V70 Termostat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 437
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
#1 V70 Termostat
Zdravím vespolek.
Mám problém s termostatem,nebo tak něco.
Pořád mi jede sahara,hned po nastartování.Motor se normálně ohřeje,ale potom termostat otevře a teplota spadne dolů-na teploměru na palubce.Potom zase vyšplhá do poloviny a chvilku drží.A potom opět spadne.Po delší jízdě teplota kolísá minimálně.
Topení hřeje normálně,motor se nepřehřívá.
Tak jsem po studii zdejšího fora vyměnil termostat.
Odpojil jsem i baterku.Po nastartování sahara neběžela,motor se ohřál normálně,ale sahara opět po zahřátí sepla a nevypla.Projel jsem to,teplota se drží na polovině ,ale sahara pořád jede.
Po vypnutí motoru jede ještě asi 2.minuty
Co s tím,prosím??
Dolní hadice od chladiče je studená,ale to je logické,protože sahara jede v kuse.Kde se dá jinak odpojit ten ventilátor??Případně musím na diag??
Díky za reakce.
Mám problém s termostatem,nebo tak něco.
Pořád mi jede sahara,hned po nastartování.Motor se normálně ohřeje,ale potom termostat otevře a teplota spadne dolů-na teploměru na palubce.Potom zase vyšplhá do poloviny a chvilku drží.A potom opět spadne.Po delší jízdě teplota kolísá minimálně.
Topení hřeje normálně,motor se nepřehřívá.
Tak jsem po studii zdejšího fora vyměnil termostat.
Odpojil jsem i baterku.Po nastartování sahara neběžela,motor se ohřál normálně,ale sahara opět po zahřátí sepla a nevypla.Projel jsem to,teplota se drží na polovině ,ale sahara pořád jede.
Po vypnutí motoru jede ještě asi 2.minuty
Co s tím,prosím??
Dolní hadice od chladiče je studená,ale to je logické,protože sahara jede v kuse.Kde se dá jinak odpojit ten ventilátor??Případně musím na diag??
Díky za reakce.
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#2 V70 Termostat
buď máš v háji čidlo teploty vody v chladiči nebo ventilátor, který má i svoje řízení
#3 V70 Termostat
To vypadá spíš na vadné čidlo teploty motoru, pokud náhle padá ukazatel teploty na palubovce. Chtělo by to jít po kabelech s měřákem, nebo diagnostiku. Ventilátor může spouštět i vadná váha nebo čidlo tlaku turba, ale to by nepadal ten ukazatel, nebo aspoň ne rychle.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#4 V70 Termostat
říká, že po výměně termostatu se to už hřeje normálně a drží, tak jsem to pochopil
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 437
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
#5 V70 Termostat
Ano.
Po zahřátí se drží teplota normálně.Kolísá jen minimálně.Ale sahara pořád jede.
Po zahřátí se drží teplota normálně.Kolísá jen minimálně.Ale sahara pořád jede.
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 437
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
#6 V70 Termostat
Tak nový poznatek.
Dnes jsem odpojil baterku tak na 10.min.A světe div se,sahara nejede.!!!!!!!!Ale zatím.
Absolvoval jsem cestu do Ostravy a zpět asi 20.km tam a 20.km zpět,160 na tacho a auto topilo,letělo jak střela a chladilo.Takže zatím cajk.Po příjezdu domů a dochlazení turba,sahara nesepla a vše v pohodě.Normálně chladilo.Ručička teploměru kolísala asi o půl dílku.
No uvidíme,jak dlouho a až jak se oteplí.
Dnes jsem odpojil baterku tak na 10.min.A světe div se,sahara nejede.!!!!!!!!Ale zatím.
Absolvoval jsem cestu do Ostravy a zpět asi 20.km tam a 20.km zpět,160 na tacho a auto topilo,letělo jak střela a chladilo.Takže zatím cajk.Po příjezdu domů a dochlazení turba,sahara nesepla a vše v pohodě.Normálně chladilo.Ručička teploměru kolísala asi o půl dílku.
No uvidíme,jak dlouho a až jak se oteplí.
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 437
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
#7 V70 Termostat
Trošku to tady oživím.
Jelikož problém s ručičkou nepřestal,dá se říct,že odešlo čidlo teploty u termostatu.Budu muset vyměnit.
A jak jsem na to přišel??
Jednoduše díky systému LPG.A to tak,že ručičku teploměru jsem měl na polovině a LPG pořád nepřeplo,jak to dělá na stejné trase,kterou jezdím do práce.Zapíná prakticky pořád na stejném místě cestou,kterou podnikám dnes a denně.Při zkoušce na delší trasu se nic nepřehřívá,topení jede.Takže okruh chlazení je O.K.
A potom,když přijedu do práce,auto není ještě pořádně ohřáté,ale teploměr na půlce.Zhasnu motor,tím i palubku a po opětovném otočení klíče je teploměr zase na nule.
Takže budu měnit čidlo a uvidím.Protože seharu jsem nechal zatím odpojenou.Pořád jela,protože neměla asi info o teplotě,tak spínala.
Výsledek zase postnu sem.
Jelikož problém s ručičkou nepřestal,dá se říct,že odešlo čidlo teploty u termostatu.Budu muset vyměnit.
A jak jsem na to přišel??
Jednoduše díky systému LPG.A to tak,že ručičku teploměru jsem měl na polovině a LPG pořád nepřeplo,jak to dělá na stejné trase,kterou jezdím do práce.Zapíná prakticky pořád na stejném místě cestou,kterou podnikám dnes a denně.Při zkoušce na delší trasu se nic nepřehřívá,topení jede.Takže okruh chlazení je O.K.
A potom,když přijedu do práce,auto není ještě pořádně ohřáté,ale teploměr na půlce.Zhasnu motor,tím i palubku a po opětovném otočení klíče je teploměr zase na nule.
Takže budu měnit čidlo a uvidím.Protože seharu jsem nechal zatím odpojenou.Pořád jela,protože neměla asi info o teplotě,tak spínala.
Výsledek zase postnu sem.
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1358
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#8 V70 Termostat
Možná budu řešit něco podobného jen s rozdílem, že nemám problém se saharou.
Nedávno - se mi občasně rozsvítí kontrolka motoru (ponorka), většinou krátce po startu studeného motoru. Napíchnuto na diagnostice, když to zrovna nesvítilo a načetlo to chybu - příliš nízký signál z čidla teploty, který je na bloku motoru pod termostatem. Auto jezdí a chová se naprosto bez zaváhání. Vysledoval jsem také, že občas, ale opravdu minimálně - zablbne ručička teploty chladící kapaliny - občas spadne, občas najednou z nuly vyskočí. Chladící kapaliny mám dost v rozmezí minima a maxima.
A právě jsem byl odkázán na to teplotní čidlo v bloku motoru, které má na starost tu ručičku teploty.
V případě poruchy/chyby čidla tedy motor neví, jestli je studený/teplý a tedy je možnost, že poběží sahara a bude i žhavit.
Ještě jsem to čidlo nezkoušel odpojit, když je ohřátý motor a ověřit si tak funkci - měla by spadnout ručička teploty jakoby nebyl ohřátý.
Nedávno - se mi občasně rozsvítí kontrolka motoru (ponorka), většinou krátce po startu studeného motoru. Napíchnuto na diagnostice, když to zrovna nesvítilo a načetlo to chybu - příliš nízký signál z čidla teploty, který je na bloku motoru pod termostatem. Auto jezdí a chová se naprosto bez zaváhání. Vysledoval jsem také, že občas, ale opravdu minimálně - zablbne ručička teploty chladící kapaliny - občas spadne, občas najednou z nuly vyskočí. Chladící kapaliny mám dost v rozmezí minima a maxima.
A právě jsem byl odkázán na to teplotní čidlo v bloku motoru, které má na starost tu ručičku teploty.
V případě poruchy/chyby čidla tedy motor neví, jestli je studený/teplý a tedy je možnost, že poběží sahara a bude i žhavit.
Ještě jsem to čidlo nezkoušel odpojit, když je ohřátý motor a ověřit si tak funkci - měla by spadnout ručička teploty jakoby nebyl ohřátý.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 128
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Skalice
- Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25
#9 V70 Termostat
f.e.e.t píše:Možná budu řešit něco podobného jen s rozdílem, že nemám problém se saharou.
...příliš nízký signál z čidla teploty, který je na bloku motoru pod termostatem....
Já myslel že teplotní čidlo je mezi 1. a 2. žhavicí svíčkou ze strany od rozvodů. Nebo tam je ještě jedno?
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 437
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
#10 V70 Termostat
Tak postuju poznatek.
Po výměně čidla u termostatu a opětovném připojení sahary, jsem nastartoval a ejhle, Sahara se rozjela.
Takže, co??
Po odpojení baterky a opětovném připojení a nastartování Sahara nic. Zkušební jízda v poho, teploměr ukazuje normálně, Sahara nesaharuje.
Takže závada odstraněna.
Po výměně čidla u termostatu a opětovném připojení sahary, jsem nastartoval a ejhle, Sahara se rozjela.
Takže, co??
Po odpojení baterky a opětovném připojení a nastartování Sahara nic. Zkušební jízda v poho, teploměr ukazuje normálně, Sahara nesaharuje.
Takže závada odstraněna.
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek