D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude kolem
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 11
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 2.4D 120 kW 2007
#1 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude kolem
Zdravím, sorry že zakládám nový vlákno, ale našel jsem jen částečné informace, nechci aby to zapadlo a dotazů je víc..
U D5tky 120 kW ve V70II mi spadnul motor do nouzáku, diagnostika ukázala EGR problém, dneskami to vymontovali a vypadá to viz fotky.. v hadici od intercooleru je vypadá to trocha oleje ale není ještě masivně zadělaná, zato RGR ventil, jeho chladič a všechno okolo je zalepený vrstvou spalin s olejem (asi), a roura vedoucí do sání motoru z toho má uvnitř povlak snad 5 mm..
= Zrovna to jdu čistit.. (byly tady odkazy na postup čištění, ale nějak nefungují a nemůžu to dohledat) benzín obyč nebo technickej, pak odmašťovač je to OK nebo příliš agresivní??
= Důležitější problém - co to způsobuje? Je nějaká jiná možnost, než že je to olej dostávající se do intercooleru/vzduchu pro EGR z turba??? Oleje v motoru neubývalo, ale může to být tak málo že by se to neprojevilo.. říká mechanik.. na turbo se kouknou, ale bez vymontrování a zkoušky někde u specialistů prej moc nepoznají... nějaká rada?
= Je předpoklad, že to mastný bláto bude i v sání, ale vymontovat a vyčistit je složitá operace, včetně vymontrování vstřiků, který se můžou poškodit.. mám to dělat hned, nebo až se zjistí co to způsobilo? Někdo má zkušenosti s podobným problémem?
= Jsem v pokušení to EGR rovnou zaslepit, ale nejsem si jistej jestli to je a) v pohodě když mám DPF a b) jestli by to i po úpravě elektroniky u D5T5 nebylo poznat na nově přísnějších emisích (napíšu jim, ale jestli má někdo zkušenost se zaslepením u tohoto motoru a DPF uvítám info)..
Dík a ještě jednou sorry za tolik dotazů..
U D5tky 120 kW ve V70II mi spadnul motor do nouzáku, diagnostika ukázala EGR problém, dneskami to vymontovali a vypadá to viz fotky.. v hadici od intercooleru je vypadá to trocha oleje ale není ještě masivně zadělaná, zato RGR ventil, jeho chladič a všechno okolo je zalepený vrstvou spalin s olejem (asi), a roura vedoucí do sání motoru z toho má uvnitř povlak snad 5 mm..
= Zrovna to jdu čistit.. (byly tady odkazy na postup čištění, ale nějak nefungují a nemůžu to dohledat) benzín obyč nebo technickej, pak odmašťovač je to OK nebo příliš agresivní??
= Důležitější problém - co to způsobuje? Je nějaká jiná možnost, než že je to olej dostávající se do intercooleru/vzduchu pro EGR z turba??? Oleje v motoru neubývalo, ale může to být tak málo že by se to neprojevilo.. říká mechanik.. na turbo se kouknou, ale bez vymontrování a zkoušky někde u specialistů prej moc nepoznají... nějaká rada?
= Je předpoklad, že to mastný bláto bude i v sání, ale vymontovat a vyčistit je složitá operace, včetně vymontrování vstřiků, který se můžou poškodit.. mám to dělat hned, nebo až se zjistí co to způsobilo? Někdo má zkušenosti s podobným problémem?
= Jsem v pokušení to EGR rovnou zaslepit, ale nejsem si jistej jestli to je a) v pohodě když mám DPF a b) jestli by to i po úpravě elektroniky u D5T5 nebylo poznat na nově přísnějších emisích (napíšu jim, ale jestli má někdo zkušenost se zaslepením u tohoto motoru a DPF uvítám info)..
Dík a ještě jednou sorry za tolik dotazů..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 11
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 2.4D 120 kW 2007
#2 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
Tak si odpovím sám, třeba se to někomu bude hodit..
= na ten bordel je nejlepší něco takovýho
http://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134/39849642;38957089;40116195;40109481;40099798
a takovýho http://www.autokelly.cz/Product/AC-CA05/1455198
.. ale v takový vrstvě nejlíp odmastit, nechat vyprchat a pak co nejvíc odstranit za sucha mechanicky, dřevěný špachtle, jemná drátěnka.. pak dodělat těma vodičkama..
= bylo to turbo, už jde na repas..
= zaslepení EGR úplně nedoporučili ani odborníci, na emisích by to mohli nebo nemuseli poznat z diagnostiky... a hledat STK kde maj takovou nebo makovou diagnostiku nebo někoho uplácet, to se mi fakt nechce..
= na ten bordel je nejlepší něco takovýho
http://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134/39849642;38957089;40116195;40109481;40099798
a takovýho http://www.autokelly.cz/Product/AC-CA05/1455198
.. ale v takový vrstvě nejlíp odmastit, nechat vyprchat a pak co nejvíc odstranit za sucha mechanicky, dřevěný špachtle, jemná drátěnka.. pak dodělat těma vodičkama..
= bylo to turbo, už jde na repas..
= zaslepení EGR úplně nedoporučili ani odborníci, na emisích by to mohli nebo nemuseli poznat z diagnostiky... a hledat STK kde maj takovou nebo makovou diagnostiku nebo někoho uplácet, to se mi fakt nechce..
Naposledy upravil(a) makak dne 29 dub 2016 13:14, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 950
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#3 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
Litr nafty a štěteček. Šlo to jak po másle;)
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 11
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 2.4D 120 kW 2007
#4 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
Mě to teda naftou moc nešlo, problém byl ten olej, saze samotný by šly, ale s olejem je to pěkný lepidlo a nafta ani benzín s tím moc nehli... viz výšms231 píše:Litr nafty a štěteček. Šlo to jak po másle;)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 950
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#5 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
Sry, jsem to poradne necetl
Delal jsem to prvne mechanicky, zbytek nafta, stetecek, pripadne hadrik. Tahlo se to, to je pravda, ale slo to a moc prace to nedalo. Takhle to je presnejsi. Asi existuji prijemnejsi zpusoby.
Delal jsem to prvne mechanicky, zbytek nafta, stetecek, pripadne hadrik. Tahlo se to, to je pravda, ale slo to a moc prace to nedalo. Takhle to je presnejsi. Asi existuji prijemnejsi zpusoby.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#6 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
Není ten olej z biosložky nafty?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 11
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 2.4D 120 kW 2007
#7 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
Není, zaprvý nevím, jak by se dostal přes intercooler do EGR a za druhý turbo má vůli v ose turbíny, takže asi tamtudy..hajnej píše:Není ten olej z biosložky nafty?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#8 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
njn, vetsina EGeRek je na tom podobne tak at Te dalsich 200 tis posloucha
sorry za diesel lama dotaz.. 120kw ma turbo chlazene olejem? ptam se proto ze 136kW vodou..
sorry za diesel lama dotaz.. 120kw ma turbo chlazene olejem? ptam se proto ze 136kW vodou..
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#9 D5 120kW mastnej bordel a karbon v EGR ventilu a všude k
Každé turbo je olejem mazané a zároveň chlazené ! Některé je navíc chlazené ještě vodou a tu vůli má na svědomí olej typu 0W ... A5,B5st_Andy píše:njn, vetsina EGeRek je na tom podobne tak at Te dalsich 200 tis posloucha
sorry za diesel lama dotaz.. 120kw ma turbo chlazene olejem? ptam se proto ze 136kW vodou..
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek