Vyndání převodovky M56 Volvo C70

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#1 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od sedli02 »

Ahoj,
už jsem prošel několik návodů na vyndání převodovky z P80 a chci se zeptat někoho kdo má taky zkušenosti s vyndaváním převodovky v garážových podmínkách bez zvedáku. Budu svěšovat rám a pouštět motor dolů, dávat auto nahoru na kozičky a pak pracovat s napůl spuštěným motorem zespod. Případně jestli má někdo rady na co si dát pozor a co lze vynechat a co nevynechat.

Co mě napada a co se chci zeptat:
Vodu z chladiče předpokládám vypustit a sundat hadici vedoucí z bloku do spodku chladiče
Dvě hadice k radiátoru topení do kabiny(vedou skrz firewall) - sundavat nebo je to zbytečné?
Startér - je nutné ho vytáhnout z převodovky, nebo stačí pouze vyndat šrouby mezi převodovkou a startérem a převodovku z něj potom se vším vysunout a následně při instalaci nasunout.

Následně ještě nejsem rozhodnutej jakou cestou jít: Jednohmota + odpružená lamela (jednohmotu použitou např z 850R, 850, C70 do 98 a to použitou-pokud někdo má prosím ozvěte se)
Dvouhmota(takto je sériově na autě) a neodpružená lamela
Přítlačák nejspíš Sachs performance v obou případech(nebo má někdo lepší variantu cena/výkon)
Plánuju se dostat přibližně na 400 450 Nm


Následně mě bude čekat odvoz převodovky k panu Patočkovi, kontrola ozubení, ložisek a instalace Quaife svoru.

P.S. Prosba, měl by někdo rozpěru do motoru pro zavěšení motoru na půjčení. Plánuju jí vyrobit ale pokud se někomu válí doma byl by za nějakou odměnu jí půjčit budu moc rád :) Inspirace na vytvoření rozpěry Viz foto a návod: https://forums.swedespeed.com/showthread.php?107895-I-m-putting-a-manual-transmission-into-my-C70
Video návod od Roberta :
Přílohy
Trans_53.jpg
Trans_53.jpg (120.61 KiB) Zobrazeno 712 x
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#2 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

sedli02 píše:Ahoj,
už jsem prošel několik návodů na vyndání převodovky z P80 a chci se zeptat někoho kdo má taky zkušenosti s vyndaváním převodovky v garážových podmínkách bez zvedáku. Budu svěšovat rám a pouštět motor dolů, dávat auto nahoru na kozičky a pak pracovat s napůl spuštěným motorem zespod. Případně jestli má někdo rady na co si dát pozor a co lze vynechat a co nevynechat.
Co mě napada a co se chci zeptat:
Vodu z chladiče předpokládám vypustit a sundat hadici vedoucí z bloku do spodku chladiče
Dvě hadice k radiátoru topení do kabiny(vedou skrz firewall) - sundavat nebo je to zbytečné?
Startér - je nutné ho vytáhnout z převodovky, nebo stačí pouze vyndat šrouby mezi převodovkou a startérem a převodovku z něj potom se vším vysunout a následně při instalaci nasunout.
Následně ještě nejsem rozhodnutej jakou cestou jít: Jednohmota + odpružená lamela (jednohmotu použitou např z 850R, 850, C70 do 98 a to použitou-pokud někdo má prosím ozvěte se)
Dvouhmota(takto je sériově na autě) a neodpružená lamela
Přítlačák nejspíš Sachs performance v obou případech(nebo má někdo lepší variantu cena/výkon)
Plánuju se dostat přibližně na 400 450 Nm
P.S. Prosba, měl by někdo rozpěru do motoru pro zavěšení motoru na půjčení.
Ahoj
Ty hadice skrz pokud budeš sundavat připrav se na to ,že se ti rozlomí ten plastovej baznecht přes kterej je to napojený , aspoň mně se to stalo už dvakrát .Takže zachovat a modlit se .
Jinak starter sundáš za chvilku hadici od chladiče taky bych ji dal pryč pokud to budeš mít napůl svěšený .
Jinak poprvý jsem to dělal takhle je to závitová tyč myslím že 18mm a povolováním matic se svěšuje :
Závěs.JPG
Mohu zapůjčit i darovat :wink:

Jelikož jsem měl pět kolejnic tak už minulý rok jsem to dělal dceři přes řetězovej kladkostroj zavěšenej na kolejnici ,kterou jsem při stavbě dílny zadělal a kapota se u 850 dá krásně otevřít do svisla .Jinak vše šlo tak nějak v poho .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#3 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od sedli02 »

Ahoj a díky za odpověď :)

Já mám hadice skrz měněný za silikonový čili baznecht mi už 2x vyndavání vydržel(zkřížil)

No startér za chvilku, jelikož se přes sání k němu nedostanu a ty vidím, že sání stále na autě máš, tak je má otázka kudy? Zespod :O
Šlo mi o to jestli to jde i se starterem nesundaným - akorát z převodovky vyndaný 3 šrouby nebo kolik jich tam startér má...
Jinak děkuju za ochotu ale mám to trošku z ruky do Sedlečka, nejspíš si budu vyrábět dost podobnej systém jako má lloyd na fotce co jsem posílal. Ty jsi vyndaval rám celej a pak spouštěl, nebo si nechal rám na jednom šroubu, "vyklopil" ho na zem, pak povolil dolů motor a odtud pracoval? Řízení si předpokládám taky odpojil.

Jdu na to poprví a nechci toho fakt dělat x navíc jako to s oblibou dělám vždycky :D U Tebe toho hodně v motorovým prostoru vidím nepovypojovanýho, což je dobrý znamení. Hlavně si musím dát bacha na kabely a hadice při spouštění abych něco nepřetrhnul/nezlomil :(
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#4 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Hele kdybych si to pamatoval tak bych ti i řekl víc :D
Rám tam asi zůstával (jestli jeden nebo dva šrouby nevím)i tam vidím vodu takže jsem ani asi nemusel vypouštět je to asi čtyři roky a moje hlava je už trochu děravá :D Tohle je atmosfera .
Jinak u dcery jsem musel vše (tam jsem měnil motor)a jelikož tam byl původně plyn musel jsem odpojit právě ,abych tam dal celou hadici místo tý co tam byla s Y pro chlazení plynu ten jsme rušili tak mi to prasklo .
No a u sedana tam mi to prasklo taky ,ale co jsem tenkrát dělal už nevím ,ale spojku ne ta tam je ještě origo a zatím drží .

Kabely hlavně od rámu v přední části odpojit ten plastovej kryt co jsou v něm vedený
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#5 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od sedli02 »

Který kabely máš přesně na mysli :X Ty co vedou přes převodovku a pak ty pod klapkou ?
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

sedli02 píše:Který kabely máš přesně na mysli :X Ty co vedou přes převodovku a pak ty pod klapkou ?
Co vedou k ŘJ v přední části na rámu jsou chycený jedním nebo dvěma šroubky pod saharou
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#7 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od sedli02 »

super, dík za upozornění na ty si dám bacha :)
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#8 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ještě řízení odpoj od rámu ne od řídící tyče nech ho vyset ,nějak jsem ho vyvázal a ještě jsem našel co tu mám návody je to překlad nejspíš z VIDY bez obrázků:
VÝMĚNA SPOJKY Volvo 850 překlad.pdf
(256.48 KiB) Staženo 51 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#9 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od sedli02 »

Paráda :)) Náhodou asi nemáš i originál bez překladu, ten pomocí google translate místama opravdu moc nedává smysl :D
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#10 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Našel :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#11 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od sedli02 »

Jsi zlatej, moc děkuju :) :beer: :oops:
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#12 Vyndání převodovky M56 Volvo C70

Příspěvek od sedli02 »

Tak se za páteční odpoledne a sobotní dopoledne povedlo vyndat. Šli jsme na to pomalu ale jistě. Všechno se povedlo a na ničem jsme se nezaseknuli. Spustili jsme nakonec celej rám dolů a řízení celý demontovali. Rozpěrku jsme si vytvořili vlastní a fungovala úplně v pohodě. Ještě jednou dík za rady. Převodovka už je u pana Patočky tak jsem zvědavej jak dopadne :)
Přílohy
20190112_184723_resized.jpg
20190112_184723_resized.jpg (57.91 KiB) Zobrazeno 463 x
20190112_184652_resized.jpg
20190112_184652_resized.jpg (72.86 KiB) Zobrazeno 463 x
20190112_184740_resized.jpg
20190112_184740_resized.jpg (61.25 KiB) Zobrazeno 463 x
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“