Relé
- Autor
- Zpráva
#27 Relé
850, 2,5,125kW,r,v,1995.Zdravím všechny,zejména své blížence,tedy fandy volva 850.Uvítám nabídku koupě relé blinkrů./Je v prostoru pod pojistkami (já mám u relé zelený kryt.) (V mém případě má relé označení "103" se čtyřmi vývody.V bazaru jsem jej nesehnal a nabídka nového má zas jinak rozmístněné kontakty oproti patici.Jako zpověď možně již opakovaně uvádím,že mi přestaly "jít" před časem blinkry,nikoli (warning), tj.nikoli všechny čtyři.Když tři profesionálové na elektro nezjistili závadu,zkusil jsem hledat se štěstím sám.Relé(č.103 pod pojistkami) je nutné vyndat z patice a sundat mu (zelený)kryt a seřídit (najustovat) mu znova kontakty,tak,aby spínaly.Závada spočívá v tom,že se pohyblivý kontakt nedotýká pevného.Seřízení /nové přiblížení kontaktů /nemusí se podařit na poprvé,ale po 2-4 pokusech již ano,/tedy,není-li relé spálené z důvodů silnější pojistky/Doporučoval bych kryt relé znovu nasadit až poté,co budou blinkry"chodit",neboť opačně půjde o nadbytečné úkony.Čas opravy je 5-10 min.Nutno uvést,že u takto opraveného relé se může závada vrátit i po 1/2 roce (jako u mne),neboť kontakty jsou již vyhřáté a nemají již svou původní pružnost.Protože je jízda bez blinkrů přípustná patrně jen na poli,možná přijde někomu tato rada někdy vhodná, což byl druhý cíl mého sdělení.S díky za trpělivost při čtení; J.Elner
#28 Relé
J.Elner píše:850, 2,5,125kW,r,v,1995.Zdravím všechny,zejména své blížence,tedy fandy volva 850.Uvítám nabídku koupě relé blinkrů./Je v prostoru pod pojistkami (já mám u relé zelený kryt.) (V mém případě má relé označení "103" se čtyřmi vývody.V bazaru jsem jej nesehnal a nabídka nového má zas jinak rozmístněné kontakty oproti patici.Jako zpověď možně již opakovaně uvádím,že mi přestaly "jít" před časem blinkry,nikoli (warning), tj.nikoli všechny čtyři.Když tři profesionálové na elektro nezjistili závadu,zkusil jsem hledat se štěstím sám.Relé(č.103 pod pojistkami) je nutné vyndat z patice a sundat mu (zelený)kryt a seřídit (najustovat) mu znova kontakty,tak,aby spínaly.Závada spočívá v tom,že se pohyblivý kontakt nedotýká pevného.Seřízení /nové přiblížení kontaktů /nemusí se podařit na poprvé,ale po 2-4 pokusech již ano,/tedy,není-li relé spálené z důvodů silnější pojistky/Doporučoval bych kryt relé znovu nasadit až poté,co budou blinkry"chodit",neboť opačně půjde o nadbytečné úkony.Čas opravy je 5-10 min.Nutno uvést,že u takto opraveného relé se může závada vrátit i po 1/2 roce (jako u mne),neboť kontakty jsou již vyhřáté a nemají již svou původní pružnost.Protože je jízda bez blinkrů přípustná patrně jen na poli,možná přijde někomu tato rada někdy vhodná, což byl druhý cíl mého sdělení.S díky za trpělivost při čtení; J.Elner
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 1011 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 3 Odpovědi
- 582 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hary
-
- 2 Odpovědi
- 237 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx
-
- 11 Odpovědi
- 1048 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Charlie#
-
- 7 Odpovědi
- 899 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda