Dneska jsem se s tim taky zabejval, výsledek: Ventil (wastegate) obtoku turba byl v podezření že nechodí, po rozebrání chodí... TCV je funkční, jak elektricky (Vol.FCR, tak i zkouška mimo), až jsem došel na nerezovou trubku mezi kompresorovou skříní a wastegatem, která vyla ucpaná sazema. Po vyčištění auto o 50% ožilo a jde za plynem až do omezovače, před touhle opravou auto mělo sílu i výkon, ale chovalo se prostě jako bez turba.
Jak si se k trubce dostal? Co vím, tak obchází turbo a vyčištění na autě není asi možné bez rozsáhlé demontáže komponentů kolem.
Byla na diagnostice nějaká chyba před zásahem na msa15.7?
_________________ Je: Škodofka Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Dá sa k nej dostať bez nejakej zložitej demontáže. Inak potvrdzujem, že toto je jedna z najčastejších príčin obmädzovania výkonu, konkrétne dávky paliva, pri prudšej akcelerácií na tomto motore. Riadiaca jednotka pri prestrelení maximálneho povoleného tlaku v saní podľa mňa obmädzí dávku paliva a problém je na svete. Prejavuje sa to, ako píše Jirko, neochotou ísť do otáčok.
Nerezovou trubku jsem dnes demontoval a vyčistil oba průchozí šrouby. Spodní byl totálně zasrany. Horní býk čistý, ale ústí trubičky bylo ucpané též. Spodní ani nemluvě. Mechanický jsem pročistil ústí trubičky, nevím jestli to nebylo málo. Při profouknuti ústy je průchozí ale nevím jestli to není málo.
Jak jste ji čistili Vy?
Testovací jízda moc změn neukázala, nebo tam funguje nějaké placebo.
Každopádně asi by bylo fajn mrknout na samotný ventil, tam zatím nevím jak na něj a dnes už nebyl čas.
_________________ Je: Škodofka Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Ja som to ponoril do čitiča na disky a postupne to povolilo, ale mal som to tam zopár hodín. U mňa bola tá trubička jak zaliata betónom, vôbec nešla prefúknuť.
Ahoj chlapi! Jde o moje první Volvo a tak jestli vám bude připadat, že píšu jako bych do teď jezdil s koňma, tak je to proto.
Mám V70 2.5Tdi 103kW z roku 2001. Přijde mi, že turbo spíná pozdě, na čtyřku a pětku až někde okolo 2100 otáček. Starty jak studené tak teplé mám na otočení, loni v listopadu jsem dával komplet nové všechny fitry a novou vývěvu. Měl jsem to u kámoše na diagnostice, moudrej z ní nejsem, ale závada žádná. Svítí mi oranžová kontrolka motoru a při rozsvícení světel se rozsvítí oranžový trojúhelník, který po vypnutí světel zase zhasne. Kontrolku motoru mi kámoš vypnul, cestou od něj cca 500m se nerozsvítila, ale ráno, po nastartování se znova rozsvítila. Oleje v motoru si od výměny do výměny absolutně nemusím všimnout.
Při předjíždění, na 4 a 5 kvalt, nebo s naloženou károu se za autem dost hulí a padá to do nouzáku. Pokud mu povolím, tak to z nouzáku zase vyskočí.
U vzduchovýho filtru jsou dva ventily s podtlakovýma hadičkama. Na tom jednom je napojený turbo a ani na jednom ze třech vývodů jsem ani ve 2000 otáčkách nenaměřil žádný podtlak. Brzdový posilovač funguje sice normálně ale po vypnutí motoru se z něj během chvilky podtlak ztratí, což je cítit na pedálu po nastartování.
Odhaduju to na prodřenou některou hadičku. Mohlo by to být i něčím jiným?
Díky za každý nápad, radu a ať vám to jezdí!
P.S. Existuje něco jako schéma zapojení téch hadiček?
Ahoj no začal bych tím co má tvůj kamarád za diagnostiku na volvo pouze originál volvo a potom ještě jedna nejmenovaná třeba z Číny koukni na google diagnostika na volvo pouze tyto umí načíst správné závady a pak bych pátral dál
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
měl jsem podobný problém...
začal bych výměnou hadiček, jen je to celkem haluz, každá je trochu jiná (jiné vnitřní průměry) a je potřeba to nějak pohledat.
žádné schéma jsem nenašel prostě jsem šel postupně a měnil..