S80 chyby v elektronice
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#1 S80 chyby v elektronice
Ahoj,
Chtel bych se zeptat jestli nasledujici zavady muzou spolu nejakym zpusobem souviset a napr. je neco spojuje a vyresily by se tim vsechny.
1. Po odemknuti auta pomoci centralniho odemykani se neodemkne kufr. Po stisku tlacitkapro otevreni kufru na ovladaci se vsak otevre. Rovnez nejde kufr odemknout stiskem spinace nad SPZ.
2. Po zapnuti nebo vypnuti svetel se kufr sam otevre. Po jeho zavreni nejde otevrit pomoci spinace nad SPZ.
3. Nekdy nefunguje radio. Po otoceni klickem se mi z 60% radio nezapne a nejde uz zapnout ani pomoci tlacitka na radiu. Kontrola kabelaze probehla, vse v poradku.
4. Docela spatne funguje centralni odemykani. Musim byt az temer u auta a nekolikrat mackat tlacitko nez se auto odemkne ci zamkne. Vysilacem to nebude, mam k dispozici dva a menil jsem i nove baterky.
4. Vsechny tyto zavady se spustily udalosti kdy mi prestalo svitit jedno ze zadnich parkovacich svetel. Po vymene zarovky nastaly tyto potize.
Nutno ovsem podotknout, ze vyse zminene zavady se obcas vyskytuji nezavisle na tom zadnim svetle. Napr. tyden vse funguje naprosto normalne a po tydnu tyto zavady.
Nesetkal se nekdo z vas se stejnou podivnou souvislosti?
Diky moc za odpoved.
Chtel bych se zeptat jestli nasledujici zavady muzou spolu nejakym zpusobem souviset a napr. je neco spojuje a vyresily by se tim vsechny.
1. Po odemknuti auta pomoci centralniho odemykani se neodemkne kufr. Po stisku tlacitkapro otevreni kufru na ovladaci se vsak otevre. Rovnez nejde kufr odemknout stiskem spinace nad SPZ.
2. Po zapnuti nebo vypnuti svetel se kufr sam otevre. Po jeho zavreni nejde otevrit pomoci spinace nad SPZ.
3. Nekdy nefunguje radio. Po otoceni klickem se mi z 60% radio nezapne a nejde uz zapnout ani pomoci tlacitka na radiu. Kontrola kabelaze probehla, vse v poradku.
4. Docela spatne funguje centralni odemykani. Musim byt az temer u auta a nekolikrat mackat tlacitko nez se auto odemkne ci zamkne. Vysilacem to nebude, mam k dispozici dva a menil jsem i nove baterky.
4. Vsechny tyto zavady se spustily udalosti kdy mi prestalo svitit jedno ze zadnich parkovacich svetel. Po vymene zarovky nastaly tyto potize.
Nutno ovsem podotknout, ze vyse zminene zavady se obcas vyskytuji nezavisle na tom zadnim svetle. Napr. tyden vse funguje naprosto normalne a po tydnu tyto zavady.
Nesetkal se nekdo z vas se stejnou podivnou souvislosti?
Diky moc za odpoved.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#2 S80 chyby v elektronice
Bych to docela viděl na zlomený kufrový kabel, tedy alespoň to otevírání kufru se projevuje i mě tak, že tlačítkem nejde, ovladačem ano.... A kdo ví, co tam nějaký příležitostný zkrat může dělat za paseku. Zkus zahýbat tím kabelem u levého pantu.
Mě se třeba někdy sám otevře, když otvírám dveře.
Mě se třeba někdy sám otevře, když otvírám dveře.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#3 S80 chyby v elektronice
Díky za tip. Na kabel se podívám, ale nemyslíš, že kdyby byl kabel špatný tak by nefungovalo i dálkové otevírání přes ovladač?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#4 S80 chyby v elektronice
zrovna řeším naprosto stejný problém s kufrem, taky mi jde jen dálkou, už jsem jednou kabel vyměnil, byl to flexibilní kabel, ovšem nevhodný do mrazu, tak se mi zase přes zimu zlomil, ale po výměně to fungovalo jak má, teď zkusím dát lepší kabel, odolný mrazu
to auto není hloupé, není to jen signál otevřít/zavřít, složitost elektroniky je jinde než u felicie , tak předpokládám, že je to ošetřeno nějak líp než jen dva dráty...
to auto není hloupé, není to jen signál otevřít/zavřít, složitost elektroniky je jinde než u felicie , tak předpokládám, že je to ošetřeno nějak líp než jen dva dráty...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#5 S80 chyby v elektronice
kablov je tam viacej, vacsina vyuziva system ukostrovania a kostriaci kabel kabel je spolocny aj so svetlami... mne sa zatial najviac pacila necakana funkcia otvorenie kufra pri stlaceni brzdoveho pedalu (ale tam bol problem v REM)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#6 S80 chyby v elektronice
Kwiko:
myslíš tedy, že je možné, že ostatní problémy s tím způsobené, např. nefungující rádio, může mít za následek špatný kufrový kabel, který skrze neukostření dělá neplechu?
Mohl bys mi poradit jak kabel opravit? Na které konci začít?
Díky.
myslíš tedy, že je možné, že ostatní problémy s tím způsobené, např. nefungující rádio, může mít za následek špatný kufrový kabel, který skrze neukostření dělá neplechu?
Mohl bys mi poradit jak kabel opravit? Na které konci začít?
Díky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#7 S80 chyby v elektronice
může to souviset
kabel vede jen z kufru do podběhu, měl by mít 6 žil
teď jde o to, jaký tam dát
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=59251
kabel vede jen z kufru do podběhu, měl by mít 6 žil
teď jde o to, jaký tam dát
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=59251
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#8 S80 chyby v elektronice
Jaký je toto auto modelový rok? Stačí VINko.
V prvním kroku vyměnit celý kabel do víka kufru - optimálně za nový kus (není to zase taková raketa, máš na dalších 10-15 let pokoj). V tomto případě je zcela jistě zlomená - možná nejedna - žíla. A v lepším případě se navzájem nezkratují. Zažil jsem i situaci, kdy se některé žíly zkratovaly, pak vyhořela 40A pojistka vedle baterky a nefungovala (ale trvale) zadní půlka auta.
Až toto bude v pořádku, je možné diagnostikovat případné zbylé závady dále...
P.
V prvním kroku vyměnit celý kabel do víka kufru - optimálně za nový kus (není to zase taková raketa, máš na dalších 10-15 let pokoj). V tomto případě je zcela jistě zlomená - možná nejedna - žíla. A v lepším případě se navzájem nezkratují. Zažil jsem i situaci, kdy se některé žíly zkratovaly, pak vyhořela 40A pojistka vedle baterky a nefungovala (ale trvale) zadní půlka auta.
Až toto bude v pořádku, je možné diagnostikovat případné zbylé závady dále...
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#9 S80 chyby v elektronice
Ahoj,
díky za info. Podívám se na to a dám vědět.
Vin je zde: YV1TS65E2X1050328
díky za info. Podívám se na to a dám vědět.
Vin je zde: YV1TS65E2X1050328
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#10 S80 chyby v elektronice
ok2ucx
Nevíš prosím, kde ty kabely sehnat za rozumný peníz? Já se díval a našel jsem kabel snad za tři tisíce, což je dost. Z vrakoviště nemá cenu.
Pokud si koupím nějaký lepší kabel v metráži, sám si ho vyměním a jsem na dvou stovkách...
Nevíš prosím, kde ty kabely sehnat za rozumný peníz? Já se díval a našel jsem kabel snad za tři tisíce, což je dost. Z vrakoviště nemá cenu.
Pokud si koupím nějaký lepší kabel v metráži, sám si ho vyměním a jsem na dvou stovkách...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#12 S80 chyby v elektronice
Hmm, celkem dost. Ten můj nástřel (že to není zásadně drahý) plynul z toho, že do mé P3 S80 V8 (ta má aktuálně 10 roků ) stejný díl - zrovna dnes mě sluníčko vyhnalo jej vyměnit - byl někde lehce na 1000Kč. Originál švédský díl jsem měnil za turecký.
Rozumím však, že za trojku se to u auta MY99 asi většinou bude řešit jinak. Jen radím - ty nové spoje zkusit pořešit nějak hodně odolně. Byť se neplánuje životnost dalších 18-20 let, cínované spoje (na kabelech) nejsou zrovna etalonem spolehlivosti (a výrobci to ví), tak je třeba na to dát pozor a hodně si s tím pohrát. Spoje udělat samozřejmě v místě, kde se kabel nehýbe a co nejvíce jej fixovat. Jinak za pár měsíců tady budeme řešit jiné vlákno "jak se dostat do zamčeného kufru". To už není zrovna sranda. Zrovna tady to trpí z kabelů snad asi nejvíce...
P.
Rozumím však, že za trojku se to u auta MY99 asi většinou bude řešit jinak. Jen radím - ty nové spoje zkusit pořešit nějak hodně odolně. Byť se neplánuje životnost dalších 18-20 let, cínované spoje (na kabelech) nejsou zrovna etalonem spolehlivosti (a výrobci to ví), tak je třeba na to dát pozor a hodně si s tím pohrát. Spoje udělat samozřejmě v místě, kde se kabel nehýbe a co nejvíce jej fixovat. Jinak za pár měsíců tady budeme řešit jiné vlákno "jak se dostat do zamčeného kufru". To už není zrovna sranda. Zrovna tady to trpí z kabelů snad asi nejvíce...
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#13 S80 chyby v elektronice
Davam pouzite, stoja par korun, az tak casta zavada to totiz nieje. s80 a s60 maju ten kabel zamenny.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#14 S80 chyby v elektronice
Vyměnit to není problém, ale dát tam něco, co vydrží už ano, dal jsem tam kabel do energetických řetězů, určený pro častý pohyb, ale nevydržel mrazy a ta pur izolace se prostě zlomila. Ale je pravda, že jsem to i špatně vyvázal u toho pantu, takže tento nebo příští týden znova a lépe. Spoje dělám lisované pomocí takových dutinek, které mají vlastní izolaci a na kabelu se zmáčknou kleštěmi, drží to spolehlivě, konektory nechávám původní i s kabelem.
Teď zkusím dát toto http://www.conrad.cz/datovy-kabel-lappkabel-olflex-robust-215-c-0022724-7-x-0-75-mm-500-v-1-m-cerna.k600454
Teď zkusím dát toto http://www.conrad.cz/datovy-kabel-lappkabel-olflex-robust-215-c-0022724-7-x-0-75-mm-500-v-1-m-cerna.k600454
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'
#15 S80 chyby v elektronice
Tak skutečně to bude ten kufrový kabel, stačilo mi s ním u toho levého pantu zahýbat a kufr zase funguje. Neotevírá se sám při vypnutí/zapnutí světel a jde i otevírat na tlačítko. Mám to pro jistotu nějak řešit, např. v případě neřešení by z toho mohlo vyústit něco horšího a nebo to tak nechat, když to funguje?
Díky.
Díky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#16 S80 chyby v elektronice
trochu O.T.ok2ucx píše:... Jen radím - ty nové spoje zkusit pořešit nějak hodně odolně. Byť se neplánuje životnost dalších 18-20 let, cínované spoje (na kabelech) nejsou zrovna etalonem spolehlivosti (a výrobci to ví), tak je třeba na to dát pozor a hodně si s tím pohrát. Spoje udělat samozřejmě v místě, kde se kabel nehýbe a co nejvíce jej fixovat. .
P.
Zajímá mě čistě po technické stránce, pokud výrazem "cínované spoje" jsou myšleny pájené spoje, proč myslíš, že nejsou spolehlivé? Samozřejmě za předpokladu, že je udělá někdo kdo ví co dělá. T.j. profík.
Jsem pevně přesvědčen, že dobře provedený pájený spoj je navěky.
Samozřejmě, že k tomu kromě pájení a nikoli soplení patří také patřičná izolace a to, že spoj nesmí být mechanicky namáhán.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#17 S80 chyby v elektronice
Ano - myslím pájené (cínované) spoje. Hlavně ty, které spojují např. dva dráty a podléhají vibracím. Kromě toho, že jednou předehřátá měď už není tak krásně pružná, tak i cín (časem) zkřehne a spoj se rozpadne. Bezolovnatý cín ještě násobně rychleji.
Výrobci aut by ti o tom mohli vyprávět - proto také všechny spoje (dráty ke svorkám, atp.) jsou mechanicky lisované (krimpované) a ty jako takové vydrží "navěky".
I na opravu se doporučuje používat (zde zmíněné) krimpovací spojky. Když už mocímermo cínuješ/letuješ, tak spoj zajistit tak, aby alespoň nedpodléhal mechanickému namáhání a atmosférickým vlivům. Stejně tam ale nějaká vlhkost zůstane a po čase (stačí jen pár roků), bývají tyhle spoje totálně KO.
P.
Výrobci aut by ti o tom mohli vyprávět - proto také všechny spoje (dráty ke svorkám, atp.) jsou mechanicky lisované (krimpované) a ty jako takové vydrží "navěky".
I na opravu se doporučuje používat (zde zmíněné) krimpovací spojky. Když už mocímermo cínuješ/letuješ, tak spoj zajistit tak, aby alespoň nedpodléhal mechanickému namáhání a atmosférickým vlivům. Stejně tam ale nějaká vlhkost zůstane a po čase (stačí jen pár roků), bývají tyhle spoje totálně KO.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#18 S80 chyby v elektronice
Souhlasím, proto tam to mechanické namáhání nesmí být. Bezolovnatý cín je zelená komedie.ok2ucx píše:Ano - myslím pájené (cínované) spoje. Hlavně ty, které spojují např. dva dráty a podléhají vibracím. Kromě toho, že jednou předehřátá měď už není tak krásně pružná, tak i cín (časem) zkřehne a spoj se rozpadne. Bezolovnatý cín ještě násobně rychleji.
Viděl jsem moře špatných spojů, co se rozpadly, jako by nikdy nebyly spojené. To ale nějaký patlal zapomněl pájenou součást očistit, řádně ocínovat, neprohřál, nebo naopak zapatlal ji přepáleným cínem, nebo jen tak přelil cínem, který se nějak přilepil ale nedifundoval.
Na druhé straně viděl jsem a doma mám taky moře pájených spojů déle jak 40 let a stále dokonale, funkčních. Proto myslím, že je to hlavně o provedení a teprve pak o "únavě materiálu"
Taky jsem viděl pár drátů ulomených právě v místě, kde je někdo nakrimpoval, protože vytvořil dobré předpoklady pro zlomení právě změnou tvaru drátu, narušením materiálu atd.. Asi to taky chce kromě kleští nějaký cit a fištrónaok2ucx píše:... mechanicky lisované (krimpované) a ty jako takové vydrží "navěky".
Splnění podmínek mechanických ale i atmosférických (ne)působení by měla být samozřejmost. Stejně tak očištění od agresivních tavidel.ok2ucx píše:... spoj zajistit tak, aby alespoň nedpodléhal mechanickému namáhání a atmosférickým vlivům. Stejně tam ale nějaká vlhkost zůstane a po čase (stačí jen pár roků), bývají tyhle spoje totálně KO.
Osobně všechny nerozebíratelné spoje vodičů řeším pájením k naprosté spokojenosti. Tedy kromě domovní instalace. I když i tady jsem udělal několik drobných výjimek u drátů pod omítkou, které jsem podle zákona schválnosti projel vrtačkou. Omlátil jsem omítku okolo, vytáhnul konce propájel, zaizoloval, zamaltoval. Slouží taky už 25 roků.
Jak už jsem řekl mám moře příkladů dobrého pájení, proto bych pájení hned tak šmahem nezvrhoval. Například už více jak před 40 lety jsem zapájením cínem opravil prasklou nádrž na motocyklu a stále neteče. Podobně také lanka spojky, brzdy, plynu. Některé se časem vytáhly ze spoje, jakoby nikdy připájené nebyly, některé ale vydržely dodnes. A pájet měď, nebo ocelový drát je sto a jedna.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#19 S80 chyby v elektronice
Ten kabel je zjevně nalámaný. Máš dvě možnosti:Haalf píše:Tak skutečně to bude ten kufrový kabel, stačilo mi s ním u toho levého pantu zahýbat a kufr zase funguje. Neotevírá se sám při vypnutí/zapnutí světel a jde i otevírat na tlačítko. Mám to pro jistotu nějak řešit, např. v případě neřešení by z toho mohlo vyústit něco horšího a nebo to tak nechat, když to funguje?
1. vyměnit (nejlépe) všechny žíly, případně celý kabel a mít klid
2. nechat to plavat a (až nepůjde kufr otevřít) hledat resp. založit nové téma "Jak se dostat do kufru, když nefunguje zámek" - protože to už není taková sranda
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#20 S80 chyby v elektronice
no, já mám teda na kufru i mechanické otevírání klíčkem...
včera jsem vyměnil kabel, vypadá to dobře, snad se nezlomí, kufr už se samovolně neotvírá, ale pořád mi nefunguje otevírání tlačítkem na kufru, takže jsem buď něco blbě zapojil nebo je v háji ten ovládací mikrospínač, musím to celé proměřit, už nebyl čas
jinak pájení se pokud možno raději vyhýbám, co jde, to nakrimpuju, u pájení dochází k brzkému zlomení a upadnutí drátu v místě přechodu, celé to ztvrdne a zkřehne
včera jsem vyměnil kabel, vypadá to dobře, snad se nezlomí, kufr už se samovolně neotvírá, ale pořád mi nefunguje otevírání tlačítkem na kufru, takže jsem buď něco blbě zapojil nebo je v háji ten ovládací mikrospínač, musím to celé proměřit, už nebyl čas
jinak pájení se pokud možno raději vyhýbám, co jde, to nakrimpuju, u pájení dochází k brzkému zlomení a upadnutí drátu v místě přechodu, celé to ztvrdne a zkřehne
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#21 S80 chyby v elektronice
Tak kabel jsem proměřil, všechno v pořádku. V pohodě je i ohyb, nic se nemá snahu lámat.
Ale. Pořád to nefunguje, kufr nejde otevřít tlačítkem nad spz a navíc se zase objevilo samovolné otevírání. Zajímavé je, že když jsem kabel měnil poprvé, tak všechno chvíli fungovalo. Zkusím ještě kuchnout to tlačítko, jestli není chyba tam...
Ale. Pořád to nefunguje, kufr nejde otevřít tlačítkem nad spz a navíc se zase objevilo samovolné otevírání. Zajímavé je, že když jsem kabel měnil poprvé, tak všechno chvíli fungovalo. Zkusím ještě kuchnout to tlačítko, jestli není chyba tam...
#22 S80 chyby v elektronice
Rozebral bych půl auta,pak bych si konečně koupil nový kabel.Zase se kuře snaží být chytřejší než slepice.Tod2 píše:Tak kabel jsem proměřil, všechno v pořádku. V pohodě je i ohyb, nic se nemá snahu lámat.
Ale. Pořád to nefunguje, kufr nejde otevřít tlačítkem nad spz a navíc se zase objevilo samovolné otevírání. Zajímavé je, že když jsem kabel měnil poprvé, tak všechno chvíli fungovalo. Zkusím ještě kuchnout to tlačítko, jestli není chyba tam...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5117
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#23 S80 chyby v elektronice
Věř tomu, že zlomený kabel se dokáže hodně a hodně dlouhou dobu tvářit jako kdyby byl naprosto netknutý.
Mluvím z vlastní zkušenosti cca 10let jako elektrikář na automatizovaných výrobních linkách.
Mluvím z vlastní zkušenosti cca 10let jako elektrikář na automatizovaných výrobních linkách.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2944
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#24 S80 chyby v elektronice
A co vyřeší nový kabel za 3 tisíce? V čem bude lepší než ten opravený téměř zadarmo?
Mluvím z vlastní zkušenosti cca 15let jako elektrikář na automatizovaných výrobních linkách.
Mluvím z vlastní zkušenosti cca 15let jako elektrikář na automatizovaných výrobních linkách.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#25 S80 chyby v elektronice
To sa stalo aj mne, vyhorela 40A poistka v kurfri, vymenil som ju, no polka auta ajtak nefunguje. Preco vyhorela nemam ani paru. Ako si to vtedy poriesil?ok2ucx píše:Jaký je toto auto modelový rok? Stačí VINko.
V prvním kroku vyměnit celý kabel do víka kufru - optimálně za nový kus (není to zase taková raketa, máš na dalších 10-15 let pokoj). V tomto případě je zcela jistě zlomená - možná nejedna - žíla. A v lepším případě se navzájem nezkratují. Zažil jsem i situaci, kdy se některé žíly zkratovaly, pak vyhořela 40A pojistka vedle baterky a nefungovala (ale trvale) zadní půlka auta.
Až toto bude v pořádku, je možné diagnostikovat případné zbylé závady dále...
P.
- Přílohy
-
- 2lwnmty.png (71.52 KiB) Zobrazeno 1903 x
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 1327 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx
-
- 9 Odpovědi
- 410 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Apofys
-
- 43 Odpovědi
- 3301 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 8 Odpovědi
- 1434 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Codyhuman
-
- 27 Odpovědi
- 1980 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Borderer