Poslední návštěva: 20 črc 2019 22:40 Právě je 20 črc 2019 22:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 11:06 
Veškeré longlife oleje jsou jeden velký nesmysl a podvod na zákazníka! 12 let lejeme do veškerých motorizací Volva Mobil1 5W50 peak life Mnozí mají na tomto oleji naježděno 300tis (s výměnami max 20 tis) a nezaznamenali jsme jediný problém s DPF filtrem!!! Pochopitelně nepočítám V50 1,6D kde je životnost filtru daná jinými faktory.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 11:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2011
Příspěvky: 3674
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Tak nikde se nepíše nebo není podmínka že když koupíš longlife že ho tam musíš nechávat celých 30t km.
Pokud chce dodržet specifikaci A5/B5 tak jsem mu nahodil oleje které ji mají. Už je na něm jestli si bude měnit olej tak jak by měl po roce nebo po 10t km

_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 11:52 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1258
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
shalibaba píše:
Arkaz píše:
ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30 

Díky, ale to je to samý jako u MOBIL 1 0W30 FE - není vhodný pro motory s DPF :( dokonce u SHELLu ani nemůžu najít obsah síry ani HTHS.

hoffi píše:
Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf

Specifikace je mi z části jasná, jen pořád nevím, zda existuje nějaká přímá a plná náhrada specifikace A5/B5 na C1,C2 anebo C3 kvůli DPF - tj. s nízkým obsahem síry...
kde si cital.ze je to to rovnake? ja som prave preto presiel z mobil 1 FE lebo neni vhodny pre dpf. a tento shell je vhodny pre dpf.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 11:58 
Ekky píše:
Tak nikde se nepíše nebo není podmínka že když koupíš longlife že ho tam musíš nechávat celých 30t km.
Pokud chce dodržet specifikaci A5/B5 tak jsem mu nahodil oleje které ji mají. Už je na něm jestli si bude měnit olej tak jak by měl po roce nebo po 10t km

Zkus přemýšlet.Proč se dříve používala specifikace 10W40 nebo 15W40 když jsme u Mobil1 5W50 a nyní se dává 0W30 nebo 5W30 případně 0W20 ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 12:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2011
Příspěvky: 3674
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Martine nevím. Jak jsem psal jde mu jen o specifikaci A5/B5,tak jsem mu poslal variantu co může použít.
Já specifikaci řešit už nemusím a budu dávat tohle
Millers Oils CFS 5w40 NT+

_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 14:24 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 388
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Omlouvám, že jsem rozpoutal tuto diskusi. Jen se potřebuji dopracovat k oleji, se kterým splním specifikaci výrobce a pokud možno co nejméně "zahnojím" DPF. U toho shellu jsem našel pouze popis k předchozímu názvu: Shell Helix Ultra AV 0W-30 a tam to o nevhodnosti k DPF bylo uvedeno.
Nicméně, pro Martinův klid - olej, byť "LL" mám v autě tam cca. 10t km, pak jde ven (přes týden auto jezdí hodně krátký trasy), 0W30 volím právě z důvodu studených startů a krátkých tras.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 15:28 
Offline

Registrován: říjen 2009
Příspěvky: 126
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008
Tak já právě dávám mobil 1 FE a s dpf tedy problém nemám... Najeto celkem 250 od mé koupi pak 130 tis km.

_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 15:33 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1258
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
no ja som k tomu shell nenasiel nikde info ze by bol nevhodny pre dpf. a ako vies ze je to ten isty olej a len ma zmeneny nazov?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017 12:36 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 388
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Když jsem hledal olej do TIPTRONICu, tak jsem schválně zkusil kouknout na mazací plán LIQUI MOLY a pro normu A5/B5 mi to vyhodilo toto (včetně informace, že je vhodný pro motory s i bez DPF:

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000321/3768-SpecialTecV0W-30-26.0-en.pdf

Sulfát méně než 1,6%, takže to s tím MOBIL 1 FE nebude tak špatný - ten má 1,4%:

https://www.mobil.com/English-GB/Passenger-Vehicle-Lube/pds/EUXXMobil-1-Fuel-Economy-0W30

Ještě by mi zajímalo, zda někdo nepoužíváte oleje MOTUL, resp. jak si stojí jejich kvalita, koukal jsem, že je začala prodávat i alza.cz (pokud by byl kvalitní, tak za 5L bandasku za 1.200 Kč to není špatný):

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/52917/8100_Eco-nergy_0W-30__28CZ_29.pdf?1496586901


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017 21:29 
Offline

Registrován: říjen 2017
Příspěvky: 11
Bydliště: Ceske Budejovice
Vůz: XC60, D5 158 kW
Ahoj. Motul je urcite velice kvalitni olej. Leju ho jiz roky do motorky (5100 10w40), do Punta (6100 Synergie+ 10w40) a do A6 (8100 Xclean 5w30). Samozrejme, ze se jevi bezchybne, ale to kazdy slusny vyrobce co splnuje specifika. Je to muj prvni prispevek tady na foru, bohuzel jeste nemam Volvo. Shanim XC60, ale az ji koupim, jeste nevim jestli do ni budu lit Motul nebo Mobil1.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 12:09 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9177
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
http://www.auto.cz/vymena-motoroveho-ol ... dit-111392

Citace:
Laik kupující olej do svého auta by se tak měl zaměřit na evropskou normu výrobců automobilů ACEA, případně na interní normy daného výrobce. Nejčastěji se používají oleje ACEA A3/B3, případně C3. Písmenko C ukazuje na tzv. bezpopelný olej. Pouze takový lze použít do vznětového motoru s filtrem pevných částic. Pokud písmenko „C“ u normy ACEA chybí, tento olej není vhodný pro motor s částicovým filtrem. Písmenko „A“ platí pro zážehové motory, „B“ pro vznětové bez částicového filtru.

Obecně platí, že čím je číslice u písmenek A, B a C větší, tím je olej z hlediska výkonové specifikace kvalitnější. Olej splňující ACEA A5/B5 je tudíž kvalitnější než ACEA A1/B1. Pokud je v motoru vašeho auta olej (dle štítku) ACEA A3/B3, můžete dolít stejný nebo vyšší, tedy v případě dieselu bez částicového filtru B4. Ale rozhodně byste neměli dolévat olej ACEA B1.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 13:55 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 388
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Hajnej:
Díky moc za info.
Já už to vzdal, prostě není olej, který by byl Volvem předepsaný a zároveň vhodný pro DPF.

Tento předpis specifikace od Volva nechápu. Zlatej VAG - tam mají své normy a je to.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 14:03 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9177
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
shalibaba píše:
Hajnej:
Díky moc za info.
Já už to vzdal, prostě není olej, který by byl Volvem předepsaný a zároveň vhodný pro DPF.

Tento předpis specifikace od Volva nechápu. Zlatej VAG - tam mají své normy a je to.


Nemáš zač. Jestli ti to pomůže, já se rozhodl pro tento:
http://olemo.cz/osobni-vozidla/mobil-esp-5w-30-3.html

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 16:43 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 510
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Arkaz píše:
no ja som k tomu shell nenasiel nikde info ze by bol nevhodny pre dpf. a ako vies ze je to ten isty olej a len ma zmeneny nazov?

Keby sme to chceli hnat do extremu tak tam patri Shell Helix HX8 ECT 0W-30


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 17:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2015
Příspěvky: 127
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70II 2.4 D5 120 kW D5244T 2007
Já tam nalil Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 ... to je takovej problém s olejema jo?

_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T, 120 kW, r. v. 2007, Automat


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 17:28 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9177
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
resk181 píše:
Já tam nalil Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 ... to je takovej problém s olejema jo?

Ani ne, jen jsme pacienti.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 24 lis 2017 21:37 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 388
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
A co říkáte na tento, když bych se nechtěl vzdát Mobil 1?

Příloha:
mobil-1-esp-0w-30-2016.pdf


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 24 lis 2017 22:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 2657
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V70 III D5 '08
Ten Shell Helix HX8 ECT 0W-30 to musi byt nieco nove ved este pred par mesiacmi jedine co splnalo od shellu specifikaciu, viskozitu aj nizku hladinu popolceku pre D5 bol Helix Ultra AV 0w-30.. Tiez som presiel na Mobil FE ale tento novy helix by to riesil :-)

_________________
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper R50 PARK LANE '06 1.6 / 115 ps


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 25 lis 2017 14:19 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9177
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
shalibaba píše:
A co říkáte na tento, když bych se nechtěl vzdát Mobil 1?

Příloha:
mobil-1-esp-0w-30-2016.pdf


0W30 ESP tam můžeš v klidu dát.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017 00:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 42
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T
fs155 píše:
Ahoj. Motul je urcite velice kvalitni olej. Leju ho jiz roky do motorky (5100 10w40), do Punta (6100 Synergie+ 10w40) a do A6 (8100 Xclean 5w30). Samozrejme, ze se jevi bezchybne, ale to kazdy slusny vyrobce co splnuje specifika. Je to muj prvni prispevek tady na foru, bohuzel jeste nemam Volvo. Shanim XC60, ale az ji koupim, jeste nevim jestli do ni budu lit Motul nebo Mobil1.
Já jsem teď zkusil Motul 8100 5W40, a maximální spokojenost, ale mám D5 120kW bez DPF, takže tam je B4 specifikace optimální.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017 08:44 
Thompson píše:
Já jsem teď zkusil Motul 8100 5W40, a maximální spokojenost, ale mám D5 120kW bez DPF, takže tam je B4 specifikace optimální.

Docela mne dovede pobavit jak máte maximální spokojenost po výměně oleje.To jste jako čekali,že po výměně oleje se u blbého oleje motor rozsype?Kvalitu oleje nepoznáte po výměně ale třeba po 100tis km.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017 09:35 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1743
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Je to tým, že Motul dokáže prejaviť kvality temer ihneď :%)

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017 09:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 42
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T
IgorS píše:
Je to tým, že Motul dokáže prejaviť kvality temer ihneď :%)
Úrovni kvality je na tom jako Mobil1, má PAO základ. Myslel jsem to samozřejmě subjektivně, podle zvuku motoru po studeném startu nebo pak při zátěži. Jde krásně tiše a snadno do otáček.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017 10:23 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1743
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Keď si mal iný olej, motor bol lenivý a nešiel krásne do otáčok?

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017 16:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 42
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T
IgorS píše:
Keď si mal iný olej, motor bol lenivý a nešiel krásne do otáčok?
Předtím tam byl ze servisu 0W30 B5, bohužel jsem dal na jejích doporučení. Motor po studeném startu byl výrazně hlučnější a stejně tak při vysoké teplotě v létě. Rozdíl ve výkonu nebo spotřebě jsem nespatřil. Prostě do 120kW s nájezdem 200t+ mi přijde jako optimální viskozita 5W40 a opravdu syntetický olej = IV skupina s PAO základem. A pokud jde o 136kw D5, tak bych šel jako Ekky do Millers Oils Motorsport NANODRIVE CFS 5w40 NT+. Myslím že ty oleje se sníženou HTHS viskozitou musí být na úkor životnosti. Ano, mají nižší tření, ale dle mého jsou taková skrytá kurvítka. Mimochodem je nějaký rozdíl v bloku motoru 120/136kW, jiné pístní kroužky např.?

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], Pepan77 a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.272s | 18 Queries | GZIP : On ]