Jaký přesně důkaz by to měl být?python.p píše:Jak to tak čtu, tak hromada obecných řečí a nic konkrétního. Měl bys nějaký důkaz, nebo tak něco?
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 58
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
#226 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#227 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
jo, tak to si rozumíme... taky proto sám pořád "vnitřně bojuju" jestli lejt C3 (to dělám nyní, mám dpf) nebo B3 (když ho to nežere, tak jak se dostane do vejfuku) ale myslím že to nebo to motor ještě 200tkm odjedeJammal píše:Ahoj, v tomto máš pravdu, ale přesně je to o tom, že když použiješ olej s nižší HTHS viskozitou do motoru kam nepatří, tak jej můžeš poškodit hlavně díky tomu, že za vyšší teploty rychleji stéká z mazaných částí a na dílech se neudrží dostatečně dlouho. Kdežto když pro motor, kde je olej se sníženou HTHS viskozitou předepsaný použiješ olej s viskozitou vyšší (což tady právě děláte s tím Mobilem 5W-50 atd.), stane se maximálně to, že se o něco málo zvedne spotřeba. Neříkám, že je to úplně špatně, jen jsem se vždy držel předpisu výrobce a neměl jsem důvod tomu nedůvěřovat. Když už mluvíme o vodičkách, jsou i oleje 0W-8 a dokážou motor namazat velmi dobře, jen musí být konstrukčně vhodný pro tento typ maziva. Za mě je favorit pro starší motory bez DPF kde je na výběr z více viskozit jednoznačně 5W-40 A3/B4.ivanvanata píše:no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 58
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
#228 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jestli máš DPF, tak určitě C3. Stěny válce se mažou a i když minimálně, vždycky se nějaký ten olej spálí a dostane do výfuku. Nevím jak jsou na tom ceny DPF u Volva, ale asi to něco stát bude. Jinak rozdíl v C3 a B4 je v tom, že C3 musela být právě kvůli zplodinám ochuzená o pár účinných složek a museli vymyslet čím je nahradit. Nahradili a funguje to jak má, ale nad vysoko popelnatý olej není...většina výkonných sporťáků frčí na vysoko popelnatém oleji, většinou 10W-60.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#229 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
no ale volvo odporuca pre motory s dpf olej A5/B5 a nie C3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#230 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Arkaz píše:no ale volvo odporuca pre motory s dpf olej A5/B5 a nie C3
jj to máš pravdu... a proto má řada dieselů DPF na odpis po 200 tkm...protože je to full saps
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#231 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ja ti nevim moje dpf ma 460tkm a jazdi len na a5/b5 olej a neni problem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 58
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
#232 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jj ty jezdíš na to co doporučuje výrobce což je správně, ale řešili jsme tu co majitelé Volv kteří nejsou s A5/B5 spokojení používají. To moje C3 patří k tomuto případuArkaz píše:ja ti nevim moje dpf ma 460tkm a jazdi len na a5/b5 olej a neni problem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#233 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
tak ano keby nejdem do a5/b5 tak potom asi len c3. ale nakoniec som zostal pri ravenol oleji ktory je certifikovany volvom a splna normu nieje sice najlacnejsi ale aspon mam klud ze tam davam co tam ma ist.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 58
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
#234 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Taky věřím jen prověřeným výrobcům. U mě to sice vypadá, že jsem postižený Castrolem, ale není to tak...od další výměny budu testovat novou prémiovou značku oleje co jde do ČR a měla by být za hodně dobré peníze, tak pak poreferuju, jak budu spokojenýArkaz píše:tak ano keby nejdem do a5/b5 tak potom asi len c3. ale nakoniec som zostal pri ravenol oleji ktory je certifikovany volvom a splna normu nieje sice najlacnejsi ale aspon mam klud ze tam davam co tam ma ist.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#235 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
jj dej vědět - já do svých D5 dávám millers oils C3 a změna je fakt velká k lepšímu, jediné co mi vadí že jak ujedu 8-10tkm olej začne bejt hlučnější, tak měním dřív...no nízké tbn asi nebo nevím
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 58
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
#236 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ahoj. Ano jak říkáš, to vypadá že se olej celkově rychleji vyčerpá...možná používají horší základový olej nebo měně aditiv, příčin může být víc. Je hlučnější už za studena nebo až po zahřátí? Zkoušel jsi i jinou značku...jak tady třeba hodně uvádí Mobil?ivanvanata píše:jj dej vědět - já do svých D5 dávám millers oils C3 a změna je fakt velká k lepšímu, jediné co mi vadí že jak ujedu 8-10tkm olej začne bejt hlučnější, tak měním dřív...no nízké tbn asi nebo nevím
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#237 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
u millersu bych úplně neuvažoval o horším základu, spíš jde o vyčerpání oleje...resp. aditiv, protože má nízké TBN -jen kolem 7,8. když jsem to koupil, jezdilo to právě na mobil 1 a oproti tomu to je výrazně tišší právě
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 58
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
#238 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pak je to jasné i když 7,8 není tak nízká hodnota. Nechal sis měřit nebo máš výbavu? A o jaké viskozitě se vlastně bavíme?ivanvanata píše:u millersu bych úplně neuvažoval o horším základu, spíš jde o vyčerpání oleje...resp. aditiv, protože má nízké TBN -jen kolem 7,8. když jsem to koupil, jezdilo to právě na mobil 1 a oproti tomu to je výrazně tišší právě
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#239 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
hele nic jsem neměřil, když se mi to nezdá, měním, většinou po 10 max 15tkm...leju 5w40 C3 (občas jedu cihlu třeba 2 hod)
#240 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mobil1 začal dělat ESP ve viskozitě 0W-40 olej se specifikací C3 https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-esp-0w-40-5l, stejně tak ho dělá i Aral https://dufy.cz/motorovy-olej-aral-supertronic-0w-40-4l
Přijde mi to lepší volba než Mobil1 ESP 5W-30
Přijde mi to lepší volba než Mobil1 ESP 5W-30
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 17
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Vůz: Volvo S60 D5 136kw MY2008
#241 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Máte někdo v D5 136kw tento olej? Přemýšlím nad ním. https://www.millersoils.cz/xf-longlife-0w30
#242 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak jsem ho objednal na Dufy, do D5 136kw. Dorazil olej vyrobeny v roce 2016. To me docela vykolejilo, ponevadz jsem si myslel, ze je to novinka. Nevite, jak zjistit, kdy se 0w-40 ESP od Mobilu zacal vyrabet? Vsechny datasheety co jsem na netu nasel byly datovany rokem 2019. Doufam ze to nebude nejaky padelekZeb píše:Mobil1 začal dělat ESP ve viskozitě 0W-40
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5006
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#243 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pokud na ofiko stránkách je, že je od roku 2019, tak datum výroby 2016 asi není úplně košér a klidně bych napsal nebo zavolal na zastoupení Mobil1...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#244 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mám v D3 (D5204T7). Už třetím rokem. Nestěžuji si a motor tak ne.Radim_CZ píše:Máte někdo v D5 136kw tento olej? Přemýšlím nad ním. https://www.millersoils.cz/xf-longlife-0w30
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5006
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#245 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Můj skromný názor, že základ je měnit pravidelně, max 15t km. A pak Millers, Mobil1, Mogul, Texaco jsou podle mě firmy, kde člověk nemůže šlápnout vedle.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#246 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
s tím souhlasím taky měnit po 15 max a je OK skoro vše...můj poslední "výzkum" ukázal že když jsem do jedné z mých D5 narval pokusně olej 5W30 A5/B5 (ale longlife a nízkou hths 3,2) tak se sice slyšitelně rychleji namaže a "neduní" tolik do výfuku při ubrání plynu (dělá menší mazací tlak), ale při rychlejší jízdě je auto hlučnější a je méně reaktivní, takže tam vrátím 5W30 C3 (s hths 3,6) a v druhé D5 co dostává kotel nechám B3 prostě na nic světoborného jsem moc nepřišel...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5006
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#247 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Žere to olej? Kouří to? Nejede to?
Jsou tu lidi co lejou právě A3/B4 leje a doporučujou ve velkým... konkrétně všelék Mobil 1 Rally Formula.
Jsou tu lidi co lejou právě A3/B4 leje a doporučujou ve velkým... konkrétně všelék Mobil 1 Rally Formula.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#248 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
no zdá se že to je další příklad který potvrzuje že když to ten olej nežere, tak to těžko něčemu uškodí... kdežto když to pak ten "řídkej" olej žere tak asi ano...
se mi zdá že nás ty ekologický teorie trochu ojebávají
se mi zdá že nás ty ekologický teorie trochu ojebávají
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5006
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#249 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tohle je jediný logicky vysvětlení, na druhou stranu záleží taky na nájezdu... a osobně teda A5/B5 taky ignorují a jezdím C3 olej, což je sice olej pro DPF, ale nemá snížené HTHS.
A hlavně, měnit olej co 10k max 15k km
A hlavně, měnit olej co 10k max 15k km
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#250 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Přesňe tak, 0w30 kuli rychlému máznutí hydro a C3 kuli normální hths a Dpf. Když netahám karavan tak to stíhá i u moře ve vedru.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 731 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 518 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od libor_m
-
- 24 Odpovědi
- 1756 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 1 Odpovědi
- 634 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 1771 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fíkkr