Klimatizace - problém s intenzitou větrání
- Autor
- Zpráva
#1 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
Dobrý den ve spolek. Řeším teď v tomto teple jednu nepříjemnou prekérku, možná jste se s tím již někdo setkal a budete vědět co a jak. Když sednu do auta zapnu ventilátor, klimu vše funguje jak má. Klima krásně chladí, ale po delší jízdě cca dvacet km a víc přestává foukat vzduch do interiéru. Ventilátor postupně přidávám až běží na plno, ale z průduchu to jen tak lehce fouká a je jedno kam mám nastavenou polohu. Přitom dle hluku ventilátor opravdu běží a pro jistotu jsem ho i vyměnil abych si byl opravdu jist že není problém v něm. Když jsem nad tím přemýšlel tak mě napadlo jestli mi náhodou nezamrzá výparník klimatizace, a tudíž neprojde skrz do interiéru vzduch. Na druhou stranu odtok mi funguje, nebo alespoň pod autem se mi dělá louže. Nevíte někdo co s tím?
_________________
je: V70 II 2.4 automat B5244S2 r.v.2000
je: V70 II 2.4 automat B5244S2 r.v.2000
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#2 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
kdyz to nefouka a vypnes kompresor zacne to za chvilku foukat? Nebo kdyz nastavis teplej vzduch?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
Jak máš starý kabinový filtr? Kdy se dělala kalibrace klapek klimatizace?
Jinak je normální, že větrák postupně přestává foukat, interiér se totiž vychladil na požadovanou teplotu a foukání je tudíž zbytečné, fouká to pak jenom tak, aby se teplota udržela.
Jinak je normální, že větrák postupně přestává foukat, interiér se totiž vychladil na požadovanou teplotu a foukání je tudíž zbytečné, fouká to pak jenom tak, aby se teplota udržela.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#4 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
no dobře a je to automatická nebo manuální klima?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#5 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
a aky je v tom rozdiel?
Naozaj to podla popisu sa tvari ako primrznuty vyparnik je tam teplotne cidlo
to sa da skontrolovat jazdou so zapnutou diagnostikou a potom asi len vymenit nieco... mozno vadny snimac tlaku alebo gynekologiu zvanu expanzny ventil... =vziat a vymenit kurenie z ineho auta.
Naozaj to podla popisu sa tvari ako primrznuty vyparnik je tam teplotne cidlo
to sa da skontrolovat jazdou so zapnutou diagnostikou a potom asi len vymenit nieco... mozno vadny snimac tlaku alebo gynekologiu zvanu expanzny ventil... =vziat a vymenit kurenie z ineho auta.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#6 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
rozdíl je podstatný, pokud je automatická (což dle mne není a všichni berou, že je a radí podle toho), můžou mu dělat bordel klapky, čidla teploty v interiéru...
pokud je manuální, může "jen" třeba zamrzat...
pokud je manuální, může "jen" třeba zamrzat...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
Tod2: Manuální klima je spíš vyjímka, tak proto automaticky předpokládáme, že je tam automat. Navíc čidlo tlaku i teploty za výparníkem maji obě, takže rozdíl v tom nebude. Teplotní zpětná vazba z interiéru a nefunkční foukání při běžícim ventilátoru není svázáno, takže úvaha špatným směrem.
Zeptám se blbě, když vypneš klimu a počkáš, až když jde zase teplejší vzduch a pak zase zapneš, taky časem přestane fučet?
Jak píše kwiko a další, na 99% zamrzáš a testem viz výše to lze ověřit.
Proti zamrzání je za výparníkem čidlo, který při dosažení 2°C vypne kompresor, pak jsou tlakový čidla na výstupu z kompresoru a na vstupu. To na vstupu do kompresoru by mělo taky zařvat, protože máš nízkej sací tlak.
Každopádně diagnostika a jízda s ní to musí odhalit na 100%.
Řešení pro prodej auta je cca třetinová až poloviční náplň okruhu, kdy by chlazení nemělo mít takovej výkon a tudíž nezamrzat.
Taky zkus vypnout vnitřní okruh a pustit vzduch jen zvenku.
Zeptám se blbě, když vypneš klimu a počkáš, až když jde zase teplejší vzduch a pak zase zapneš, taky časem přestane fučet?
Jak píše kwiko a další, na 99% zamrzáš a testem viz výše to lze ověřit.
Proti zamrzání je za výparníkem čidlo, který při dosažení 2°C vypne kompresor, pak jsou tlakový čidla na výstupu z kompresoru a na vstupu. To na vstupu do kompresoru by mělo taky zařvat, protože máš nízkej sací tlak.
Každopádně diagnostika a jízda s ní to musí odhalit na 100%.
Řešení pro prodej auta je cca třetinová až poloviční náplň okruhu, kdy by chlazení nemělo mít takovej výkon a tudíž nezamrzat.
Taky zkus vypnout vnitřní okruh a pustit vzduch jen zvenku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#8 Klimatizace - problém s intenzitou větrání
Omlouvám se že jsem neupřesnil že mám manuální ovládání topení. S vypnutím klimi to vyzkouším o víkendu. Co jsem zatím vypozoroval, tak když nechám auto cca na čtvrt hodiny odstavené a pak znovu vyjedu tak to fouká bych řekl normálně.
_________________
je: V70 II 2.4 automat B5244S2 r.v.2000
je: V70 II 2.4 automat B5244S2 r.v.2000
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek