Poslední návštěva: 19 lis 2019 02:06 Právě je 19 lis 2019 02:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 17 čer 2011 13:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2010
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberecko a Praha
Zdravím,
věděl byste (určitě:) někdo poradit s výběrem vhodné elektro-sady. Koupil jsem samotné starší originál bajonet tažné zařízení a nevím si rady s volbou elektriky.
Někdo mi radí, že stačí univerzální zákl. 7pin sada, v tazne.cz mi naopak řekli, ze potrebuji 13PIN i s jednotkou (rozdíl je asi 2tis., tak to docela řeším :)

Mám V70 II, r.v. 2003, bez park. senzorů, ale závady u zadních žárovek mi to hlásí na palubce v PC.
Tak nevím.
Díky moc za radu či alespoň nasměrování.
Martin

_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2003, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
Opel Omega B Caravan 2,2DTI 88kW man. 2001
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 17 čer 2011 13:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 295
Bydliště: Pohjola
13ti pin bys využil v případě že taháš karavan který má napájení stálých 12V z auta, nebo je tam možnost zapojení couvacích světel, jinak stačí 7 pinů na všechno. Jednotka se používá proto aby nesvítila hláška o nefunkčním osvětlení.
Edit: Koukám že máš rok 2003, tam by měl být připravený kabel s konektorem vedle rezervy, takže odpadá nutnost dodat další jednotku.

_________________
XC70 2,5T
S60 D5


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 17 čer 2011 14:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2010
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberecko a Praha
jasně, kabel tam mám připravený. Tzn. že mohu jít do základní univerzální 7PIN sady bez jednotky i bez spec. konektoru, bo to napicham vse primo do toho konektoru a tudíž se nemusím bát, jk mě strašíli, že mi to jednak bude pořád hlásit chybu světel, neřkuli, že mi hrozí vyhoření celé elektriky. Je to tak?
M.

_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2003, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
Opel Omega B Caravan 2,2DTI 88kW man. 2001
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 17 čer 2011 19:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 295
Bydliště: Pohjola
Přesně tak, v tomto případě je zapojení snadné. Snad jen zkontrolovat osazení pojistkami v modulu REM (vlevo v kufru).

_________________
XC70 2,5T
S60 D5


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 17 čer 2011 20:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2009
Příspěvky: 43
Bydliště: slovensko RA
Vůz: V70 xc 2,4 tb 5244t3
http://taznezariadenia.sk/sk/elektroins ... a-mp1.html

Ja osobne mám namontované toto.Bez problémov.Elektronika nehlási žiadnu poruchu. :good:
A je to napojené z toho konektora v kufri.

_________________
Volvo V70-XC, 2,4- 5244t3, 147 kw r.v.2001 bolo
LR 300 Tdi
Mbéčka Octavia.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 30 čer 2011 00:16 
Offline

Registrován: březen 2010
Příspěvky: 55
Bydliště: Poděbrady
Vůz: Volvo V70 (2000) B5244T3 AW55-50/51SN
Hmmm, pěkná debata. Zeptám se též, můžu-li? Je to asi měsíc, co jsem namontoval tažné BOSAL a k němu 13-ti pólovou zásuvku. V elektrice byl přibalen návod, relé a pojistka. Všechno fajn popsáno( pro blbce). Tak jsem to pozapojoval a šup s tím do konektoru u rezervy, jako všicni zde. Jenže ejhle, nesvítí mi mlhovka na valníčku. Nejhorší je, že nejde "šťáva" už od pojistkového bloku v zadním levém boku. Zatím mi to skutečně neva, jenže v srpnu mě čeká STK a tam by se asi divili. :%) A nyní přichází můj dotaz: Jak šetrně "vyloupnout" výplň, za kterou je onen pojistkový blok??? Za rady předem děkuji. :)

_________________
V 70 II 2,4T 147kW 2000 automat,kůže,16"METIS,SCARAB GREEN PEARL


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 01 pro 2011 23:35 
Offline

Registrován: prosinec 2011
Příspěvky: 1
Bydliště: Liberec
Prosím o radu Baltazara ´jak se mu podařilo vyřešit problém s elektrikou TZ. Mám nyní stejný problém a nevím jakou sadu el. dokoupit.

Díky

_________________
V70, 2003, 120kW D5, man.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 03 pro 2011 00:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 295
Bydliště: Pohjola
Pokud máš taky rok 03 tak není nic snadnějšího než zacvaknout připravený konektor v kufru :wink:

_________________
XC70 2,5T
S60 D5


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 13 led 2012 00:56 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 812
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
A pokud mám rok 2001? Je zde nějaký problém?

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 12 čer 2012 15:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2010
Příspěvky: 31
Bydliště: Liberecko a Praha
rychlepneu píše:
Prosím o radu Baltazara ´jak se mu podařilo vyřešit problém s elektrikou TZ. Mám nyní stejný problém a nevím jakou sadu el. dokoupit.

Díky


no, Baltazarovi tazne stále ještě leží ve sklepě ..... snad se k tomu dostanu letos v letě .. :)

_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2003, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
Opel Omega B Caravan 2,2DTI 88kW man. 2001
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 06 črc 2012 21:52 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 10166
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Tak jsem také namontovat tažné a vzhledem k tomu, že jsem neměl origo elektroinstalaci tak po použití zlatých českých ručiček postupoval nasledujícím způsobem:
Nepoužil jsem převáděcí krabičku co jsem k tažnému obdržel a dráty od sedmipólové zásuvky jsem nastrkal pomocí úzkých konektorů přímo do origo konektoru na autě.
Vše funguje, kromě mlhovky, ta dle mých zjištění potřebuje k fungování software od výrobce a výměnu a doplnění několika relátek (dle roku výroby).
Já to vyřešil tak, že jsem natáhl zvláštní drát k mlhovce v zadním světlu. Chybu to nehlásí a mlhovka funguje. Funguje i kontrolka na blikání přívěsu na palubce. :Yahoo!:
Myslím, že origo to funguje tak, že při zapojení přívěsu se odpojí mlhovka na autě, aby se neodrážela v přívěsu a neoslňovala řidiče v zrcátkách.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 07 črc 2012 09:18 
Offline

Registrován: říjen 2009
Příspěvky: 69
Bydliště: Maršov u Úpice
Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001
Též jsem řešil tažné.......napojil jsem dráty rovnou na konektor(teda na dráty u konektoru) a vše funguje.....kdyby někdo chtěl tak mu to jsem schopen zapojit(cca 1,5hod)

_________________
Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2016 22:58 
Offline

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 5
Bydliště: veselá
Vůz: V70 II 2.4D 120kw ATM
Dobrý den pánové,
Vaše vlákno je sice staré, ale požádal bych Vás o radu. Koupil jsem tažné s tím, že bylo montováno v servisu a je k němu i elektroinstalace. Pán nevěděl co konkrétně potřebuji a daroval mi z vozidla celá, či část kabelového svazku s pojistkovými skříňkami a různými krabičkami.
Po té, co jsem šel po kabelech směrem od tažného k ŘJ, zjistil jsem, že pánovi napojili kabely TZ na drády, které vedou přímo ke světlům kroucenými spoji!

Mám rok 2002/5-7měsíc 2.4D 120kw a v kufru vedle rezervy mám jakésy 2 konektory.

Mohl bych Vás poprosit o radu, jak elektroinstalaci TZ zapojit? Nějaké schéma?

Děkuji


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2016 17:13 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 812
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
No nejjednodušeji je to přecvakat podle toho co sis koupil na své auto. Pokud chceš být pečlivý, sežeň si origo svazek na tažné z nějakého vraku a to bys jen připojil na zmiňovaný konektor u rezervy.

První varianta je snadná a rychlá, ale po připojení vleku ti bude křičet palubák, že ti nesvítí nějaká žárovka.

Druhá varianta je pečlivá, ale přináší s sebou další práci v podobě hledání vraku.... Zkus poptat AVdíly, nebo zadej poptávku tady v bazaru....


Možná śe dá koupit i nový svazek...

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2016 18:02 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 10166
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Palubák křičet nebude. Jen je potřeba vyřešit mlhovku, jak píšu výše.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2016 23:10 
Offline

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 5
Bydliště: veselá
Vůz: V70 II 2.4D 120kw ATM
Palubák mi křičí již třetí rok, že je vadná žírovka obrysu, ale nikdo nebyl schopent zjistit kde je vada. Takže v tom pro mě není problém. Jak jsem psal, TZ bylo děláno na předchozím autě a místo ŘJ na TZ udělali pánovi kroucené spoje na dráty přímo u světla.

Klidně si to zapojím doma do konektoru, pokud budu vědět, co a kam. Nebo si mám vzít multimetr a proměřit si to?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2016 07:40 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 10166
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Co se týče obrysovek, tak koukni jestli máš všude stejné žárovky 4w.
Já si zapojení konektoru zjišťoval žárovkovou zkoušečkou. Teď už bych asi doma vyhrabal schéma. Kouknu.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2016 11:01 
Offline

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 5
Bydliště: veselá
Vůz: V70 II 2.4D 120kw ATM
Děkuji za info! Udělám to stejným způsobem a žárovky zkontroluji!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 07 čer 2016 23:29 
Offline

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha 9-Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'
Mam original tazne od vyroby. Auto vlastni 2 mesic. uz sem pripojil dva vleky a stale ta sama zavada.
Po pripojeni vleku, se automaticky rozsviti mlhovka na vleku a sviti stale. resil jsem to vyndanim.
Dnes jsem se pustil do zkoumani, koupil jsem novou koncovku 7pol venecku a vymenil. Dale prohldaval elektroinstalaci.
A narazil jsem na nejaky divne zapojeny svazek. Normalne je tam origo Trailer modul, kabelaz taky origo. Jen proste ve svazku je nejak divne vyresena ta mlhovka, draty jsou tam naletovany k sobe a vubec nejdou pres trailer modul.
Byl by nekdo odchotny s v70II nebo xc70 kdo ma original elektroinstalaci, nechat me nakouknout na barevne zapojeni jeho kabelu do konektoru. Hledam uz skoro pul dne a nikde neni vyfocen ten kabel poradne.
Ja nechapu kdyz je to original tazne jak muze bejt ta elektrika na mlhovku takle pohnojena. Mam tam dva kabliky volne a ne v konektoru.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 08 čer 2016 07:39 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 3065
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Je možné, že takhle prasecky to někdo zapojil, aby měl +12V stálých, pro napájení obytného přívěsu.
Jako je to např. na tomto obrázku
Obrázek


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 08 čer 2016 09:47 
Offline

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha 9-Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'
Presne na ty 2 ma bejt mlhovka. Ani me to nenapadlo. Tak ted co stim? Schema najit nemuzu a na to ze jsem elektrikar, tak mam z toho hlavu v pejru :) . Potreboval bych to holt videt jak je to spravne. A original kabel kupovat nechci.
Navic co jsem zjistil origos kabelu jsou tri druhy. Jeden je 7 pin power supli to resi asi to napajeni a dalsi jsou kvuli parkacum a ta mlhovka. Nejspis teda.. Jak jsem asi pochopil.
Bez schenatu toho ja moc nevyresim.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 08 čer 2016 10:27 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 3065
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Najdi druhý konec té dvojky, normálně ho ušmikni a změř, jestli na těch volnejch drátech z trailer modulu není náhodou mlhovka. Pokud jo, tak ji připoj na ten ušmiklej drát z dvojky,

Pokud to mlhovka není, tak ji musíš vytáhnout z auta ale bude ti svítit i na autě, což není nic moc. Automatické odpojení je trochu složitější, ale šlo by to udělat relátkem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 08 čer 2016 10:33 
Offline

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha 9-Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'
Prave ze ta mlhovka z toho modulu je normalne odpojena, pin byl zaizolovanej a je na to napojen kabel primo z vystupu z auta plus je jeden taky vytazen. Z konektoru co vychazi od pojistek. Kdyz to shrnu, tak modrej vodic od mlhovky vytazen z trailer modulu, zlutocernej vytazen z napajeni od auta v kufru a myslim ze zluto modrej napajenej v puli cesty na modrej od mlhovky. Budu se do toho muset poradne podivat a merit :o . Kazdopadne dik za rady. Asi preziju ze me ta mlhovka bude svitit i s autem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 08 čer 2016 10:55 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 10166
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
lubooos píše:
Asi preziju ze me ta mlhovka bude svitit i s autem.

Mám to taky tak a nějak mě to nesejří. Mlhovku stejně používám minimálně nebo spíše vůbec. :crazy:

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika pro tažné zařízení - V70 II
PříspěvekNapsal: 08 čer 2016 22:01 
Offline
Radní
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 4542
Bydliště: Hlavní město Praha
Vůz: V70XC & 240GLE
raolsa píše:
lubooos píše:
Asi preziju ze me ta mlhovka bude svitit i s autem.

Mám to taky tak a nějak mě to nesejří. Mlhovku stejně používám minimálně nebo spíše vůbec. :crazy:

Vidím to úplně stejně, jako Raolsa. Je to nejjednoduší varianta a ani mě to nijak nevadí.

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +350000 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 130000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +400000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.080s | 21 Queries | GZIP : On ]