odvětrávání klikovky dotaz

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#1 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od sk1no »

Hoj,

chtěl bych se zeptat ač možná dělám z komára vemblouda. Při výměně oleje jsem měl spodní kryt motoru celý jak od bláta a třeba vana byla taky jak od vodovějšího oleje. Umyto (a stav po ujetí cca 1500km zjistím až v práci, ale z vrchu vypadá že na krytu nějaký olej zase bude) i s motorem. Když jsem to nechal rozdeklovaný tak jsem zjistil, že mi sákne olej z odvětrávání klikovky. viz https://img23.rajce.idnes.cz/d2301/15/15365/15365454_37aaebad5cc4ffc9da43f1858c977193/images/20180702_185716.jpg?ver=0 stav po cca 60 km, takže věřím, že po delším nájezdu to bude horší.

K dotazu: budu-li počítat, že nejslabší místo kudy se může drát je přes těsnění pod UFO talířem, tak bude stačit vyměnit to těsnění. Ale spíš by mě zajímalo s jakým tlakem to odvětrávání funguje, abych tím že to utěsním nezničil buď ufo nebo nějakou hadici za tím. Toť má otázka k zamyšlení - ač se zdá paranoidní, tak moje auto pozná, že pro něj chci jen to nejlepší a vždy po nějakém servisu si najde něco nového :lol: a věřím tomu, že pokud je šance, že utěsním otvor, tak vybouchne třeba celý motor na přetlak :lol: :oops:
v70 ´00 2,5TDI

Díky za poznatky Ondra

PS: galerka olejničky a stav umytí https://sk1no.rajce.idnes.cz/UFO_olejnicka/
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 321
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

#2 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od Wolfram1944 »

Těsnění - 9179309
Ruské pojetí: https://www.drive2.ru/l/459283325303967830/
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 94
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo V60 D3 MY11

#3 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od Charlie# »

Čo sa týka tlaku. Skôr by som hovoril o podtlaku, pretože (aspoň u VW motoroch) je odvetranie robené tak že vzduch ktorý ide do sania strháva so sebou olejové výpary od klukovky. Predpokladám že v "UFE" bude membrána ktorá ovláda ventil ( na základe podtlaku? ) A púšťa výpary do sania kde sa privedú do valca a spália. Možno by bolo dobré vyčistiť pri výmene tesnenia aj tu hadicu a pokiaľ sa bude dať tak aj to ufo. S presakom oleja popod kryt ventilov som mal problém na audine. Korkové tesnenia stoja za prd vymenil som dve a po cca 2000km to začalo presakovala znova. Nakoniec som dal celogumove s vnútornou železnou vystužou + vymenil som aj skrutky ktoré boli súčasťou balenia ( na tesnenie bol iný priemer diery) a bol pokoj. Tesnenie bolo Victor Reinz ( týmto nechcem robiť reklamu ) Alebo bude najlepšie dať tam originál a vyhnúť sa tak laborovaniu. Predsa len tie gumové tesnenia na motore časom tvrdnu a potom je už nemožné tie úniky zastaviť.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#4 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od sk1no »

[quote="Charlie#"]Čo sa týka tlaku. Skôr by som hovoril o podtlaku, pretože (aspoň u VW motoroch) je odvetranie robené tak že vzduch ktorý ide do sania strháva so sebou olejové výpary od klukovky. Predpokladám že v "UFE" bude membrána ktorá ovláda ventil ( na základe podtlaku? ) A púšťa výpary do sania kde sa privedú do valca a spália. Možno by bolo dobré vyčistiť pri výmene tesnenia aj tu hadicu a pokiaľ sa bude dať tak aj to ufo. S presakom oleja popod kryt ventilov som mal problém na audine. Korkové tesnenia stoja za prd vymenil som dve a po cca 2000km to začalo presakovala znova. Nakoniec som dal celogumove s vnútornou železnou vystužou + vymenil som aj skrutky ktoré boli súčasťou balenia ( na tesnenie bol iný priemer diery) a bol pokoj. Tesnenie bolo Victor Reinz ( týmto nechcem robiť reklamu ) Alebo bude najlepšie dať tam originál a vyhnúť sa tak laborovaniu. Predsa len tie gumové tesnenia na motore časom tvrdnu a potom je už nemožné tie úniky zastaviť.

Super... nastane imploze :lol: :lol: :lol: Každopádně vyměním tohle, a pokud to bude rosit jinde tak půjdu takhle ze shora dolu. Nebo zjistím, že je to na nový auto :oops:
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 94
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo V60 D3 MY11

#5 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od Charlie# »

Na nové auto by som to nevidel . Vymeniť tesnenie určite zvládneš a cena tiež nebude likvidačná

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#6 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od sk1no »

[quote="Charlie#"]Na nové auto by som to nevidel . Vymeniť tesnenie určite zvládneš a cena tiež nebude likvidačná

Když jsem to vyměnil na starým autě, tak 2 měsíce na to rupla hadice od serva a šlo pryč :lol: :lol: Ale tohle je za poslední servisy už neprodejný i kdybych to dával za cenu jenom těch oprav :lol: Tak snad už to nebude rosit a budu se moct zaměřit na něco dalšího v seznamu. :)
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#7 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Pokavaď si pamatuju, už se to tu řešilo a vím že byl celkem vopruz to těsnění sehnat (a bylo celkem drahý na takovej flus gumy).
Jinak myslím že v ufu žádná membránka není, měl by to být jen taková malá jímka na olej. :green:
Až to budeš měnit, vyčisti si i druhý konec odvětrávání - je tam na vstupu do hadice sání turba vyhřívací vyfikundátor s malým průměrem, tam by jsi mohl mít bordel.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#8 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od sk1no »

z-d-e-n-a píše:Pokavaď si pamatuju, už se to tu řešilo a vím že byl celkem vopruz to těsnění sehnat (a bylo celkem drahý na takovej flus gumy).
Jinak myslím že v ufu žádná membránka není, měl by to být jen taková malá jímka na olej. :green:
Až to budeš měnit, vyčisti si i druhý konec odvětrávání - je tam na vstupu do hadice sání turba vyhřívací vyfikundátor s malým průměrem, tam by jsi mohl mít bordel.
Tehdá jsem to sehnal v T6r už nevím za kolik. Takže kam dojdu po hadici tam dočistit ju?
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#9 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od ms231 »

Ja kupoval u VW za 120, ale myslim, ze Igor psal, ze uz ani VW nedela.
Jinak jsem ho vymenil, protoze saklo, ale protoze nemam v motoru podtlak, tak to nove po roce zacalo taky trochu rosit. Takze by to asi chtelo (i v tvym pripade) zajistit podtlak a je vyreseno.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#10 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od sk1no »

ms231 píše:Ja kupoval u VW za 120, ale myslim, ze Igor psal, ze uz ani VW nedela.
Jinak jsem ho vymenil, protoze saklo, ale protoze nemam v motoru podtlak, tak to nove po roce zacalo taky trochu rosit. Takze by to asi chtelo (i v tvym pripade) zajistit podtlak a je vyreseno.
Souvisi to nejak s tou kravinou ktera klepe jak permonik a po seslapnuti brzdy to na chvilku prestane? Vakuovka. Uz jsem si vzpomel :D
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#11 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od ms231 »

Ne. Vakuovka je na brzdy, řízení EGR ventilu apod. Tady se využívá podtlaku že sání.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#12 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od ms231 »

Teda ještě je možný, že to má (může) tlakovat při volnoběhu a podtlakovat až při vyšších otáčkách.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#13 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od paiu »

Čus kluci. Měl bych dotaz k tomu testu s gumovou rukavičkou , sundal jsem víčko nalevaciho hrdla not.oleje a dal jsem místo něj gumovou rukavice, nastartoval jsem motor a rukavice se okamžitě zvedla na horu, pak jsem přidal plin na 2500 až 3000 otáček a rukavice padá dolu, je zácpana odvětrání ?nebo tak to ma být, píšu to protože mám velkou spotřebu mot.oleje, jeden litr na 800 km všude mi straší na generálku motoru.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#14 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od kwiko »

odvetranie O.K, motor K.O...

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#15 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od paiu »

díky, kolik by takova sranda stala penez? nebo sehnat motor?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 702
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#16 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od Pišta... »

paiu píše:díky, kolik by takova sranda stala penez? nebo sehnat motor?
Konzultoval bych zde http://www.svedskedily.cz/
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#17 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od paiu »

Pišta... píše:
paiu píše:díky, kolik by takova sranda stala penez? nebo sehnat motor?
Konzultoval bych zde http://www.svedskedily.cz/
Jo to je v plánu, ale prvně bych nechal zkontrolovat turbo, když to bude dobrý pak už jen k panu doktorovi Patočkovi. Diky
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#18 odvětrávání klikovky dotaz

Příspěvek od paiu »

panove našel jsem na youtubu to to video a dela mi to uplne přesne "
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“