ABS

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#26 ABS

Příspěvek od red baron »

Wolfram1944 píše:
red baron píše: .. jen se mi libi kdyz na me sviti tlacítko misto zaslepky...
Takže příznivec atrap?
Ty měl docela na úrovni SGC - měl tam ovladač od elektrického sedadla nasazený na manuálním a pak měl podél zadního popelníku tlačítka jako že na vyhřívání zadních sedadel. Prý i svítily. :D Taky za to v galerii sklidil patřičný obdiv. :D
Mohl bys tam zkusit nějak nabastlit předek od automatické klimy, to by bylo taky dobré.
Nebo takové zřejmé věci jako tlačítka vyhřívání sedadel, ovladač zrcátek a oken do středového tunelu. Napadá mě i rozblikat diodu za čelním sklem, jako že tam je alarm... :lol:

Jinak přeji ti, ať to abs rozchodíš.
NA stredovym tunelu mam jen ovladač pravyho zrcatka a kvedlačku,nic bych tam atrapovyho nepridaval lip se mi tam takhle uklizí. Ten panel klimy nejni uplne spatnej napad:-))
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#27 ABS

Příspěvek od red baron »

Martine myslím ze s funkčním ABS bych v poho dobrzdil bez čumáku v pulce přechodu a asi 60 lidi u autobusových zastavek které jsou poblíž by si ušetřilo prudké vlevo a vpravo hled po zaslechnuti zvuku smyku:-))[/quote]
S funkčním ABS je brzdná dráha delší!![/quote]
To se mi moc nezda az to ABS budu mit uzdravený tak to vyzkouším.
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 321
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

#28 ABS

Příspěvek od Wolfram1944 »

To máš pěkně spartánskou 850. Teď jsem se zasnil, co by obnášela instalace klimatizace do auta bez ní. Teda nesmysl z více hledisek, ale výzva hezká. :)
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

GDPR_user

#29 ABS

Příspěvek od GDPR_user »

red baron píše: To se mi moc nezda az to ABS budu mit uzdravený tak to vyzkouším.
To je stará známá věc,jediná výhoda ABS je,že nedochází k zablokování kol,takže je auto řiditelné.I když pravdou je,že hodně záleží na řidiči.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#30 ABS

Příspěvek od kwiko »

Nieje to stara znama vec. Ci auto zabrzdi s abs rychlejsie ako bez, zalezi na podmienkach!!! a aute (hmotnost, velkost kolies, konstrukcia naprav, ich stav). A tusim tam statistcky vychadzal zaver, ze pre lahsie auta ma abs menej zmysel ako pre tazsie s ABS... (a volvo nieje z alobalu)

tuto je marketingovo zjednoduseny opacny koniec
http://autoperiskop.cz/brzdeni-s-abs-prinasi-novou-kvalitu/

Pravda ale je, ze udrzat auto na vozovke je casto ovela dolezitejsie nez brzdna draha

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#31 ABS

Příspěvek od red baron »

Wolfram1944 píše:To máš pěkně spartánskou 850. Teď jsem se zasnil, co by obnášela instalace klimatizace do auta bez ní. Teda nesmysl z více hledisek, ale výzva hezká. :)
Jo byl to doslova holobyt. Melo to jen elektricky ovladany zrcatko spolujezdce a šíbr. Dodaval jsem porednou loketku s drzakem pití origo 2 din radio a palubku z V70 s PC s jeho ovladacem. Klimu nepotrebuju el.okna jsem oželel taky alespon se to nemuze rozbit kdyz to tam neni.
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

GDPR_user

#32 ABS

Příspěvek od GDPR_user »

kwiko píše:Nieje to stara znama vec. Ci auto zabrzdi s abs rychlejsie ako bez, zalezi na podmienkach!!! a aute (hmotnost, velkost kolies, konstrukcia naprav, ich stav). A tusim tam statistcky vychadzal zaver, ze pre lahsie auta ma abs menej zmysel ako pre tazsie s ABS... (a volvo nieje z alobalu)

tuto je marketingovo zjednoduseny opacny koniec
http://autoperiskop.cz/brzdeni-s-abs-prinasi-novou-kvalitu/

Pravda ale je, ze udrzat auto na vozovke je casto ovela dolezitejsie nez brzdna draha
No vidíš a zrovna na XC90 mám ABS vypnuto,neboť mám odzkoušeno že brzdná dráha je podstatně kratší . Dokonce jsem se setkal se situacemi kdy s ABS není vozidlo vůbec schopno zastavit!!!

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#33 ABS

Příspěvek od Jasper »

Stara znama vec je, jak ABS funguje a sve pojmenovani tohoto udelatka to potvrzuje. Zcela zasadni je druh a stav povrchu, na kterem je auto brzdeno. Vice k tomu neni treba sdelovat. Bez ABS na suche vozovce s dobrymi pneu zastavi vuz drive nez se zapnutym ABS...Oproti tomu auto na mokre,zledovatele ci zasnezene vozovce nebudete mit sanci nikdy tak uridit, v pripade ze se kola zablokuji, jak se zapnutym ABS...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#34 ABS

Příspěvek od red baron »

Cau hoši mam nove poznatky na tema ABS menil jsem zarovky podsviceni budiku tak jsem zkontroloval i zarovky kontrolek vsechny jsou funkcní. Vypojil jsem tedy jeste na levym prednim kole cidlo ABS a kontrolka opet nic. Tak Ondro budu ti volat na volny termin navstevy. . . .
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#35 ABS

Příspěvek od Ondra. »

jasne neni problem
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#36 ABS

Příspěvek od red baron »

Ondra. píše:jasne neni problem
Dekuju. Setkal jste se nekdo nekdy s takovymhle mrtvym ABS bez vystrahy? A s takovymi symptomy?
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#37 ABS

Příspěvek od red baron »

Ondra. píše:jasne neni problem
Volvorin si ze me dela kozy dnes rano na snehu ABS fungovalo jako by se nechumelilo
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#38 ABS

Příspěvek od Ondra. »

no jasny bude nacata jednotka chvili kontakt vodi chvili ne. proletujeme ji nic s tim nezkazime...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850 tdi
Bydliště: Praha

#39 ABS

Příspěvek od Krumpl »

S funkčním ABS je brzdná dráha delší!![/quote]

je to slozitejsi tema, ale ve zkratce se da rict, ze na hladkem povrchu s dobryma pneumatikama neni. jednoznacne kratsi brzdna draha je kdyz se auto muze zahrabat, napriklad na pisku. kola se zablokuji, hrnou pred sebou naval pisku a auto ti zastavi lip. na hladkym povrchu jde spis o trakci a ztratu trakce a ABS vede

ale vsechno je to jenom povest ;o)
_________________
Je: 850w D5252T automat r.v.96, Pohřebák
Bylo: 850w D5252T manual r.v.96, Švédský tank

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850 tdi
Bydliště: Praha

#40 ABS

Příspěvek od Krumpl »

red baron píše:
Ondra. píše:jasne neni problem
Volvorin si ze me dela kozy dnes rano na snehu ABS fungovalo jako by se nechumelilo
Tema ABS neni zas tak jednoduchy.
co se tyka kontrolek, bazaristi driv bezne delavali, ze kontrolku nefunkcniho systemu napoji na nejaky funkcni, nejcasteji to delavali u airbagu. napoji ti to treba na dobijeni. nastartujes, vypne ti kontrolka dobijeni a zhasne i airbag, kterej tam treba ani nebyl po havarii namontovanej ;o)

a ted k ABS. asi vsichni vime, jak ABS funguje. zubatej krouzek co se otaci zaroven s kolem, snimac, draty, jednotka.
na tom krouzku je urcitej pocet zubu. ted jsem si to dohledal a prekvapilo me, ze jak u 850ky tak i u vsech dalsich rad ma volvo 48 zubu. to mi prijde docela malo, protoze treba VW T4 ma 48 zubu a T5 uz mela 52 nebo 72... uz si to nepamatuju, ale vic. s tim jak jde vypocetni vykon jednotek nahoru tak pridavaj zuby

takze, jedno otoceni kola je 48 impulsu, ktery jednotka srovnava s ostatnima kolama, do toho natoceni volantu... a jednotka pozna jestli je vse oka a nebo se ti nejaky kolo blokuje a u nej upusti tlak na brzdu, kolo se zase zacne tocit...

kdyz ale dupnes na brzdu opravdu v panice, coz byl asi tvuj pripad, tak spolecne s posilovacem se ti muze podarit zazracnej kousek a to, ze zablokujes vsechny 4 kola v rozmezi jednoho impulsu a jednotka si mysli ze stojis, kola jsou zablokovany a nesepne abs. zvlast pri mensich rychlostech po meste a horsich podminek. mensi rychlost = delsi cas na impuls. novejsi auta maji v algoritmu pridany, ze kdyz auto jede tak nemuze najednou stat a jednotka se oblbnout nenecha ale ne vzdy to asi zafunguje. u jednickove fobie z roku 05 se mi to podarilo taky

kdyz se mi to stalo poprve u me prvni 850ky, tak jsem taky nevedel ktera bije. potom jsem zacal studovat, testovat... kdyz se to stane, tak neslapat v panice cim dal vetsi silou, ale naopak trosku povolit, jak se jedno kolo pohne, ABS se chytne, pedal zacne vibrovat potom zase zaslapnout
_________________
Je: 850w D5252T automat r.v.96, Pohřebák
Bylo: 850w D5252T manual r.v.96, Švédský tank
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“