Kde jste repasovali hlavu motoru?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#26 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od papaya »

Dlouho jsem nic nepřispěl, tak teď trochu málo. Jen ve zkrtace, bez zbytečné omáčky.

Červenec 2017
Autorizak v Liberci, test na spaliny odhalil, ze ve vode jsou spaliny.
Hlava dolů, fouklé těsnění. Při tom zjištění, že vlozka na tretim válci neni úplně ok.
Moje (z dnesniho pohledu mozna spatne) rozhodnuti, motor ven.
Hlava sla do Slaného u Prahy ( musel bych najit fakturu ke komu presne)
Srpen 2017
Po shanenj vseho a vsech sel blok do Brna k Pavlickovi.
Hlava se mi vratila srovnana a odtlakovana (predtim podle Volva neopravitelna a nabidnuta nova za 55k bez DPH)
Podle volva vložka neopravitelna, nabidnuty polomotor za 190k bez DPH.
U Pavlicka to smrdelo dva mesice a nikdo na to nesahnul. Nejde se tam dovolat a pokud ano, jen výmluvy. Dal jsem na radu z jineho fora a ted vim, ze to bylo špatně.
Říjen 2017
Blok odvezen do Liberce kde to za tyden a pul prevlozkovali.
Od listopadu do ledna 2018 jsem čekal na někoho, kdo motor slozi. Volvo se k tomu totiž postavilo celem a reklo, ze tim, ze se z bloku ubralo 0,2 nejsou schopni spocitat těsnění. Podle manualu jsem si spocital sam, ale co uz.
Leden 2018
Motor složen, odvezen do volva.
Únor 2018
Motor v autě
Od te doby jezdi.

Asi nemá smysl psát, co vsechno se menilo, protoze toho bylo hafo.

Vyslo to na bez mala kilo.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

GDPR_user

#27 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od GDPR_user »

Nyní řešíme podobný problém,ale není prasklá vložka,ale hliník okolo vložky.Po konzultaci s několika odborníky jsme se rozhodli pro nový motor. Cena včetně práce okolo 160tis 2 roky záruka.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#28 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od papaya »

Uvidím jak to vydrzi, protože jsem dlouho vahal, zda do toho jit. Nikomu se do toho moc nechtelo, prazaci rekli, ze ta nova vlozka roztrhne blok atp. Tak kdyz uz, nechal jsem udelat vsechny vlozky nove, teda i ty, co byly ok.
Ale kuci v Lbc se toho nebali. Zatim najeto neco pres tisic. Zajizdim to opatrne. Nejvic do 3 tis. Ot. po zahratym motoru, jinak rano bufik.
Jen bych se potřeboval svezt s jinou D5, protoze mi prijde, ze auto, schvalne nepisu motor, divne huci. Ale asi to prave neni motorem, ale spise rychlosti, sleduji to hlavne na dalnici nad 130km/h.
Jeste to budu muset poresit.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 15
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Zábřeh na Moravě

#29 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od J.Elner »

850,2,5,125 kW, r.,1995,220 tk.Vždy mě potěší,když je někdo po vyřešení problému spokojený.Před časem /asi dvěma r./jsem zde nabízel přebroušenou hlavu s ventily pro volvo 850 103 kW.Motor B 5252.(2,5 litru) a mám jí dosud.Pokud by byl "někdy " někdy za problémů zájem,není problém.Je jako nová.
Ale aby moc problému s našimi autíčky nebylo přeje J.Elner

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#30 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od David Patočka »

Ano, problém prasklých vložek je již delší dobu překonán, není nutno měnit celý motor.
Dávají se tam silnější vložky, přičemž původní se vyvrtají......osazení dole zůstává.
:D
Oprava jedné vadné vložky válce, následně přebroušením bloku, práce, gufera, těsnění, okroužky, atd.
vyjde na cca 17 000,- bez dph. To platí, když dovezete celý spodek motoru bez hlavy.
Termíny jsou cca 14 dnů.
Dvouturbové motory mají zvláštní značení těsnění, ale to je již také rozklíčováno.
Pokud máte původní těsnění a víte o kolik se blok brousil, není to problém zjistit.


Navíc ten "nový motor" se jmenuje "Výměnný díl", a je podmíněn vrácením starého motoru, takže ???
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#31 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Ykka »

Jen pro upresneni, prasklina ve vlozce se vzdy projevuje tlakovanim do vody, nebo jsou i jine pripady?
Nekdy kolem 2010 jsme na garanci resili motory s ubytkem chladici kapaliny. Jestli si dobre vzpominam, tak oficialni postup byl doplneni trubicky z chladice do expanzky a kdyz to nezabere, tak tesneni pod hlavou. Ted me napada, ze uz to mohly byt pocatecni priznaky.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#32 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od David Patočka »

Ano, pravda......
Nějaký inženýr vymyslel, že se tam ta druhá trubička nebude ve výrobě nadále montovat, takže pokud se někdo nedovtípí, že má v chladiči vzduchovou kapsu, je schopen rozebrat zbytečně celý motor.
Já jsem se s tím trápil také, po namontování trubičky jsem dolil ještě 0,7L chladící kapaliny, a problémy
s občasným blikáním kontrolky vody.........jsou pryč.

Obecně prasklá vložka:
Začíná to tím, že se ztrácí chladící kapalina....cca 0,5 - 1L na 1000 km.
Tlakuje se lehce nadměrně chladící systém, takže si to občas přes víčko exp. nádoby odplivně trochu vody.
Změříme CO2 v chladící kapalině, zkontrolujeme víčko exp.nádobky a postupujeme dále.
Namontuje se dodatečně trubička od chladiče do expanzky, kterou někdo ve výrobě zrušil.
Najezdí se cca 1000 km, a dá se vyhodnotit výsledek :-)
Následně se sundá hlava motoru a KUK:-)

Buď je fouklé jenom těsnění, a nebo je rovnou prasklá i vložka ve válci.

https://auto.bazos.cz/inzerat/90004668/Volvo-D5-opraveny-blok-motoru-praskla-vlozka.php
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#33 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

Ahoj, rád bych si doplnil tuto trubičku od expanzky k chladiči.
Je to tato s číslem 31274900 ?

Tento týden prvně hláška o nízké hladině kapaliny, sice je ji tam méně, ale rád bych zkusil nejprve toto společně s testem spalin CO2 v chladicí kapalině.
Nic netlakuje, i po ujetí cca. 60km hadice stále měkké, po ohřátí mírně kapalina v nádržce stoupne, po vychladnutí se vrátí zpět.
Snad se jedná pouze o přirozený odpar, naposledy jsem hladinu kapaliny kontroloval před rokem - cca. před 12tis km.

Odkud byste případně hadičku zakoupili? Do Volva to mám z ruky, chladící kapalinu budu objednávat poštou z Autopalace - ti snad jediní zasílají dopravou.

http://www.autond.cz/volvo/hledani.php?texthledani=31274900&odeslat=+&trideni=1

https://www.aliexpress.com/item/New-Cooling-Vent-Hose-31274900-For-Volvo-S60-S80-V70-XC60-XC70-2007-2008-2009-2010/32903210384.html?spm=2114.search0204.3.2.251e57f3nzrpXU&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_319_317_ 10696_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10821_538_537_10302_536_10059_10884_10887_100031_321_322_10103,searchweb201603_51, ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=84baab07-a112-4adf-a426-8790b22a778c-0&algo_pvid=84baab07-a112-4adf-a426-8790b22a778c

Edit odkazu na alik, sice se ted musi zkopirovat, ale nerozhodi se format vlakna
Naposledy upravil(a) shalibaba dne 10 pro 2018 08:12, celkem upraveno 2 x.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#34 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Podle tvaru a koncovek vypadá, že ano.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#35 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

Našel jsem to ve VIDě, tak snad to bude ona.

V pondělí zkusím zavolat do Autopalace, zda jsou schopni mi ji zaslat, anebo si udělám výlet do Plzně k Wolfovi.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#36 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od raolsa »

V autopalace píšou skladem u dodavatele (jako na všechno), takže dodají. :wink:
https://eshop.autopalace.cz/produkt/V.31274900
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#37 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

Díky za odkaz.
Teď jenom rozhodnout, zda vzít za cca 950,- orig. VOLVO anebo za 460,- od číňanů.
Říkám si, je to jenom hadička, ale aby mi za ušetřenou pětistovku někde cestou rupla koncovka...

Má někdo zkušenosti?

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#38 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A co vrakáč? Nemají někde?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#39 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

Nízkou hladinu kapaliny jsem zjistil teprve teď v pátek večer, tak nebylo možno zatím nikam volat.
Dobrý nápad, díky.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#40 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To ti to napsal palubák?

A to máš jeden vývod z nádržky zaslepený? Já mám třeba vývod jen jeden a obě trubičky spojeny přes Festo vzduchové rychlospojky.
Bylo tam toto zvěrstvo.

Obrázek Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#41 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

Ano, na expanzce jsou dva vývody, jeden spojen s trubičkou na druhý konec chladiče a pak druhý vývod se záslepkou a stejná záslepka i na horním okraji chladiče blíže k expanzce.

Ano, jiné auto nedalo přednost, takže brzdy na "krev" a v ten moment pípnutí a na několik vteřin tato hláška - resp. myslím, že to byla ono - byl to mžik, něco jako nízká hladina.... a symbol chladiče. Od té doby bez hlášky, ale v expanzce je při teplém motoru - teplota chladící kapaliny cca. 80-85 stupňů - akorát na rysce min., při studeném motoru - kolem 5 stupňů půl centimetru pod minimem.

Vím, že loni na zimu jsem kontroloval "hustotu" kapaliny a bylo tam kapaliny kousek pod max.

Doleju kapalinu (až z autopalace přijde - nechci míchat různé značky), připojím trubičku a budu dál pozorovat.

Ještě koukám - Ty tam máš červenou kapalinu? Myslel jsem, že origo od Volvo je pouze zelená... Snad mi tedy přijde stejná, jakou tam mám. A to jsem se chystal, že na jaře kapalinu vyměním...

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#42 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já mám origo dle specifikace mít růžovou. Zrovna v mém roce výroby se dávala. Před a po zelená.
Jinak jestli ti ubylo za rok mezi ryskami což je cca 200 - 300ml tak ti může klidně foukat přes víčko.

No a jestli dle fotky ta zátka je na chladiči vpravo nahoře, tak to tam raději dej.

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#43 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

To je presne ona.
Dam trubicku, doleju kapalinu a budu pozorovat.

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#44 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od passport5 »

týká se mě to taky na 136 kw D5?:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#45 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Asi ne, ale mrkni k motoru a uvidíš sám.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#46 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

Tak trubička je na cestě - Jakube díky za nápad poptat se na použitý díl.

Ještě taková, možná jen paranoidní otázka: Když teď, po cca. 6-ti letech trubičku připojím a za předpokladu, že v horní části chladiče je "bublina", nemůže se stát, že hladina vody v tom chladiči v těchto místech udělala nějakou neplechu - myslím tím např. počínající korozi ze vzduchu anebo takovou zaschlou pěnu - jako když uniká někde při trubce voda?
Abych to připojením trubičky nezaplavil a chladící směs (která v těchto místech dříve nebyla) nezačala toto uvolňovat a hnát to do chladícího okruhu?

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#47 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Asi opravdu paranoja. Myslíš si, že tam bude bublina přes půl chladiče a když přejedeš nerovnost, že by se tam něco nedostalo?
Za kolik a kde jsi nakonec sehnal?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#48 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od shalibaba »

Kde jinde nez AV dily za 300. Po dobrych referencich jsem volal rovnou k nim a musim potvrdit perfektni a ochotny pan, ktery s telefonem na uchu se hned bezel podivat, zda ji maji.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#49 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od David Patočka »

To je dobře, protože my nemáme už ani jednu.
Preventivně jsem všechny rozdal mezi své známé.
Jinak je to dobré dát do všech aut, kde je vývod z expanzní nádobky zaslepen.
Až tady zase někdo poučovat, že kdyby to bylo nutné, tak to tam Volvo dalo samo, tak ANO.
Volvo samo o tom problému totiž ví, protože když se z jakéhosi důvodu mění standardním způsobem chladící kapalina,
tak se v horní části chladiče následně drží vzduch a ten se bez hadičky ven nedostane.
Správně by se celý chladící systém měl vyvakuovat, a následně naplnit a hadička - nehadička, vzduch by tam nebyl.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#50 Kde jste repasovali hlavu motoru?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Dokonce i soudruzi v Rusku si trubičky doplňují. Kupodivu pasuje od Land Rover s číslem LR006165 za cenu cca 100Kč

https://www.drive2.ru/l/458342967984275692/
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“