S80I drnčení/rezonance z motorové části
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#1 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Ahoj,
z motorové části se mi začal ozývat divný zvuk, který připomíná drnčení, nějakou rezonanci kovové části, možná i něco jako chrapot motoru. Zvuk se objevuje zhruba od 1700+ otáček, nejvíce okolo 2000 a potom až ve vysokých otáčkách 4000+
Děje se to pouze, když je motor pod plynem. Nezáleží přitom jak moc mám plyn sešlápnutý, můžu ho jen lechtat. Při brždění motorem v oněch kritických otáčkách ke zvukům nedochází.
Dále jsem si všiml, že při studeném motoru se tyto zvuky téměř neprojevují a pokud ano tak velice málo. Lze říci, že se s tím jak je motor více zahříván zvuky se projevují více a více.
U auta mám dodělávané LPG, které ale nemá na tento zvuk vliv. Děje se nezávisle na tom zda-li jedu na benzín nebo LPG.
Blbý, je že vzhledem k tomu, že se zvuk ozývá pouze pod plynem nejde to jen tak lehce otestovat, chtělo by to kanál + válce otevřenou kapotu a poslouchat a poslouchat.
Proto se na vás obracím s dotazem zda někoho nenapadá čím by to mohlo být? Popř. nemá někdo na tomto autě stejný problém? Je to obyčejný 103kw atmosférický motor.
Díky za postřehy.
z motorové části se mi začal ozývat divný zvuk, který připomíná drnčení, nějakou rezonanci kovové části, možná i něco jako chrapot motoru. Zvuk se objevuje zhruba od 1700+ otáček, nejvíce okolo 2000 a potom až ve vysokých otáčkách 4000+
Děje se to pouze, když je motor pod plynem. Nezáleží přitom jak moc mám plyn sešlápnutý, můžu ho jen lechtat. Při brždění motorem v oněch kritických otáčkách ke zvukům nedochází.
Dále jsem si všiml, že při studeném motoru se tyto zvuky téměř neprojevují a pokud ano tak velice málo. Lze říci, že se s tím jak je motor více zahříván zvuky se projevují více a více.
U auta mám dodělávané LPG, které ale nemá na tento zvuk vliv. Děje se nezávisle na tom zda-li jedu na benzín nebo LPG.
Blbý, je že vzhledem k tomu, že se zvuk ozývá pouze pod plynem nejde to jen tak lehce otestovat, chtělo by to kanál + válce otevřenou kapotu a poslouchat a poslouchat.
Proto se na vás obracím s dotazem zda někoho nenapadá čím by to mohlo být? Popř. nemá někdo na tomto autě stejný problém? Je to obyčejný 103kw atmosférický motor.
Díky za postřehy.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13033
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
- It’s my birthday
#2 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Zkontroluj stav a hlavně dotažení hlavní řemenice.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#3 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Máš na mysli řemenici, která je součástí klínového řemenu? Neboj, sám se do toho pouštět nebudu jen ať vím, co říct v servisu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13033
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
- It’s my birthday
#4 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Když řekneš: Středový šroub hlavní řemenice, tak budou vědět.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#5 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Jen taková věcná, kdyby to byla opravdu řemenice, nebyl by i nějaký náznak na volnoběh? popř. při vytáčení motoru při volnoběhu? Před týdnem mi měnili rozvody včetně vodní pumpy, napínací kladky a drážkového řemenu, tam by si asi povoleného šroubu na řemenici nebo celkově volné/vadné řemenici všimli ne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 738
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
#6 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Predpokladam, ze ty zvuky se ozyvaly pred servisem? Nema to pricinou souvislost?
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#7 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Ano již před servisem, právě jsem očekával, že to dělá nějaká z kladek a zvuk po kompletní výměně rozvodů zmizí, no nezmizel :/
#8 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Koukni se na plochý řemen,pak zkus zapnout a vypnout klimatizaci. Pokud se řemen po zapnutí klimy rozvibruje, máš zaseklou volnoběžku alternátoru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#9 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Ahoj,
děkuji všem za tipy, zvláště ten, že by to mohla být řemenice velice pomohl. Nakonec onen zvuk nedělala přímo samotná řemenice, ale plastová krytka za řemenicí, která kryje rozvodový řemen zespodu.
Ačkoli byly oba šrouby na krytce dotaženy na max, krytka se i tak hýbala a při zahřátí začala vibrovat okolo šroubů. Šrouby mají totiž na části závitu nejprve vymezovací kolíček a až poté začíná samotný závit, tak že, i když byl šroub plně dotažený, kolík již nedovolil plné dosednutí a vznikla malá vůle. Pravděpodobně se plastový kryt postupem času smrsknul. Každopádně podložka to vyřešila a krytka již nechodí a nic nevibruje
děkuji všem za tipy, zvláště ten, že by to mohla být řemenice velice pomohl. Nakonec onen zvuk nedělala přímo samotná řemenice, ale plastová krytka za řemenicí, která kryje rozvodový řemen zespodu.
Ačkoli byly oba šrouby na krytce dotaženy na max, krytka se i tak hýbala a při zahřátí začala vibrovat okolo šroubů. Šrouby mají totiž na části závitu nejprve vymezovací kolíček a až poté začíná samotný závit, tak že, i když byl šroub plně dotažený, kolík již nedovolil plné dosednutí a vznikla malá vůle. Pravděpodobně se plastový kryt postupem času smrsknul. Každopádně podložka to vyřešila a krytka již nechodí a nic nevibruje
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#10 S80I drnčení/rezonance z motorové části
Ahoj, mám asi ten samý problém, příznaky jsou do puntíku stejné. Chtěl bych se zeptat, je to nějak složité? V práci si můžu dát totiž auto na rampu, akorát že jsem na tyhle věci celkem vemeno. Spíš mi jde o přístup k tomu. Pokud se k tomu dá dobře dostat, tak to třeba zmáknu.
Díky za odpovědi. s70 2.4T
Díky za odpovědi. s70 2.4T
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 616 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Romulusw
-
- 21 Odpovědi
- 2426 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od krusnohorec.dc
-
- 3 Odpovědi
- 515 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od davidasis
-
- 10 Odpovědi
- 593 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ochoda