Ahoj kolegové,
mám další dotaz k xc90 d5, tentokrát převodovka. Bratr to sice už psal na FB, ale tady mi přijde že v klubu jsou zkušenější volvaři ;o)
Problém:
- při konstantní rychlosti a po uvolnění plynu vyřadí rychlost, jenže při vyřazení převodovka lehce škubne (takové cuknutí), jako by u manuálu člověk rychle pustil spojku
- při plynulé jízdě a ubrání plynu se lehce ozývá takové hučení, jako by ložisko, nebo diferák.
Jinak převodovka dle mého řadí krásně všechny rychlosti na D i v režimu manuálního řazení.
Olej byl měněný cca 30tis. Km, kompletní náplň s proplachem je fakt že množstí je po kontrolní trubku a jak jsem se zde dočetl že se má ještě potom doplnit 0,5l nad kontrolní mez, tak to jsem neprovedl. Mohlo by mít vliv?
Jinak popsaný projev jsem zjitit cca. až posledních 1000km.
Poraďte jakou cestou jít? Znovu vyměnit olej a provést adaptaci?
Co by mohlo způsobovat tyto problémy?
Volvo má najeto cca 250tis. Km.
Může se adaptace provést přes jinou diagnostiku než volvo? protože mám k dispozici bosch kts a v nabídce převodovky provedení adaptace je.
Děkuji za info a volvu zdar.
XC90 D5 - 6st. automat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 62
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 II D5
- Bydliště: Kroměříž
#1 XC90 D5 - 6st. automat
_________________
VOLVO S80 II D5
VOLVO S80 II D5
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#2 XC90 D5 - 6st. automat
Škubnutí může mít na svědomí opravdu převodovka, haldex, nebo diferenciál.
Je potřeba to zjistit přesně dle konkrétních příznaků při zkušební jízdě a na rozjetém autě na heveru.
Adaptace jdou udělat pouze Vidou, nebo Vdash, ničím jiným.......teda pokud je to adaptacemi, o čemž
silně pochybuji.
Je potřeba to zjistit přesně dle konkrétních příznaků při zkušební jízdě a na rozjetém autě na heveru.
Adaptace jdou udělat pouze Vidou, nebo Vdash, ničím jiným.......teda pokud je to adaptacemi, o čemž
silně pochybuji.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 62
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 II D5
- Bydliště: Kroměříž
#3 XC90 D5 - 6st. automat
Ahoj,
tak závada ještě nezjištěna.... Stále pozorujeme.
Rychlost 70 až 90km/h - začne se ozývat hučení podobné zvuku ložiska, je to stejné na manuál i AT má zařazenou 6tku. Jakmile uberu nebo přidám tak to ztichne. Dělá to fakt jen v rozmezí této rychlosti.
Dotaz:
1. jak radil david patočka - rozjet auto opravdu na takovou rychlost na sloupovém zvedáku? (nemůže se nic pokazit, když to takto zkusím?)poloosy vyvěšené atd.
2. nemůže to to dělat úhlovka, nebo spíše tisícíhran mezi převodovkou a úhlovkou? na kardanu co je na úhlovkce je vůle cca 1cm, je tedy vůle v úhlovce nebo může být vůle na propojení AT a úhlovka?
3. je možné demontovat kardan a úhlovku a projet auto bez úhlovky?
Zamýšlím se nad tím proč ??? kdyby to bylo ložisko tak by začalo hučet a s rychlostí, potažmo s otáčkami by se zvuk měnil či zhoršoval, ale to prostě přestane........
Díky za rady.
tak závada ještě nezjištěna.... Stále pozorujeme.
Rychlost 70 až 90km/h - začne se ozývat hučení podobné zvuku ložiska, je to stejné na manuál i AT má zařazenou 6tku. Jakmile uberu nebo přidám tak to ztichne. Dělá to fakt jen v rozmezí této rychlosti.
Dotaz:
1. jak radil david patočka - rozjet auto opravdu na takovou rychlost na sloupovém zvedáku? (nemůže se nic pokazit, když to takto zkusím?)poloosy vyvěšené atd.
2. nemůže to to dělat úhlovka, nebo spíše tisícíhran mezi převodovkou a úhlovkou? na kardanu co je na úhlovkce je vůle cca 1cm, je tedy vůle v úhlovce nebo může být vůle na propojení AT a úhlovka?
3. je možné demontovat kardan a úhlovku a projet auto bez úhlovky?
Zamýšlím se nad tím proč ??? kdyby to bylo ložisko tak by začalo hučet a s rychlostí, potažmo s otáčkami by se zvuk měnil či zhoršoval, ale to prostě přestane........
Díky za rady.
_________________
VOLVO S80 II D5
VOLVO S80 II D5
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 XC90 D5 - 6st. automat
Bez kardanu můžeš jezdit, bez úhlovky nikoli.
Na zvedáku to klidně rozjeď, nic se nestane.
Na zvedáku to klidně rozjeď, nic se nestane.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek