena to ze je CEM ok a tim padem objednat novej altik nebo se muze stat ze jsou konektory ok a CEM zoxidovana?
regulace alternatoru vede pres jeden horni konektor (C) tak je mozna chyba tam. Nemam ted cas ani prostor CEM vyndavat.

Na regulacnim kabelu asi nic nezmerim - je tam protokol LIN coz je podle wiki obousmerna paketova komunikace, zadny hloupy a zmeritelny PWM jako mam na yarisu. Pozna VIDA jestli komunikace chodi?

diky vsem, mejte se
Naposledy upravil(a) NaPhdu dne 19 čer 2019 23:19, celkem upraveno 2 x.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#8 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

foto
Přílohy
altik2.jpg

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#9 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

Polovina pracovni doby plodne stravena samostudiem, nasledne jsem si uz troufl na mereni LIN regulace obycejnym multimetrem.

Jde o to zkotrolovat zda neni zkrat mezi siti a zemi (zmereni odporu kabel/zem pri vypnute zapalovani, nejlepe odpojena baterie) a nasledne v rezimu mereni napeti prip. odporu zda pri bezicim aute dochazi ke zmenam urovni/odporu.

U me to vypada ze to chodi, na siti je 11.7V ktere nepravidelne (perioda tak 2s) padaji k nule a zpet.

Nasel jsem zajimavy cteni, viz priloha a chybe kabelaze sledovani mrtveho uhlu (kabelaz je ve vsech autech od MY2005) a jejim vlivu prave na nabijeci soustavu.

Takze jdu objednat altik, chjo, uz vim proc tomu rikate luxusni kocar, zatim jsem na 80Kc/km (najeto 3000km), uz to sezralo co to stalo a stoji to vesele dal
Přílohy
tsb%202.pdf
(600.39 KiB) Staženo 23 x

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#10 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Jasko »

NaPhdu píše:Polovina pracovni doby plodne stravena samostudiem, nasledne jsem si uz troufl na mereni LIN regulace obycejnym multimetrem.

Jde o to zkotrolovat zda neni zkrat mezi siti a zemi (zmereni odporu kabel/zem pri vypnute zapalovani, nejlepe odpojena baterie) a nasledne v rezimu mereni napeti prip. odporu zda pri bezicim aute dochazi ke zmenam urovni/odporu.

U me to vypada ze to chodi, na siti je 11.7V ktere nepravidelne (perioda tak 2s) padaji k nule a zpet.

Nasel jsem zajimavy cteni, viz priloha a chybe kabelaze sledovani mrtveho uhlu (kabelaz je ve vsech autech od MY2005) a jejim vlivu prave na nabijeci soustavu.

Takze jdu objednat altik, chjo, uz vim proc tomu rikate luxusni kocar, zatim jsem na 80Kc/km (najeto 3000km), uz to sezralo co to stalo a stoji to vesele dal
A použil si spravny regulator pre lin komunikaciu?

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Romulusw »

Máš diagnostiku? Možná by stačilo tu sběrnici nkalibrovat.

Taky zkontrolovat zemnící kabely (i jejich oka)

Těch 13,7V je sice na dolní hranici, ale i při plným zatížení by to asi už klesnout nemělo.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#12 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

regulator snad spravny, jiny se jako nahrada nenabizi
diagnostiku zatim nemam ale kdyz vidim ja se to s**e tak asi cinana poridim.
jsem netusil ze jde sbernice ktera spina napeti baterky na zem nejak kalibrovat.
kabelaz jsem prosel a meril ubytky mezi body, vse v norme

chybova hlaska nabijeni dnes zmizela, napeti porad 13.7V (13.0 v zatezi) tak mi to nedalo a vyndal jsem CEM (jde to prekvapive snadno, uvidime co sborka) a deska je zoxidovana, lehce ale je

kde nechat repasovat?

nasel jsem dvoje anglicany cca 200liber oprava vcetne posty, cca 350 vymenym zpusobem (prepajeni olovem; lak; chladic;...)

coz je stale o dost levnejsi nez co nabidla mistni referencni firma, resil nekdo? umi nekdo?

diky vsem za rady, mejte se
Přílohy
cem.jpg
Naposledy upravil(a) NaPhdu dne 22 čer 2019 09:15, celkem upraveno 1 x.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#13 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Romulusw »

Jj, měl jsem jí podobnou :-(

Vzal jsem jí v horké vodě kartáčkem, pečlivě vyčistil, nechal vyschnout a nakonzervoval "lakem" z kalafuny rozpuštěné v lihu.

Je to ta první na této stránce http://xc90.xf.cz/mouchy.html

Zkontroluj si taky stav kabeláže ve svazkovém korytě pod stěrači a dej vědět, jak to tam vypadalo. Já jsem to komplet vyčistil a všecno důkladně omotal černou izolačkou, aby se ta voda mezi kabely nedostala.

Dále se s tím zabývá tento odkaz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451 ale to jsi asi četl.

Nevím jak u toho altíku, ale LIN sběrnice se dá pomocí diagnostiky kalibrovat třeba pro CCM jednotku a vytápění sedadel, když se to rozhodí nefunkčním AQS čidlem.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#14 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Jasko »

NaPhdu píše:regulator snad spravny, jiny se jako nahrada nenabizi
diagnostiku zatim nemam ale kdyz vidim ja se to s**e tak asi cinana poridim.
jsem netusil ze jde sbernice ktera spina napeti baterky na zem nejak kalibrovat.
kabelaz jsem prosel a meril ubytky mezi body, vse v norme

chybova hlaska nabijeni dnes zmizela, napeti porad 13.7V (13.0 v zatezi) tak mi to nedalo a vyndal jsem CEM (jde to prekvapive snadno, uvidime co sborka) a deska je zoxidovana, lehce ale je

kde nechat repasovat?

nasel jsem dvoje anglicany cca 200liber oprava vcetne posty, cca 350 vymenym zpusobem (prepajeni olovem; lak; chladic;...)

coz je stale o dost levnejsi nez co nabidla mistni referencni firma, resil nekdo? umi nekdo?

diky vsem za rady, mejte se
Hoď sem čisla regulatorov stare a nove vsadim fľašu domacej že maš zlý regulator.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#15 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

diky za podporu

puvodni regulator - F00 M145 311
nahrada - F 00M A45 212
alternator - ref volvo 30658087 resp 0 124 625 024
vsechno bosch

CEM vycistena sprejem na kontakty (nejaka IPA), vyplach destilkou, vyfoukano a pak tri hodiny v troube na 80 stupnu, vic jsem nemel odvahu. Na cisteni nozicek integracu se osvecil mezizubni kartacek, dostane se podel mezi integrac a nozicky.

ve zlabu bylo slusne nadelano, ale kabely za husim krkem co vede do toho kastliku s CEM byly cisty a necim namasteny. Tudy voda asi nejde. Rozdelaval jsem to schvalne po velkym desti ale uvnitr ani kapka. Pri skladani jsem to objel obyc silikonem, jak kastlik tak napojeni husiho krku, svazek ve zlabu jsem zapatlal silikonovou vazelinou.

ale kontrolka dobijeni s chybou nabijeci soustavy sviti dal, takze asi fakt ten alternator, nebo neco v jine casti CEM. Musim koupit tu diagnostiku.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#16 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Jasko »

NaPhdu píše:diky za podporu

puvodni regulator - F00 M145 311
nahrada - F 00M A45 212
alternator - ref volvo 30658087 resp 0 124 625 024
vsechno bosch

CEM vycistena sprejem na kontakty (nejaka IPA), vyplach destilkou, vyfoukano a pak tri hodiny v troube na 80 stupnu, vic jsem nemel odvahu. Na cisteni nozicek integracu se osvecil mezizubni kartacek, dostane se podel mezi integrac a nozicky.

ve zlabu bylo slusne nadelano, ale kabely za husim krkem co vede do toho kastliku s CEM byly cisty a necim namasteny. Tudy voda asi nejde. Rozdelaval jsem to schvalne po velkym desti ale uvnitr ani kapka. Pri skladani jsem to objel obyc silikonem, jak kastlik tak napojeni husiho krku, svazek ve zlabu jsem zapatlal silikonovou vazelinou.

ale kontrolka dobijeni s chybou nabijeci soustavy sviti dal, takze asi fakt ten alternator, nebo neco v jine casti CEM. Musim koupit tu diagnostiku.
Vyzera to že regulator tam maš spravny.
Daj altik otestovať.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#17 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

altik demontovan, slo to dobre, bylo potreba jen povolit cerpadlo serva a dat trochu bokem, pak rozpojit jednu vzduchovou hadici na strane k motoru aby sel altik ven

jsou vydrene sberne krouzky, dnes predan do baes v brne, dam vedet jak to dopalo

cerpadlo posilovace hazi trochu oleje na kryt rozvodu, da se tam vymenit gufero nebo me nove cerpalo nemine?

diky

j

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#18 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

alternator byl ok, preventivne vymenili krouzky a loziska, uz je zpet v aute, zadna zmena k lepsimu, porad dava kolem 13.5V a sviti kontrolka dobijeni + chybova hlaska. Takze nejspis zavada v CEM.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#19 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

dnes posledni pokus pred odeslanim CEM na repasi za kanal, vsechno znovu promereno a
- rozebrany a vycisteny (IPA+mezizubni kartacek) vsechny konektory CEM (jde sundat obal konektoru s pakou a vysunout stred, je pak pristup ke kontaktum i shora),
- preventivne odstrizen drat D:24 (priprava LIN sbernice pro BLIS - mrtvy uhel, viz priloha vyse), mereni ale zkrat na zem neukazalo
- vymena spalene pojistky CEM:F16 (serizovani svetel + neco se servorizenim, nic spolecnyho s LIN krom toho ze je to pin vedle regulace altiku v konektoru C, mozna zkrat vlivem oxidace, pod konektorem to bylo dost sezrany, ale po cisteni byla ok)

... a chyba nabijeni je pryc (predtim vzdy cca 20s po startu) altik dava co ma a vse vypada ze slape (najeto cca 100km),
jdu objednat diagnostiku protoze to zitra zas bude uplne jinak

diky vsem za rady

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 y2004 D5 120kW manual

#20 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od NaPhdu »

chybova hlaska je zpet, LIN nekomunikuje (na regulacnim kabelu stalych 12.5V), alternator dava 13.5V, po najetych 300km na baterce (odpojena) porad 12.6V, takze to asi nabiji, da se stim odjet dovolena, jezdil stim takto nekdo?

baterka je nova

diky
Naposledy upravil(a) NaPhdu dne 10 črc 2019 14:08, celkem upraveno 1 x.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#21 xc90 - brzdova svetla stale sviti + chyba nabijeni

Příspěvek od Tod2 »

13,5V není zase takový průser, samozřejmě lepší je 14V a víc (14,5)
ale teď v tom horku mi to taky občas píše 13,5V (i míň) a žádnou chybovou hlášku nemám
otázkou taky je, co z toho leze skutečně, respektive jaký to má průběh...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“