Poslední návštěva: 20 črc 2019 22:43 Právě je 20 črc 2019 22:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 24 led 2019 18:36 
Offline

Registrován: leden 2016
Příspěvky: 57
Bydliště: Dejvice
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC90, D5, 2006 136 kw
Díky kuci


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 úno 2019 20:22 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9177
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
Nalil jsem Texaco Havoline Ultra S 5W40
https://cglapps.chevron.com/msdspds/PDS ... Format=PDF

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 09 dub 2019 16:23 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.

Volvo (EU), XC90, XC90 D5 AWD, 2005-2010
Výrobce: Volvo Car Corporation, Göteborg, Sweden
Typ pohonu: pohon všech kol
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP / 136 kW při 4000 ot./min.

Motor D5244T4
Vznětový, 4-zdvih, 5 Válec, Řada, 4 ventily/válec, Mezichladič turbodmychadla, kapalinou chlazené
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP/136 kW při 4000 ot./min.
Obsah Servisní plnění: 6.2 l.

Použití: Normální
Výměna 30000 km/12 měs.

OEM doporučení
celoročně ACEA A5/B5-08 SAE 0W-30

Products Header
Products Not Found


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 09 dub 2019 23:59 
Offline

Registrován: říjen 2018
Příspěvky: 21
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum
výrobce ví přesně co tam lít a co motoru dělá dobře. Proto nastavil z výroby interval 30 tis km. Stejně jako doživotní náplně automatických převodovek.

Jinak hlásím najeto na 5W30 Mobil Formula V (504, 507 pro VW) cca 8 tis km zatím vše ok. Před tím BG proplach. Jediný co jsem postřehl, že to asi míň klepe. Občas na volnoběh klepou asi hydra nebo něco jinýho a po výměně oleje se to asi po 500 km projevuje míň častěji.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 10 dub 2019 07:36 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9177
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
Jammal píše:
Trošku se v olejích vyznám

Co si pod tím představit?

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 10 dub 2019 12:41 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
hajnej píše:
Jammal píše:
Trošku se v olejích vyznám

Co si pod tím představit?

Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 10 dub 2019 14:47 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 177
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-30 ... 828706.htm

_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 356000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 10 dub 2019 15:46 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2874
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Jammal píše:
Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.



Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?

To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.

Stejně tak náplně do posilovače.

Takže jestli máš povědomost, tak poraď.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 10 dub 2019 21:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1665
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
paiu píše:
Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-30 ... 828706.htm


Názor mám takovej, že na něj jezdím již 2 rok stejně jako Smidcze. A vše jak má být. Nic nedolévám a to se blížím ke 200tis.

[img]https://i.postimg.cc/PpQ51MrM/DSC_0875.jpg[/img]

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 05:05 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 177
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Jakub Svoboda:) Díky, už ho mám objednán.

_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 356000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 09:18 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Romulusw píše:
Jammal píše:
Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.



Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?

To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.

Stejně tak náplně do posilovače.

Takže jestli máš povědomost, tak poraď.

Týká se to spíše běžných olejů...motor, převodovka atd. Na určování náplní pro všechny typy vozidel používám Olyslager a případně komunikuji přímo se společností Castrol. Konkrétně tyto náplně pro Volva jsem prověřoval a i v Castrol mi doporučili originál náplně. Zatím co jsem vykoumal:
Volvo 97314 – Castrol Axle EPX 80W-90
Volvo 1161513-5 - Zde pouze originál
Pro manuální převodovky dle modelu.
- MMT6 (6MTT450) (6 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)
- M56 (5MTT350) (5 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)
- M66 (6MTT400) (6 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 09:33 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
paiu píše:
Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-30 ... 828706.htm

Ahoj. Je to podobný olej, ale určený spíš pro Fordy. Zřejmě tomu neublížíš, ale tvůj olej by měl mít specifikaci Volvo VCC 95200377 pokud se nepletu. Ono to není jen o viskozitě, ale i o aditivech v oleji, které motor potřebuje pro bezproblémový chod. Jinak všechny značky, které za sebou mají nějakou historii (alespoň 10 let) jsou v pohodě...Mobil, Castrol, Total, Shell...jen vybírat správnou formulaci.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 09:47 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Romulusw píše:
Jammal píše:
Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.



Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?

To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.

Stejně tak náplně do posilovače.

Takže jestli máš povědomost, tak poraď.

Na posilovač sem se díval k mojí V70 (Volvo 1161529) a tady patří normální zelené CHF, podobně jako do některých škodovek. U posilovačů je to ve většině případu zelené CHF nebo červený Dexron III nebo VI (podle roku výroby). Jsou i speciálky co jsem nedohledal, ale to vždy záleží na konkrétním modelu. Některé automobilky si kuchařku dobře chrání a Volvo k nim bohužel patří.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 09:53 
Offline

Registrován: červenec 2013
Příspěvky: 160
Vůz: V70 MY2000 D5252T, V70 MY2004 D5244T
jak je to s tou viskozitou? mel jsem za to ze vyssi cislo znamena lepsi mazivost... tedy lepe pro motor, hure pro spotrebu
proc je tedy pro motor horsi 17 nez 10?

B


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 09:54 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1258
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6 99,S80 V8 07,V70R 04,C70 2.4T 04
Jammal píše:
Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.

Mno nezlob se na me, ale z tech par prispevku co jsi tu napsal, mi to zatim vychazi, ze umis hledat v katalogu vyrobku Castrol(cimz nerikam, ze jejich vyrobky jsou spatne, zalezi na aplikaci)) a slepe se drzet toho co je tam napsane...

No ze vyrobce vedel... Mno... Ehm...
Zalezi na uhlu pohledu... Ano vedel, ze Mobil1... Pak Volvo koupil Ford a najednou vedel, ze Castrol(a jak krasne ve Volvech karbonuje vetsina z nas vi...).

Ono se ruzne veci taky kolikrat meni v case, s ohledem na firemni politiku, penize, s kym se kdo vyspal, etc...
Stejne jako byl treba nejakej interval na treba rozvody a najednou po 5-10letech, je 1/2...
To same olej v prevodovce, aktualni oficialni nazor Volva je, ze napl v AT je dozivotni(neboli, musi prezit 1. vlastnika a cca 100-150kkm...).

A to, ze nekdo neco neschvalil jeste neznamena, ze to je spatne, ze to nejde, nebo treba ze v nekterych pripadech, to neni dokonce lepsi.
Proste to pouze nekdo nepredepsal/neschvalil, nic vic, nic min...

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Naposledy upravil Zajsoft dne 11 dub 2019 10:07, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 09:58 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1258
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6 99,S80 V8 07,V70R 04,C70 2.4T 04
Jammal píše:
Na posilovač sem se díval k mojí V70 (Volvo 1161529) a tady patří normální zelené CHF, podobně jako do některých škodovek. U posilovačů je to ve většině případu zelené CHF nebo červený Dexron III nebo VI (podle roku výroby). Jsou i speciálky co jsem nedohledal, ale to vždy záleží na konkrétním modelu. Některé automobilky si kuchařku dobře chrání a Volvo k nim bohužel patří.

No zrovna co se tyce posilovace, tak clovek postupne zkusil kde co. Aktualne musim rict, ze nejlepsi co jsem zatim zkusil je Ravenol SSF, rizeni jde naprosto hladce a ani neknoura v dorazech(nasilne podrzenych).

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 10:18 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 388
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
SSF od Ravenolu take pouzivam. Jak do Volva, tak i do jednickovyho Supa. 4 litrovy kanystrik za pohodovou cenu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 10:46 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Zajsoft píše:
Jammal píše:
Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.

Mno nezlob se na me, ale z tech par prispevku co jsi tu napsal, mi to zatim vychazi, ze umis hledat v katalogu vyrobku Castrol(cimz nerikam, ze jejich vyrobky jsou spatne, zalezi na aplikaci)) a slepe se drzet toho co je tam napsane...

No ze vyrobce vedel... Mno... Ehm...
Zalezi na uhlu pohledu... Ano vedel, ze Mobil1... Pak Volvo koupil Ford a najednou vedel, ze Castrol(a jak krasne ve Volvech karbonuje vetsina z nas vi...).

Ono se ruzne veci taky kolikrat meni v case, s ohledem na firemni politiku, penize, s kym se kdo vyspal, etc...
Stejne jako byl treba nejakej interval na treba rozvody a najednou po 5-10letech, je 1/2...
To same olej v prevodovce, aktualni oficialni nazor Volva je, ze napl v AT je dozivotni(neboli, musi prezit 1. vlastnika a cca 100-150kkm...).

A to, ze nekdo neco neschvalil jeste neznamena, ze to je spatne, ze to nejde, nebo treba ze v nekterych pripadech, to neni dokonce lepsi.
Proste to pouze nekdo nepredepsal/neschvalil, nic vic, nic min...

Umím hledat v katalogu, to je samozřejmě základ :) Nad osobní zkušenosti samozřejmě není a já ti je neberu a taky ti nic nevnucuju. Karbonování zrovna ve Volvo motorech...ve většině případů je to konstrukční záležitost nebo právě využití jiné než předepsané formulace oleje. Řešilo se i karbonování u motorů škoda, toto je evergreen, který co chvilku někdo vytáhne. Spolupracujeme s většinou servisů v ČR i SK a zvýšené karbonování díky oleji se neprokázalo ani v laboratoři. Zřejmě nemáš představu, jak se při vývoji motoru oleje testují a co všechno se sleduje, aby se zvolilo správné mazivo. Tvoje "slepě se držet předpisu" znamená, že rovnou odsuzuješ to co zjistily desítky lidí za stovky hodin v laboratoři i na cestách...toto není žádný čínský výrobce, aby sis ty vymýšlel co tam dát....předpokládám, že zrovna Volvo si na tomto dalo dost záležet. A už vůbec ti tady nebudu dokazovat svoji odbornost, na to mám svoje nadřízené a kulaté razítko 8) Ale přiznávám, že na Volvo odborník nejsem a řešil jsem jich minimum, tak se tu třeba něco přiučím :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 11:01 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2874
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
No, mě spíš šlo obecně o to, co je v těch pixlách s nálepkou volvo, že se jich někteří drží jak h...o košile a nic jiného by do svého miláčka nenalili :-D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 11:31 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Romulusw píše:
No, mě spíš šlo obecně o to, co je v těch pixlách s nálepkou volvo, že se jich někteří drží jak h...o košile a nic jiného by do svého miláčka nenalili :-D

V tom má Zajsoft pravdu, automobilky si to pravidelně tendrují...jednou jim to plní Shell, podruhé Castrol, jindy zas Mobil a je to jedno jestli je to Škoda, Mercedes, BMW nebo Ford, co vím všichni to dělají stejně. Ale tady se jedná hlavně o vysoko obrátkové položky jako jsou motorové oleje. Tam, kde se toho prodá málo a má to svá specifika se většinou drží jednoho výrobce, jako právě například u náplní do haldexu a know how si chrání. Tím zopakuju, že u motorového oleje pokud se držíš renomovaného výrobce nešlápneš vedle při dodržení specifikace.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019 16:01 
Offline

Registrován: červenec 2010
Příspěvky: 767
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II
automobilce jde vic o CO2 nez ochranu motoru... 0W30 mi zvladla akorat zakarbonovat motor. Kdyz se motor vycistil tak akorat zacala tect gufera.

to same u dieselu neprijde mi normalni aby auta mela po 300 000 hydrostely na odpis

_________________
V70 II 2,5T + LPG
V70 II 2,5T AT5 + LPG
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 15 dub 2019 10:20 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
michal_0077 píše:
automobilce jde vic o CO2 nez ochranu motoru... 0W30 mi zvladla akorat zakarbonovat motor. Kdyz se motor vycistil tak akorat zacala tect gufera.

to same u dieselu neprijde mi normalni aby auta mela po 300 000 hydrostely na odpis

Ahoj. Viskozita oleje má určitě souvislost, ale jde i o stav motoru...olej musí správně dotěsňovat pístní kroužky, jinak jde do oleje víc spalin než je zdrávo a problém je na světě. Dál jde samozřejmě o kvalitu oleje a obsah aditiv zajišťujících čistotu motoru i oleje (detergenty, dispersanty). Někteří výrobci na tom šetří, použijí základní aditivační balíček, pouze aby olej splnil průmyslové limity a mohli na něm uvést dané normy, oleje třeba vůbec netestují.
Pokud jde o to vyčištění motoru, to se stává pokud jezdí motor delší dobu na olej, který nedostatečně čistí nebo je zde jiný důvod zvýšeného zanášení. Staré usazeniny ti motor dotěsňovaly a tím, že si je rozpustil, jsi uvolnil doposud dotěsněné mezery...může se to stát i když se přejde z horšího oleje na olej, který má čistící schopnost tak jak má být nebo ji má zvýšenou.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 15 dub 2019 16:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1740
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Jak to tak čtu, tak hromada obecných řečí a nic konkrétního. Měl bys nějaký důkaz, nebo tak něco? :)

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 15 dub 2019 22:46 
Offline

Registrován: únor 2018
Příspěvky: 90
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5
no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 16 dub 2019 11:46 
Offline

Registrován: březen 2019
Příspěvky: 48
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
ivanvanata píše:
no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.

Ahoj, v tomto máš pravdu, ale přesně je to o tom, že když použiješ olej s nižší HTHS viskozitou do motoru kam nepatří, tak jej můžeš poškodit hlavně díky tomu, že za vyšší teploty rychleji stéká z mazaných částí a na dílech se neudrží dostatečně dlouho. Kdežto když pro motor, kde je olej se sníženou HTHS viskozitou předepsaný použiješ olej s viskozitou vyšší (což tady právě děláte s tím Mobilem 5W-50 atd.), stane se maximálně to, že se o něco málo zvedne spotřeba. Neříkám, že je to úplně špatně, jen jsem se vždy držel předpisu výrobce a neměl jsem důvod tomu nedůvěřovat. Když už mluvíme o vodičkách, jsou i oleje 0W-8 a dokážou motor namazat velmi dobře, jen musí být konstrukčně vhodný pro tento typ maziva. Za mě je favorit pro starší motory bez DPF kde je na výběr z více viskozit jednoznačně 5W-40 A3/B4.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.259s | 18 Queries | GZIP : On ]