Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#51 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Pišta

ano, dítě je blbé a koupilo 2.5T do které za necelý rok narvalo i s koupí, opravou AWD, vejfuky, coolery, premium sound, různý "stage 0"
už v současnou chvíli přes 230 000kč. Kolik mi za to dají v ČR? v bazaru 80 000, soukromník mě bude ukecávat na 110 000kč, "protože
je to pane už 12 let staré auto!"...tak to prostě je a přístup kupujících je objektivní - aut je všude 3 prdele, to že sem do něj rval
prachy navíc je jen a jen můj problém a cenu vozu tím stejně nezvednu.

To jedině, že by někdo chtěl vyměnit moje volvo (který prošlo hloubkovou repasí) za T5 a to asi nikdo neudělá a když, tak mi
nabídne 18 let starou s půl milionem na hrbu (na tacho samozřejmě max 220tkm, jsme v ČR kde mají auta poloviční nájezdy oproti zbytku
západní EU :lol: )
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 702
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#52 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Pišta... »

Stávající si nech jako Daily car, a ušetřený peníz za Stage X Y strádej na T5 kterou budeš pomalu předělávat k obrazu svému. Opravdu umí rohlík z Wau efektem i bez stage.
Je pravda, že to je už na diagnozu Volvo pacient a že nás tady je :green:
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#53 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

jo.....sem chorej, ale rád bych to auto v rámci finančních možností "vyšperkoval" - zatím se mi úspěšně daří,
díky mé finanční negramotnosti a ničím nebržděné vášni, rvát v podstatě všechno do Volva.

Dostal jsem se do stejný situace jako před lety s kolem - všechno top DH/FR komponenty, jenže tam
částka končila díky známostem na velkoobchodníky a celkově "gravity" komunitu na 200 000kč.

U auta je těch 200 000kč startovní investice. Čím dál tím víc mě se*e, že sem byl v říjnu 2017 utržená
p*del a přitáhl ze Švajcu jen 2.5T MY 2007 (i když za 75 000kč)

2 kwiko

Na auta jsem totální lajk - je to pro mě pojízdná židle na 4 kolech, která ze mě stejně nikdy nedostane ani
10% vyplavenýho endorfinu a adrenalinu, jako když sem lítal v Rakousku po alpskejch DH lajnách. Není
jak, v běžnym provozu jako dement jezdit nemůžeš a stejně seš pořád svázanej sedačkou, kdy si připadáš,
že sedíš v kriplkáře a jen lobotomě točíš rukama a občas něco uděláš s chodidlem. Kdo nečichl k silničnim
motorkám, FMX, DH/FR a jinejm extrémnim disciplínám, tak můj pohled na situaci nepochopí. Profesionální
auto motorsport nepočítám, to je už jiná liga.

V BSR ale nabízí pro mojí motorizaci (B 5254T2) přechod na velké 19T turbo z V70R, nemají problém se zárukou.
Problém se zárukou u stage 3/4 mají s pohonem AWD, kvůli kterému mi nechtějí soft nahrát. Tak nevím, proto
sbírám rady zde
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#54 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Pišta

právě že ne, nemysli, že sem neřídil silný auta, tohle je prostě subjektivní. Projel jsem se mimojiné i s V70IIR a rohlík mi rozhodně na rtech nevykouzlila (testováno na silnici, ne na okruhu), ale dopřála mi pocit, že jedu v autě, kam nacpu čokla, bagáž, kolo, !perfektně hraje!, je tvarově krásná a jede tak, že mi přijde, že když šlapnu na plyn, tak se prostě
něco děje a jedu vpřed a cejtim alespoň mírný šimrání. Stávající úpravy na 2.5T mi tohle prostě nenabídnou.

Byl bych nerad, kdyby to vyznělo tak, že sem retard, co má potřebu se v autě prohánět mezi ostatními vražednou rychlostí, tak to neni, za celej život
(a snad to nezakřiknu :ROFL:) , jsem neztratil ani bod a pokuty jsou celkově v řádech asi 3 tisíc kč - po 8 letech a cca 250tkm, jen prostě nerad
líný herky :unknown:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#55 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Fíla »

Zajeď na brzdu a budeš vědět na čem jsi. Zajeď do Třebotova k motorpowerovi, máš to kousek. Navíc jako jeden z mála lidí, co provozují brzdu ti dokáže i něco k výslednýmu grafu říct, dá se z něj totiž vyčíst mnohem víc než jen výkon a krouťák.

Víš, pořád mi připadá, že sis, převedeno na tobě bližší biky, koupil sice dobrý enduro se zdvihy 130/130, ale chtěl bys s ním jezdit to nejpřísnější DH. Takže ho přestavuješ, ale ono to není ono, protože ten základ je prostě pořád "jen" enduro. Tvoje pocity z V70R II chápu, měl jsem podobné. Ale ono se prostě chová přesně tak, jak ho postavili. Rychlej dálniční křižník bez jakýchkoli sportovních ambicí. Spousta zdejších se mnou souhlasit nebude, ale vůbec mi přijde, že celá platforma P2 má nejhorší jízdní vlastnosti ze všech volv, co jsem kdy řídil. Na dálnicích jsou to auta výborná, ale jakmile přijdou zatáčky, jsou prostě v prdeli a dává si je k svačině kde co, koně nekoně.

Klidně si kup za velký peníze 3" downpipe, ale jen abys pak nelitoval, že v nízkých a středních otáčkách (mimochodem v těch, kde se pohybuješ nejčastěji) ti to nejede už vůbec.
Já bych radši peníze investoval do podvozku a brzd. A nebo rovnou do nákupu jiného auta. Takového, které by mělo vstupní předpoklady pro to, co od auta chci a ty bych případně dál zlepšoval.

Jo a ještě jedna poznámka: přečti si ještě jednou to, co na předchozí stránce psal kwiko ohledně kompresního poměru a ojnic.

A nakonec ještě jedna poznámka. Kdybych měl Volvo P1, P2 nebo PIII platformy a chtěl chip, šel bych do tohoto: https://hiltontuning.com/.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#56 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

vystihl si to úplně dokonale :) ale teď jak z té louže ven? po zbytečnejch investicích by byl prodej absolutně nerentabilní.
S mojí současnou mzdou a splácenim půjčky si minimálně ještě 22 měsíců nemůžu dovolit žádný větší investice, takže
mi (subjektivně) nezbývá než alespoň něco udělat s tou turbo dírou, která se nejvíc projevuje v prvních vteřinách po šlápnutí
na plyn - pak už jede auto svižně. Ještě sem vygooglil nějaký BOV s uzavřenym okruhem, kterej nepíská, ale posílá to
zpátky do oběhu, v BSR nabízí i montáž spolu s případnou výměnou TCV a hadiček, bude-li třeba

EDIT:
díky za odkaz, ale chci to řešit osobně tady v Čr, ne posílat ECU do Tramtárie, řešit všechno po mailech a mít kvůli
tomu odstavený auto v řádech i týdnů, pokud se kurýři blbě vyspí
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#57 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Fíla »

BOV ti moc nepomůže. O jeho použití bych uvažoval až v tom případě, kdyby turbo dávalo takovej tlak, že standardní přepouštěcí ventil, který je součástí turba, už nebude stíhat. A i tomu se dá předejít instalací tvrdší pružinky a hlavně nové membrány...dá se koupit třeba zde: http://europeantuning.luondo.nl/en/13297492/repairkit-compressor-bypass-valve ...práce na 10 minut s cigárem.
TCV určitě vyměň za nový a klidně ho vyměň i za originál. Ten také funguje dobře. Pokud máš TCV stále původní, tím pádem cca 13 let starý, tak bych o jeho správné funkci dost pochyboval. Silikonové hadičky jsou sice fajn, ale moc jim nevěřím, že se pod tlakem nenafukují. Měl jsem je na autě, ale radši jsem je vyměnil za palivové tlustostěnné hadičky o vnitřním průměru 6mm. Sice nejsou krásně modré, ale svojí funkci, troufám si říct, plní lépe a stojí pár korun. Nech si zkontrolovat a správně nastavit wastegate. Kluci z D5T5 ti řeknou, na jakou hodnotu psi by měla být nastavená.

Navíc, ber to pozitivně, máš pěkné, opravené, funkční, univerzální auto, do kterého krom běžné údržby nemusíš nic moc investovat a minimálně 22 měsíců můžeš v klidu rozmýšlet, jaké bude to další. Mohl jsi na tom být daleko hůř. Mohl bys také jezdit ve Fóbii HTP. :beer:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 66
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Vůz: XC90

#58 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od motorpower »

Nevím kdo je Fíla, ale asi ho znám?? V každém případě ti to napsal naprosto výstižně. Jen bych upravil dvě věci. Do wastegate se cpát co nejméně, pokud je správně nastavena zakápnut. Pochopitelně ne od repasisty. A za druhé bych moc nevěřil hotelovému tuningu, prostě e-shop s tuningem provozuje kdekdo a vždy to stojí za .....víme co. Navíc sám jsi napsal, není to zrovna operativní.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#59 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od majty »

motorpower píše:Nevím kdo je Fíla, ale asi ho znám?? V každém případě ti to napsal naprosto výstižně. Jen bych upravil dvě věci. Do wastegate se cpát co nejméně, pokud je správně nastavena zakápnut. Pochopitelně ne od repasisty. A za druhé bych moc nevěřil hotelovému tuningu, prostě e-shop s tuningem provozuje kdekdo a vždy to stojí za .....víme co. Navíc sám jsi napsal, není to zrovna operativní.
Hilton tuning je jeden z nejlepsich cipu pro volvo.
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 66
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Vůz: XC90

#60 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od motorpower »

Máš jej? A s čím jsi srovnával. Nemyslím tím nyní sebe, Volva dělám, ale rozhodně nejsem volví specialista. Přijeď přeměřit, otestovat realitu. Pro mě je zklamání i Volvo orig, které velmi často,
či spíše vždy je pod udávanými hodnotami.
Mám na mysli, že zde někdo vyzdvihoval ARD, než se něco podělalo, a jak funguje zpětná podpora?? Ale ti mají aspoň adresu a telefon. Zde vidím pouze tlačítko nakupuj, e-mail a to mě trochu děsí. Byl jsi tam na návštěvě fyzicky? To už i BSR, které za mě také ne, dává aspoň možnost někam volat, ať už do Švédska či k nám a s někým verbálně komunikovat. I když tě také vyfakují, pouze osobně. A nejvíc mě fascinují stage 2 a 3 u podobných firem s vypnutím DTC bloků. Vždy se rád spletu, ale firem které opravdu dělají tuning a ne IT softing je už opravdu málo, a na webu je moc nenajdeš. Mám ještě někde kontakt na ladiče co dělal Blomqistovi, ale nevím zda ještě žije, natož ladí. Ten dělal Saaby, ale byl to opravdu machr. Měl i někoho u sebe mladšího na sw a vím, že byl opravdu dobrý. Zkusím pohledat.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#61 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od python.p »

Děláš i AWD? Chtěl jsem si nechat změřit opravnej a zajetej motor a pak s chipem. :)

Děláš, už jsem si to našel. ;)
Naposledy upravil(a) python.p dne 30 srp 2018 18:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#62 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

No já přijedu určitě, Petr Chrpa psal, že to vidí na říjen, tak bych tam klidně přijel společně s ním. Do té doby bude v autě do88 i LPG, tím
spíš chci využít tvé nabídky. Mezitím zjišťuju, že se se mnou začíná pomalu loučit původní 14T - tím spíš mám dilema, zda repasovat
stávající turbo, nebo při té příležitosti rovnou použít zrepasované 16T, ale od toho mě kwiko i Fíla odrazují kvůli kompresnímu poměru a ojnicím,
které jsou u B 5254 T2 MY07 jiné než u T5/RII (ale třeba svody jsou na mém MY07 z RII), takže raději poslechnu a zůstanu i nadále u 14T,
i když tím definitivně pohřbívám možnost budoucích, výkonostních úprav na tomhle autě :cry:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#63 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od python.p »

Nikdy neříkej nikdy... pak se ti něco posere a stejně do toho budeš muset sáhnut a myšlenky tu zase budou.

V žádném případě nechci nic přivolat, ale většina z nás nemá nová auta. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#64 Oprava, výměna turba KKK K24 Volvo S60 T5 191kW

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ejdou Rotacak píše:No já přijedu určitě, Petr Chrpa psal, že to vidí na říjen, tak bych tam klidně přijel společně s ním. :cry:
V září jsem mimo a ještě mně zase postihly nějaké nečekané zdravotní problémky ,ale snad to bude po odpočinku zase ok.
Takže já budu snad moci v říjnu nebo kdy se to hodí tobě a taky motorpower ,aby na nás měl čas a já to už nějak dořeším a pokud by se teďka dohodlo pevné datum tak bych přítáhl ještě jedno .Sice jen Itala ,ale něco tam bude mít taky navíc .Musím dopředu dohodnout druhého řidiče(spíše řidičku ).
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“