Právě je 18 lis 2017 05:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017 10:27 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
Ahoj, potřebuji poradit ohledně Volva S80, 2.4, r.v. 2000,naj. 240tis.km, možná budete vědět kde hledat chybu.
Volvo má LPG na který jede v pořádku jen VIDA na volnobeh ukazuje vynechávání prvního válce, po zvýšení otáček je vše OK a nevynechává žáden válec.,

Na benzín na volnoběh nevynechává žáden válec, ale cca nad 2000ot/min auto nemá výkon, nejede. Pri stojícím autě a pomalém sešlápnutí plynu lze motor vytočit nad 4000ot/min, ale pri rychlém sešlápnutí plynu a následném držení plynu otáčky vyskočí ke 4000/min a hned padají dolů ke 2000/min s nepravidelným chodem. Pri jízdě do 2000/min se mi zdá že motor tahá a jede v pořádku ale pri sešlápnutí plynu auto nemá žáden výkon a nejede, jakoby nešel benzín do válců.
Zjistili jsme, že tlak paliva pri zvyšování otáček na volnobeh klesá k nule, jaký je přesně tlak paliva nevím manometr je starší a spatne čitelná stupnice, ale na volnobeh by to mohlo být neco kolem 300kPa a pri zvysování otáček tlak klesá k nule.

Na Volvu bylo vymeneno palivové čerpadlo za nové BOSCH ale žádná změna. Nekde jsem četl ze by se mel spolecne vymenit i plovák je to pravda? Auto má nové svíčky i cívky.

ViDA ukazuje jen fuel tank pressure stale konstantni hodnotu 15.08hPa, je to v pořádku, co to znamená? Může VIDA ukázat i aktuální tlak paliva v potrubí?

Kontrolka motoru svítí a dle VIDY je tam chyba vynechávání prvního válce (žlutá chyba na semaforu) a další chyba je ECM 250A (ECM-250A long term fuel trim lower limit, červená chyba na semaforu)

Nevíte kde hledat chybu, co zkontrolovat, nebo na co se zaměřit při opravě? Majitel auta je důchodce, který nemá moc peněz na opravu a pokouší se to opravit svépomoci, tak se chceme nejdříve zeptat odborníků na radu tady na fóru, než to dá někam na opravu. Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017 10:41 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2771
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Jak jsou na tom filtry? Benzin i LPG.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017 10:55 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
LPG filtr se mění každý rok na revizích plynu a benzinovy filtr byl minuly rok vyměněný. Ale je možné, že v potrubí jsou nějaké nečistoty, protože auto jezdí uz delší dobu na plyn a na benzin jezdi jen do zahřátí motoru, docela rychle to přepíná na plyn. Jinak na plyn auto jezdí v pořádku, kdyby Vida neukázala pouze na volnobeh vynechávání prvního váce, tak nevidím žádný problém s motorem na plyn.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017 11:08 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2771
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
U mě je to po 30 tis. km (kapalná i plynná fáze) za dva roky, možná jezdíš víc. Jednou jsem ty filtry rozkuchal a byly čisté, určitě by se na ně dalo jezdit dál, ale jeden neví, co kde natankuje za srágory, tak se na to nedá spoléhat.

Takže na plyn to jede normálně a ty popisované problémy jsou jen u benzínu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017 15:40 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 3021
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Zkus zkouknout filtr. Tusim ze raolsa to tu resil. Jezdil na plyn.a filtr na.benzin byl za rok hotovej.

_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017 18:09 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
ano, auto nema výkon pouze na benzín na LPG jede normálně.
Palivovy filtr ještě vyzkoušíme přemostit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017 18:53 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8063
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Jj, ale já měl problém s tím, že po studeném nastartování nešlo přidat plyn, motor se začal dusit a třeba i chcípl. Jak se to rozjelo tak už jel motor normálně.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2017 15:24 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
Tak palivovy filtr vyměněný a žádná změna.
Nemáte další tip, kde by se mohl ztrácet tlak v palivu, když pal. čerpadlo je nové a předpokládáme že je OK?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2017 17:59 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8063
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Přes vstřiky?
Jinak tlak by měl být 380 kPa.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 zář 2017 07:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2130
Bydliště: hmmm
Bydliště: Galanta
Vůz: 850,C70,V40...
2.4 MY2000 nema snimac tlaku paliva, treba si dat externy manometer. 3-4bary a to ze je cerpadlo nove znamena ze ked tlak nebude OK treba nadrz otvorit este raz. Viacmenej tam vzdy zacinam, da sa tam totiz pri tej vymene velmi rychlo sposobit problem (necistoy, ci nevhodne napojenie cerpadla)

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2017 13:58 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 4568
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
Zkontrolovat jestli se na benzín neuchlastává 1. válec - vyrezlá špička vstřiku u aut co málo používají benzín není nic vyjímečného. Lambda pak ochudí směs a auto nejede. Regulátor tlaku paliva je taky potřeba zkontrolovat. Chce to trochu zapracovat diagnostika jen navede, ale přesnou příčinu odhalit nemůže pokud je mechanického původu.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2017 19:45 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
Tlak paliva změřený na výstupu z filtru je +- 380kPa i po přidání plynu. Tlak Paliva měřený na liště na vonoběh cca 300kPa při přidání plynu klesá na 200kPa. Ale na liště to musíme ještě znovu prověřit, trohu nám u ventilku unikal benzín. Potřebujeme koupit novou hadičku "šlaušek" a znovu to prověřit.

Chtěl bych se zeptat:

- jak zkontroluji regulátor paliva? Regulátor paliva je na vstř. liště? toto: http://bazar.automedik.cz/AMD1299201415/volvo/s80

- Dají se nějak zkontrolovat vstřiky přes diagnostiku VIDA? Jak jednoduše otestovat vstřiky?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2017 21:12 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 4568
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
Regulátor je na liště. Změřit současně tlak na liště a podtlak na regulátoru. Přes diagnostiku asi těžko zjistíš jestli všechny vstřiky dávají stejné množství na stejný počet otáček, jak rozprašují a jestli neukapávají. I když na některých autech ukáže diagnostika hodnoty paliva jednotlivých vstřiků, je to hodnota vypočítaná - předpokládaná, ale od skutečnosti se může hodně lišit. Kdyby šlo všechno řešit diagnostikou, jak by byl život jednoduchý.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2017 21:29 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8063
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Tyhle motory už regulátor nemají, ten nesmysl na liště (v odkazu) je pouze jakýsi vyrovnávač kmitů. Takže z toho mi vychází, že jestli nemáš na liště stejný tlak jako za filtrem, tak bude někde přicpané potrubí, nebo je špatné čerpadlo.
Zkus natáhnout novou hadičku od filtru k liště, jestli problém s tlakem zůstane.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2017 06:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2130
Bydliště: hmmm
Bydliště: Galanta
Vůz: 850,C70,V40...
:good:
regulaor tlaku je mechanicky na palivovom cerpadle, a ten je vporiadku sa zda...
To na liste pokial netecie problem nebude, je to len absorber pulzov.


pozrite este ci vam netecie benzin pri spojke nad poloosou.

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2017 17:37 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 4568
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
kwiko píše:
:good:
regulaor tlaku je mechanicky na palivovom cerpadle, a ten je vporiadku sa zda...
To na liste pokial netecie problem nebude, je to len absorber pulzov.


pozrite este ci vam netecie benzin pri spojke nad poloosou.


A do vratky pouští benzín co ?

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2017 18:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2130
Bydliště: hmmm
Bydliště: Galanta
Vůz: 850,C70,V40...
nema vratku, z nadrze ide len jedna trubka, vratka skoncila pri velkych volvach 1998 (a aj tam bol regulator pri poloose)

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2017 19:36 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 4568
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
kwiko píše:
nema vratku, z nadrze ide len jedna trubka, vratka skoncila pri velkych volvach 1998 (a aj tam bol regulator pri poloose)


Jo máš recht, trochu jsem se ztratil v čase řeším ještě 850 z 97 a tak jsem byl mimo. Vínko došlo a uznávám moje blbost.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 zář 2017 18:41 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
Tak hlavní problém asi nalezen potrubí ke vstř. liště totálně ucpané (viz. foto). Auto ještě nejede jak má vynechává 3 a 5 válec ale jde v pohodě do otáček a tlak na liště je konstantní 380kPa i při přidání plynu. Vynechávání válců přisuzuju špatným vstřikovačům, asi budou přicpané tím bordelem. Auto má na LPG najeto cca 100tis. km

PS:
- nevíte jak otestovat trysku, že rozprašuje správně?
- poradíte přípravek na čištění usazenin v palivu?
- nevíte kde sehnat levné trysky?


Přílohy:
DSC_0673__.jpg
DSC_0673__.jpg [ 92.7 KiB | Zobrazeno 294 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 zář 2017 18:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 12799
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II
Vstřiky jdou vyčistit, postavil jsem si na to udělátko. Někde to tu je.
Otázka je původ bordelu a zda po vyčištění se to zase nezahnojí. Pokud bys to chtěl trochu propláchnout, tak na to celkem dobře funguje E85, ale na druhou stranu je to nejspíš stejnej sajrajt, co ti to zahnojil. Benzín se musí točit, pokud jezdíš hodně na plyn, tak je třeba tankovat lepší benzín a případně přidat stabilizátor.
Tys nejezdil vůbec na benzín? Naprosto nechápu, jak je možný to až takhle zahnojit. :O

_________________
745, D24, M47, 1990, Tropic green metallic, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Pewster silver, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Magic blue, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Černá, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Šedá metal, Tomasssovka ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90, B8444S, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Volví diagnostika na Plzeňsku. Díly na krabice


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 zář 2017 19:42 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
No taky nechapu jak se to může tak zahnojit :-). Auto jezdilo vetšinou na LPG pokud se nepočítá doba jízdy na benzin než to přepne na LPG a na LPG to přepíná strašně rychle, takze moc toho benzinu si neuzilo. Je to takový sajrajt který v ruce se ti rozpadne, ale v potrubí bylo tak napěchované, že to šlo těžko propichnout i šroubovákem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 zář 2017 19:52 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 4568
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
No to je hodně zanesené. Plyňák bez vratky je potřeba občas pořádně protáhnout na benzín, jinak ty babišovy sračky v benzínu umí nadělat hodně problémů. Tankovat kvalitní palivo, jak tu už bylo napsáno, tzn s nejnižším podílem biosložky a nejlépe bez ní. Na vyčištění přidat VIF na čištění palivového systému.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 zář 2017 23:12 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8063
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Tvl. to je mazec. Asi se budu muset do toho potrubí taky podívat. Jezdím na benzín taky jen než to přepne na plyn. Ale žádné problémy s benzínem nepociťuji. Spíš mě to poslední dobou trochu cuká na plyn, ale to asi bude na vině plynových vstřiků, mají už najeto cca 125 kkm bez sáhnutí.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 zář 2017 07:08 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2771
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
:bad: jakoupak to mělo konzistenci? Byl to rosol, nebo to bylo spíše tvrdé? Byl měněn palivový filtr? Pokud ano, byl rozkuchán? Já filtry, kromě olejového, většinou kuchnu, abych viděl co a jak. Těch pár minut zdržení za to stojí.

Myslím, že v tom filtru to musí být taky.

Já měl filtr po třech letech jezdění na plyn v tomto stavu - nic zvláštního
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 říj 2017 18:08 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 14
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S80, r.v. 2000, 2.4
Filtr byl vyměněný minulý rok a ted při opravě, ale nekuchali jsme je :-). Zajímavé je, proč se to ukádalo právě před spojem u vstř. lišty, jinak to vypadá, že potrubí je čisté. A konzistence spiš rosol, ale takový suchý odmaštěný benzínem, na dotyk bych to spíš přirovnal staré montážní pěně na slunci :-), jak na ní šáhnech tak se ti drolí a mezi prsty a zůstává prach jako zrnka písku.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
JRFilters


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.089s | 22 Queries | GZIP : Off ]