S80 II topeni
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 77
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90
#1 S80 II topeni
Zdravim
Mam problem na ridicove strane topeni ne ze by netopilo ale slabe minimalne velice slabe oproti spolujezdcove strane jen nevim kde zacit nebo respektive vim kde zacit u radiatoru ale jestli se s tim uz nekdo nesetkal ze by mi rekl byl bych moc rad
Diky petr
Mam problem na ridicove strane topeni ne ze by netopilo ale slabe minimalne velice slabe oproti spolujezdcove strane jen nevim kde zacit nebo respektive vim kde zacit u radiatoru ale jestli se s tim uz nekdo nesetkal ze by mi rekl byl bych moc rad
Diky petr
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 S80 II topeni
Začít kalibrací klapek origo diagnostikou. Auto by při tom mělo být studené.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#3 S80 II topeni
Tú info máš odkiaľ?raolsa píše:Auto by při tom mělo být studené.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 S80 II topeni
Z vidy.
I z vlastních zkušeností. Když bylo auto ohřáté tak kalibrace někdy neskončila OK.
I z vlastních zkušeností. Když bylo auto ohřáté tak kalibrace někdy neskončila OK.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 77
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90
#5 S80 II topeni
Ok
Diky
Diky
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#6 S80 II topeni
Kde sa o tom, prosím Ťa, vo VIDA píše?raolsa píše:Z vidy
Lebo sa mi to nezdá.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#7 S80 II topeni
ve D5T5 mi dělali na S80I kalibraci normálně za tepla, vždyť si jen motorky nastaví pozice a spočítají kroky, tak teplota by na to neměla mít vliv ne?
#8 S80 II topeni
Teoreticky plastové díly v topení mohou teplotně pracovat nebo měnit pružnost, tak když to někomu pomůže, proč ne. V základu by se polohy a dráhy bez demontáže neměly samy o sobě rozhodit, podle mě spíš jde o to projet plynule odporové dráhy snímačů a protočit všechny převody, které se za provozu pohybují často jen v malém úseku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#9 S80 II topeni
Nějak to nemůžu v tý vidě najít, ale určitě jsem to tam někde četl, když jsem v létě řešil tu napůl funkční klimatizaci. A je fakt, že když jsem zkoušel kalibraci za tepla, když jsem třeba přijel z práce, tak mi často některý z motorků skončil NOK, kdežto když jsem ji spustil za studena než jsem někam jel tak to vždy skončilo OK.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#10 S80 II topeni
Volvá, o ktorých sa bavíme, teda P2, nepoužívajú odporové dráhy ako snímače. Nemajú totiž servomotorčeky. Na jednej strane je to lepšie, čo sa týka spoľahlivosti, na strane druhej, horšie čo sa týka zložitosti elektroniky ich ovládania.Ykka píše:... podle mě spíš jde o to projet plynule odporové dráhy snímačů a protočit všechny převody, které se za provozu pohybují často jen v malém úseku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#11 S80 II topeni
Pred nejakým časom som riešil prerábku manuálnej klímy na automatickú. Dosť som študoval zapojenia ovládania klapiek aj VIDA samotnú. Teraz som zase riešil nezávislé kúrenie a opäť som všetko vo VIDA prelúskaval, kvôli možnosti ovládania krokových motorov na klapkách, premeriaval spôsoby riadenia atď. Domnievam sa, že problematiku ovládania kúrenia aj vo VIDA mám preštudovanú.raolsa píše:Nějak to nemůžu v tý vidě najít, ale určitě jsem to tam někde četl, když jsem v létě řešil tu napůl funkční klimatizaci.
Mám za to preto, že to vo VIDA jednoducho nie je. Preto ma prekvapila Tvoja informácia. Totiž procedúra nazývaná ľudovo "kalibrácia klapiek" je de facto len hľadanie koncových bodov krokových motorčekov a aj v origináli to tak znie: "Limit positions for damper motor self-adjustment". CCM si potom uloží koľko krokov je potrebných na prejdenie celej dráhy každej klapky od krajných bodov, vie na koľkom kroku je spodná aj horná koncová poloha klapky a počas chodu vie, v akej polohe sa klapka nachádza, teda či je ešte možné ju posunúť daným smerom ku koncovej polohe alebo ako došlo po danom počte krokov k zmene teploty.
Z toho dôvodu mi nie je zrejmé, prečo by odkrokovanie motorčeka bolo podmienené teplotou motora alebo interiéru. Preto to, taktiež podľa mňa VIDA neudáva ako podmienku.
Na druhej strane, pripúšťam, že pri teplom aute sa to môže správať inak ako za studena. To už je však potom problém mechanický, problém samotného pohybu kapiek. Takže ak sa to zkalibrovať za tepla nedá ale za studena to ide, treba hľadať problém v jednotke kúrenia a znamená to, že klapky nechodia po celej dráhe hladko. To sa ale potom prejavuje aj za bežnej prevádzky. Pri kalibrácii to len znamená, že stúpne prúdový odber sevomotorčeka po menšom počte krokov ako je uložený v CCM, teda jednotka kúrenia vie, že motorček prekonal kratšiu dráhu, dochádza k drhnutiu počas pohybu v niektorej polohe alebo že je použitý iný servomotor atp.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Benešovsko
- Vůz: nevolvo
#12 S80 II topeni
V nadpisu je ale P3 pokud se nepletu.IgorS píše:Volvá, o ktorých sa bavíme, teda P2, nepoužívajú odporové dráhy ako snímače. Nemajú totiž servomotorčeky. Na jednej strane je to lepšie, čo sa týka spoľahlivosti, na strane druhej, horšie čo sa týka zložitosti elektroniky ich ovládania.Ykka píše:... podle mě spíš jde o to projet plynule odporové dráhy snímačů a protočit všechny převody, které se za provozu pohybují často jen v malém úseku.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 77
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90
#13 S80 II topeni
Bavine se o P3
Alespon puvodne
Alespon puvodne
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#14 S80 II topeni
Bavil som sa s Raolsom, ktorý písal o svojej V70, aspoň tak som to pochopil, a písal o tom, že keď príde z práce a bolo teplo, kalibrácia mu neprebehla ok. No, a on má P2, rovnako ako ja. To bol kontext našej diskusie, preto som uviedol, že P2. P3 nemám, takže neviem ale nemyslím, že by to na P3 bolo zásadne inak.
Ak sa ale pripomienka Ykka, o odporových dráhach, týkala aktuálneho P3 modelu, potom moja otázka ku tomu je:
P3 majú na snímaní polohy motorčekov klapiek odporové dráhy? P3 používajú, na rozdiel od P2, servomotory?
V prípade servomotora ale kalibrácia koncových polôh je o úplne inom, je to iná procedúra, pretože servo presne "hlási" na odporovej dráhe kde sa v rámci dráhy nachádza rotor-tiahlo-rameno, servo sa musí založiť v správnej polohe, servo má obmedzený rozsah pohybu/otočenia, zatiaľ čo krokový motorček, taký ako je na klapke, sa môže točiť dookola, hocijako pretočiť, môže sa do jednotky kúrenia, či iného zariadenia založiť hocijako pootočený. Až nájdením koncových polôh sa určí/vymedzí jeho poloha v rámci rozsahu dorazov tak, aby riadiaca jednotka vedela koľko impulzov/krokov je potrebných na prejdenie celého mechanického rozsahu otvorenia.
A na to tá procedúra vo VIDA pôvodne je - je tam kvôli výmene klapky, servomotorčeku alebo celého kúrenia. Keď sa vymení motorček kúrenia, založený v ľubovolnej polohe - nie je na to predpis ako ho natočiť, kalibráciou sa mu nájdu koncové polohy, počet krokov od kraja do kraja sa uloží a porovná s vnútornými hodnotami a funguje to ďalej s novým motorčekom.
Z toho usudzujem, že ak sa procedúra hľadania koncových polôch klapiek na P3 je vo VIDA totožná, tak P3 odporové dráhy tiež nemá.
Ak sa ale pripomienka Ykka, o odporových dráhach, týkala aktuálneho P3 modelu, potom moja otázka ku tomu je:
P3 majú na snímaní polohy motorčekov klapiek odporové dráhy? P3 používajú, na rozdiel od P2, servomotory?
V prípade servomotora ale kalibrácia koncových polôh je o úplne inom, je to iná procedúra, pretože servo presne "hlási" na odporovej dráhe kde sa v rámci dráhy nachádza rotor-tiahlo-rameno, servo sa musí založiť v správnej polohe, servo má obmedzený rozsah pohybu/otočenia, zatiaľ čo krokový motorček, taký ako je na klapke, sa môže točiť dookola, hocijako pretočiť, môže sa do jednotky kúrenia, či iného zariadenia založiť hocijako pootočený. Až nájdením koncových polôh sa určí/vymedzí jeho poloha v rámci rozsahu dorazov tak, aby riadiaca jednotka vedela koľko impulzov/krokov je potrebných na prejdenie celého mechanického rozsahu otvorenia.
A na to tá procedúra vo VIDA pôvodne je - je tam kvôli výmene klapky, servomotorčeku alebo celého kúrenia. Keď sa vymení motorček kúrenia, založený v ľubovolnej polohe - nie je na to predpis ako ho natočiť, kalibráciou sa mu nájdu koncové polohy, počet krokov od kraja do kraja sa uloží a porovná s vnútornými hodnotami a funguje to ďalej s novým motorčekom.
Z toho usudzujem, že ak sa procedúra hľadania koncových polôch klapiek na P3 je vo VIDA totožná, tak P3 odporové dráhy tiež nemá.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 421 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 4 Odpovědi
- 521 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Epiploicum
-
- 1 Odpovědi
- 307 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 14 Odpovědi
- 1683 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hefaistos
-
- 10 Odpovědi
- 2235 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Deshi