Klimatizace - vyměna vysoušeče

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

#26 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od GDPR_user »

sigiv píše:nevim, jak tomu rikate u vas v cechach, ale u nas je to kondensator a ten je umisten pobliz chladice od klimy
Koukám že v tom děláte pěkný bordel!
Než začnete psát blbosti,doporučuji si občas i něco málo přečíst.

https://www.mjauto.cz/jak-funguje-klimatizace-v-automobilu

i s obrázky a popisem

http://www.cruservis.cz/provozovna.php?id=16

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#27 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od Urvanej »

sigiv píše:nevim, jak tomu rikate u vas v cechach, ale u nas je to kondensator a ten je umisten pobliz chladice od klimy
Kondenzátor se tomu opravdu neřiká :evil:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#28 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od metju »

Chladič = kondenzátor... ono když to zchladíme tak to zkondenzuje víme ? :good:
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#29 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od Urvanej »

metju: kondenzátor je ten "chladič" vepředu, ale né ten hliníkovej válec, víme? :o
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#30 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od Makronis »

Tak kromě pátku a soboty kdy byly extremni teploty, klima funguje úplně normálně, sahara spíná když se klima zapne. A když jsem stál v sobotu v koloně tak se taky jednou vypla, ale za jízdy pohoda. Zkusil jsem ji dát na max a ventilátor taky a furt jela. Takže zkusím propláchnout vapkou chladič jak radil Martinopel a uvidím zase jak to pujde v extremnim hicu. Ještě se mi to nikdy nestalo.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#31 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od Urvanej »

Tak s tou wapkou vopatrně, abys pak neměl hromádku zoxidovanýho hliníku.
A pokud to bude jen trochu možný, vyplachovat zevnitř (od motoru) ven (dopředu).
Z toho co píšeš se ti to fakt asi přehřejvá. BTW novej neni žádná velká raketa, to jen kdybys chtěl autu udělat radost.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#32 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od Makronis »

Ahoj,
tak jsem sundal masku, pročistil kondensátor jako to rozumě šlo, no 30% plochy je už asi v prdeli, žebírka jsou vylámána, nejsou tam, nebo jsou uzavřená atd... A pořád se mi děje to že při vyšších teplotách se klima při nedostatečné rychlosti vypne.
Vida ukáže co se děje na čidlech? Napojit, jet, sledovat stav čidla teploty chladiva klímy a jestli teplota půjde nahoru a při nějaké teplotě (nevím jaké) se klima vypne, tak předpokládám že se medium nestačí chladit.
Ještě sehnat někoho s Vidou kdo má čas :unknown:
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#33 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od Urvanej »

Další možnou variantou je ucpanej výparník nebo umřelej ventil na něm. Obojí se občas stane, záleží jakej je k tomu přístup, ale ventil klidně z vrakárny. Každopádně Vida je určitě nejrozumnější a odhaduju, že ty data z čidel bude umět zobrazit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Burda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno, Czech republik
Kontaktovat uživatele:

#34 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od Burda »

No u mě to vyřešila výměna sítka za pár kč;)
_________________
V70 2.5 (D5252T) TDI 1999

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#35 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od metju »

Urvanej píše:metju: kondenzátor je ten "chladič" vepředu, ale né ten hliníkovej válec, víme? :o
No však ano, tak jsem to myslel... Já jsem o válci nemluvil
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#36 Klimatizace - vyměna vysoušeče

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jak je to teda s tím vysoušečem? Jak často se má měnit? Já jsem ho zatím na žádném z aut neměnil. Akorát teď jsem si objednal nové hadice klimatizace, které chci vyměnit, protože to přes jednu z nich prý utíkalo. Oni to před 3 rokama v klima servisu označili fixou, jenomže už to není vidět, tak jsem raději objednal obě hadice ke klimakompresoru. Měl bych nechat vyměnit i ten vysoušeč? Nebo se na to vykašlat? Kdesi jsem četl, že ty klimaservisy to doporučují každé dva roky. Ale to mi přijde zvláštní, když mi to v autě vydrželo a funguje 20 let - furt ten původní.. Nevím, nerozumím tomu, tak se ptám.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“