C70 B5254S

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#1 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

Koupil jsem auto s nefunkčním motorem a zajímá mě, jestli je chyba v tom, v čem si myslím. A nebo mě místní guru zas tak rozhoděj, že z toho nebudu spát, ale přece jen se zeptám :D

Měřil jsem před sundáním hlavy tlaky a výsledky jsem měl v barech na válcích od rozvodů : 7bar 5bar 14bar 5bar 8bar dost prapodivný.

Potom co jsem zkoušel dle roberta DIY těsnost ventilů, tak většina ventilů na sací částí, kromě právě třetího válce, propouštely. Co se týká výfukové části, tak propouštěly všechny.

Tím se asi snad dají vysvětlit ty tlaky. Auto nešlo předtím vůbec nastartovat. Při pohledu na blok a válce, tak je na vrchu válců dost velká černá vrstva sraček, ne jen karbonu ale bordelu.

Moje otázka tkví v tom, jestli jsem něco nepřehlídnul a nemohlo by to být ještě nečím dalším (nad špatně těsnícíma kroužkama radši ani nepřemýšlím, znova se mi to rozebírat nechce :(()

dík za každý názor :)
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12978
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 C70 B5254S

Příspěvek od raolsa »

A zkoušel jsi měřit tlaky s troškou oleje nalitého do válců? Tím by se totiž vyloučily vadné kroužky.
Pokud ne a máš to složený tak znovu změřit tlaky a když budou zase špatný tak nová rozborka.
Pokud to složený nemáš tak vyndat písty a na kroužky kouknout.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#3 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

Bohužel jsem to měřil bez oleje :( Takže to asi budu muset vytahat a pro jistotu překroužkovat, ovalitu asi měřit nebudu ale to už by snad mělo být vše :/
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#4 C70 B5254S

Příspěvek od Honza »

Což napřed vyřešit hlavu , píšeš že tam propouští všechno co tam je.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 C70 B5254S

Příspěvek od Urvanej »

Je divný, že netěsní sací ventily, protože ty se nepodpalujou. Ale jak píše Honza, začal bych hlavou, kde po shození vačky uvidíš jak vypadá uložení a podle toho se dá usuzovat, zda to mazalo nebo ne a podle toho pak kdyžtak řešit spodek.
V horní úvrati bys mohl vidět horní kroužek a podle jeho spáry by se taky dalo usuzovat, jak moc si řikaji o řešení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12978
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 C70 B5254S

Příspěvek od raolsa »

No, ona je otázka jestli když vyřešíš hlavu to pak bude dobrý. Co když ne? Tak to budeš muset rozdělat znovu a stejně překroužkovat.

Motor venku asi nemáš, co?

Podle mě by asi stálo za to sundat vanu, vytahat písty a zkontrolovat. Eventuálně by jsi mohl zrovna vyměnit šály, jestli budou ojetý. Atd. atd. atd. ....... :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#7 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

raolsa píše:No, ona je otázka jestli když vyřešíš hlavu to pak bude dobrý. Co když ne? Tak to budeš muset rozdělat znovu a stejně překroužkovat.

Motor venku asi nemáš, co?

Podle mě by asi stálo za to sundat vanu, vytahat písty a zkontrolovat. Eventuálně by jsi mohl zrovna vyměnit šály, jestli budou ojetý. Atd. atd. atd. ....... :D
Stačí mi když ten motor bude fungovat nechci ho mít jako novej :D Ale asi ty písty vytahám a kroužky vyměním protože jak píšeš, rozebírat to podruhý je hrob :/

Urvanej: vyzkouším děkuju :)
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#8 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

Tak po delší době jsem se konečně dostal k rozhýbání všeho. Lapoval jsem ventily a to očividně na tlaky pomohlo, bylo to dost zakarbonovaný a nětěsnilo to... Nicméně teď mám problém s tím, že mi motor prostě neudrží volnoběžný otáčky :/ a i když mám vidu tak z toho tolik rozumnej nejsem.
Auto nastartuje ale když otáčky padají k stavu, že se má udržet volnoběh tak to prostě zhebne.

Když pak napíchnu vidu vyskakují tyhle dvě chybky viz příloha fotka


Vadný immo by snad vypnulo motor okamžitě a ne takhle podivně ne ?
Může tohle způsobit čidlo teploty vody ? :O
A mám vadný čidlo hladiny vody v nádobce, očividně dle videa... to snad ale vůči startu nevadí ne?
A jinak vařím z vody :kuchta: :(
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (60.55 KiB) Zobrazeno 1194 x
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#9 C70 B5254S

Příspěvek od ok2ucx »

Zjevně je to nějaký problém v komunikaci mezi modulem IMM (immobilizér) a ŘJ motoru ECM. Obě uvedené chyby k tomuto směřují, byť to na první pohled nevypadá jako jako "klasický nesoulad" mezi oběma jednotkami. Nejmenovaná diagnostika obsahuje rovněž celkem detailní troublshoting, kterým bych ihned začal. Směřuje to k tomu, zda-li mají obě jednotky napájení, resp. správné 12V signály ze spínací skříňky. Ev. zkus ještě prověřit systémové relé k ECM.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#10 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

ok2ucx píše:Zjevně je to nějaký problém v komunikaci mezi modulem IMM (immobilizér) a ŘJ motoru ECM. Obě uvedené chyby k tomuto směřují, byť to na první pohled nevypadá jako jako "klasický nesoulad" mezi oběma jednotkami. Nejmenovaná diagnostika obsahuje rovněž celkem detailní troublshoting, kterým bych ihned začal. Směřuje to k tomu, zda-li mají obě jednotky napájení, resp. správné 12V signály ze spínací skříňky. Ev. zkus ještě prověřit systémové relé k ECM.

/PL
Nejsem autoelektrikář tak nevím jak pořádně zkontrolovat funkcionality těchto modulů, už jsem na troubleshooting koukal ale je tam spoustu přípravků, který nemám jelikož jsou to nějaký konektory na kontrolu vedení od ECM k IMM. Nicméně tuhle chybu mi hlásilo teď i moje B5204T3. Bojuju teď po odstínění lambdy s její správnou funkcionalitou a vždy po smazání chyby auto naskočí a hned chcípne, napodruhé už startuje správně ale vyskočila mi právě taky stejná chyba IMM a ECM. Tak jestli jen nevyskakuje tahle chyba pokaždé, když auto prostě nastartuje a pak hned chcípne :/ ...
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#11 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

Tak jsem dnes znova zkoušel a zkoušel a nedospěl nijak dál. :/ Nicméně se mi objevuje k Chybám Immo a komunikace mezi modulem motoru ještě
ECM-902B Komunikace s jednotkou škrtící klapky. Ta by taky mohla způsobit neudržení volnoběžných otáček, protože auto opravdu nastartuje a než spadne na otáčky, kde má udržovat volnoběh tak zní v pohodě, někdy jde dokonce i vytočit ale pak protě většinou do 2-5s začnou otáčky padat auto umře... Šel jsem tedy do VIDY a chtěl dát test škrtící klapky ale pokaždý mi to vyhodilo chybu "targetinvocationexception" a test nejde spustit... U mojí B5204T3 to nicméně jde tak mě napadlo to vyzkoušet doma. Typově jsem dohledal, že Magneti Maleri klapka je stejná dle skandixu ... Ale i když mojí to krásně otestuje tak tu z B5254S ne... Všiml jsem si jiný verze SW takže to bude nejspíš tím ? Jde měnit klapky z auta na auto nebo je ta klapka přímo pro danou jednotku naprogramovaná ? Případně je potřeba najít stejnou verzi SW ? Obě ty verze jak VIDA píše jsou po aktualizaci z roku 2006 (bůhví co tam bylo za aktualizaci ale je to pro ten test potřeba) Takže jsem zase na bodu 0 a jen hádám.
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#12 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

Je tady prosím někdo z Prahy a okolí s atmo motorem po roce 1999, jedná se mi o klapku magneti marelli neboli magnet na maléry. Mám vidu a chtěl bych zkusit test klapky, jelikož mi u mě vyskakuje SW chyba ve vidě a test nejde spustit :( Na oplátku nabízím alespoň kompletní projetí vidou
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#13 C70 B5254S

Příspěvek od ok2ucx »

Do software MM v novějších verzích SW dodělali právě ten test - je to procedura, kdy se během testu pomalu hýbe klapkou hore-dole a na grafu sleduješ, jaké hodnoty vykazují oba senzory polohy. Pokud se rozcházejí, jsou sensory vadné.

Jestli tvoje verze SW v ETM neumí test, doporučuji zajet do autorizáku (nebo i k independentům, ale tam kde mají ostrou Vidu) pro "ETM upgrade", nestojí to moc, obvykle se upgradne také SW v ŘJ motoru (ECM) - pokud máš čip, příjdeš o něj.

Potom lze klapku testovat. To samotné by bylo celkem až tak super užitečné, ale v tom novém FW ETM je také i "tolerantnější" vyhodnocování polohy klapky, což dá klapce nějaký ten měsíc nebo rok života navíc. Nakonec ji stejně budeš muset zrepasovat (případně vyměnit, ale tam je riziko, že natrefíš na ještě horší kus). Repase umí velmi dobře v ecu.de za rozumný peníz. To se ti pak vrátí tvá původní klapka, t.j. i původní SW a je to napořád.

Při výměně klapky za jinou máš buď velkou kliku a SW bude sedět, v opačném případě pak musíš nějakým způsobem do vyměněné klapky dostat původní SW (to umíme za pomocí procesu klonování přes VDASH).

/PL

P.S. Pokud ti courá volnoběh, zkontroluj (nebo rovnou vyčistit) odvětrávání klikovky PCV - tudy se dokáže tlačit falešný vzduch do sání a to se pak dějí věci.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#14 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

SW na klapce je již novější (Dle VIDY je tam u toho testu ETM číslo SW a zároveň signalizace se zeleným kolečkem, jestli je klapka s novým SW. Tahle klapka už má update ať už podle tý signalizace tak i dle čísla SW kde jsou ve VIDĚ ty čísla SW vypsaný, stejně jako aktuální na klapce) Jen ta chyba prostě vyskočí až po spuštění testu klapky. Na mém druhém autě s B5204T3 tenhle test proběhl naprosto, ale mám právě jiný SW klapky :/ Čili nedokážu u sebe ve druhém autě tuhle klapku otestovat.
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#15 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

Tak update, klapku jsem našel jetou a přehrál jsem díky D5T5 soft do té jeté. Co se týče klapky, tak ta se už dle testu tváří jako plně funkční a odchylku to ukazuje pouze 0,3°, což je krásně v limitu(13°) . Ale chyba pořád stejná, auto nastartuje, volnoběh neudrží a chcípne. Co se týká PCV tak to jsem asi 3 dny zpět vyndal a vyčistil, je normálně prostupný :/ ... A Volal jsem si i s Marrou a poradil podtlak, hledal jsem všude možně ve VIDě a schéma podtlaku k tomuhle motoru nemůžu najít, prostě jsem buď slepej nebo blbej... ani google nepomůže. Nemáte někdo prosím schéma podtlakovýho rozvodu u tohohle auta. Moc děkuju
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#16 C70 B5254S

Příspěvek od sedli02 »

Tak mám další progres po spolupráci s D5T5 se podařilo nahrát soft na jinou klapku ale auto nadále nedržel nastartováné. Začal jsem podezřívat palivo a přišel na vadný relé k čerpadlu. Auto už drží nastartovaný ale pouze pokud držím plyn... Volnoběh si samo prostě neudrží. S autem se dá popojíždět a držet ho v otáčkách ale jak říkám pouze pomocí šlapání na plynový pedál ... Když auto nechám bez držení pedálu chcípne hned jakmile spadnou otáčky k volnoběžným (tzn tak kolem 900 otáček začne kolísat až chcípne)

VIDA napsala vadné teplotní čidlo - přední lambda(teplotní čidlo). Vyzkouším prohodit ale ptám se na zkušenosti, může tohle způsobit jen špatný teplotní čidlo-lambda nebo mám ještě šotka někde ? Například podtlakový hadice nebo bůhví kde :(

Tak vyřešeno, našel jsem hadici podtlaku, která nebyla zapojená ... je to hadice podtlaku k vstřikům a konečně jsem ve vidě bez chyb :X
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“