Haldex - už vím jak na něj

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#1 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od David Patočka »

Možná jste zajásali,že konečně někdo udělá z Haldexu Qattro,a bude to fungovat automaticky,nebo na knoflík,když budu vědět,že mě čeká výjezd k horské chalupě.
Ano,intenzivně to řeším,ve spolupráci s několika schopnými kolegy,někdo umí software,někdo je machr na hardware,někdo jenom kecá.První plody mojeho výzkumu jsou k dispozici,a to pouze pro ty Volvomaniaky,kteří mají Haldex první elektronicky řízené generace,to znamená u Volva tedy do roku 2002 včetně,potom už je novější verze,ale tu zatím nepitvám.Jelikož se blíží sníh,a komu to nefunguje je z cenové nabídky opravy smutný,mohu nabídnout řešení v podobě vypínače : Haldex OFF-ON 100%-OFF. Vím,že to není co asi očekáváte,ale do duše softwaru řídící jednotky jsem náhlédl až tento týden,takže proč to odchází,a jek to uvést do původního stavu zatím řeším.Takže pokud vám umřela jednotka,nebo máte jiný problém,tak napište.

Mohu: zapojit Haldex na "tvrdo",vypínačem zapnout,jen když budete chtít.

Doporučuji: výměna oleje a výplach systému,výměna filtru,rozebrání vlastní spojky a její
vyčištění od černého bahna,uvolnění blokovaných ventilů,kontrola funkce
zpětného čerpadla,kontrola hardy spojky a diagnostika systému.

Pracuji na: oprava poškozených jednotek Haldexu a uvedení do původního stavu
opravy,a úpravy Haldexů novějších generací
spínání Haldexu pomocí tlačítka v případě chuti,nebo potřeby,na dobu nezbytně
nutnou,a potom ponechat elektronice její původní práci-sem,tam kolka.

Prosím nepovažovat za podnikatelský inzerát,jsem ochoten to tady vyvěsit zadarmo,ale vznikly mi tím náklady,které bych nerad předával všem majitelům Škodovek,VW,Audi,Seatů a obecně všech aut,která mají sem-tam kolku,a nechtějí kupovat jednotku za 23 000.- Kč,nebo celý haldex od 60-110 000,-Kč,dle typu auta. Já se za tuto úpravu vejdu do 3000.-,ale pokud máte vše ostatní,mimo jednotky OK.
Tak teď mi můžete nadávat............................. 8)
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#2 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od eLzyx »

Jakékoliv rozkrývání a vylepšování funkcionalit našich mazlů je obrovským přínosem pro toto fórum, takže chtít po tobě někdo prachy za "podnikatelský inzerát" ... to by nebylo košér.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od Ing.Magor »

Říkáš, že to zatím umíš jen u modelů do rv 2002, ale já si vždycky myslel, že do tý doby volvo používalo visco spojku, která funguje na mechanickém principu a tudíž, že nijak elektronicky ovládat nejde. A potom, že volvo začalo používat haldex 2. generace, který je elektronický. Tak jak to teda je? Jsem z toho nějaký zmatený :D
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#4 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od tirika »

Chtěl bych se zeptat,..mám xc90r.v. 2006 a když jsme měli auto na zvedáku,tak se po nastartování a zařazení kvaltu točí všechna čtyři kola... V manuálu píšou,že 5% jde na zadní kola stále. vzniká tam stejný problém s rázy v úhlové přebvodovce jak se popisuje v jiném tématu nebo se jen "plynule" přesouvá moment na zadní kola... v tomto ohledu jsem lama,tak mě prosím nekamenujte,je-li to stupidní dotaz.
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#5 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od Roger »

Zajimava uvaha, z toho plyne, ze uplne elektronicke odpojovani haldexu muze byt docasnou zachranou pro vypinatelne AWDcka modelu do r.v. 2002 ale od r.v. 2000, protoze do te doby byla jen viskospojka.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

GDPR_user

#6 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od GDPR_user »

Kdyby se tak ještě našel někdo,kdo umí opravit středové uložení kardanu,to by bylo terno.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#7 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od Drtic »

Dobrej poznatek, zkousel jsi projet turbokostky? Tam urcite o volvim haldexu najdes furu informaci, ktere by ti mohly pomoct..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#8 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od Roger »

martinopel píše:Kdyby se tak ještě našel někdo,kdo umí opravit středové uložení kardanu,to by bylo terno.
myslim ze by se nasel...ale je to strasna prace a nikomu se to nechce delat...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#9 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od LukášM »

Kamarád si nechával vyrábět zakázkový kardan včetně kloubů zde: http://www.kardan.cz/kardany.html a velká spokojenost. Třeba by nějaké rozumné řešení bylo i pro Volvo AWD.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Polná - Hrbov
Vůz: XC90 3.2 AWD Sport a V50 T5 AWD
Bydliště: Hrbov
Kontaktovat uživatele:

#10 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od P-zahradnik »

Nějaký posun v zapojení haldexu na tvrdo u novějších modelů než 2002? Mám XC90 3.2 Awd 2007 a aktuálně vadnou jednotku DEM
_________________
aktuálně: XC90 3.2 AWD Sport 2007 a Saab 9-3 1.9TTiD SC Aero 2009
bylo: V50 T5 AWD Kinetic 2006, Saab 9-3 TiD Vector 2008, V50 1.6D Momentum 2005

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#11 Haldex - už vím jak na něj

Příspěvek od Krasty »

_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“