Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 6 roků
Bydliště: Jihlava
Vůz: V70 SW58K2 2,4T 00

#1 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od Martini007 »

Tož to je moj první dotaz, páč už opravdu nevim koho a kde se ptát.
Elektronika v mojí v70ce si žije vlastním životem a nikdy nemůžu předpovědět, co během který jízdy nebude správně fungovat.
Hlavní boje sem teď sváděl se zbastleným konektorem abs/stc jednotky, kterej byl úspěšně zničen 1.majitelem. Zadařilo se vyměnit a zdá se, že abs nevypadává alespoň při otřesech auta nebo škubání motoru. Ovšem chybu počítač vyhazuje i nadále, přičemž někdy během jízdy abs zhasne a budíky začnou znovu měřit. Podotýkám-zkoušel sem vyměnit za jinou jednotku a přehrát ve Volvu - nezadařilo se. Nadále vyhazuje často chybu motoru - sešlápnutí na plyn mívá strašnou prodlevu a zpoždění (i několik vteřin) a pak se motor roztáhne. Ikdyž chybu nevyhodí, motor se nejprve jakoby dusí a chvěje a pak teprve zabere. (Před necelým rokem sem měnil škrtící klapku) Málokdy pak vyhodí chybu chybu přímo brzdového systému. Tempomat, pokud jde nahodit, vždy po chvíli spadne, ikdyž nenaskočí chyba ABS jednotky. A pak jsou tu další chyby, méně závažné - najednou nejde ovládat zpětné zrcátko, pak se zblázní , dojede do krajní polohy, přeskakuje přes zuby a po chvíli servo zastaví. Podobně se splaší ovládání bočních a střešního okna....MYSLÍTE, ŽE JE PŘÍČINA V TÉ CENTRÁLNÍ ŘÍDÍCÍ JEDNOTCE, A ŽE TO ZPRAVÍ JEJÍ PŘEHRÁNÍ? JINÉ NÁPADY?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od raolsa »

Máš nějaký konkrétní výpis chyb z Vidy?
CEM by to dělat mohla, ale spíše její oxidace než špatný sw.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 6 roků
Bydliště: Jihlava
Vůz: V70 SW58K2 2,4T 00

#3 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od Martini007 »

Mám komplet výpis z origo diagnostiky - bylo to před všema těma možnejma pokusama, ale zřejmě ty současný chyby mají příčinu stejnou. Co se týče ECM vyhodilo to:
ECM-9150 Throttle position (TP) sensor 1 - Faulty signal
ECM-91A7 Throttle position (TP) - Faulty control - obojí chápu jako vadné snímání polohy plynového pedálu

a ještě se objevila
ECM-Vehicle speed signal (VSS)- Signal missing - sice napsal found active, ale chápu to jako popis budíků bez signálu o rychlosti a ty skutečně vypadávají

Odhaduješ zaoxidovaný tišťáky na ECM, což je řídící jednotka motoru... Může způsobovat zkrat na ECM chyby typu nefunkčního ovládání zpětných zrcátek nebo výpadky jednotky ABS? Nebo myslíš,že sou oslintaný plošný spoje ve všech jednotkách? :%)

Jinak díky za tip!!!

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od raolsa »

Nepsal jsem ECM ale CEM, což je hlavní jednotka (nad nohama řidiče).
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 6 roků
Bydliště: Jihlava
Vůz: V70 SW58K2 2,4T 00

#5 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od Martini007 »

OK, moje chyba.
Každopádno software sem už vyloučil, páč sem nechal přehrát CEM, ECM, ETM i ABS/STC a......nulový výsledek, skoro horší.
Zatím se psal jednomu autoelektrikáři, neznáte někoho šikovnýho z Jihlavska/Vysočiny?

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#6 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od ok2ucx »

škrticí klapka (ETM) je pravděpodobná příčina - tam bych naprosto zásadně začal jako první. V diagnostice lze provést její zběžný test (pokud máš aktuální SW). Půjč si nějakou >>prokazatelně<< dobrou, nebo lépe nechej zrepasovat tu svoji (http://ecu.de), protože - pokud nemá repasi - bude asi KO.

Klapka se právě často projevuje tak, že to svádí na pedál plynu, který se naopak takřka nikdy nekazí.

Zoxidovanou ECM (zvláště ME7 nebo tady Denso) jsem fakt ještě neviděl. Což se nedá říct o EDC16 nebo SID803, které (u P1) dali přímo do podběhu, kam stříká voda se solí. Dobrou chuť.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 6 roků
Bydliště: Jihlava
Vůz: V70 SW58K2 2,4T 00

#7 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od Martini007 »

Dobrá, ale jak bys vysvětlil neustále výpadky ABS, potažmo tachometru? Škrtící klapku sem navíc měnil za originální repasovanou před necelým rokem a ujel na ni tak max. 6-7 tis, km. Po výměně motor přestal v zásadě škubat, ale výpadky abs trvaly+ např. tempomat s touto klapkou nevydržel fungovat déle než pár sekund. Pokud je na vině opět klapka,nebude na vině sama.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#8 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od ok2ucx »

Patrně nesouvisející závady - pokud vypadává tacho (rychlost/denní km), tak je primárně problém v ABS/BCM (a bude to i ten tempomat) - polámané ABS/BCM máme na stole velmi často, když se v tom nevrtá nikdo dříve, šance na kvalitní opravu vysoká.

U té klapky - je kriticky nutné, aby měla správný SW (který patří k SW v ECM a k autu samozřejmě). Jestli byl proveden ETM reload ve Vidě, tak by klapka měla mít SW OK.

Když se dívám na seznam dalších závad, dveře ovládá DDM/PDM, střešní okno zase UEM - pak už to může být cokoli - klidně i nějaký problém v kabeláži na CANu - zkrat / přerušení / cokoli. Nebo jen nějaká splašená / zatečená jednotka. Tohle bude asi chtít podrobnější diagnostiku, ne jen věštění z křišťálové koule na fóru.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 6 roků
Bydliště: Jihlava
Vůz: V70 SW58K2 2,4T 00

#9 Palubní počítač vyhazuje různé chyby,příčina se hledá

Příspěvek od Martini007 »

Abych v rámci předání zkušeností uzavřel toto téma. Měření rychlosti a ruku v ruce nefunkční ABS a tempomat nakonec vyřešila oprava ABS/STC jednotky. Škubání motoru, neplynulý zátah a prodlevy ve výkonu sem vyřešil výměnou váhy vzduchu. To sem jen střílel a odhadoval dle chování motoru a reakce na plyn. Originální diagnostika nebyla schopná přesně tuto příčinu odhalit...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“