Poslední návštěva: 18 lis 2019 18:07 Právě je 18 lis 2019 18:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 275 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 19:58 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 425
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
tak tak, je rozdíl mezi SHELL Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 a AV 0W-30


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 21:59 
Offline

Registrován: prosinec 2014
Příspěvky: 413
Bydliště: Vranov nad Toplou
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
A sakra, kto sa v tom ma vyznat.

_________________
S70 2,5 D, 467 000 km
V70 D5 2004, 275 000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2018 14:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2015
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007
Přesně ... na motoru mam štítek s A5/B5 Viscosity SAE 0W-30 a v příručce k autu jsou pod tímto štítkem uvedený motory D5244T4 až T7 .... já mám D5244T, kterej má mít podle příručky A3/B3/B4 ... lol

_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2018 14:39 
Offline

Registrován: prosinec 2014
Příspěvky: 413
Bydliště: Vranov nad Toplou
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Ares píše:
kamov píše:
DIk za link. Takze nakoniec to je Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
http://www.am-oleje.cz/produky-sk/shell ... av-l-0w-30

Pozeram ze je este lepsi, tak ho tam nalejem.

Az na to ze to je LongLife pre VW. :D


Cize je nevhodny pre motor?

_________________
S70 2,5 D, 467 000 km
V70 D5 2004, 275 000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2018 15:15 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 425
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Chce to mrknout na jejich TL-ka.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2018 21:10 
Offline

Registrován: prosinec 2014
Příspěvky: 413
Bydliště: Vranov nad Toplou
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
V kazdom parametre prekovanava normu A3/B3, to je dobre, ci?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
S70 2,5 D, 467 000 km
V70 D5 2004, 275 000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 06 zář 2018 00:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 395
Bydliště: Vyškov
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II sport D5 136kW " šeďak"
Tak to tu čtu dokolaa a nevim jak rozluštit všechny ty nazvy a dopřat auti s D5 s filtem DPF to nejlepšî došel jsem na toto, k čemu se přiklonit.
https://www.autodily-cardo.cz/-3/shell- ... -0w-30-5l/
nebo
https://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil- ... 5l-stitek/

_________________
bylo S80 2,4 D5 manuál - 2004; Mazda 6 GH 103kW r.v. 2009
bylo ....F12 380HP - lowdeck souprava


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 06 zář 2018 00:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1953
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Pro naše podmínky, bych bral spíš 5W40... Přeci jen mrazy pod -30°C tu nejsou...

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 26 zář 2018 12:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2015
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007
Tak mě čeká další výměna - doporučíte něco vhodnějšího pro D5244T 120kW V70II s DPF?
Doteď jsem lil Mobil1 FE 0W-30

_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 lis 2018 09:41 
Offline

Registrován: leden 2018
Příspěvky: 3
Bydliště: Bratislava
Vůz: V60 D4 120kW AT 2011
shalibaba píše:
To je esp 5W-30 jeste s puvodni chybnou specifikaci. ACEA A5/B5 dle specifikace 2016 by nemela mit HTHS nad 3.5 mPa s

Já jsem vzal ESP 0W-30 kvůli nižší viskozitě při 40C, při 100C jsou na tom oba stejně.

zde je TL MOBIL 1 ESP 5W-30:


Mám D4 120kW D5204T3 s DPF a momentálne riešim ten istý problém. Volvo predpisuje špecifikáciu A5/B5, čo zrovna nie je špecifikácia vhodná pre DPF.
Rozhodujem sa medzi MOBIL 1 ESP 0W-30 a MOBIL 1 FE 0W-30
Postrehol si nejaké rozdiely po naliatí MOBIL 1 ESP 0W-30? Napr. zmena intervalu regenerácii? Spotreba? Spotreba oleja? Chod Motora?
Ďakujem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 lis 2018 10:37 
Online
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 1718
Bydliště: Práce: Praha
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D5 136kW + Volvo 960 3.0
Já jsem přešel z Mobil 1 FE 0W30 na Mobil 1 ESP 0W30.
Mám s ESP za sebou dvě výměny a nezpozoroval jsem vůbec nic. Vlastně moje peněženka to lehce pocítila :)

_________________
Je: XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od VolvoCesky Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF +Volvo 960 1994 150kW B6304FS

Bylo: Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 lis 2018 11:49 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 425
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Na regenerace jsem jako pes, ale po zmene specifikace z A5/B5 na C2/C3 jsem rozdil nezpozoroval. Mozna trosku mene klepe studeny motor, diky vysimu HTHS.
Jinak, nekde jsem zahledl, ze uz Mobil zacal delat A5/B5 low saps, ale ted si nemuzu vzpomenout na jeho oznaceni. Jeho HTHS je asi 2.9

Edit: popletl jsem TBN a HTHS - opraveno.


Naposledy upravil shalibaba dne 27 lis 2018 16:17, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 lis 2018 11:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1953
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Já teď leju Shell 5W30 a motor se mi zdá hlučnější jak s Yacco 5W40 (oba C3)...

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 30 lis 2018 10:30 
Offline

Registrován: leden 2018
Příspěvky: 3
Bydliště: Bratislava
Vůz: V60 D4 120kW AT 2011
Čo hovoríte na Castrol Edge Professional A5 Volvo 0W-30 pre D3,D4 120kW (D5204T3)?
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... A7QSQ9.pdf
Ten spĺňa špecifikáciu A5/B5 a zároveň má znížený obsah síry 1.1. Pre porovnanie, Mobil 1 FE 0W30 má obsah síry 1,4. Otázne je, či sú metódy merania obsahu síry medzi Castrol a Mobil porovnateľné.
https://www.mobil1.de/produkte/fuel-eco ... ionen#tabs


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 30 lis 2018 11:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1953
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Castrol tu má velmi zlou pověst...

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 30 lis 2018 20:38 
Offline

Registrován: únor 2018
Příspěvky: 102
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5
dnes jsem o tom mluvil s člověkem co volvo motory dělá jako profík a říkal že on tam leje 0W-30, ale do starších leje A3/B3 5w-40...s tím že 0W 30 určitě rychleji namaže motor a hydra po startu, ale normální olej zas lépe chrání motor při jízdě a svižný jízdě obzvlášť. sám by měl obavy to tam nalejt kvůli svý odpovědnosti. já sám už leju zatím C3 5w40 do všech 3 D5 s DPF...

dal jsem tomu hodně času a prošel řadu studií,posudků a došel k tomuto:

oleje A5/B5 (0w 30) jsou lehkoběžné - následkem je menší spotřeba, mají sice slabý ale pevný olejový film, velmi dobrou střihovou odolnost, standardní TBN takže jsou dlouho nekyselé, mají ale horší teplotní odolnost-karbonují,jsou full saps - auto je přitom mírně žere kvůli slabému filmu a časem tedy zanáší dpf. nehodí se na vysoké zatížení

oleje C3 nejsou lehkoběžné a mají tedy nepatrně vyšší spotřebu paliva, mají až o třetinu silnější olejový film, navíc velmi pevný, mají vyšší teplotní odolnost, daleko méně karbonují a jsou mnohem oxidačně stabilnější, mohou ale mít horší střihové vlastnosti protože jsou z lehčích základových olejů, chybí v nich síra a fosfor takže vykazují horší vlastnosti proti mechanickému opotřebení, musí se měnit výrazně dřív protože mají nízké TBN - jsou "kyselejší", nezanáší tolik DPF...

zkrátka já jsem přešel na C3, auta jedou jak pily, zní daleko lépe, jsou výrazně tišší a živější, nicméně stejně asi přejdu na full saps A3/B3 které jsou z hlediska ochrany motoru nejlepší a pokud jde o dpf, A3/B3 s tlustým olejovým filmem bude auto žrát oleje daleko méně než kdyby to byl FULL SAPS A5/B5 se slabým filmem. težko se tedy může něco stát dpf...nevím no :)

ideální olej asi neexistuje, pro mě by to byl full saps 5W-35 s hths kolem 3,7, TBN 11 , s perfektní oxidační stabilitou, perfektními střihovými vlastnostmi...

zatím leju https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee ... glife-5w40

přemejšlím že budu lejt:

https://www.pipaoils.cz/millers-oils-cfs-5w40-nt

nebo

https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee ... e-eco-5w30

jinak hodně lidí má dobrou zkušenost s mobilem:

https://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil- ... 5l-stitek/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 30 lis 2018 20:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1953
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Já leju Shell, ale moc se mi to nelíbí, ten zvuk je subjektivně horší jak s tím Yacco. Měním co 10k km, teď vyměním po 5 protože jsem ještě v "záběhu".

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 30 lis 2018 21:30 
Online

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1285
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Ja davam Ravenol SSV SAE 0W-30 aj do D5 aj do D4


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2018 21:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2017
Příspěvky: 3
Bydliště: Svatoslav
Vůz: XC70 D5, 151kW
Z vlastní zkušenosti na jiném voze Passat PD96Kw s nájezdem 220tis jsem zkoušel Elf, Mobil a vše při startu smrdělo a motor kouřil.
Potom jsem šáhnul po klasice a zůstal na ní až do prodeje auta a při startu ani za jízdy žádnej dým. Dával jsem Mogul Extreme PD.
A myslím si, že je vždy lepší dávat olej od firmy, která je současně rafinérií i výrobce. Protože potom i ten vývoj jde do jejich výrobků.

Nechci tady špinit nějaké super značky olejů, ale třeba Castrol je mám pocit jen obchodní značka (která je snad v každém sudu v každém servise) koupí složku třeba zrovna u Mogul / Paramo, Valvoline, Shell... nalije tam v uvozovkách zelenou barvičku (protože ta teď zrovna frčí) a prodá to dál. A lidi se můžou zbláznit.

Jsem celkem přesvědčen, že právě ty TOP značky olejů jsou u nás nejvíce pajcované a když jsem viděl obchoďáka z Shellu, který nerozpoznal dvě úplně stejné litrovky jejich oleje a o níchž jsem věděl, že jedna je originál a druhá přebal, tak kdo ví co vlastně lijeme do motorů. Jo a po rozbalení těch origo litrovek jsme z jedné vylili olej skoro čirý jako stolní Lukana a druhé tmavě zlatavý spíše jako med. - oba origo zabalené s hologramem.

Bohužel všichni chceme nalít do svého auta tu nej značku, aby bylo vše v pořádku, ale vždy se najde nějakej zmrd, který na tom chce vydělat. Sežene si obaly zrovna třeba od Shellu nebo jiné top značky a naleje do nich to nejlevnější co se dá sehnat. Proto se začali na balení dávat hologramy a podobné nesmysly, ale to dneska přebít není problém, zvláště když hlavní motivací jsou nemalé peníze.

Teď mě čeká další výměna oleje na XC70 D5 151kw a abych neurazil Volvo a zároveň udělal něco pro ten motor, tak půjdu nejspíše do toho Mogul Extreme, ale spíše to vidím na viskozitu 5W30, protože zas až taková zima v Čr není. Norma A5,B5 je v pořádku, takže tímto snad motor nezničím. Jinak výměnu dělám vždy po 10-12tis. a nechápu jak si může někdo koupit nový auto za 1,7mil Kč a jít na výměnu oleje po 30tis. Pak už tam stačí lít třeba i tu Lukanu - vyjde to nastejno.

Vím že se motory zabíhají na stolicích a jsou vypláchlé, to dělají snad všichni výrobci - aspoň doufám. Ale když jsem si koupil novou sekačku s motorem Subaru a po prvním sečení jsem schválně vypustil olej do čiré petky, nestačil jsem se divit :shock: :shock: :shock: tolik špón jsem vážně nečekal. Tak půl čajové lžičky bordelu z tak malého motoru. Potom si kupte nové auto a běžte na Long výměnu po 30tis
:ROFL: :Yahoo!: :ROFL: z toho by člověk vážně :bad:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2018 23:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1899
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
No kolega si koupil předváděčku značka je fuk s 18tis najeto. A říkam mu, tak to vyměníš olej ne? A on proč, ppředepisují po 30tis. No a dál jsem ho nepřesvědčoval......

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2018 07:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 183
Bydliště: SK -BA/LV
Vůz: Volvo S60 D3 AT Summum MY2012
Dacooos píše:
nechápu jak si může někdo koupit nový auto za 1,7mil Kč a jít na výměnu oleje po 30tis.


Mamka má od novoty XC60 D3. Prvá servisná prehliadka pri 23 tis/cca 1 rok, teraz má cca 46 tis/1rok a 8 mesiacov, tak som ju objednal na výmenu oleja do autorizáku vo Zvolene. Prišla a za chvíľu aj odišla, lebo nemajú čo robiť, neurobila podľa nich 30tis alebo 1 rok od poslednej prehliadky.

Takže ani v autorizáku (minimálne v tomto) nepochodíš, ak chceš výmenu oleja skôr

_________________
S60 D3 AT6 Summum, 04/12, 190 000 km, SHELL Helix 0W-30 A5/B5 - ja
Obrázek
XC60 D3 FWD AT8 Dynamic, 04/2017, 69 000 km - mamka
EX-S60 2,4i B5244S, FWD, MT,Mistral green pearl, 11/2003, 225 000 km, Mobil 5W-50 - tatko


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2018 08:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1899
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Do háje kde to jsme???? Snad zákazník je PÁN a ten si diktuje co se má přeci dělat ne???

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2018 09:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1867
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Dacooos píše:
Jsem celkem přesvědčen, že právě ty TOP značky olejů jsou u nás nejvíce pajcované...

Bohužel všichni chceme nalít do svého auta tu nej značku, aby bylo vše v pořádku, ale vždy se najde nějakej zmrd, který na tom chce vydělat.

:good:

_________________
| S80 TDI | EGR off | Chip 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2018 11:20 
Offline

Registrován: únor 2018
Příspěvky: 102
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5
Jakub Svoboda píše:
Do háje kde to jsme???? Snad zákazník je PÁN a ten si diktuje co se má přeci dělat ne???



jj tak s tímhle zkripleným přístupem jsem se už taky setkal, jsem v tomto ohledu čím dál ostřejší - servisu jsem sdělil že mě tam už nikdy neuvidí a z mých známých také, servisák se tvářil že "no a co" tak jsem oznámil šéfovi pobočky že z mé firmy tam už ani jedno auto nepojede (cca 20 aut). musí si chlapci zvykat že existuje konkurence, musí akceptovat že mi tam naleje co já chci...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2018 11:30 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 425
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
IgorS píše:
Dacooos píše:
Jsem celkem přesvědčen, že právě ty TOP značky olejů jsou u nás nejvíce pajcované...

Bohužel všichni chceme nalít do svého auta tu nej značku, aby bylo vše v pořádku, ale vždy se najde nějakej zmrd, který na tom chce vydělat.

:good:


Proto radeji trosku priplatit a vzit primo od vyhradniho dovozce te konkretni znacky, snad.... :bad:


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 275 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.272s | 19 Queries | GZIP : On ]