Zdravím chlapi, zaujímalo by ma čo na tomto aute/motore stojí za preventívnu výmenu, aby som kvôli prkotine nezostal niekde visieť. Podelte sa o skúsenosti. Zaujímajú ma aj maličkosti ako hadičky, tesnenia a podobné drobnosti, ktoré dokážu tiež nemilo prekvapiť.
Ja by som určite zo skúseností pri takomto nájazde riešil nasledovné (už ma to postretlo):
- repas alternátoru
- uloženie motora pod remenicou, predná reakcia a horné uloženie
- vákuová pumpa
- radiátor topení
- nastavenie voľnobežnej dávky nafty na čerpadle
- nastavenie váhy vzduchu
- kabel k žhavičom
Ak ma ešte niečo napadne, tak to sem ešte pridám.
Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#1 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#2 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
Co třeba ještě:
-kontrola ostřiku pístů
-seřízení a vyčištění vstřikovačů
-vyčištění a seřízení váhy vzduchu (MSA15.7)
-vyčištění sání, EGRu
-výměna hadic od turba do sání
-vyčištění WG turba...
Ono by takhle mohl člověk pokračovat celkem dlouho...
-kontrola ostřiku pístů
-seřízení a vyčištění vstřikovačů
-vyčištění a seřízení váhy vzduchu (MSA15.7)
-vyčištění sání, EGRu
-výměna hadic od turba do sání
-vyčištění WG turba...
Ono by takhle mohl člověk pokračovat celkem dlouho...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#3 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
- ešte som nemal dole vaňu, takže pri ostrekoch sa zatiaľ držím hesla "do hovna sa prsty nestrkajú"
- vstreky sú podľa diagnostiky v norme, ako rozprašujú netuším, repas by im isto neuškodil
- sanie som zatiaľ neriešil, egr je v pohode, nebolo ho treba čistiť
- hadice: máš nejaký tip na dobrú náhradu? Tie určite vymením.
- obtokový ventil turba sa mi nepodarilo vysekať von, vyčistil som ale trubičku od turba a odvtedy problémy nemám
Ak si nájdeš čas, tak kludne ešte doplň. Určite sa inšpirujú aj ďalší
- vstreky sú podľa diagnostiky v norme, ako rozprašujú netuším, repas by im isto neuškodil
- sanie som zatiaľ neriešil, egr je v pohode, nebolo ho treba čistiť
- hadice: máš nejaký tip na dobrú náhradu? Tie určite vymením.
- obtokový ventil turba sa mi nepodarilo vysekať von, vyčistil som ale trubičku od turba a odvtedy problémy nemám
Ak si nájdeš čas, tak kludne ešte doplň. Určite sa inšpirujú aj ďalší
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 317
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Dejvice
- Vůz: 850 xc90
#4 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
Co jsem na vlastní kůži zažil a nebylo to příjemné:
- utržená řemenice na klice - ze dne na den, 500 km od domova - neměl jsem nervy na víc, než s tím dojet ca 100 km do servisu, pak z toho byla z donucení oprava za 25k
- kabeláž k čerpadlu - 1x kolaps během jízdy (naštěstí doma a odtah na provaze), 1x - kontrolka motoru, bez výkonu, tvrdý zvuk motoru
- hadice chlazení - nevím která, řešil servis, únik tak akorát dojet do toho servisu
Co si myslím, že není špatné:
- nastartovat - bez stresu třeba v -10C (takže žhavení, nastavit čerpadlo, přívod nafty, startér, popř. vstřiky)
- nenechat si potkat motor - často v tom prý mívá prsty vodní pumpa
- utržená řemenice na klice - ze dne na den, 500 km od domova - neměl jsem nervy na víc, než s tím dojet ca 100 km do servisu, pak z toho byla z donucení oprava za 25k
- kabeláž k čerpadlu - 1x kolaps během jízdy (naštěstí doma a odtah na provaze), 1x - kontrolka motoru, bez výkonu, tvrdý zvuk motoru
- hadice chlazení - nevím která, řešil servis, únik tak akorát dojet do toho servisu
Co si myslím, že není špatné:
- nastartovat - bez stresu třeba v -10C (takže žhavení, nastavit čerpadlo, přívod nafty, startér, popř. vstřiky)
- nenechat si potkat motor - často v tom prý mívá prsty vodní pumpa
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 39
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzen/Vejprnice
- Vůz: 1997 V70 TDI
#5 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
Me loni potkala koupe novyho kabelovyho svazku ke zhavickam - mechanikovi se uplne rozpadnul v ruce. Ale je pravda ze po 20-ti letech se na tom aute muze rozpadnout na prach jakejkoli kabelovej svazek
Jinak jeste me napada:
* nejspis se odlepi zrcatko od zhavici plochy (u me zrcatko spolujezdce)
* vule spojky na klima kompresoru
Jinak jeste me napada:
* nejspis se odlepi zrcatko od zhavici plochy (u me zrcatko spolujezdce)
* vule spojky na klima kompresoru
_________________
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 2.5 TDI DoKa '99
Bylo:
Black V70 TDI (D5252T) '97
Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 2.5 TDI DoKa '99
Bylo:
Black V70 TDI (D5252T) '97
Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#6 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
- remenicu na kluke dosť ludí odporúča meniť spolu s rozvodami, u mňa bola v takom zlom stave po kúpe auta, že ma to už postretlo a mal som šťastie, že v servise niesú slepí
- konektor od čerpadle som prečisťoval po tom, ako mi auto začalo trhať za jazdy a chcíplo, našťastie asi len bordel v konektore, alebo ten konektor stárne a ešte sa ozve
- tie hadice od chladenia by ma celkom zaujímali, ktoré preventívne vymeniť a za čo odporúčate
- so štartami v zime, po vyriešenom strhnutom závite na spodnom napínáku rozvodového remeňa na čerpadle, našťastie nemám problémy, klop klop...
- kabel k žhavičom som musel meniť tiež, ostatná elektronika a kabeláž je v pohode len tento teplom od motora, tým, že je zaliaty v plaste, proste vzdal po toľkých rokoch boj
- vymedziť vôlu spojky na klimakompresore určite, dáva to docela slušné pecky, keď je vôla veľká, takže som to odchytil ešte predtým než mi skolabovala klíma
- vyhrievanie zrkadla mi chcíplo teraz 2-3 týždne dozadu, ale na šoférovej strane, presne ako hovoríš, šťava tam je ale netopí
- konektor od čerpadle som prečisťoval po tom, ako mi auto začalo trhať za jazdy a chcíplo, našťastie asi len bordel v konektore, alebo ten konektor stárne a ešte sa ozve
- tie hadice od chladenia by ma celkom zaujímali, ktoré preventívne vymeniť a za čo odporúčate
- so štartami v zime, po vyriešenom strhnutom závite na spodnom napínáku rozvodového remeňa na čerpadle, našťastie nemám problémy, klop klop...
- kabel k žhavičom som musel meniť tiež, ostatná elektronika a kabeláž je v pohode len tento teplom od motora, tým, že je zaliaty v plaste, proste vzdal po toľkých rokoch boj
- vymedziť vôlu spojky na klimakompresore určite, dáva to docela slušné pecky, keď je vôla veľká, takže som to odchytil ešte predtým než mi skolabovala klíma
- vyhrievanie zrkadla mi chcíplo teraz 2-3 týždne dozadu, ale na šoférovej strane, presne ako hovoríš, šťava tam je ale netopí
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#7 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
Ako sa prejavila chcipla vakuovka? Nesli brzdy, alebo len klepala?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#8 Prevencia/údržba V70 TDI 300tkm+
Ja som to nevydržal. Začínala mi už trochu poklepkávať. Potom som šiel na dovolenku a teplota furt cez 30 jej dala tak zabrať, že sa z nej stalo na moj vkus moc hlasné kladivko. Po návrate som ju radšej vymenil. Brzdy šli normálne, ale videl som už prípad, keď prasklo pri jazde telo vákuovky od nárazu na pridretý piestik. Nehovoriac o tom čo to zanechá na vačkovej hriadeli, keď to klepanie dlho neriešiš.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 42 Odpovědi
- 7170 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 10 Odpovědi
- 664 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 46 Odpovědi
- 4467 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Macek2
-
- 22 Odpovědi
- 3792 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Wolfram1944
-
- 5 Odpovědi
- 327 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pitris V70