Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80 I.

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S80

#1 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80 I.

Příspěvek od PeterCent »

Přináším Vám kompletní návod na výměnu uložení stabilizátoru na Volvo S80 první generace (moje po faceliftu).
Stejně to budou mít i V70. Tahle "nemoc" bude problémem pro všechny S80 a rádi za to vyhazují z STK.

Podle servisu lze uložení stabilizátoru vyměnit pouze s celým stabilizátorem - tzn. investice 7 000 za stabilizátor + 3 000 práce (musí se sundat výfuk a lanovody).

Hledal jsem různé varianty - jednou z nich je video návod od českého "automechanika", který vůli vymezí pomocí železné podložky - ale to mi nepřijde jako dobrý nápad, když tam má být gumové uložení. Další variantou je koupit stabík z vrakoviště (určitě lze natrefit na pěkný kus, mě se podařilo za 1000Kč sehnat kus z auta co mělo najeto 180 000). Tady je ovšem problém, že se musít stejně sundavat všechno okolo, protože stabilizátor má tak speciální tvar, že ho tam prostě nelze nandat normálně :D

Poslední variantou, kterou jsem zvolil já, je výměna samotného uložení. Některé firmy již pochopily potřebu běžných lidí a proto samotné uložení začali vyrábět. Já zvolil značku TEDGUM (má celkem dobré reference).
ODKAZ: https://www.motointegrator.cz/produkty/778119-lozisko-stabilizatoru-ted-gum-00747641

Je potřeba si změřit průměr Vašeho stabilizátoru - u mě je to 19mm, druhá verze je 23mm.
Obě gumy pak přišly i s poštou asi za 550Kč.

VÝMĚNA:
Nejprve je potřeba povolit samotné kovové uložení (šroub a protimatka) na obou stranách a stabilizátor tak prověsit. Pak musíme pouzdro "rozlousknout" je to na pertlu, stačí mezi pouzdro a držák strčit plochý šroubovák a pomalým polokrouživým pohybem dostat od sebe.
Pak nám zbyde gumové uložení na tyči stabilizátoru (ta je tam navulkanizovaná), takže počítejte s tím, že dostat jí dolů není úplně sranda. Já použil odlamovací nůž a pilku - nejlepší je řezat přímo u tyčky. Na dočištění použijte smirkový papír (100). Viz obrázek č. 1

Tu nejhorší část máme za sebou, přichází řada na nové uložení. Gumu je potřeba naříznout na vrchní straně tak abychom mohli uložení nasadit (ze začátku jsem se bál že se to bude rozjíždět ale kovové pouzdro to stáhne tak, že nemá šanci se to rozjet. Dělají to tak i v intercars.cz, u kterých si tu výměnu můžete sjednat na pěkný peníze :D
Pak gumové uložení vložíme zpět do pouzdra. Viz obrázek č. 2

Pak otočíme uložení s pouzdrem směrem k držáku na karoserii a začíná fáze usazování :D Velké sikovky a je potřeba usadit kovové pouzdro zpět. Já jsem si pomohl zdviží (ale jde to i heverem) a polínkem tak aby se zatlačilo na samotné uložení, pak si to lépe sedne. Můžete si pomoci i zajištěním šroubem a nasadit to na obě strany. když tam dostanete šroub zpět, máte vyhráno, pak už to stačí jenom pomalu stáhnout matkou a ono si to samo sedne.

Výsledek vidíte na obrázku č. 3

Co se týče rozdílu - nic mi neklepe na zadní nápravě a auto lépe sedí na silnici (hlavně v zatáčkách) - takže výměnu doporučuju. Celkový čas výměny mi zabral cca. 2 hodiny. Nevím jak dlouho gumy vydrží ale další výměna už bude hračka, protože se nebude muset nic vyřezávat.
Ještě mě pro můj dobrý pocit čeká obroušení a natření celého stabilizátoru na černo.
Doufám, že tenhle návod někomu pomůže. Klidně piště. Peťa.
Přílohy
Obr. 3. Výsledek - nové uložení na místě.
Obr. 3. Výsledek - nové uložení na místě.
IMG_20160610_132525.jpg (50.99 KiB) Zobrazeno 3877 x
Obr. 2. Takhle je potřeba vložit gumu do kovového pouzdra - je zde vidět i směr naříznutí gumy.
Obr. 2. Takhle je potřeba vložit gumu do kovového pouzdra - je zde vidět i směr naříznutí gumy.
IMG_20160610_125434.jpg (36.57 KiB) Zobrazeno 3877 x
Obr. 1. Takhle je potřeba očistit stabilizátor na místo kam se bude ukládat nové uložení.
Obr. 1. Takhle je potřeba očistit stabilizátor na místo kam se bude ukládat nové uložení.
IMG_20160610_125441.jpg (29.52 KiB) Zobrazeno 3877 x

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#2 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od lubooos »

Suprova informace. Chtel jsem to taky menit a kdyz jsem zjistil cenu, tak jsem to radsi nedelal. Jeste to tak patny neni, kazdopadne vymena me ceka a po tomhle navodu to bude v brzke dobe. Doufam ze to takto je i na xc70.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od raolsa »

Jenom upřesním, že průměrů stabilizátorů je víc = 14, 16, 19 a 21 mm. :wink:
Třeba já mám 16 mm. :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S80

#4 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od PeterCent »

raolsa píše:Jenom upřesním, že průměrů stabilizátorů je víc = 14, 16, 19 a 21 mm. :wink:
Třeba já mám 16 mm. :twisted:
Dobré info, na S80 jsou podle mých info jen ty dva. Nekoumal jsem to jak to mají 70 ale myslím, že to bude stejný. Určitě doporučuju, pokud máte pocit že Vám uskakuje auto a pokud ze zadu slyšíte zvuky, je to ono.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Urvanej »

To naříznutí jsi provedl špatně. Standardně mají uložení nařiznutý horizontálním směrem mimo působení sil na stabík. Ale vypadá, že to je stažený hodně, tak to snad bude v pohodě.
Mam to utržený na obou stranách uplně, tak teď aspoň vim, kudy stohoven.
Každopádně to nic nemění na tom, že to je moc pěknej návod. :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 457
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#6 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Laurel »

Vepředu postup obdobný?
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S80

#7 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od PeterCent »

Laurel píše:Vepředu postup obdobný?
vepředu jsem to neřešil, tam to mám v pořádku :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II D5 2003

#8 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od mpus »

Nazdar,a nejezdí přece jenom ten stabilizátor v tý gumě,když už tam není navulkanizovaná jak od výroby ale jenom stažený??
Taky mě to čeká právě,dík

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#9 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Nosound89 »

PUR je asi blbost co? To by klouzalo ještě více a asi i více vrzalo http://www.powerflex.cz/volvo-s60-awd-02-c-33_266.html
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Tod2 »

tak jsem vyměnil zadní, byly už dost vymačkané, ale pořád jaksi nebyl čas, auto se citelně zklidnilo na drobných nerovnostech a samozřejmě je stabilnější i v zatáčkách
celkové náklady 332Kč i s poštou plus asi 2 hodiny toho času
ale otázka: nějak jsem se nepodíval jestli jsou vpředu ty samé gumy a už se mi tam nechce, nevíte někdo???
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od jarek.krizan »

Jen malý detail, je třeba zajistit stabilizátor proti bočnímu posunu, Stačí navařit plochou podložku na každou vnitřní stranu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#12 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od kwiko »

na kovanu ocel nic nevarit! zmenia sa jej vlastnosti

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#13 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Tod2 »

Ty originální gumy tam stejně nedržely, stačilo je rozřezat a byly dole.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od jarek.krizan »

kwiko píše:na kovanu ocel nic nevarit! zmenia sa jej vlastnosti
No autogenem určitě ne, ale jinak na spoustě stabilizátorů, napříč všemi značkami, jsou navařené podložky, nebo dorazy a problém v tom není. Pokud jsou jen bodnuté. Provařovat se nesmí, i když na Fóbiích to funguje i tak.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od raolsa »

Nějak jsem na původním utrženém a vymačkaném uložení nezaznamenal posun stabilizátoru do strany, pouze to dělalo kravál. :unknown: A teď to je potichu a taky se to nikam do stran nehýbá.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#16 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od kwiko »

Jarek, som rad ze tu po dlhej dobe vidm nieco pises, a mas pravdu ze ked tam niekto zvarackou nalepi kus kovu, asi urcite vsetko bude fungovat. A to ze sa stabilizatory vo vyrobe zvaraju je normalne, len sa potom este tepelne upravuju pobytom v peci aby sa odstranilo pnutie (co doma tazko napodobnime) ajked tento zadny moc nema kam uhnut.

Takze prilisne ohriatie (nad 500`C ) urcite poskodi pruznost stabilizatora co moze mat za nasledok unavovy zlom v okoli zvaru. tak opatrne.

Osobne, zadny stabilizator riesim len podkladanim do objimky vhodnym kusom U profilu

Ps: stabilizator kovany asi nebude, staci tepene upravovany (edit nefunguje???)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 195
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007

#17 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od resk181 »

Jak vám to drží po delší době? Neklouže tam ta tyč?
_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#18 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Tod2 »

no když neklouzala před výměnou na vymačkaných gumách, které tam nedržely, nemůže klouzat ani ted
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od raolsa »

raolsa píše:Nějak jsem na původním utrženém a vymačkaném uložení nezaznamenal posun stabilizátoru do strany, pouze to dělalo kravál. :unknown: A teď to je potichu a taky se to nikam do stran nehýbá.
Tak tu mám poznatek po delší době. Všiml jsem si toho až teď na geometrii.
Uložení není ani po delší době nijak vymlácené, ale stabilizátor se posunul do strany cca o 4 cm. Chtěl jsem ho vrátit zpátky montpákou, ale ani jsem s tím nehnul. Musel jsem držáky odšroubovat a po jednom je kroucením vrátit zpět na místo.
Takže závěr je, že Tedgum drží, ale asi bude potřeba zajistit ten boční posun. Uvidím jak se to bude chovat dále.
Kdyžtak si nechám v práci vyrobit nějaké dvě dělené podložky, které přišroubuju na stabilizátor, aby se už pohnout nemohl.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#20 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Tod2 »

No já teď zjistil posun předního. Mám tam PUR ze skandixu. Schválně jsem vzal ten "nastavovací", aby se to co nejvíc stáhlo. Posunulo se to tak o 20mm a už mi šroub spojovací tyče drhnul o rameno. Musel jsem to taky povolit a posunout.
Vzadu je Tedgum už dva roky nebo kolik a ani se nehne.
Naposledy upravil(a) Tod2 dne 15 bře 2019 21:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#21 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od raolsa »

Nevím kdy se mi to posunulo, protože ta původní místa už nebyla vůbec k rozeznání.
Mám celý stabík rezavý.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#22 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Tod2 »

je to v řiti, dnes se na to dívám a je to zase na tom předním posunuté mimo, musím to něčím zajistit
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#23 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Zajsoft »

Tod2 píše:je to v řiti, dnes se na to dívám a je to zase na tom předním posunuté mimo, musím to něčím zajistit
Idealne navarit podlozku, jako doraz...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#24 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od Tod2 »

ano, ale na autě to nepřivařím a tahat stab ven se mi zatím nechce
přemýšlím, že bych tam zkusil přišroubovat nějakou svěrnou podložku
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 438
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#25 Udělej si sám: NÁVOD - Výměna uložení stabilizátoru S80

Příspěvek od quaero »

Je možný že po výměně uložení táhne auto na jednu stranu?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“